Урок з біології у 6 класі "Корінь . Види коренів і типи кореневих систем . Видозміни кореня ."

Про матеріал
Урок із застосуванням ігрових методів , також використовуються методи проблемного та пошукового навчання .
Перегляд файлу

Тема. Корінь . Види коренів і типи кореневих систем . Видозміни кореня .

Цілі : систематизувати знання про вегетативні органи рослин, познайомити з   

           особливостями зовнішньої будови кореня ,видами коренів і типами кореневих

           систем , визначити  практичне значення знань про будову кореня і кореневих

           систем ; продовжувати формування умінь і навичок виконання і оформлення     

           лабораторної  роботи ; виховувати бережливе ставлення до природи .

Тип уроку : засвоєння нових знань .

Обладнання : таблиці  : «Види коренів», «Типи кореневих систем», «Видозміни  

                          коренів»; гербарні зразки коренів , коренеплоди буряка . моркви ,

                          корені плюща , жоржини.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

  • Встаньте , розслабтеся , закрийте очі . Уявіть , що ви молоденьке деревце посеред широкого степу.
  • Підніміть руки вгору , лопатки зведіть разом , і сильна , як міцний стовбур . тягніться вгору до Сонця .
  • Опустіть руки на рівні плечей , витягніть їх у перед , помахайте ними , як легенький вітерець хитає листочки на дереві.
  • Міцно опріться на свої ноги , і уявіть , що це коріння дерева проростають у глибину грунту .

 

ІІ. Актуалізація опорних знань .

Бесіда.

  • Діти , які органи рослин були тільки що згадані нами ? ( Стовбур, листок , корінь)

Прийом «Німий  малюнок».

На дошці зображена рослина , хто підпише її частини ?

 

1-

2-

3-

4-

5-

6-

Доповніть схему.

Як поділяють органи рослин ?

Органи рослин

 

                                   . ………. ..                                         …………..

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності .

«Мозковий штурм».

  • Для чого рослині ці органи ?
  • Чи може вона без них обійтися ?
  • Які види цих органів бувають ?

ІV. Повідомлення теми і мети .

 Почнемо ми вивчення теми із вегетативні органи . Перший із них корінь .

 

Коріння – плетиво химерне

                                                 Пє життєдайний сік землі,

     Щоб в колосі тіснились зерна ,

       Щоб хліб духмянивсь на столі .

V. Засвоєння нових знань .

Пояснення вчителя із використанням таблиці «Види коренів».

Гра «Господарі і господині». Робота в групах.

Група І – «Господарі»

Група ІІ – «Господині»

Перед дітьми лежать гербарні зразки  коренів .

  1. Розглянути корені , знайти в них спільне і відмінне , по групувати їх.
  2. Із яких видів коренів складаються корені , які ви об’єднали?

 

Пояснення вчителя із використанням таблиці «Типи кореневих систем».

Підсумуємо. У вас утворилося 2 групи коренів : І – де є головний корінь, ІІ- де відсутній головний корінь . За такою ознакою розрізняють такі типи кореневих систем : стрижнева і мичкувата.

Окрім видів коренів і типів кореневих систем існують видозміни коренів .

 

Робота з підручником.

Гра «Розпізнайко».

Перед вами лежать корені різних рослин : плюща, буряка, жоржини , моркви . З допомогою підручника дізнайтеся як називають такі видозміни кореня .

VІ. Лабораторна робота №2. Корінь і кореневі системи. Видозміни кореня.

Виконується в парах.

  1. Інструктаж з БЖД.
  2. Виконується згідно інструкцій до роботи .

 

VІІ. Закріплення.

Кросворд «Корінь».

  1. Вид кореневої системи .
  2. Корені , що утворюються на стеблі .
  3. Головний корень.
  4. Видозмінені корені плюща.
  5. Видозмінені корені буряка.
  6. Видозмінений корінь жоржини.

 

 

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\Изображение\Изображение 002.jpg

 

VІІІ. Підведення підсумків уроку .

 

Рефлексія.

  •                                             Чи цікаво було на уроці ?
  •                                             Ви дуже втомилися під час уроку ?
  •                                             Щоб покращити вам настрій , я підготувала для кожного очищену морквину, на перерві ви зможете нею поласувати. Смачного.

 

ІХ. Домашнє завдання .

  1.                                                                   Вивчити
  2.                                                                   Щоденно споживати такі коренеплоди як буряк і морква.

1

 

doc
Додано
17 червня 2019
Переглядів
1495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку