Пропоную розробку уроку географії в 6 класі з теми "Атмосфера. Узагальнення знань". Урок проводиться з використанням елементів тренінгу і має сприяти активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку їх творчості та формування ключових компетентностей учнів таких як: соціальної та громадянської компетентності, уміння вчитися впродовж життя, екологічної грамотності та здорового способу життя, спілкування державною мовою, математичної компетентності.
Урок географії у 6 класі
Тема: Атмосфера. Узагальнення і контроль знань
Мета:
Тип уроку: узагальнення і контроль знань
Форма проведення: урок у формі тенінгу
Хід уроку
І. Організаційний момент(1 хв)
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів(1хв)
Учитель.Чудовий і неповторний світ оточує нас. Він сповнений багатьох таємниць і загадок. Нас часто дивує те, що після яскравого сонячного дня приходить різка прохолода, а дощ іде тоді, коли ми його не чекаємо. Ми полюбляємо, коли спекотного дня повіває легенький вітерець.Та непокоїмось тоді, коли сильний вітер нахиляє до землі могутні дерева. Усі ці явища відбуваються в приземному шарі повітряної оболонки, яку ми вже вивчили. Сьогодні у нас урок узагальнення з теми «Атмосфера», ми ще раз спробуємо відкрити загадки повітряного океану, дати відповіді на ті питання, що найбільше нас цікавлять у повсякденному житті.
У нас сьогодні трохи незвичайний урок. Це урок-тренінг. Тренінг – це заняття, що містить кілька вправ, направлених на досягнення мети. А метою нашого уроку є повторення теми «Атмосфера», дослідження впливу люини на атмосферу.
Ознайомлення з видами робіт і тренінгових вправ (2хв)
В ході уроку ми здійсними віртуальну подорож на повітряній кулі. При цьому вам будуть потрібні знання з теми, уважність, вміння приймати самостійні рішення, активність, зосередженість.(мал.1 на дошці)
На кожному тренінговому занятті приймають правила, яких треба дотримуватись.
«Наші правила»
Перелік норм поведінки учні пропонують самі.
Наприклад:
У кожного на парті – « Копилка знань» для копійок (різнокольорових кружечків)
В копилку складати бали-кружечки кольорові, які вчитель даватиме учневі за роботу на кожному етапі.
ІІІ. Повторення і узагальнення знань, умінь і навичок (30хв)
Щоб розпочати нашу мандрівку, потрібно отримати путівку, виконавши І.«Геодиктант»
Питання |
Терміни |
1.Повітряна оболонка Землі |
А) Мусони |
2.Нижній шар атмосфери |
Б) Екватор |
3.Багаторічний режим погоди в даній місцевості |
В) Атмосфера |
4.Великий об’єм повітря тропосфери з однаковими властивостями(температурою, вологістю, запиленістю) |
Г) Північний тропік |
5.Горизонтальний рух повітря над земною поверхнею з області високого тиску в область низького |
Д) Вітер |
6.Умовна лінія, над якою Сонце в зеніті 22 червня |
Е) Тропосфера |
7. Умовна лінія, над якою Сонце в зеніті 21 березня і 23 вересня |
Є) Клімат |
8.Прилад для вимірювання вологості повітря |
Ж) Повітряна маса |
9. Постійні вітри помірних широт |
З) Західні |
10. Сезонні вітри, що дмуть влітку з океану на суходіл, а взимку – з суходолу на океан |
И) Гігрометр |
Відповідь: 1-В, 2- Е, 3- Є, 4- Ж, 5- Д, 6- Г, 7- Б, 8- И, 9- З, 10- А. Самоперевірка ( в копилку бали-кружечки)
ІІ. Вправа «Дерево очікування або дерево головного болю»
Що би ви хотіли отримати під час тренінгу? Запишіть свої побажання на пелюстках квітки яблуні та прикріпіть їх на символічне дерево, озвучивши їх. (по балу всім учасникам)
Вчитель підсумовує.
ІІІ. Вправа «Знайди помилку»
На дошці таблиця з умовними позначеннями атмосферних явищ і їхніми назвами, які з’єднані кривими лініями. Необхідно знайти помилки. (2 бали)
За правильну відповідь – 2 бали.
VІ. Вправа «Дерево мудрості»
На дошці зображення символічного дерева (стовбур з гіллям) з приклеєними листочками паперовими , на яких написані терміни по темі «Атмосфера». Учні по черзі виходять, зривають листочок і дають визначення. Якщо відповідають, то приклеюють назад. Чи не поменшає листків? За правильну відповідь від 1 до 3 балів.
VI. Вправа «Знайди пару»
Учні сідають по одному. Половина учнів отримує картки з написаними на них назвами метеоприладів, інші – їх призначення. Перший - зачитує назву приладу, інший- сідає біля нього, якщо у нього на картці написано для чого цей прилад. ( 1 бал ). Потім групи отримують картки навпаки
Флюгер |
Визначення напрямку і сили вітру |
Барограф |
Самописець для визначення змін атмосферного тиску протягом доби |
Термометр |
Визначення температури повітря |
Барометр -анероїд |
Визначення атмосферного тиску |
Ртутний барометр |
Визначення атмосферного тиску |
Гігрометр |
Визначення вологості повітря |
Анемометр |
Визначення швидкості вітру |
Опадомір |
Визначення кількості опадів |
Гномон |
Визначення висоти Сонця над горизонтом |
Термограф |
Прилад-самописець для визначення змін температури повітря |
Психрометр |
Визначення абсолютної і відносної вологості повітря |
Кожній правильній парі по балу.
VI. Вправа «Кошики ідей»
Матеріали: ручки,кошики з паперу або намальовані на дошці(4), аркуші паперу (9), наліпки,
І етап «Чому люди забруднюють атмосферу?»
Учні пишуть на стікерах відповідь коротко (1-2 речення) , виходять, зачитують і приклеюють до першого кошика.
Учитель.Ми вже знаємо, чому і як люди забруднюють атмосферу. Тому можемо перейти до другого етапу – «Пошуку рішень». (Що ж робити?)
ІІ етап. «Пошук рішень»
Учні теж записують ідеї і приклеюють до другого кошика, озвучивши.
Учитель. Отже, ми вже знаємо причину проблеми і знаємо, що можна зробити , щоб це змінити.
Переходимо до третього етапу – «Індивідуалізація дій».
Тепер кожен їз вас відповість на питання: «Що я особисто зроблю упродовж цього року , щоб зменшити негативний вплив людини на стан атмосфери ? які конкретні дії зроблю?» і запише на листочку(листочках) , озвучить і прикріпить біля третього кошика.
ІІІ етап. «Індивідуалізація дій»
Кожен пише заплановану ідею на аркуші паперу, можна дві на різних аркушах і приклеюють до дошки біля третього кошика. Ідеї читають по черзі. (Ідеї не мають повторюватися).
Учитель.А зараз ми спробуємо оцінити реалістичність наших намірів.
4 етап. «Реалістичність»
Кожен учень отримує червону і зелену наліпки.Червона означає – «це я точно зроблю», зелена –« спробую зробити». Учні ходять по класу, перечитують свої ідеї і чіпляють на них наліпки відповідного кольору.
Висновок. Підсумок вправи робить хтось із учнів, учитель при необхідності допомагає.
Підсумок уроку. Оцінювання.
Домашнє завдання. Підготувати оповідання на тему «Крапелька-мандрівниця» про великий кругообіг води в природі.
1 2 3
4 5 6
7 8 9
10
І етап «Чому люди забруднюють атмосферу?»
І етап «Чому люди забруднюють атмосферу?»
І етап «Чому люди забруднюють атмосферу?»
І етап «Чому люди забруднюють атмосферу?»
І етап «Чому люди забруднюють атмосферу?»
І етап «Чому люди забруднюють атмосферу?»
І етап «Чому люди забруднюють атмосферу?»
І етап «Чому люди забруднюють атмосферу?»
І етап «Чому люди забруднюють атмосферу?»
ІІ етап «Пошук рішень» . Як вирішити проблему забруднення повітря атмосфери?
ІІ етап «Пошук рішень» . Як вирішити проблему забруднення повітря атмосфери?
ІІ етап «Пошук рішень» . Як вирішити проблему забруднення повітря атмосфери?
ІІ етап «Пошук рішень» . Як вирішити проблему забруднення повітря атмосфери?
ІІ етап «Пошук рішень» . Як вирішити проблему забруднення повітря атмосфери?
ІІ етап «Пошук рішень» . Як вирішити проблему забруднення повітря атмосфери?
ІІ етап «Пошук рішень» . Як вирішити проблему забруднення повітря атмосфери?
ІІ етап «Пошук рішень» . Як вирішити проблему забруднення повітря атмосфери?
ІІ етап «Пошук рішень» . Як вирішити проблему забруднення повітря атмосфери?
ІІІ етап. «Індивідуалізація дій» «Що я особисто зроблю упродовж цього року , щоб зменшити негативний вплив людини на стан атмосфери ? які конкретні дії зроблю?»
ІІІ етап. «Індивідуалізація дій» «Що я особисто зроблю упродовж цього року , щоб зменшити негативний вплив людини на стан атмосфери ? які конкретні дії зроблю?»
ІІІ етап. «Індивідуалізація дій» «Що я особисто зроблю упродовж цього року , щоб зменшити негативний вплив людини на стан атмосфери ? які конкретні дії зроблю?»
ІІІ етап. «Індивідуалізація дій» «Що я особисто зроблю упродовж цього року , щоб зменшити негативний вплив людини на стан атмосфери ? які конкретні дії зроблю?»
ІІІ етап. «Індивідуалізація дій» «Що я особисто зроблю упродовж цього року , щоб зменшити негативний вплив людини на стан атмосфери ? які конкретні дії зроблю?»
ІІІ етап. «Індивідуалізація дій» «Що я особисто зроблю упродовж цього року , щоб зменшити негативний вплив людини на стан атмосфери ? які конкретні дії зроблю?»
ІІІ етап. «Індивідуалізація дій» «Що я особисто зроблю упродовж цього року , щоб зменшити негативний вплив людини на стан атмосфери ? які конкретні дії зроблю?»
ІІІ етап. «Індивідуалізація дій» «Що я особисто зроблю упродовж цього року , щоб зменшити негативний вплив людини на стан атмосфери ? які конкретні дії зроблю?»
ІІІ етап. «Індивідуалізація дій» «Що я особисто зроблю упродовж цього року , щоб зменшити негативний вплив людини на стан атмосфери ? які конкретні дії зроблю?»