Тема уроку: Роль бактерій у природі та житті людини.
Міні-проект «Чому скисає молоко?» (2 год.)
Мета:
Обладнання: зошити з друкованою основою, комп’ютер, проектор, мультимедійні презентації про роль бактерій у природі та житті людини, квашені овочі, оцет, вітаміни, антибіотики.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організацій етап.
ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми, мети та формулювання завдань уроку. Вправа «Мікрофон». Пригадайте з курсу «Природознавства» роль бактерій у природі та житті людини. (Відповіді учнів). Отож, сьогодні ми поглибимо ваші знання та дізнаємось багать цікавого про найдрібніші організми нашої планети – бактерії. Виконуємо завдання №1 з зошита з друкованою основою.
IV. Вивчення нового навчального матеріалу.
З допомогою підручника сторінка 67 визначити значення бактерій та ціанобактерій у природі та записати у зошит з друкованою основою (завдання №2 на ст. 33 ).
Розглядаємо малюнок 73 на сторінці 68.
Обговорюємо засоби запобігання кожного проникнення та вказуємо приклади бактерій.
За допомогою підручника (сторінка 68, 67 ) знайти і записати відповідь на питання №6 у зошиті з друкованою основою.
З допомогою підручника складаємо схему у робочому зошиті.
6) Захист міні-проекту «Чому скисає молоко?»
Здоров’я - це найбільше багатство людини. Тому проблема його збереження стає особливо актуальною зараз, у час глобальної екологічної кризи. Одним із чинників здорового способу життя є раціональне харчування. Тож знання про корисні властивості молока і молочнокислих продуктів, способи їх виготовлення у домашніх умовах є важливими та необхідними для підлітків.
- організація практичної діяльності учнів, спрямована на розв’язання певного навчального завдання;
- визначити основні умови та причини скисання молока, корисні властивості молока і молочнокислих продуктів;
- експериментальним шляхом з’ясувати умови скисання молока;
- довести, що швидкість скисання молока залежить від кількості бактерій молочнокислого бродіння, що у ньому знаходяться.
- аналіз джерел інформації;
- самостійна пошуково-дослідницька робота у групах, спостереження.
- вміння здійснювати пошук необхідної інформації та шляхи вирішення проблеми;
- формування уявлення про перебіг реакцій молочнокислого бродіння і значення цього процесу у природі та житті людини;
- вдосконалення навичок дослідницької діяльності учнів;
- досвід творчої співпраці, розвиток комунікативних здібностей учнів.
Формування груп учасників, визначення цілей, часу здійснення проекту та ресурсів. Планування роботи груп, колективне обговорення запланованої діяльності, формування мети, завдань та очікуваних результатів.
Обговорення та вибір методів дослідження на основі запропонованих вчителем джерел інформації, самостійний пошук.
Узагальнення зібраного матеріалу, систематизація. Планування дослідження, розподіл завдань та визначення часу для їх виконання.
Проведення експерименту, опис отриманих результатів, висновки.
Оформлення результатів, створення презентації, захист на уроці біології. Формування загального висновку про умови молочнокислого бродіння та його значення, умови зберігання молочних продуктів. Оцінка результатів, рефлексія.
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Виконуємо в зошиті з друкованою основою завдання №5,7.
2. Відповідаємо на питання рубрики підручника «Перевірте здобуті знання» на сторінці 70.
VІ. Повідомлення домашнього завдання
Вивчити §18, виконати у зошиті з друкованою основою завдання №4.