Урок з елементами тренінгу " Торгівля людьми небезпека сучасності"

Про матеріал
Даний матеріал стане в нагоді в профілактичній роботі та також для проведення семінарів
Перегляд файлу

слайд 1Тема: « Як оминути тенета торгівця людьми?»

Мета:

  • визначити проблему торгівлі людьми;
  • окреслити шляхи потрапляння українських громадян до торговців людьми;
  • здобути необхідні знання та вміння щодо протидії торгівлі людьми;
  • виховувати в дітей патріотичні почуття, бажання вчитися жити і працювати в Україні.

слайд 2

Хід заняття

Вправа - знайомство «Країни Європи»

Мета: познайомити учасників для створення комфортної атмосфери під час подальшої роботи групи.

Психолог  пропонує учасникам по колу назвати своє ім’я і продовжити речення: « Мене звати…. Я хочу відвідати…. ( назвати країну)».

слайд 3

Прийняття правил роботи групи

Мета: забезпечити конструктивну атмосферу   роботи групи.

Обговорити правила роботи в групі , для чого вони потрібні і узгодити ці правила для подальшої роботи групи.

слайд 4

Очікування

Зверніть свою увагу на   дошку,  на якій ви помітили є карта Європи зараз кожен з учасників скаже свою думку стосовно запропонованих запитань. І на закінчення прикріпіть наші  позначки  на території тих країн про  які ви згадували у нашій  праві, коли ми знайомились

Чого ви очікуєте від нашого заняття?

Які питання вас цікавлять стосовно проблеми торгівлі людьми?
Що ви хочете дізнатися, щоб ця зустріч була для вас корисною?

 

слайд 5

Вправа «Асоціації»

- Як ви розумієте слово «торгівля»?
- Чим можна торгувати?
- А якими забороненими речами торгують у всьому світі? (Наркотики, зброя)
- Чи може бути товаром жива істота?
- Які ви знаєте приклади з історії, коли людина була товаром? (работоргівля)

Вправа« Мозкова атака» 

Мета: акцентувати увагу учасників заняття на важливості даної теми зустрічі.

слайд6

Обговорення

  • Чи хотіли б ви поїхати жити, працювати до цієї країни?
  • Хто з вас знає мову до якої хоче поїхати?
  • Хто знає трудове законодавство тих країн у яких хоче працювати?
  • Хто із вас знає контакти українських посольств в цих країнах, до якої ви хочете потрапити ?
  • Хто знає якісь українські чи  міжнародні нормативні документи, закони що захищають права трудових мігрантів у цих країнах?

Гра « Що трапилось?»(5хв)

Зараз ми об'єднаємось у три групи ( Для жеребкування можна взяти прапори трьох країн, які потрібно скласти і сформувати робочу групу ). Кожна група отримає короткий опис ситуації, пов'язаних з порушенням прав людини та торгівлею людьми і намагатиметься визначити, чи є тут ознаки торгівлі людьми, якщо ні, то які ознаки порушення прав є в цій ситуації.

Потім спікер групи зачитає відповіді.

слайд 7

Ситуації

  1. Юрій уже два місяці працює в Європі за туристичною візою. На початку другого місяця роботодавець сказав, що гроші не заплатить (експлуатація).
  2. Михайло знайшов роботу в Росії за об'явою в газеті. Заплативши фірмі гроші за працевлаштування, він разом з 23 чоловіками поїхали до Росії. Представник фірми повинен був зустріти їх на пероні, але ніхто не зустрів. У місті їх ніхто не чекав - роботи не було навіть для місцевих жителів. (ошукання).
  3. Знайомий Сергія запропонував заробити багато грошей на будівництві в Польщі. Потрібен тільки квиток, а там роботодавець відкриє їм робочу візу. Прибувши на місце, Сергій дізнався,що буде працювати нелегально. У нього забрали паспорт, з території не можна було виходити..

Жив він у баракі, працював без вихідних по 14-16 годин на добу... ( ситуація торгівлі людьми

слайд 8

Висновок (робить психолог): (визначення поняття «торгівля людьми):

*Виходячи з обговорення ситуацій в групах та користуючись Стат. 149-1 Кримінального кодексу України і виписку з Протоколу до Конвенції ООН про міжнародну організовану злочинність) розлянемо схему: «Ланцюг злочинних дій торгівців людьми».  

  1. Вербування
  2. Перевезення
  3. Передача або прийом людей
  4. Продаж: уплата або отримання
  5. Використання погрози або сили
  6. Експлуатація

слайд 9

Інформаційне повідомлення

Мета : визначення причин виїзду українців за кордон

 Основою  сучасної міграції в Україні є бажання громадян працевлаштуватись  за кордоном. Причиною даного суспільного явища є економічна ситуація, значний дефіцит робочих місць, мала заробітна плата, яка не дає змогу належним чином задовольнити свої життєві потреби і спричиняє масовий виїзд громадян України, до країн далекого і ближнього зарубіжжя. Сезонне тимчасове працевлаштування або « човникові» поїздки закордон  у непростих економічних умовах перехідного періоду, на жаль, стали чи не основним способом виживанням для  багатьох українських сімей.

За різними оцінками, протягом року приблизно 5 млн наших співвітчизників перебувають на заробітках за кордоном. Скажімо, у Росії щороку працює до 1 млн таких заробітчан, а в «сезонний пік» їх чисельність сягає 3 млн. Росія для громадян України стає країною транзиту чи призначення. Наші громадяни помилково вважають, що більшість країн колишнього Радянського Союзу не можуть бути небезпечними для них, оскільки майже не існує мовного бар’єру, адже більша частина населення розуміє російську мову. Крім того в’їзд до цих країн набагато простіший, ніж до країн далекого зарубіжжя, не дивлячись на відмінну безвізового режиму з країнами ЄС , який не дає право дозвіл на трудову діяльність, чим у свою чергу, користуються торговці людьми.

 Неефективність політичних та економічних перетворень у державі, корумпованість  чиновників, декларативність соціальної політики, зростання прірви між верхами та  абсолютною більшістю населення призвели до ще одного фактора – зневіри в позитивних змінах в країні. Критичність ситуації в тому, що молоді люди не бачать перспективи для життя та самореалізації  в українському суспільстві, а батьки не вбачають перспектив для своїх дітей. Вища освіта не стає запорукою нормального забезпеченого життя. Виїзд за кордон розглядають як умову не тільки вирішення тимчасових фінансових проблем родини, але й як стратегію життєвого шляху для молодого покоління.

 Збільшується кількість сімей, де жінки є головними годувальницями сім’ї. Вони несуть відповідальність за родину та дітей. Але якщо 5- 8 років назад головним чинником бідності було безробіття то сьогодні причинна є в низьких заробітках. За даними досліджень Державного інституту проблем сім’ї та молоді, неурядових організацій, найбільша кількість громадян виїздить з райцентрів, малих міст та сіл. Вікова категорія осіб, які виїжджають за кордон, - це випускники середніх навчальних закладів, а також особи віком 25- 27 років( 50-60% мають дітей).

 Однією з основних проблем, пов’язаних з трудовою міграцією, є розрив родинних стосунків, внаслідок чого діти залишаються без батьківського піклування протягом кількох років. Незважаючи на це люди готові їхати за кордон без знання мови, правових знань, кваліфікації , навіть на легальну роботу, що робить їх потенційними жертвами работоргівлі

З другого боку, слід зазначити, що намагання потенційних мігрантів виїхати та працевлаштуватися за межами держави активізує діяльність злочинних груп, що практикуються на оформленні виїзних документів і переправленні за кодон громадян України. З торгівлею людьми визначають може бути пов’язана особа або група осіб, починаючи з вербувальника і закінчуючи тим, хто купує чи одержує жертву. Тому торгівлю людьми визначають як вербування, перевезення, передання або утримання людей шляхом погрози або її застосування, шахрайства , обману, зловживання владою чи вразливістю становища, або шляхом підкупу у вигляді платежів чи вигод для отримання згоди особи, котра контролює іншу особу.

слайд 10

Перегляд мультфільму «Дві маленькі дівчинки »

Мета: підвищення поінформованості учасників заняття про проблему торгівлі людьми.

Обговорення

  • Які життєві чи особисті обставини мали вплив на рішення дівчат?
  • Яке почуття відіграло одне із головних у роковому рішенні головних героїнь? Чому?

Руханка  «Детектив»

Мета : активізувати увагу, зняти тілесне напруження.

Хід вправи

Учасники стають у коло щільно плечем до плеча. Ведучий непомітно дає одному з них якусь річ і за жеребкуванням обирає «детектива». Детектив  залишається в центрі кола, а члени  групи мають швидко передавати  річ із рук в руки ( за спинами). За командою ведучого « Стоп!»гра припиняється, і «детектив»мусить сказати, у кого на той момент перебуває річ.

слайд 11

Вправа «Мозковий штурм» «Причини торгівлі людьми в Україні»(20хв)

Учасники об’єднуються на 2 команди. Одна група шукає з запропонованих причин торгівлі людьми « зовнішні причини», інша «внутрішні причини» торгівлі людьми в Україні. З кожної команди визначається представник, який представляє результати «мозкового штурму», які можна також представити у вигляді  інформаційного плакату

 

Внутрішні:

Скрутне економічне становище.

Погана поінформованість.

Не досконала правова, соціально захисна база.

Психологічні чинники.

Насильство в сім'ї.

Зовнішні чинники:

Відкриття кордонів.

Спрощені можливості для українських громадян подорожувати.

Зростання різниці між багатими і бідними державами.

Корумпованість державних органів.

Формування міжнародних кримінальних об'єднань.

Вправа « Дівчина і вербувальник»(10хв)

Мета: набути в безпечному середовищі практичних навичок взаємодії з потенційними торгівцями людьми в ризикованих ситуаціях.

Хід вправи

Дітей об’єднують у 3 групи. У кожній групі обирають по дві особи:

І – вербувальник;

ІІ – дівчина.

Вербувальник зобов’язаний переконати поїхати дівчину поїхати до ОАЕ для зйомок реклами. Дівчина змушена відмовитись. Решта учасників в групи – спостерігачі.

Інсценізація триває 5 хвилин.  Після програвання відбувається обговорення в загальному колі.

слайд 12

Обговорення

До дівчат:

  • Які почуття у вас виникали, коли незнайомий чоловік пропонував вам таку вигідну, високооплачувану роботу?
  • Чи виникало у вас відчуття, що у вас обманюють?
  • Чи важко відмовлятися? Чи важко казати «ні», коли  ви впевнені, що вас обманюють?

 

 

До вербувальників:

  • Чи вдалося вам завербувати жертву? Чому? У який спосіб?
  • Які пропозиції на вашу думку були сприйняті із цікавістю?
  • У який момент ви зрозуміли, що дівчина не піддається на ваші провокації?

Вправа «Зустріч однокласників через 10 років»

Дайте відповідь на запитання. Уявіть собі, про щоб ви хотіли розповісти своїм друзям, коли зустрінетеся через 10 років.


Через 10 років буде рік_____ імені буде _____років.
Через 10 років я хочу працювати__________________________________________
Щоб отримати цю роботу, я повинен буду____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Моя заробітна платня буде.Я буду жити___________________________________________________________________________________________________________________________


Три найцінніших моїх надбання________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Моя сім’я буде складатися______________________________________________________________________________________________________________________
Найважливіше, що я зроблю до того часу____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Найважливіший життєвий досвід буде полягати втому, що ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

слайд  13

Обговорення.

  • Які почуття вас переповнювали, коли ви виконували дане завдання?
  • На які із запитань вам було легко відповідати, а на які важко? Чому?
  • Які висновки вам вдалося  зробити  після виконання цього завдання?

Підсумки.

Чи справдились ваші очікування?

Погляньте на нашу карту. Якщо ви передумали їхати на роботу за кордон, то заберіть позначку із карти Європи і скажіть, що стало причинною даного рішення, якщо ні – то залишіть і також прокоментуйте свій вибір.

Притча

« Як жаба досягала своєї цілі»

Якось зібралися декілька жаб розговорилися. Який жаль, що ми живемо в такому маленькому болоті. Ось би дістатися до сусіднього болота, там значно краще – проквакала одна жаба. А я чула, що в горах є чудове місце Там чистий великий ставок, свіже повітря, і немає цих хуліганів-хлопчиськ, – мрійно проквакала друга жаба. А вам-то що з цього – огризнулася велика жаба. Все одно вам туди ніколи не добратися. Чому не добратися? Ми, жаби, можемо все. Правда, друзі – сказала жаба- мрійниця і додала. Давайте доведемо цій жабі, що ми зможемо перебратися вгори- Давайте Давайте  Переберемося у великий чистий ставок – заквакали всі жаби нарізні голоси.Так вони почали збиратися в дорогу. А стара жаба розповіла всім жителям болота про дурну забаганку жаб. І ось коли жаби вирушили в дорогу, усі, хто залишився в болоті, в один голос закричали- Куди ви, жаби, це ж не можливо. Ви не дійдете до ставка. Вже краще сидіти в своєму болоті!
Але жаби не послухали і вирушили вперед. Декілька днів вони йшли, багато хто вибивався з останніх силі відмовлявся від своєї мети, тому й повертали назад в рідне болото. Усі, кого зустрічали жаби на своєму нелегкому шляху, відмовляли їх від цієї божевільної ідеї. І так їхня компанія ставала все меншою і меншою. І лише одна жаба не звернула зі шляху. Вона не повернулася назад в болото, а дійшла до чистого красивого ставка і поселилася в ньому.
Чому саме вона зуміла досягнути мети Можливо, вона була сильнішою за
інших?..
Як виявилося пізніше, ця жаба не була сильнішою і наполегливішою за інших.
Просто була глуха Вона не чула ,що це неможливо. Не чула, як її відмовляли.

слайд  14

Обговорення:

  • Які життєві істини проголошуються в притчі?
  • Чого вчить дана притча?

слайд  15

Психолог

Те чого ми хочемо досягнути в житті, варто планувати заздалегідь, щоб була можливість відкоригувати свої намічені цілі,знайти для цього необхідні ресурси. Без планування не обходиться жодна діяльність. А якщо справа  стосується нашого майбутнього, важливо визначитись яким воно буде. Про своє майбутнє потрібно думати вже сьогодні, а не завтра і обов’язково управляти процесом.

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: « Як оминути тенета торгівця людьми?»Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 2

Назвіть своє ім’я і продовжіть речення: « Мене звати…. Я хочу відвідати…. ( назвати країну)». Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 3

Правила роботи групи1. Слухати і чути.2. Кожна думка має право на існування.3. Обговорювати не людину а проблему.4. Дотримуватись регламенту.5. Бути толерантним.6. Бути активним.7. Правило «піднятої руки» Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 4

Очікування Чого ви очікуєте від нашого заняття?Які питання вас цікавлять стосовно проблеми торгівлі людьми?Що ви хочете дізнатися, щоб ця зустріч була для вас корисною?Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 5

- Як ви розумієте слово «торгівля»?- Чим можна торгувати?- А якими забороненими речами торгують у всьому світі?- Чи може бути товаром жива істота?- Які ви знаєте приклади з історії, коли людина була товаром? Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 6

Чи хотіли б ви поїхати жити, працювати до цієї країни?Хто з вас знає мову до якої хоче поїхати?Хто знає трудове законодавство тих країн у яких хоче працювати?Хто із вас знає контакти українських посольств в цих країнах, до якої ви хочете потрапити ?Хто із вас знає контакти українських посольств в цих країнах, до якої ви хочете потрапити ?Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 7

Гра « Що трапилось?»експлуатаціяошуканняситуація торгівлі людьми. Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 8

«Ланцюг злочинних дій торгівців людьми». Вербування. Перевезення. Передача або прийом людей. Продаж: уплата або отримання. Використання погрози або сили. Експлуатація. Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 9

Інформаційне повідомлення3млн. Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 10

Перегляд мульфільму « Дві маленьких дівчинки»Які життєві чи особисті обставини мали вплив на рішення дівчат?Яке почуття відіграло одне із головних у роковому рішенні головних героїнь? Чому?Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 11

Внутрішні: Скрутне економічне становище. Погана поінформованість. Не досконала правова, соціально захисна база. Психологічні чинники. Насильство в сім'ї. Зовнішні чинники: Відкриття кордонів. Спрощені можливості для українських громадян подорожувати. Зростання різниці між багатими і бідними державами. Корумпованість державних органів. Формування міжнародних кримінальних об'єднань Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 12

Вправа « Дівчина і вербувальник»До дівчат: Які почуття у вас виникали, коли незнайомий чоловік пропонував вам таку вигідну, високооплачувану роботу?Чи виникало у вас відчуття, що у вас обманюють?Чи важко відмовлятися? Чи важко казати «ні», коли ви впевнені, що вас обманюють?До вербувальників: Чи вдалося вам завербувати жертву? Чому? У який спосіб?Які пропозиції на вашу думку були сприйняті із цікавістю?У який момент ви зрозуміли, що дівчина не піддається на ваші провокації?Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 13

Які почуття вас переповнювали, коли ви виконували дане завдання?На які із запитань вам було легко відповідати, а на які важко? Чому?Які висновки вам вдалося зробити після виконання цього завдання?Вправа «Зустріч однокласників через 10 років»Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 14

Притча« Як жаба досягала своєї цілі»Які життєві істини проголошуються в притчі?Чого вчить дана притча?Практичний психолог: Костюк О. П. с. Дубове 2017р.

Номер слайду 15

zip
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
3230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку