Урок ": Значення хвойних рослин для природи. Хвойні рослини.".

Про матеріал

Ознайомити учнів з особливостями хвойних рослин; розвивати вміння порівнювати, аналізувати і робити висновки, упізнавати рослини на малюнках, гербарних зразках; виховувати відповідальність, шанобливе і дбайливе ставлення до рослин.

Перегляд файлу

Тема:  Значення хвойних рослин для природи. Хвойні рослини.

Мета: ознайомити учнів з особливостями хвойних рослин; розвивати вміння порівнювати, аналізувати і робити висновки, упізнавати рослини на малюнках, гербарних зразках; виховувати відповідальність, шанобливе і дбайливе ставлення до рослин.

Очікувані результати:учні зможуть розрізняти види хвойних рослин на малюнках і у природі.

Обладнання: гербарії, картинки, олівці кольорові.

                                                Хід уроку

I. Організаційний момент

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

II. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда

— Як людина використовує зернові рослини?

— Назвіть технічні культури. Що з них виготовляють?

— Які овочеві культури вирощують у вашій місцевості?

— Які рослини називають плодово-ягідними?

2. Робота над загадками

  Взимку і літом

Одним цвітом. (Ялина, сосна)

 Усі пани поскидали каптани,

Один пан не зняв каптан. (Сосна, ялина)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про хвойні рослини та їх значення для природи.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 97–100)

— Пригадайте, які рослини називають хвойними. Наведіть приклади хвойних рослин.

— Запам’ятайте! Хвойні рослини — це вічнозелені дерева і кущі. Вони мають корінь, дерев’янисте стебло, голчасті листки — хвоїнки і шишки з насінням.

— Розгляньте фотографії на с. 97. Розкажіть, що на них зображено. Що ви знаєте про ці дерева? Які у них листки, шишки? Як називаються соснові ліси?

Де ростуть сосни?

— Розгляньте фотографії на с. 98. Розкажіть, що на них зображено. Що ви знаєте про ці дерева?

Робота в парах

— Дослідіть і розкажіть! Яким є значення хвойних рослин для природи та життя людини?

— Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?

Висновки

- Хвойні рослини відрізняються від квіткових голчастими листками — хвоїнками і шишками.

- Хвойні — це вічнозелені дерева та кущі. Хвойні — давня група рослин.

2. Фізкультхвилинка

Сильний вітер до землі 

гне дерева молоді, (присідають)

А вони ростуть, міцніють (піднімаються)

Вгору тягнуться, радіють. (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота в парах

— Порівняйте яблуню і ялину. Чим вони відрізняються за будовою?

— На відміну від яблуні, в ялини гілки розташовуються кільцями. Упродовж одного сезону наростає одне кільце, за їхньою кількістю можна встановити вік дерева. А листки у ялини голкоподібні і називаються хвоєю. Замість квіток у ялини — шишки. Насіння у шишках ялини повністю достигає аж на початку наступної весни.

2. Гра «Вірю — не вірю»

— Якщо сказане мною твердження правильне, піднімайте зелену картку, якщо неправильне — червону.

- Усі хвойні рослини мають широке листя.

- Насіння хвойних рослин не захищене.

- Хвойні рослини мають квітку.

- Хвойні рослини не бояться холоду.

- У нашій місцевості росте модрина.

3. Гра «Упізнай дерево за описом»

- Це дерево має дуже високий прямий стовбур, не дуже товстий, але дуже міцний. Його використовували у будівництві кораблів. (Сосна)

- Корені цього дерева, широко розпластані, глибоко залягають у землю і можуть вберегти дерево від сильних ураганів і вітрів. Дуже часто на морських узбережжях, у піщаних дюнах висаджують ці рослини. (Сосна).

- Це дерево з пухнастими гілками, тонкими короткими голками. (Ялина)

4. Робота з гербарієм у групах

— Перед вами — гербарні рослини. Розгляньте їх, приберіть «зайве», обґрунтуйте свій вибір.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Прочитайте висновки на с. 99–100.

— Якими життєвими формами представлені хвойні рослини?

— Чи можна за зовнішнім виглядом установити приблизний вік ялини?

— Яку будову мають хвойні рослини?

— Дослідіть: які дерева переважають у вашій місцевості — листяні чи хвойні?

— Поміркуйте: чому новорічними деревами вважають хвойні, а не квіткові рослини? Як можна запобігти знищенню хвойних дерев перед Новим роком?

VІІ . Домашнє завдання

С. 97–100.

Практичне завдання

З’ясуйте, які хвойні рослини ростуть у лісах вашої місцевості. Розгляньте гілки сосни і ялини. Замалюйте розміщення на них хвої.

 

docx
Додано
11 серпня 2018
Переглядів
1540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку