План-конспект уроку
з фізичної культури для учнів 3 - 4 класів
Тема: Урок з елементами спортивних ігор.
Мета: формування практичних умінь та навичок щодо самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку.
Ціль: забезпечення оптимального для кожного учня рівня фізичної підготовленості.
Завдання: 1. Формування загальних уявлень про спортивні ігри та їх елементи.
2. Розвиток фізичних якостей за допомогою спортивних ігор.
Місце проведення: Спортзал
Тривалість: 45 хвилин
Інвентар: Баскетбольні м'ячі (5 номер для міні-баскетболу), волейбольні м’ячі, м’ячі для футзалу, тенісні м’ячі, секундомір, свисток, фiшки.
№ |
Змiст |
Дозування |
ЗМР |
I |
Пiдготовча частина |
15 хв |
|
1 |
-Побудова; - Вітання; - Повідомлення завдання уроку; - БЖД, замір ЧСС за 15 сек.; - Актуалiзацiя; - Мотивацiя; |
3 хв. |
Побудова в одну шеренгу. Діти пояснюють (по бажанню) короткі асоціації, а потім конкретну інформацію щодо поставлених завдань. Бесіда щодо дотримання техніки безпеки на уроці, а саме робота з м’ячами. Пригадати як правильно виконувати замір ЧСС за 15 сек. (потім помножити на 4, множить вчитель). Бесіда щодо мотивації занять фізичною культурою. |
2 |
Стройові вправи. |
30 сек. |
Повороти: «Праворуч», «Лiворуч», «Кругом». Перешикування з 1 шеренги в 2,3 шеренги. |
3 |
Рiзновиди ходьби з волейбольним м’ячиком: - ходьба на носках, м’яч в руках, руки вгору; - ходьба на п'ятках, м’яч в руках, руки за спину; - ходьба в напівприсiдi, м’яч в руках, руки вперед; - ходьба гусиним кроком, м’яч в руках, виконувати перекати м’яча по підлозі перед собою з руки в руку; |
5 м. 5м. 5 м.
5 м.
|
Шикування в 1 шеренгу, перед гімнатичною лавою. Для вправи взяти м’ячі, які лежать за лавою. Спина рiвна, чiтке положення рук з м’ячем, дотримання дистанції 2-3 кроки між учнями. Після вправи покласти м’ячі на місце (дотримання техніки безпеки). |
4 |
Спеціально-бiговi вправи: - бiг з захлестом голеностопа; - бiг з високим пiднiманням бедра; - біг з виносом прямих ніг вперед; - бiг правим, лiвим боком приставним кроком (в стiйцi баскетболiста, захист); - бiг змiйкою;
- бiг по свистку ( на увагу);
- прискорення по дiагоналi: 1- з упору лежачи; 2- стоячи спиною вперед; |
10 м. 10 м. 10 м. 10 м.
30 сек.
30 сек.
1 раз 1 раз |
Дотримання заданої дистанцiї.
Вправу виконує направляючий в колоні. Поворот на 180 градусів, зміна направлення руху. Свисток для першого номеру. Далі кожен учень виконує по черзі з дотриманням дистанції 4 м..Після бігу переходять на крок (відновлення дихання) та стають в колону чекають свою чергу. |
|
|
|
Вправи на вiдновлення дихання. Замір ЧСС за 15 сек (помножити на 4, множить вчитель). |
5 |
ЗРВ в русi з міні-баскетбольним м’ячиком: |
|
Зупинка колони біля гімнастичної лави, взяти м’яч. |
1) |
В.п.- м’яч в руках: Підкидання м’яча вгору перед собою з ловлею м’яча 2 руками (самостійне виконання). |
6-8 р. |
Спина рiвна, чiтке положення рук . |
2) |
В.п.- м’яч в руках, руки вперед розведені вбік: Перекидання м’яча з руки в руку перед собою, ловля 1 рукою (самостійне виконання). |
6-8 р. |
Спина рiвна, максимальна амплiтуда кругових рухiв. |
3) |
В.п. – м’яч в руках, руки за голову: Випрямлення рук в гору та заведення м’яча за голову (самостійне виконання). |
6-8 р. |
Спина рiвна, чітке положення рук. |
4) |
В.п.- м’яч в руках, руки вперед: 1- випад правою, поворот тулуба вправо; 2- приставити ліву; 3 – випад лівою, поворот тулуба вліво 4 – приставити праву; |
4-6 р. |
Спина рiвна, максимальна амплiтуда вiдведення рук назад. |
5) |
В.п.- м’яч в руках, руки прижаті до грудей: 1- крок правой, нахил тулуба, м’ячиком торкнутись полу; 2- приставити ліву, м’ячик до грудей; 3-4- теж сааме лівою; |
4-6 р. |
Максимальна амплітуда нахилів, чітке положення рук. |
6) |
В.п.- м’яч в руках, руки вгору: гусинний крок; |
5 м. |
Спина рiвна, чiтке положення рук. |
|
|
|
Розрахуватися на 1,2. Перешикування з 1 шеренги в двошеренговий стрій. Розімкнутись від центру вправо, вліво на 3 кроки. |
6 |
ЗРВ на мiсцi з тенісним м’ячиком: |
|
В кожного учня по 2 тенісних м’ячика. |
1) |
В.п.- ноги на ширинi плеч, руки на пояс: 1- нахил голови вперед; 2- нахил голови назад; 3- нахил голови вправо; 4- нахил голови влiво; |
4-6 р. |
Спина рiвна, чітке положення рук. |
2) |
В.п.- ноги на ширинi плеч, руки вперед; 1-4- круговi рухи кистi вiд себе; 5-8- круговi рухи кистi до себе; |
4-6 р. |
Спина рiвна, чітке положення рук. |
3) |
В.п.- ноги на ширинi плеч ,руки перед грудьми: 1-2- поворот тулуба вправо; 3-4- вiдведенням рук назад; 5-6- поворот тулуба влiво; 7-8- вiдведенням рук назад; |
4-6 р. |
Максимальна амплiтуда вiдведення рук назад та поворотiв тулуба. Чiтке положення рук. |
4) |
В.п.- ноги на ширинi плеч ,руки вгору: 1-4- круговi оберти тулуба вправо; 5-8- круговi оберти тулуба влiво; |
4-6 р. |
1 коло на 4 рахунки. Руки зiгнутi в лiктях. Чiтке положення рук. |
5) |
В.п.- широка стiйка, руки на пояс: 1-2- нахил тулуба до правої; 3-4- нахил тулуба; 5-6- нахил тулуба до лiвої; |
4-6 р. |
Спина рiвна, колiна рiвнi. Максимальна амплiтуда нахилiв тулуба. |
6) |
В.п.- ноги на ширинi плеч, руки на пояс: 1-4- випад правой; 5-8- випад лiвой; |
4-6 р. |
Спина рiвна, максимальна амплiтуда випадiв. Пружинка. |
7) |
В.п.- основна стiйка: 1- ноги на ширинi плеч, руки вгору (хлопок); 2- В.п.; |
4-6 р. |
Спина рiвна, чiтке положення рук, слiдкувати за диханням. Вправу виконувати без м’ячів. |
|
На мiсцi «Кроком - руш». |
|
Вiдновлення дихання. |
II |
Основна частина |
25 хв |
Перед виконанням вправи, якщо дитина має бажання, вона може продемонструвати вправу. Якщо немає бажаючих, вправу демонструє вчитель з учнем. |
1 |
Кидки та ловля, контроль волейбольного м’яча. |
|
|
1) |
Індивідуальна робота. Кидок м’яча по черзі лівою,правою рукою вгору перед собою, ловля 2 руками. Імітація прийому зверху 2 руками над головою з присідом під м’яч.
|
2 хв. |
Пояснення техніки виконання прийому хверху 2 руками над головою. Дотримуватись техніки безпеки роботи з м’ячами. Дотримуватись правильної техніки виконання прийому 2 руками, підсід під м’ячик (пружинка), зоровий контроль за м’ячиком. |
2) |
Робота в парах. Кодок м’яча від полу. Імітація прийому зверху 2 руками над головою з відскоком від полу. |
2 хв. |
Дотримуватись техніки безпеки роботи з м’ячами. Дотримуватись правильної техніки виконання прийому 2 руками, підсід під м’ячик (пружинка), зоровий контроль за м’ячиком. Кидок від полу виконує партнер. Вправу виконуємо по 3 рази, потім зміна номерів. |
3) |
Індивідуальна робота. Контроль м’яча. Імітація прийому м’яча знизу 2 руками.
|
2 хв. |
Пояснення техніки виконання прийому знизу 2 руками перед собою. Дотримуватись техніки безпеки роботи з м’ячами. Дотримуватись правильної техніки виконання прийому 2 руками, підсід під м’ячик (пружинка), зоровий контроль за м’ячиком. Виконувати присідання з утриманням м’яча на витягнутих руках (на передпліччі). |
2
|
Ведення м'яча на місці та в русі.
|
|
|
1) |
Ведення м’яча на місці лівою, правою рукою. По черзі. |
2 хв. |
Основні рухи виконуються розгинанням і згинанням ліктьового і лучезапястного суглоба. Ноги необхідно згинати, щоб зберігати положення рівноваги і швидко змінювати напрям руху. Тулуб злегка подається вперед. Вправу виконуємо на місці. Зпочатку виконуємо правою рукою, потім лівою. |
2) |
Види та техніка виконання передач в баскетболі. Передача 2 руками від грудей, 2 руками від грудей від полу, 2 руками із-за голови.
|
6 хв. |
Вправа виконується в парах. Дотримання техніки виконання та правил безпеки роботи з м’ячем.
|
3) |
Ведення м'яча (правою, лівою) рукою по черзi, обведення фішки.
|
3 хв. |
Основні рухи виконуються розгинанням і згинанням ліктьового і лучезапястного суглоба. Ноги необхідно згинати, щоб зберігати положення рівноваги і швидко змінювати напрям руху. Тулуб злегка подається вперед. Учні ведуть м'яч зазначеною завданням рукою, обводять партнера (фішку) так щоб м'яч вести дальною рукою від партнера. Повертаються назад і виконують передачу партнеру двома руками iз-за голови. |
3 |
Естафети для розвитку фізичних якостей з м’ячами для футзалу.
|
8 хв. |
Учнi дiляться на двi рiвнi команди. Вправи виконують по свистку з дотриманням правил та техніки виконання. |
III |
Заключна частина |
5 хв |
|
1 |
Вправи на відновлення дихання. |
2 хв. |
Вдих, видих виконуючи ходьбу по колу. |
2 |
-Побудова; -Підведення підсумків уроку: - Д/З; -Оцінювання (учень оцінює себе на основі того, як працював на уроці. Самоаналіз). - Замір ЧСС. |
3 хв. |
Побудова в одну шеренгу. Відмічення учнів, які активно працювали. Коментарі учнів щодо уроку. |