Урок "З чого складається повітря. Збережемо повітря чистим"

Про матеріал

Розробка уроку "З чого складається повітря. Збережемо повітря чистим", дає можливість з'ясувати з чого складається повітря, дізнатися про домішки в повітрі; джерела забруднення повітря та шляхи збереження його чистим; розвинути вміння порівнювати, робити висновки, застосовувати знання у новій ситуації; виховувати обережність у поводженні з вогнем у природі, прагнення охороняти чистоту повітря і зберігати власне здоров'я та навколишню природу.

Перегляд файлу

Тема. З чого складається повітря. Збережемо повітря чистим.

Мета. Вивчити з чого складається повітря, дізнатися про домішки в повітрі; джерела забруднення повітря та шляхи збереження його чистим; розвивати вміння порівнювати, робити висновки, застосовувати знання у новій ситуації; виховувати обережність у поводженні з вогнем у природі, прагнення охороняти чистоту повітря і зберігати власне здоров’я та навколишню природу.

Обладнання. Мультимедійні пристрої, дзеркальця, іграшковий мікрофон, повітряна кулька, відео «Збереження чистоти в природі».

Хід уроку

  1. Організація класу.

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі.

Всі готові до роботи?

Всі бадьорі молодці.

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • До нас завітало Сонечко?
  • Скажіть, будь ласка, який у нього настрій? Сумний.
  • А чому? (Бо, мабуть немає в нього промінчиків, таких золотавих та ласкавих).
  • А ви знаєте, що сьогоднішній урок у нас незвичайний. Я гадаю, що ми зможемо допомогти Сонечку. За кожну отриману правильну відповідь, Сонечко буде отримувати по одному промінчику.
  • Ну, що допоможемо, Сонечку?!
  • Тож, починаймо!
  1. Актуалізація опорних знань.

1 слайд – фенологічні спостереження.

(Інтерактивна вправа «Мікрофон»).

  • Яке сьогодні небо?
  • Чи були зранку опади?
  • Чи є сьогодні вітер?
  • Якою є температура повітря?
  1. Перевірка домашнього завдання.

1. (Інтерактивна вправа «Дерево знань»)

(На дошці прикріплено дерево, на дереві листочки, на листочках-запитання; учень бере листочок, читає запитання-дає відповідь)

  • Що ви знаєте про повітря? (Яке воно, безбарвне, прозоре, без запаху)
  • Як довести, що повітря оточує нас? Досліди (ґрунт, вода)
  • Чому без повітря неможливе життя на Землі?
  • Що таке атмосфера? (Шар повітря навколо землі)
  • Які властивості має повітря? (при нагріванні, при охолодженні

По мірі того як учень дає відповідь, я прикріплюю хмарку з відповіддю на дошку (безбарвне, прозоре, азот, стискання, розширяється, без запаху, атмосфера тощо).

2.  Проблемна тема

2 слайд-Кулька

  • Інколи кулька буває такою, а інколи…
  • Що з неї вийшло?(Повітря)
  • Воно ж безбарвне, звідки ви зрозуміли, що це повітря?
  • Бо воно скрізь
  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • А з чого ж складається повітря, ми з вами дізнаємося на сьогоднішньому уроці, про домішки, джерела забруднення та шляхи збереження чистоти.
  1. Вивчення нового матеріалу. Первинне сприймання нового матеріалу.

(Повідомлення учнів).

1-й учень

Повітря складається з різних газоподібних речовин: азоту, кисню, вуглекислого газу та інших газів.

2-й учень

      Найбільше в повітрі міститься азоту. він не придатний для дихання.

3-й учень

       1/5 частина повітря становить кисень, його виділяють зелені рослини.

 4-й учень

      Третьою складовою частиною у повітрі є вуглекислий газ. Він потрапляє у повітря під час перегнивання рослин і тварин, під час горіння будь яких предметів. Вуглекислий газ видихають і люди.

5-учень

      Повітря ще містить водяну пару.

Дослід 1 (із дзеркальцем). 3 слайд-склад повітря

  1. Фізкультхвилинка (Музичний супровід)
  2. Первинне закріплення.

1. Робота з підручником. Опрацювання статті на сторінці 89 «З чого складається повітря».

Інтерактивна вправа «Робота в парах».

1 варіант – з яких газоподібних речовин складається повітря?

2 варіант – звідки  з повітря потрапляє кисень?

   (Одна пара дає відповіді перед класом)

2. Робота в зошиті (ст.37)

-  У повітрі ще міститься пил, сажа та інші шкідливі речовини. Вони забруднюють повітря

-  Яким повинно бути повітря?

   (4 слайд - кросворд)

   (5 слайд – відповідь на кросворд)

  • Подивіться на відповіді і скажіть , яка речовина забруднює повітря?
  • Що забруднює повітря? Дим (колаж «Так чи Ні»)
  • Відео «Збережемо природу Землі разом»
  • А як ми можемо зберегти повітря? (6 слайд)
  • Ознайомлення з папкою «Зелений пакет».

Х.    Підбиття підсумків.

  • Ну що?! Звеселилося наше Сонечко, тому й оцінило вас смайликом.  (На звороті кожного сонечка-бал).

ХІ.  Домашнє завдання.

1 варіант – опрацювати статтю на ст.89.

2 варіант – з’ясувати, як дбають про чистоту в нашій місцевості.

 

 

 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
2699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку