Розробка спортивного психосоціального заняття «Морська підводна подорож» для 1 - 5 класів

Про матеріал

Вікова категорія: діти молодшого шкільного віку (6-10 років).

Мета: навчити співпрацювати, поважати товарищів й довіряти один одному; розвивати мислення, фантазію, силу, рівновагу і витривалість; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

Розробка спортивного психосоціального заняття

«Морська підводна подорож»

 

Вікова категорія:  діти молодшого шкільного віку (6-10 років).

 

Обладнання: ноутбук, колонки, парашут, каримати (2), фліпчарт (2), штурвал.

 

Мета: навчити співпрацювати, поважати товарищів й довіряти один одному; розвивати мислення, фантазію, силу, рівновагу і витривалість; виховувати любов до природи.

 

Хід заняття

І Повідомлення теми і мети заняття.

Аніматор:

 - Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття. Прислухайтеся, що це за звуки ? (шум моря). Ми сьогодні вирушимо з вами в морську підводну подорож, під час якої на нас чекають неймовірні зустрічі та  знайомство з новою цікавою грою.

 Ми будемо вчитися співпрацювати та довіряти один одному, а також дізнаємося багато нової та цікавої інформації про морських мешканців.

- Діти, а яких морських мешканців ви знаєте? Відмінно. Я пропоную Вам ознайомитися з іншими  морськими мешканцями  (перегляд відеоролика).

ІІ Розминка

  • Гра «Море хвилюється раз»

Мета гри: розвиток творчих і комунікативних здібностей, фантазії, винахідливості, ерудиції, уваги, пам'яті.

Учасники, розгойдуючи парашут вгору - вниз, з одного боку в інший, імітують рухи морських хвиль і повторюють хором услід за ведучим такі слова:

«Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три, морська фігура, на місці замри!»

 Діти повинні після цього кинути парашут вгору (імітація занурювання під воду) і завмерти на місці в тій фігурі, яку вони придумали на морську тематику. Потім ведучий знімає парашут і по черзі підходить до кожного з гравців, дивиться, щоб ніхто не ворушився, якщо помітив – інший стає ведучим.

 

ІІІ Перший досвід гри (практика)

  • Гра «ОСТРІВ АКУЛ»

Аніматор:

 - Діти пора виринати, подивіться на ці прекрасні острови посеред моря (каримати). Це острови акул. Як ви думаєте чому їх так назвали? Правильно, тому що навколо них у глибоких водах мешкають страшні тигрові акули. Пропоную вам пограти в гру «Острів акул».

Аніматор:

 - Уявімо, що ми плещемося у морській водичці, плаваємо і граємося (діти бігають навколо кариматів-островів, імітуючи плавання). Коли з'являються уявні акули, охоронець пляжу (аніматор) свистить (або плескає в долоні) один раз. Гравці повинні рятуватися на острові (каримат або фліпчарт) так, щоб ноги не залишалися у воді. Коли небезпека минула, охоронець свистить два рази, і діти можуть повернутися у воду.

  Але з часом вода прибуває, і площа острова скорочується (аніматор складає фліпчарт вдвічі, зменшуючи його площу).

 Коли охоронець знову свистить, діти  повинні рятуватися на острові так, щоб ніхто не залишився у воді. Якщо хтось залишився у воді (навіть однією ногою) на поживу акулам, вся група отримує штраф (наприклад, пробігти три кола навколо майданчика або ін.) Тому діти повинні виробити стратегію взаємодопомоги, щоб усі помістилися на поверхні килимка.

 

ІV Перерва для обговорення та внесення коректив

  • Аніматор бере інтерв'ю у дітей.

 Чи зіткнулися вони з будь-якими труднощами і яким чином вони можуть поліпшити якість гри. Конкретні пропозиції внесення коректив і вдосконалення гри.

 Егоїстичну поведінку необхідно обговорити. Тут дуже важливі взаємоповага і довіра і аніматор повинен нагадати дітям про це. Важливо нагадати гравцям поставлену задачу і стимулювати переговори учасників гри один з одним для творчого вироблення стратегії (наприклад, триматися за лікті, стоячи на «внутрішній» нозі і тримаючи «зовнішню» ногу на вазі; утворити піраміду і т.д.). Гравці повинні прийняти необхідність торкатися до іншого і допускати дотик до себе.

 

V Другий досвід (Застосування і вдосконалення гри)

Обговорення

Перерва для підведення підсумків (feedback) і обговорення (констатація удосконалень).

 

- Чи був для вас важкий фізичний контакт з іншими учасниками? Чому?

- Якими були відносини в групі? У дусі взаємодопомоги або егоїстичні?

- Що ви думаєте про колективні штрафи? Чому?

- Як ви себе почували в цій грі? Розкажіть.

- Як би ви вдосконалили або змінили гру?

 

VІІ Релаксація

  • «Імпульс» - тренінгова вправа на згуртування.

Аніматор:

(Звук моря) - Прийшов час відправлятися додому. Потрібно передати по радіо сигнал СОС для того, щоб за нами на острів припливли рятувальники.

Гравці утворюють коло і тримаються за руки, ведучий передає «імпульс» - рукостискання - в одну сторону. Засікається час (рахуємо), за який «імпульс» до нього повернеться. Щоразу намагаймося збільшити темп, аби сигнал передати якнайшвидше.

- А ось і наш корабель з рятувальниками, прошу зайняти місця (шикуються в шеренгу за капітаном біля штурвалу). Ось і закінчилася наша морська підводна подорож. Що нового ви дізналися? Чи сподобалася вам нова гра? Який у вас настрій? Чи потрібно в житті допомагати один одному? Так діти, треба жити для інших, якщо хочеш жити для себе! Давайте жити дружно! Будьмо толерантними!

 

docx
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку