Урок з читання « Звуки [н], [ нʼ]. Буква Н, н.»

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку з читання для 1 класу НУШ « Звуки [н],[нʼ].буква Н,н.»
Перегляд файлу

______________

 

Тема. Звук [н], [нʹ], буква «ен». Читання складів, слів з буквою «ен». Написання імен з великої букви.

Мета: ознайомити дітей зі звуками [н], [н′] і буквою Н («ен»), з артикуляцією цих звуків; вчити правильно артикулювати звук, виділяти його у словах; формувати навички читання складами; удосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння робити звуко-буквений та звуко-складовий аналіз слів; виховувати у дітей почуття дружби й товариськості, старанність, бажання активно працювати.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: мікрофон, конверт, маленькі різнокольорові квіточки

Методично-дидактичне забезпечення уроку: буквар М.С. Вашуленко ,картки з рукописними та друкованими літерами, картки з друкованими великою та малою буквами, предметні малюнки, пелюстки із завданнями, ілюстрації ,лист у конверті,квітка-семицвітка , загадки, чистомовка.

 

Хід уроку

І.Організація початку уроку

1.Привітання

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Помандруємо ми з вами

Мови рідної стежкаками.

2. Перевірка готовності до уроку

  •                  Перед тим, як розпочнемо урок, давайте пригадаємо правила сидіння за партою. (Діти повторюють правила, користуючись плакатом.)
  •                  На уроці вам знадобиться підручник , все інше будь-ласка приберіть с парт

ІІ Мотивація навчальної діяльності

— Діти, листоноша приніс вам листа. (Учитель відкриває конверт і зачитує листа.)

Доброго ранку, любі діти!

Я — чарівна квітка-семицвітка. Запрошую вас разом зі мною навчатися і грати. Для цього ви повинні відривати по одній пелюстці й виконувати завдання. За правильні й чіткі відповіді я даруватиму вам маленькі квіточки.

Квітка-семицвітка.

- Діти, а давайте з вами пригадаємо до якої природи ми з вами відносимо квітку?( до живої)

ІII. Актуалізація опорних знань учнів

1. 1-ша пелюстка (рожева)

Учитель відриває першу пелюстку.

Зі мною будете грати,

Знання закріпляти.

— Яку букву вивчали на попередньому уроці?

— Які звуки вона позначає на письмі?

Гра «Утвори склад»

На дошці зображена квітка в середені літера н , а в пелюстках голосні звуки

Діти утворюють прямі й обернені склади та зачитують їх.

  •          Завдання 1-ої пелюстки виконано! Як винагороду отримуєте маленькі квіточки.

2. 2-га пелюстка (зелена)

Загадка

В синім небі світлячки,

Не дістать до них рукою,

А найбільший світлячок

Вигнувся дугою. (Місяць і зорі)

— Зробіть звуковий аналіз слів місяць та зорі.

— Складіть речення зі слів-відгадок за поданими схемами.

  •                  Ви впорались із завданням 2-ої пелюстки!

-Тож, діти, наша квіточка бачить які ви молодці, і пропонує вам трохи відпочити

Фізкультхвилинка

 

A description...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Після виконання фізкультхвилинки всі діти отримують зелені квіточки.

III. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні на уроці ми вивчатимемо нову букву. Яку саме, ви дізнаєтесь, коли послухаєте віршик.

Дві палички-лічилочки

Гуляли у саду,

Аж тут зламалась гілочка;

— Рятуйте, бо впаду!

Летіла і кружляла,

Хапаючись за клен,

Між паличками впала

І вийшла буква «ен».

IV. Вивчення нового матеріалу

1. 3-тя пелюстка (жовта)

Уважними будете,

Нові знання здобудете.

— Квітка-семицвітка знає дуже багато, ось і вирішила з вами знаннями поділитися.

Подивіться уважно на малюнки. Що на них зображено? (Корона, кінь, слон, нитки)

  •                  Поміркуйте, який спільний звук є у всіх цих словах? Послідовно назвіть звуки у словах слон, кінь. Чи однаково вимовляємо останній звук?
  •                  Що змінюється?

Спостереження за вимовою звуків

— Вимовте звук [н]. Чи виникають перешкоди при вимові? Яким є звук при звучанні? Вимовте звук [н′]. Чи подібний він за вимовою до [н]? Чим відрізняється? При вимові м’якого звука середня частина спинки язика підноситься до піднебіння. Отже, можна зробити висновок, що [н] — приголосний твердий, а [н′] — м’який.

Гра «Найуважніший»

Учитель читає вірш, учні запам’ятовують слова зі звуками [н], [н′].

- Діти, зараз я прочитаю віршика, а ваша задача запамёятати усі слова в яких зустрічається звук н

Ніна несла з магазину

Ножиці в новій корзині,

Нитки, ножик і тканину,

Ще й намисто для Христини.

Гра «Знайди помилку»

— Ось ще одне завдання, яке принесла нам квітка-семицвітка. У вірші є помилка. Вам потрібно уважно послухати і виправити її.

Мишкам хвалилась

Бабуся стара:

— Кіт не страшний,—

В нас глибока гора!

Букву г («ге») треба замінити на н («ен»).

— Завдання 3-ої пелюстки виконано!

Позначення звуків [н], [н ] буквою н («ен»)

Учні розглядають картки з великою та малою буквою, порівнюють її за розміром та формою.

— Пофантазуйте, на що схожа буква н («ен»).

— Запам’ятайте: звуки [н], [н′] позначаються на письмі буквою н («ен»).

- Діти складають велику та маленьку Нн з синельного дроту

2. Робота за Букварем (с. 66-67)

— Наша гостя хоче перевірити, чи знаєте ви, як потрібно правильно сидіти за партою під час читання? (Учні розказують правила, користуючись плакатом.)

А тепер ми розгорнемо

Найкращу в школі книжку.

Знає кожен школяр:

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш… (Буквар).

  •                  Назвіть букву, яку ми сьогодні вивчаємо. Які звуки вона позначає на письмі? Розгляньте малюнки, знайдіть слова з цими звуками.
  •                  Знайдіть слова, схеми до яких подані на цій сторінці. На якому місці стоїть звук [н], [н′] у словах?
  •                  Прочитайте склади, які принесла нам сова та слоник. (Учитель читає слова в колонках, потім учні хором і по черзі зачитують їх.)
  •                  А зараз давайте прочитаємо слова, які принес нам равлик

— Розгляньте малюнки в рамочці. Прочитайте підписи до них.

— Всі завдання і 3-ої пелюстки виконано!

Хто ж там, хто вже так стомився

І наліво похилився?

Треба дружно нам всім встати,

Фізкультпаузу почати!

Офтольмологічна хвилинка

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. 4-та пелюстка (червона)

Гра «Зашифровки»

  •                  Хтось зашифрував слова, нам потрібно їх розгадати.

— Які ви молодці! Швидко впоралися із завданнями і цієї пелюстки.

Учні отримують квіточки червоного кольору.

Робота в групах

  •                     Діти, а зараз наша квіточка пропонує вам обёєднатись у групи та виконати таке завдання, кожна група отримує лист з текстом,вам потрібно знайти літери які ми вже з вами вивчили, обвести їх та прочитати.
  •                     На виконання цієї роботи у вас є 1 хвилина, по завршенню зробіть будь-ласка містечок дружби.
  •                     Бажаю вам успіхів, час пійшов!
  •                      

Нагородження учнів фіолетовими квіточками.

VI. Підсумок уроку

— Урок добігає кінця, пелюсток уже нема!

Квітка-семицвітка, прощавай, лети,

З радістю ми грались, щиро, від душі.

Пелюстки чарівні ти подарувала,

Грою зацікавила, знань усім додала.

Скажемо всі разом: дякуємо тобі!

А вона нам?

Учитель зачитує на серцевині квітки:

Перший клас, ви — просто молодці!

Вправа “Мікрофон”

— З якою буквою ви сьогодні ознайомились?

— Які звуки вона позначає на письмі?

— Що вдалося зробити легко?

— Що було для вас важким?

— Що сподобалося на уроці?

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку