«Велика відбудова»
Математика 2 клас. Урок з елементами STEM-освіти
Тема. Повторення вивченого. Складені задачі на знаходження третього доданка.
Мета: - навчальна - закріпити вміння розв’язувати задачі на знаходження третього доданка продовжити формування обчислювальних навичок; систематизувати уявлення учнів про одиниці вимірювання;
- розвиваюча - розвивати просторову уяву, увагу, мислення дітей; виробляти самостійність у роботі;
- виховна - підвищити рівень патріотичного розвитку учнів; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися й здобувати знання.
Обладнання: презентація, підручник, лінійка, олівець, коло, картки.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
- Сьогодні на уроці ми узагальнимо знання з розв’язання задач, а також з’ясуємо, де і як можна користуватися даними знаннями у повсякденному житті.
1. Мотивація навчальної діяльності учнів.
- Після Перемоги у державі почнеться велика відбудова. На будівництві задіяні люди різних професій. Яких? Правильно. А ще – наукові співробітники, інженери, архітектори, водії і, навіть, кухарі.
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Каліграфічна хвилинка. Розташуйте числа у порядку зростання.
- У кого з вас є молодші братика\ сестрички? Ви знаєте які вони бешкетники. Одного разу до професора математики, який робив розрахунки для великої відбудови завітав онук Мишко. Він змішав усі нотатки професора. Ось один з аркушів розрахунків професора.
- З якими одиницями вимірювання пов'язані ці числа?
- Але с початку давайте пригадаємо, які одиниці вимірювання ви знаєте? (довжини, маси, часу, місткості)
Рік – 12 місяців
Місяць – 30 або 31 день (28 або 29 днів)
Доба – 24 години
Година – 60 хвилин
Хвилина – 60 секунд
Пори року – 4, в кожній порі року 3 місяці
В тижні – 7 днів
- Розташуйте і запишіть числа у порядку зростання.
2. Усні обчислення
- Професору 53 роки він старше онука на 50 років. Скільки років онуку Мишку? (53-50=3 роки онукові)
- Матері Мишка 28 років. На скільки років Мишко молодший від матері? (28-3=25 років матері)
III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1 Розв’язування задач прикладного характеру.
Архітектор використовує кульман — креслярський прилад у вигляді дошки, або комп’ютер.
- Нам треба накреслити прямий кут, а ми не маємо лінійки.
- Як це зробити? (Зразком прямого кута є кут підручника чи зошита). Креслимо прямий кут за допомогою кута підручника, називаємо його АВС.
- Які ще є кути? (Кути менші або більші за прямий кут називають непрямими (демонструємо на олівцях)).
- Треба накреслити пряму лінію. А у нас є лише коло. Як це зробити? (Скласти круг. Накресліть пряму лінію.)
2 Проведення дослідження: Уявімо, що ми вантажники.
Крок 1. Ознайомлення.
Обговоріть ідеї учнів.
2) Ви вантажники. Ваше завдання – з'ясувати, як за допомогою простого механізму підняти важкий предмет доклавши малих зусиль
Крок 2. Пояснення та виконання практичної роботи.
Завдання: Підняти важкий предмет з використанням важеля.
Підготовка. Мозкова атака.
Підказка №1
1) У кожного учня є лінійка, олівець та підручник. (Попросіть учнів спробувати розібратися, як можна використати предмети, які ви їм дали, щоб підняти коробку з олівцями лише одним пальцем. Дайте їм кілька хвилин для експерименту.)
Виконання практичної роботи.
Через кілька хвилин запитайте, чи знайшов хтось рішення, щоб підняти коробку з олівцями.
а) Якщо так, запропонуйте їм продемонструвати своє рішення класу.
Підказка №2
б) Якщо ні, підкажіть учням. Попросіть їх пригадати предмет обладнання дитячих майданчиків, з допомогою якого одна людина може підняти іншу (гойдалка балансир). Чи можна зробити подібну “гойдалку” з допомогою лінійки та олівця?
Надайте рекомендації або продемонструйте, якщо ваші учні не можуть розібратися в цьому самостійно.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1 Розв’язання задачі на знаходження третього доданка.
Завдання.
Приготувати салат «Олів’є»
Проблема.
Зламані ваги
Кухарю треба приготувати 16 кг салату «Олів’є». Він взяв 4 кг м’яса, яєць – 3 кг. Ще для салату потрібні овочі, але зламалися ваги. Скільки овочів потрібно для салату «Олів’є»?
М’яса – 4 кг
Яєць – 3 кг
Овочів - ?
- Які інгредієнти потрібні для салату? (м’ясо, яйця, овочі)
- Скільки м’яса?
- Скільки яєць?
- Скільки овочів?
- Що нам ще відомо?
- Це задача на знаходження третього доданка. Як її розв’язати? (Знаходимо масу м’яса і яєць:
1)3+4=7 (кг) - м’яса і яєць.
Від загальної маси інгредієнтів віднімаємо масу м’яса і яєць:
2)16-7=9 (кг)
Відповідь: 9 кг овочів потрібно для салату).
2 Знайди помилку.
Знайди помилки в обчисленнях і виправ їх. Запиши правильно.
70 + 16 = 96 44 + 6 = 84 40 + 57 = 97 27 + 43 = 70 |
Перевір себе |
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
1 Вправа «Інтерв’ю»
- Що найбільше вас вразило чи здивувало під час уроку?
- Що нового ви сьогодні дізнались?
- Чи було вам важко? Якщо так, то що саме?
— На цьому завершуємо урок.
— Україна переможе! Ми будемо жити в найгарнішій країні!