Урок з елементами STEM-освіти "Велика відбудова"

Про матеріал
В основі STEM методики є практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити вирішення не в теорії, а прямозаразшляхом спроб та помилок, використовуючи наявний науковий та творчий потенціал.
Перегляд файлу

«Велика відбудова»

 

Математика 2 клас. Урок  з елементами STEM-освіти

 

Тема. Повторення вивченого. Складені задачі на знаходження третього доданка.

Мета: - навчальна - закріпити вміння розв’язувати задачі на знаходження третього доданка продовжити формування обчислювальних навичок; систематизувати  уявлення учнів про одиниці вимірювання;

- розвиваюча - розвивати просторову уяву, увагу, мислення дітей; виробляти самостійність у роботі;

- виховна - підвищити рівень патріотичного розвитку учнів; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися й здобувати знання.

Обладнання: презентація, підручник, лінійка, олівець, коло, картки.

                                                  ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 - Сьогодні на уроці ми узагальнимо знання з розв’язання задач, а також з’ясуємо, де і як можна користуватися даними знаннями у повсякденному житті.

1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 - Після Перемоги у державі почнеться велика відбудова. На будівництві задіяні люди різних професій. Яких? Правильно. А ще – наукові співробітники, інженери, архітектори, водії і, навіть, кухарі.

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Каліграфічна хвилинка. Розташуйте числа у порядку зростання.

 - У кого з вас є молодші братика\ сестрички? Ви знаєте які вони бешкетники. Одного разу до професора математики, який робив розрахунки для великої відбудови  завітав онук Мишко. Він змішав усі нотатки професора. Ось один з аркушів розрахунків професора.

- З якими одиницями вимірювання пов'язані ці числа?

 - Але с початку давайте пригадаємо, які одиниці вимірювання ви знаєте? (довжини, маси, часу, місткості)

Рік – 12 місяців

Місяць – 30 або 31 день (28 або 29 днів)

Доба – 24 години

Година – 60 хвилин

Хвилина – 60 секунд

Пори року – 4, в кожній порі року 3 місяці

В тижні – 7 днів

- Розташуйте і запишіть числа у порядку зростання.

2. Усні обчислення

 - Професору 53 роки він старше онука на 50 років. Скільки років онуку Мишку? (53-50=3 роки онукові)

 - Матері Мишка 28 років. На скільки років  Мишко молодший від матері? (28-3=25 років матері)

III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1 Розв’язування задач прикладного характеру.

Архітектор використовує кульман — креслярський прилад у вигляді дошки, або комп’ютер.

- Нам треба накреслити прямий кут, а ми не маємо лінійки.

- Як  це зробити? (Зразком прямого кута є кут підручника чи зошита). Креслимо прямий кут за допомогою кута підручника, називаємо його АВС.

 - Які ще є кути? (Кути менші або більші за прямий кут називають непрямими (демонструємо на олівцях)).

- Треба накреслити пряму лінію. А у нас є лише коло. Як це зробити? (Скласти круг. Накресліть пряму лінію.)

2 Проведення дослідження: Уявімо, що ми  вантажники.

Крок 1. Ознайомлення.

  1. Покладіть книгу, поставте учням запитання: “Хтось знає як підняти цю книгу за допомогою лише одного пальця? Які ідеї?”

Обговоріть ідеї учнів.

2) Ви вантажники. Ваше завдання –  з'ясувати, як за допомогою простого механізму підняти важкий предмет доклавши малих зусиль

Крок 2. Пояснення та виконання практичної роботи.

Завдання: Підняти важкий предмет з використанням важеля.

Підготовка. Мозкова атака.

Підказка №1

1) У кожного учня є лінійка, олівець та підручник. (Попросіть учнів спробувати розібратися, як можна використати предмети, які ви їм дали, щоб підняти коробку з олівцями лише одним пальцем. Дайте їм кілька хвилин для експерименту.)

Виконання  практичної роботи.

Через кілька хвилин запитайте, чи знайшов хтось рішення, щоб підняти коробку з олівцями.

а) Якщо так, запропонуйте їм продемонструвати своє рішення класу.

Підказка №2

б) Якщо ні, підкажіть учням. Попросіть їх пригадати предмет обладнання дитячих майданчиків, з допомогою якого одна людина може підняти іншу (гойдалка балансир). Чи можна зробити подібну “гойдалку” з допомогою лінійки та олівця?

Надайте рекомендації або продемонструйте, якщо ваші учні не можуть розібратися в цьому самостійно.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1 Розв’язання задачі на знаходження третього доданка.

Завдання.
Приготувати салат «Олів’є»
Проблема.
Зламані ваги

       Кухарю треба приготувати 16 кг салату «Олів’є». Він  взяв 4 кг м’яса, яєць – 3 кг. Ще для салату потрібні овочі, але зламалися ваги. Скільки овочів потрібно для салату «Олів’є»?

М’яса  – 4 кг

Яєць – 3 кг

Овочів - ?

 - Які інгредієнти потрібні для салату? (м’ясо, яйця, овочі)

 - Скільки м’яса?

 - Скільки яєць?

 - Скільки овочів?

 - Що нам ще відомо?

 - Це задача на  знаходження третього доданка. Як її розв’язати? (Знаходимо масу м’яса і яєць:

 1)3+4=7 (кг) - м’яса і яєць.

Від загальної маси інгредієнтів віднімаємо масу м’яса і яєць:

2)16-7=9 (кг)

Відповідь: 9 кг овочів потрібно для салату).

2 Знайди помилку.

  • Після закінчення будівництва приходить комісія, яка перевіряє чи дотримані усі норми. Тепер ми в ролі цієї комісії – знайдемо помилки.

 

Знайди помилки в обчисленнях і виправ їх. Запиши правильно.

 

70 + 16 = 96                              44 + 6 = 84

40 + 57 = 97                              27 + 43 = 70

 

 

Перевір себе

70 + 16 = 86              44 + 6 = 50
40 + 57 = 97              27 + 43 = 70

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

1 Вправа «Інтерв’ю»
- Що найбільше вас вразило чи здивувало під час уроку?
- Що нового ви сьогодні дізнались?
- Чи було вам важко? Якщо так, то що саме?

— На цьому завершуємо урок.   

— Україна переможе! Ми будемо жити в найгарнішій країні!

docx
Додав(-ла)
Товкач Діана
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 грудня 2022
Переглядів
643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку