Урок з елементами тренінгу "Основні способи розділення сумішей"

Про матеріал
Розробка уроку з елементами тренінгу у 7-ому класі відповідно нової програми і підручника О.Г. Ярошенко. Передбачено теоретичну , практисну частину і рефлексію.
Перегляд файлу

Тема. Основні способи розділення сумішей

 

Мета:закріпити знання про чисті речовини і суміші, формувати вміння складати план дій з розділення сумішей; розвивати в учнів різні види памʼяті, розумової діяльності, навички поводження з лабораторним обладнанням під час проведення експеременту; виховувати культуру спілкування, ціннісне ставлення до свого здоровʼя.

 

Обладнання: хімічні стакани, воронки, скляні палички, фільтрувальний папір, спиртівка, вода, крейда, сіль.

 

Тип уроку: комбінований

 

Форма уроку: урок-тренінг

 

План тренінгу

І. Вступна частина

     1. Привітання

     2. Знайомство. Вправа «Пізнай мене»

     3. Прийняття правил роботи (угоди)

     4. Актуалізація опорних знань учнів.

Вправа «Футбол»,

Інтерактивна   вправа «Карусель»

ІІ. Основна частина

  1. Оголошення, запис теми уроку, мотивація навчальної діяльності
  2. Очікування. Вправа «Сіємо зерно»
  3.  Інформаційний блок.

      Інтерактивна вправа «Мозковий штурм», робота в групах.

  1. Руханка
  2. Практичний блок

     Інтерактивна вправа «Снігова куля»

     Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

     Рольова гра «Пошта»

     Інтерактивна вправа «Швидка допомога»

ІІІ. Рефлексія

     Вправа «Дзига»

     Закінчення тренінгу «Здійснення очікувань»

ІV. Домашні завдання

 

Хід тренінгу

І. Вступна частина

1. Привітання

Доброго дня, дорогі друзі!

Ніхто не заперечить істину одвічну:

Щоб до зірок далеких нам дійти

Й Землі багатства зберігати,

Щоб впевнено в житті нам крокувати,

Знання постійно необхідно здобувати.

 

2. Знайомство

Нас обʼєднує бажання пізнавати таємниці природи, вивчати історію свого народу, мандрувати просторами Всесвіту. А чи добре ми знаємо один одного?

Вправа «Пізнай мене»

Учні, сидячи в колі, по черзі говорять: Мені набільше подобається...», а що саме показують за допомогою міміки, жестів, пантоміми, які учні вгадують.

 

3. Прийняття правил роботи (слайд)

Правил проектуються на дошку, учні по черзі зачитують і приймають рішення про їх прийняття.

Правила роботи (угода)

  • прагнемо дізнатися і запамятати якомога більше;
  • говорити по суті;
  • слухаємо один одного;
  • оберігаємо почуття інших;
  • заохочуємо один одного;
  • правило піднятої руки.

 

4. Актуалізація опорних знань учнів

Гра «Футбол»

Учитель задає питання учневі, кидаючи йому мʼячика, зробленого із паперу, той ловить, відповідає на запитання та повертає мʼячик учителю.

Чисті речовини – це...

Суміші – це...

Суміші бувають...

Неоднорідні суміші – це ...

Однорідні суміші – це ...

Сумішей у природі більше. ніж ...

Інтерактивна вправа «Карусель»

Вчитель роздає учням картки. Внутрішнє коло утворюють учні із картками, де записані види сумішей за походженням (природні, штучні), за агрегатним станом (тверді, рідкі, газоподібні), за виглядом (однорідні, неоднорідні). Зовнішнє коло утворюють учні із карткамина яких записані приклади сумішей (молоко, чай, повітря, морська вода, граніт, газована вода, одеколон, «Грипго» і т.д.)

 

ІІ. Основна частина

 

1. Оголошення, запис теми уроку, мотивація навчальної діяльності.

Чистих речовин в природі майже не існує. Сучасна промисловість, електроніка, теле- і радіотехніка потребують чистих і надчистих речовин.

 

2. Очікування

Вправа «Сіємо зерна»

Діти записують свої очікування на намальованих зернинках пшениці, жита, кукурудзи, які вони засівають в грунт (на аркуші намальоване зоране поле).

 

3. Поділ на групи ( за видом посіяних зернинок)

 

4. Інформаційна частина

Основні способи розділення сумішей (слайд)

Учні читають текст слайда, складають опорну схему «Способи розділення сумішей».

 

Способи розділення сумішей

 

Робота в групах. Інтерактивна вправа «Навчаючись учу»

Інструктаж з БЖД

Завдання для 1-ої групи

Розділення сумішей методом відстоювання

  1. Приготуйте суміш із води і крейди.
  2. Відставте суміш в сторону на 3-5 хвилин.
  3. Опишіть спостереження.
  4. Чому крейда осіла на дно?
  5. Які суміші можна розділити способом відстоювання ?

 

Завдання для 2-ої групи

Розділення сумішей способом фільтрування

  1. Приготуйте суміш із води і крейди.
  2. Приготуйте фільтр як показано на мал. 31, с. 41 (підручник)
  3. Змочіть фільтр водою і вставте в лійку.
  4. Пропустіть суміш через фільтр.
  5. Що залишилось на фільтрі?
  6. Який розчин в стакані і чому?
  7. Чому і які сссуміші можна розділити способом фільтрування?

Завдання для 3-ої групи

Розділення сумішей способом випарювання

  1. Приготуйте суміш води і солі.Який вигляд має суміш?
  2. Капніть декілька капель розчину на предметне скельце, яке закріпіть в тримачі.
  3. Запаліть  спиртівку і нагрівайте, поки вся вода випарується.
  4. Що залишилось на скельці?
  5. Які суміші і чому можна розділити способом випарювання ?

 

Звітування груп про виконані завдання

 

5. Фізкультхвилинка

Хто там вже втомився (оплески)

І наліво похилився ? (нахили тулуба)

Треба всім нам разом встати, ( встають)

Фізкільтхвилинку розпочати (оплески)

Плавно руки підіймаємо,

Наче крилами махаємо,

Ми як трохи політаємо,

Так за парти посідаємо

І про виконання  завдань пригадаємо.

 

6. Практичний блок

Інтерактивна вправа «Снігова куля»

Учитель називає прізвище учня і термін, який був вивчений, учень дає його визначення. Після цього учень називає прізвище другого учня, який повторює перший термін, його визначення і називає другий термін та прізвищи наступного учня і т.д.

Наприклад:

Вчитель: Коваленко, фільтрування.

  1. ий учень: фільтрування – спосіб розділення сумішей, фільтрат, Іваненко.
  2. ий учень: фільтрування – спосіб розділення сумішей, фільтрат – розчин, який пройшов крізь фільтр, фільтр, Нечипоренко...

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» (робота в групах)

Складіть план розділення сумішей:

  1. Крейда, залізні ошурки, тирса.
  2. Кухонна сіль, забруднена піском.

Рольова гра «Пошта»

Кожен учень отримує картки, де записані назви складових сумішей (олія і вода, сірка і залізо, пісок і вода і т.д.). Необхідно віднести ці картки до поштових скриньок, які мають назви способів розділення сумішей.

Інтерактивна вправа «Швидка допомога »

Учням пропонується швидко поставити учителю запитання, з тих частин уроку, які були незрозумілими.

 

ІІІ. Рефлексія

Вправа «Дзига»

На літері Я стоїть дзига, яка має стрілку. Навколо дзиги розміщені аркуші з написами,  що стосуються теми уроку. Учні по черзі крутять дзигу, на який напис указала стрілка, тими словами учень починає речення, підбиваючи підсумок уроку.

Закінчення тренінгу

На початку уроку ми засіяли поле зернами очікувань. Якщо ващі очікування здійснилися, прикріпіть на них паростки.

 

ІV. Домашнє завдання

Прочитати параграф «Способи розділення сумішей», підготувати завдання до інтерактивної вправи «Незакінчене речення»

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
17 травня 2020
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку