Урок з біології у 9 класі "Харчування і здоров′ я"

Про матеріал
Авторська розробка уроку для 9 класу. Урок у формі дискусіі в інтернет - кафе.
Перегляд файлу

Тема:  Харчування і здоров’я.  Практична робота №6.

Мета: формувати в учнів поняття про раціональне харчування; пояснити вплив збалансованого харчування на здоров’я людини; удосконалити навички аналізу, вміння працювати в групах, оцінювати інформацію з різних джерел; сприяти активному усвідомленню необхідності берегти здоров’я.

Тип уроку : комбінований

Обладнання та матеріали: схеми, малюнки, таблиці, мультимедійна  дошка.

 

 

ХІД УРОКУ



І. Організаційний момент  (слайд №1)(Використання психологічних прийомів для ефективної роботи на уроці)

ІІ.Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

(слайд №2) Що об’єднує цих людей? Що будемо досліджувати на сьогоднішньому уроці? Не хочеться, щоб їжа була сутністю нашого життя.

Сократ колись сказав: «Ми їмо, щоб жити». А яке значення має їжа? Але ми окремо не споживаємо у чистому вигляді жири, білки, вуглеводи. Про їжу багато сказано, вона всебічно вивчена. Про те,  ми повинні взяти для себе найголовніше з цього моря інформації, порад, методик. Як приємно поспілкуватися із співрозмовником у затишному місці, тому запрошую вас у інтелект – кафе «Ерудит».

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 (слайд № 3). Страви, які тут готують  дуже смачні, а головне — корисні. Ви ніколи не доберете зайвої ваги, а лише покращите роботу головного мозку та розвинете пам'ять. Чим більше страв скуштуєте, тим більше інтелект-калорій отримаєте.

ІV. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

(слайд № 4). Тема уроку, мета, завдання (учні складають самі)
Ми кожного дня вживаємо їжу, причому не один раз на день. Чому? Навіщо?
Учені вважають, що для того, щоб зробити процес харчування раціональним, необхідно враховувати три важливі компоненти:
- кількість енергії, що надходить із їжею;
- запаси енергії, які вже є в організмі;
- енергетичні витрати організму.

(слайд № 5).     Тому вашій увазі пропонується перша страва -салат  «Здоров’я ».(Використання прийому «Капелюхів мислення де Боно»)

Ви помітили, що сидите у нашому кафе групами за різними столиками, на кожному столику є табличка різного кольору. Цей колір обрано не просто так. Зелений колір означає, що тут зібралися однодумці, які вважають, що їжа повинна бути рослинною – вегетаріанці. Червоний колір – м’ясоїди, жовтий – надають перевагу молочним продуктам, синій               колір – полюбляють різноманітну їжу, аби була смачною, і нарешті, чорний колір таблички, означає, що тут знаходяться люди –песимісти, вони знаходять недоліки скрізь, навіть у їжі.

 

Шановні учасники груп, скуштувавши салат «Здоров’я»  ви повинні пригадати все, що з’їли за учорашній день, зафіксувавши це у зошиті для практичних робіт. (Робота у зошиті  стор.47,табл.14)

Шановні відвідувачі кафе, підніміть руку, хто з вас мав на сніданок каші, салати з овочів?

Ваші батьки абсолютно правильно вас нагодували, адже вони наситили ваш організм вуглеводами, які як відомо... (слайд № 6).

(слайд № 7). Переглянте піраміду харчування. Прокоментуймо її зміст, але з точки зору кольору вашої команди. ( думки учнів)

(слайд № 8). Ми витратили багато енергії на дискусію, тому пропонуємо гарячу страву нашого інтелект кафе суп «Хрестики - нулики» з грибами та запашними спеціями, адже важливо для травлення, щоб їжа... ( думки учнів)

Наше завдання підрахувати кількість калорій, яку ви вчора спожили разом із їжею.(Робота у зошиті   на    стор.47. та форзац підручника табл.. №2)

(слайд № 9). Настав час десерту. Десерт приготував для вас шеф –кухар. Назву дав дещо філософську «Істина». Скуштуйте її, і ви дізнаєтесь, чи виправдано спожили учорашні калорії. Для цього потрібно підрахувати скільки енергії ви витратили на фізичну і розумову працю.(Робота у зошитах) Енергія, що надійшла з їжею, повинна бути врівноважена відповідно енергетичним затратам. Але як бути у тому випадку, коли людина переїдає чи недоїдає?

Де і як організм створює енергетичні запаси? (слайд № 10)

(Робота у зошиті на стор.47, завд. 5)
Вченими було доведено, що запасатися можуть лише жири та вуглеводи, а білки ні. Вуглеводи в організмі запасаються у вигляді глікогену у печінці та м’язах, але можливості його накопичення обмежені, бо він зберігається лише тоді, коли в тілі наявна значна кількість води (500 г глікогену + 500 г води). Але пити рекомендують за 20 хв. до їжі, або через годину після. Чому?
(слайд № 11). Час пригостити шановних інтелектуалів корисними напоями, шановні команди, як ви вважаєте, що вам подадуть, обґрунтуйте...

(слайд № 12). Так, це вода, чиста, прозора, не кип’ячена вода. А тепер ми «виведемо на чисту воду»  результати нашої роботи. І складемо приблизний раціон, але уже з урахуванням сьогоднішніх помилок. (Робота у зошиті на стор.48, висновок.)

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

Ми з вами не дарма провели час у нашому інтелект – кафе. Кожен з нас чогось очікував від сьогоднішньої зустрічі. Цікаво, чи дізнались ви щось нове, чи зможете застосувати ці знання у своєму житті?

Прийшов час заплатити по рахункам. Але кафе у нас інтелектуальне, і валюта для сплати також приймається у ваших правильних відповідях. (слайд № 13)

1.Які продукти заборонено продавати у шкільних їдальнях, які причини цієї заборони?

2. Проведіть у класній кімнаті умовну лінію. На одному кінці лінії стають ті, кому подобаються натуральні продукти, а на другому – ті, хто надає перевагу продуктам з консервантами, барвниками, ароматизаторами, аби смачно. Решта обирають місця ближче до того чи того краю. Обґрунтуйте свій вибір.

VІ. Підведення підсумків уроку. (слайд № 14)

VІІ.Оцінювання учнів. (слайд № 15)

VІІІ.Домашнє завдання  § 34, питання №5 на стор.116.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
595
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку