28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок з біології 6 класу. "Суцвіття"

Про матеріал
Розробка уроку містить групову форму навчання, включає різні ігрові прийоми та методи навчання, які дозволяють засвоїти матеріал з теми "Суцвіття".
Перегляд файлу

Урок з біології 6 класу

підготувала вчитель біології Григорівського НВК (школа-садок) Барвінківської районної ради Харківської області

Ковальова Світлана Миколаївна

Тема. Суцвіття

Мета

Освітня: сформувати в учнів поняття «суцвіття», поглибити знання про різноманітність квіток, познайомити учнів з будовою та типами суцвіть, розкрити біологічне значення суцвіть у природі.

Розвиваюча:  розвивати вміння і навички роботи з натуральними об’єктами, вміння розпізнавати різні суцвіття, порівнювати їх та робити висновки.

Виховна: виховувати культуру спілкування, бережливе ставлення до навколишнього середовища та рослин рідного краю.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма уроку: синтетична.
Місце уроку в навчальній темі: поточний.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань, гра «світлофор», гра «ланцюжок».
3. Проблемно- пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання схем.
5.  Релаксопедичний: психологічне розвантаження (фізкультхвилинка).
Основні поняття та терміни: суцвіття, прості суцвіття, складні суцвіття, кошик, сережка, колос, початок, китиця, щиток, зонтик, головка, волоть.
Обладнання: таблиці «Суцвіття», «Будова квітки», моделі квіток, кімнатні рослини та гербарні  зразки з різними типами суцвіть, опорні конспекти.


 

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Виконайте письмово завдання

І варіант:

- Випишіть номери правильних відповідей.

Квітка складається з таких частин:

  1. Корінь. 2.Пелюстки. 3. Віночок. 4. Маточка. 5. Стебло. 6. Тичинки. 7. Оцвітина. 8. Листок. 9. Квітконіжка.
  • Закінчіть речення.

Квітка – видозмінений ______________. Квітконіжка переходить у вкорочену вісь квітки - ______________. На квітколожі розташовані частини квітки: _____________,_________________,_________________,

______________. Чашолистики і пелюстки складаються ______________

______________. Якщо у квітці є тичинки і маточки, вона називається ______________. Якщо у квітці є лише тичинки або лише маточки, вона називається _________________.

 

ІІ варіант:

  • Вставте пропущені слова.

Віночок складається з _______________. Нижче віночка розміщена __________ із зелених листочків ________________. Віночок і чашечка утворюють ________________, що захищає головні частини квітки від пошкоджень і приваблює комах-запильників. Головні частини квітки - _____________ та ______________. Із _______________ розвивається плід.

  • З’єднайте стрілками термін з  відповідним визначенням.

 

Квітконіжка                                        внутрішнє коло оцвітини, яке                                                                                                                                                                                        

        складається з пелюсток

 

Тичинка                                              видозмінений пагін, що слугує для

                                                            статевого розмноження покритонасінних

                                                            рослин

 

Квітка                                                 розширена частина квітконіжки, на якій

                                                            містяться оцвітина, тичинки та маточки

 

Віночок                                              частина квітки, утворена одним чи

                                                            кількома зрослими плодолистиками,

                                                            складається із зав’язі, стовпчика  (не

                                                            завжди) та приймочки

 

Оцвітина                                           орган квіткових рослин, що складається з

                                                           насіння, оточеного оболонкою – оплоднем

 

Квітколоже                                       сукупність квіток, розташованих на

                                                           спільній осі в певному порядку

 

Маточка                                             частина квітки, що складається з

                                                           тичинкової нитки та пиляка

 

Чашечка                                            видовжена  основа квітки, якою вона

                                                           прикріплена до стебла

 

Плід                                                   зовнішнє коло подвійної оцвітини, яке

                                                           складається з чашолистків

 

Суцвіття                                            видозмінені листки квітки, які оточують

                                                           тичинки та маточки

  Гра «Світлофор»

Рекомендації для проведення гри

Учитель уголос висловлює твердження, частина з яких містять помилки. Після кожного речення учні піднімають зелені (погоджуються), червоні (не погоджуються), жовті (можуть доповнити) жетони. Учні, які підняли правильний жетон, ставлять собі 0,5 – 1 бал (залежно від складності завдань).

GEDC2567

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Віночок у квітки складається з пелюсток.

2. Тичинки входять до складу оцвітини.

3. Чашолистки і пелюстки разом називають листочками оцвітини.

4. Сидячими називають квітки, в яких квітконіжка не розвинена.

5. Маточка у квітці будь-якої рослини завжди оточена тичинками.

6. Квітки бувають одно- та багатоматочкові.

7. Квітку без оцвітини називають голою.

8. Квітку, в якої є і тичинки і маточка, називають двостатевою.

9. Чашолистки мають завжди зелений колір.

10. У тюльпана подвійна оцвітина.

11. Квітку називають правильною, якщо в неї радіальний тип симетрії.

12. Маточка містить зав’язь.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Бесіда

  • Які функції квітки?
  • Що приваблює у квітці комах- запилювачів?
  • Які квіти для них краще помітні?

Проблемні питання:

  • А як можуть розташовуватись дрібні квіти?
  • Яке це має значення в житті рослини?

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку 

V. Вивчення нового матеріалу

   1. Формування поняття суцвіття

Бесіда, розповідь

  • Наведіть приклади рослин, у яких квітки зібрані в групи.
  • Де розташовуються групи квіток?

Суцвіття – це сукупність квіток, розміщених на спільній осі в певному порядку. (Визначення учні записують у зошити).

Рефлексія (протягом уроку заповнюється таблиця)

Що знали?

Що дізналися?

Що здивувало?

 

 

 

  1. Типи суцвіть

Учнів класу об’єднують у групи. Кожна група отримує завдання. По закінченню виконання завдання, учні кожної групи демонструють та аргументують результати своєї роботи.

Завдання для першої групи:

Використовуючи текст підручника на с. 79-80, визначте, які суцвіття    називаються простими? Які типи простих суцвіть бувають? Наведіть приклади рослин, яким відповідають типи простих суцвіть. Складіть відповідь у вигляді схеми.

Завдання для другої групи:

Використовуючи текст підручника на с. 80, визначте, які суцвіття   

     називаються складними? Які типи складних суцвіть бувають? Наведіть

     приклади рослин, яким відповідають типи складних суцвіть. Складіть      відповідь у вигляді схемі. 

  1. Значення суцвіть у житті рослин

Бесіда, викреслювання схеми.

 

                            Значення суцвіть

 

 

 

 

 Добре помітні для                                                       Забезпечення

комах-запилювачів                                                     збереження виду

 

 

 

 

 

             Підвищують                                            Вірогідність утворення

можливість потрапляння                                   більшої кількості насіння

пилку на приймочку маточки

у вітрозапильних рослин

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

VІ. Узагальнення знань учнів

 

1.Заповнення другої і третьої колонок таблиці рефлексії.

2. Гра «Ланцюжок»

Один учень називає тип суцвіття, інший наводить приклади рослин з таким суцвіттям.

 

     VІІ. Підсумок уроку

 

     VІІІ. Домашнє завдання

Опрацювати текст підручника на с. 78 – 81. Поясніть явище, за якого в рослин одного виду квітки розцвітають неодночасно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 серпня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку