Урок з фізики на тему:"Вага тіла. Невагомість" (10 клас)

Про матеріал
Відкритий урок з фізики на тему: "Вага тіла. Невагомість". Цікавий урок, який містить завдання, пов'язані з життєдіяльністю людини. Урок передбачає використання різних форм та методів.
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: ВАГА ТІЛА. НЕВАГОМІСТЬ.

МЕТА УРОКУ:

  • навчальна:  створити умови для формування пізнавального інтересу, активності учнів; сформува­ти знання про вагу тіла; формувати уявлення про явище невагомості, перевантаження; навички пояснювати фізичні явища в природі, техніці, побуті; вміння визначати вагу тіла;
  • розвивальна: продовжити розвиток таких пізнавальних процесів як сприйняття, увага, пам’ять; розвивати вміння проводити дослідження, аналізувати, співставляти, виділяти головне, робити висновки; сприяти розвитку критичного мислення; формування вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, моделювати ситуації;
  • виховна: продовжити виховувати прагнення до самостійного ви­рішення поставлених завдань, повагу до науки, її яскравих представників; почуття взаєморозуміння і взаємодопомоги, патріотизму; формування навичок співробітництва, комунікативності.

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ, ЩО ФОРМУЮТЬСЯ НА УРОЦІ:

Компетентності

Шляхи формування

Уміння вчитися

  1. Зосереджено слухати викладача. Зв’язно передавати почуте.
  2. Використання завдань, які передбачають пояснення. учнями певних питань.
  3. Запитувати про незрозуміле, невідоме.
  4. Оцінювати свою діяльність за критеріями.

Уміння спілкуватися державною мовою

  1. Стимулювання учнів до висловлювання та відстоювання власної точки зору.
  2. Удосконалення вміння вести навчальний діалог.
  3. Забезпечення толерантного спілкування.
  4. Удосконалення вміння виступати з повідомленнями перед аудиторією.
  5. Коментування й узагальнення за виконаними завданнями.

Математична

  1. Розв’язування розрахункових задач.
  2. Удосконалення навичок обчислення значень фізичних величин.

Базові компетентності в галузі природознавства

  1. Розв’язування практичних, пізнавальних та проблемних завдань.
  2. Обговорення проблем, які виникають у людини в стані невагомості, при перевантаженні.

Інформаційно-комунікативна

  1. Отримання додаткової інформації.
  2. Використання рисунків, таблиць, схем, опорних конспектів як результат роботи учнів з інформацією.
  3. Формування елементів наукового світогляду.

Соціальна

  1. Вибір викладачем завдань, які передбачають самостійний пошук їх розв’язання учнями.
  2. Використання самооцінки.
  3. Надання учням можливості проявити ініціативу.

Загальнокультурна

  1. Розвиток уміння застосовувати отримані знання в повсякденному житті.
  2. Дотримання правил поведінки на уроці.
  3. Використання інформації про стани невагомості та перевантаження.

Здоров’язбережувальна

  1. Правильно сидіти за партою.
  2. Ознайомлення з негативним впливом стану невагомості та перевантаження на організм людини.

 

ПРЕДМЕТНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ, ЩО ФОРМУЮТЬСЯ НА УРОЦІ:

Учень:

  • розрiзняє поняття ваги i маси тiла, сили тяжiння i ваги;
  • знає й розуміє формули для визначення ваги тіла;
  • уміє: застосовувати набуті знання в процесі розв'язування фізичних задач; графічно зображати вагу тіла, зазначаючи напрям, значення i точку прикладання;
  • пояснює причину виникнення  невагомостi, перевантаження;
  • здатний  спостерігати залежність ваги тіла від руху опори чи підвісу, користуватися динамометром;
  • виявляє ставлення та оцінює: практичне значення застосування вивчених фізичних законів у природі та техніці.
  •  

ТИП УРОКУ: урок вивчення нового матеріалу

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ: урок незнайомого у знайомому

Методи навчання: словесні (пояснення, евристична бесіда, створення проблемної ситуації), наочні (демонстрації, експеримент), логічні (висновки, підсумки), критичного мислення, практичні (розв’язування задач).

ФОРМИ РОБОТИ НА УРОЦІ: індивідуальна, робота в парах, колективна.

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: математика, біологія.

КОМПЛЕКСНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

  • підручник  Сиротюк В.Д. Фізика: підручн. Для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: (рівень стандарту). – К.: Освіта, 2010;
  • робочий зошит або робочий листок;
  • оціночний листок;
  • виставка книг, присвячених розвитку космонавтики;
  • мультимедійний проектор, штативи, динамометри, набір вантажів різної маси, гумові кульки, наповнені водою, терези, пружина;
  • мультимедійна презентація;
  • відеофрагменти, flash-анімації.

ОЧІКУВАННІ РЕЗУЛЬТАТИ: після уроку учні зможуть: формулювати означення ваги тіла; знатимуть формули для визначення ваги тіла, пояснити причину виникнення стану невагомості, перевантаження; вимірювати вагу тіла за допомогою динамометра.

ЕПІГРАФ УРОКУ:

Як це дивно - виявити, що всі явища природи керуються невеликим числом сил.

 (М. Фарадей)


ПЛАН УРОКУ

№ з/п

Етап уроку

Час

Форми і методи діяльності викладача

Діяльність учнів

1.

Розминка

1 хв.

Вправа   «Абетка»

Називають слова на букви слова «урок».

2.

Актуалізація опорних знань учнів

3 хв.

Тест «Злови помилку»

(технологія критичного мислення)

Виконують завдання тесту з наступною самоперевіркою.

2 хв.

Метод «Асоціативний кущ»

Складають асоціативний кущ «Сила»

2 хв.

Метод «Гірлянда

відеозапитання»

Міркують, називають сили, дія яких зображена на слайдах.

3.

Мотивація навчальної діяльності

2 хв.

Метод «Обери позицію»

Висловлюють свою позицію з приводу поставленого запитання

2 хв.

Повідомлення теми, мети уроку

Записують тему уроку в робочі зошити.

4.

Сприйняття навчального матеріалу

15 хв.

Повідомлення навчального матеріалу окремими блоками з використанням експериментів і дослідів. Евристична бесіда.

Проводять експерименти, роблять висновки, ведуть записи у робочих зошитах.

 

5.

Осмислення об’єктивних зв’язків

10 хв.

Робота в групах «Невагомість: друг чи ворог?», «Вплив перевантаження на живі організми».

Виступають з повідомленнями, переглядають відеофрагменти.

5 хв.

Розв’язування задач в парах.

Розв’язують задачі.

6.

Підсумок уроку. Рефлексія

2 хв.

Вправа «Моє враження»

 

Виставляють собі оцінку за урок.

Вибирають смайлик (яблуко), що відповідає настрою на уроці.

7.

Повідомлення домашнього завдання

1 хв.

Завдання творчого і розрахункового характеру

Скласти сенкан.

Розв’язати задачі.

 


ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Мета: забезпечити робочу обстановку на уроці.

Зміст:

  • привітання,
  • перевірка готовності учнів до уроку.
  1. РОЗМИНКА

Мета: створення сприятливого психологічного клімату на уроці.

ВПРАВА   «АБЕТКА»

Викладач. Вітаю всіх на нашому уроці. Кожен урок –  це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим.  (СЛАЙД 1,2)

А які слова зашифровані у слові «урок»? (А що означає слово «урок»?)

Відповіді учнів: (СЛАЙД 3 – клацати поступово)

У

УСПІХ, УВАГА, УДАЧА, УСМІШКА

Р

РОЗУМ, РАДІСТЬ, РОБОТА

О

ОХАЙНІСТЬ, ОРГАНІЗОВАНІСТЬ, ОРИГІНАЛЬНІСТЬ

К

КМІТЛИВІСТЬ, КОМУНІКАБЕЛЬНІСТЬ

 

Викладач. Нехай всі ці поняття будуть присутні на нашому уроці.

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Мета: організувати та спрямувати пізнавальну діяльність учнів, перевірити засвоєння раніше вивченого теоретичного матеріалу.

 

Викладач. Перш, ніж перейти до вивчення нової теми, пригадаємо відомі вам відомості про силу як фізичну величину. (СЛАЙД 4)

D:\СЕКЦІЯ ФІЗИКІВ\ВАГА УРОК\352106192.gifСЛОВА «ТАК» І «НІ» ДУЖЕ КОРОТКІ, АЛЕ ПОТРЕБУЮТЬ ПЕВНИХ РОЗДУМІВ.

Піфагор

 

 ТЕСТ «ЗЛОВИ ПОМИЛКУ» (СЛАЙД 5)

Завдання: потрібно відмітити правильні відповіді знаком «+», а неправильні – «-».

з/п

Запитання

Так/ Ні

Перевірка

1.

В результаті дії сили тіло деформується.

 

+

2.

Якщо на тіло діє сила, то воно змінює свою швидкість.

 

+

3.

Мірою взаємодії тіл є маса.

 

-

4.

Сила позначається літерою F.

 

+

5.

Прилад для вимірювання сили – терези.

 

-

6.

Сила вимірюється в кілограмах.

 

-

7.

Сила – це величина векторна.

 

+

8.

Результат дії на тіло сили залежить від її числового значення.

 

+

9.

Результат дії на тіло сили не залежить від точки прикладання.

 

-

10.

Сила має напрямок.

 

+

 

Викладач. З правильних відповідей на запитання тесту ми складемо асоціативний кущ «СИЛА»: (СЛАЙД 6 – клацати після правильної відповіді на кожне запитання)

 

 

Викладач. У механіці існує всього три види сил. Які? Наступне завдання: визначити, дією  якої сили можна пояснити явища, зображені на слайдах?

(СЛАЙД 7 – клацати після правильної відповіді)

(СЛАЙД 8 – клацати після правильної відповіді)

(СЛАЙД 9 – клацати після правильної відповіді)

 

 

ВІДПОВІДІ УЧНІВ

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

Мета: підготувати учнів до засвоєння нового матеріалу; формувати цілеспрямований характер навчальної діяльності.

 

ПОКАЗ ПРАКТИЧНОГО СПРЯМУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

МЕТОД «ОБЕРИ ПОЗИЦІЮ» (вирішення проблемного запитання)

 

(СЛАЙД 10 – клацати поступово)

Викладач. Колю, стань, будь ласка, на терези. Скільки вони показують? Чи правильно ми говоримо, що вага Колі – ____ кг?

Проведемо голосування. Підніміть руки, хто вважає, що так говорити правильно. А зараз підніміть руки ті, хто вважає, що говоримо неправильно. Думки розділилися.

 

(СЛАЙД 10 – клацати поступово)

Прослухайте твердження: «Я належу до числа тих людей, які можуть змінювати свою вагу практично миттєво: для цього мені достатньо зайти в кабіну ліфта і натиснути кнопку…»

Проведемо голосування. Підніміть руки, хто вважає, що так говорити правильно. А зараз підніміть руки ті, хто вважає, що говоримо неправильно. Знову думки розділилися. Не будемо сперечатися, хто правий, а хто ні. З’ясувати ці питання нам допоможе сьогоднішній урок. (СЛАЙД 11)

Запишіть його тему в робочий зошит: «Вага тіла. Невагомість». А в кінці уроку ми знову повернемось до поставлених запитань і дамо відповідь на них.

Отже, сьогодні на уроці ми розкриємо фізичний зміст понять «вага тіла», «невагомість», «перевантаження». Дізнаємось коли і як змінюється вага тіл, як її обчислювати. Розкриємо вплив невагомості, перевантаження на живі організми.

 

  1. ВИКЛАД НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

Мета: дати учням конкретні уявлення про поняття, явища, що вивчаються; добиватися засвоєння учнями основних понять теми.

 

Викладач. Покладіть на долоню підручник. Ви відчуваєте, що він тисне на долоню з певною силою, спрямо­ваною вниз. Як ми вже знаємо, ця сила зумовле­на притяганням підручника до Землі. Що відбулося при цьому з рукою? (СЛАЙД 12)

Підвісимо до пружини тіло. Пружина роз­тяглася. Тіло тисне на пружину з певною силою, спрямованою вниз.

Отже, усі тіла внаслідок притягання до Землі або тиснуть на опору, або розтягують підвіс. Для характеристики такої дії у фізиці ввели фізичну величину — вагу тіла.

 А зараз ми складемо паспорт цієї фізичної величини.

 

СКЛАДАННЯ «ПАСПОРТА» ВАГИ ТІЛА ЯК ФІЗИЧНОЇ ВЕЛИЧИНИ: (СЛАЙД 13 – клацати поступово)

Означення

Сила, з якою тіло внаслідок притягання його Землею діє на опору чи  підвіс.

Вектор чи скаляр

Вектор

Позначення

Р

Формула

 

Одиниця вимірювання

Н

Прилад для вимірювання

Динамометр

 

Викладач. Кожен з нас має свою вагу, тобто діє з певною силою на опору чи підвіс. До якого тіла прикладена ваша вага, коли ви:

  • сидите на стільці? (до стільця)
  • стоїте? (до підлоги, до землі)
  • піднімаєтесь по канату? (до канату)

 Викладач. При цьому за ІІІ законом Ньютона опора чи підвіс деформують тіло також.  Коли ми стоїмо на підлозі, наш тіло деформується (стискається) на 2-3 см.

Викладач. Якщо на столі нерухомо лежить книга масою 500 г, то на цю книгу діє сила тяжіння 5 Н, але й вага цієї книги також дорівнює 5 Н. Однак це не означає, що вага та сила тяжіння — одна і та сама сила. Ці сили істотно відрізняються одна від одної.

(СЛАЙД 14) Порівняємо силу тяжіння та вагу тіла. Ці сили діють на різні тіла: сила тяжіння — на саме тіло, а вага — на опору або під­віс. Якщо тіло нерухоме або рухається рівномір­но, то сила тяжіння й вага рівні за модулем.

Розрахунки показують, що вага тіла в стані спокою дорівнює си­лі тяжіння, що діє на це тіло: . Ця формула справедлива і для випадку прямолінійного рівномірного руху (швидкість не змінюється).

Під час виконання домашнього завдання ви більш детальніше порівняєте ці дві сили.

  Отже, за допомогою динамометра ми вимірюємо вагу підвішеного вантажу.

 

Викладач. А зараз ми дослідимо чи змінюється вага тіла?

 

ФРОНТАЛЬНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ «ЗМІНА ВАГИ ТІЛА»

Дослід: на динамометр підвісити  вантаж. Потрібно повільно переміщати динамометр вліво-вправо по горизонталі. Як змінюються його покази?

Висновок: покази динамометрів не змінюються.

Запитання:  Чи змінюється вага тіла, якщо змінюється його швидкість, спрямована горизонтально?

Відповідь учнів: Ні, не змінюється.

Дослід: потрібно переміщати динамометр вгору-вниз.

Висновок: покази динамометрів змінюються.

 

Висновок: вага тіла змінюється, якщо змінюється його швидкість, спрямована по вертикалі.

 

Викладач. Визначимо вагу тіла при його прискореному русі. (СЛАЙД 15)

 

Дослід: динамометр з вантажем підняти вгору, після чого опустити їх вниз.

Викладач. Що ви спостерігаєте? Який висновок можна зробити з цього досліду?

Висновок: при русі вантажу вгору його вага збільшується, а при русі вниз – зменшується.

(СЛАЙД 16 – клацати поступово)

Отже, формули для обчислення ваги тіла:

- у стані спокою або рівномірного прямолінійного руху: ;

- при прискореному русі:

- вниз: ;

       - вгору: .

 

 

 

Викладач. Чи може тіло втратити вагу? І, якщо так, то в якому випадку?

Дослід: підвісимо гумову кульку, наповнену водою. Обріжемо нитку. Кулька падає і при цьому приймає довільну форму.

Викладач. Якщо кулька та нитка не деформовані, то чому дорівнює їхня вага?

Висновок: вага дорівнює нулю. Такий стан називається невагомістю. (СЛАЙД 17)

З формули (1) випливає, що при русі тіла з прискоренням рівним прискоренню вільного падіння, його вага дорівнює нулю.

Але при цьому сила тяжіння залишається незмінною. У такому стані перебувають тіла, на які діє тільки сила тяжіння.  Зазвичай слово «невагомість» у нас асоціюється з космічними апаратами. Так, дійсно космонавти і всі предмети на МКС перебувають у цьому стані під час польоту з вимкненими двигунами. (СЛАЙД 18 – клацати після правильної відповіді) У зв’язку з цим пригадаємо нашого видатного земляка – людину,  яка відкрила всьому людству шлях до космічного простору. 12 січня 2017 р. святкували 110-річницю з дня його народження. Хто це?

С.П.Корольов. Про освоєння космосу і про всіх українців, які наблизили політ людини в космос, ми будемо вести мову на наступних  уроках більш детальніше.

Розглянемо інші приклади перебування людини у стані невагомості: (СЛАЙД 19 – клацати)

  •                   під час стрибків  із моменту відриву від землі і до моменту приземлення;
  •                   під час  стрибка  з вишки.

Виступи груп з випереджувальними завданнями (перегляд відеофрагментів): (СЛАЙД 20)

  • «Невагомість - друг?»
  • «Невагомість - ворог?»

Викладач. Невагомість має як позитивні властивості, так і негативні. Її треба ще вченим вивчати.

 

 

 

(СЛАЙД 21 - клацнути)

Викладач. Під час зльоту ракети космонавт зазнає збільшення ваги. Це явище називається перевантаженням.

Збільшення ваги тіла, викликане його прискореним рухом, називають перевантаженням.

Коефіцієнт перевантаження:   .

Приклади тіл, що зазнають перевантаження: (СЛАЙД 22)

  • льотчик, що виводить літак із пікірування;
  • льотчик, який знаходиться в нижній частині «мертвої петлі»;
  • космонавт в ракеті, що злітає;
  • пасажири ліфта, який піднімається.

 

Виступ групи з випереджувальними завданнями (перегляд відеофрагментів) на тему:  «Вплив перевантаження на живі організми».

 

Викладач. Ви повинні пам’ятати, що здоров’я людини – найголовніше, тому поки що використовувати невагомість і перевантаження треба обережно та й перебування в космічному просторі достатньо небезпечне та коштовне.

Викладач. Повернемось до запитання поставленого перед вивченням нового матеріалу: чи правильно ми говоримо, що вага Колі –  ___  кг? (СЛАЙД 23)

ВІДПОВІДІ УЧНІВ

Викладач. Так, з точки зору фізики, ми говоримо неправильно.

                  А зараз ми порівняємо поняття «вага тіла» та «маса тіла».

 

(СЛАЙД 24 – клацати після правильної відповіді на кожне запитання)

 

ВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ № 3 У РОБОЧОМУ ЗОШИТІ

 

 

Запитання

Маса

Вага

1.

Позначення

m

P

2. 

Векторна чи скалярна величина?

скалярна

векторна

3.

Одиниці вимірювання

кг

Н

4.

Прилад для вимірювання

терези

динамометр

5.

Напрям у просторі

-

 

6.

Чи змінюється в різних точках Землі?

ні

так

7.

Чи залежить від висоти над поверхнею Землі?

ні

так

8.

Чи змінюється на інших планетах?

ні

так

9.

Як змінюється при вільному падінні?

-

нуль

 

Викладач. Тепер, я вважаю, у вас не залишилося сумнівів, що і в повсякденному житті потрібно говорити правильно, демонструючи  тим самим, що ви добре  знаєте фізику.

Викладач. (СЛАЙД 25) Повернемось до твердження: «Я належу до числа тих людей, які можуть змінювати свою вагу практично миттєво: для цього мені достатньо зайти в кабіну ліфта і натиснути кнопку…» Це правильне воно?

ВІДПОВІДІ УЧНІВ

 

 

  1. ОСМИСЛЕННЯ ОБ’ЄКТИВНИХ ЗВ’ЯЗКІВ

Розв’язування задач:

  1. Усно (робочий зошит):

№ 1 (СЛАЙД 26)

1) Вага тіла, підвішеного на нитці, менше сили тяжіння, коли:

А) прискорення руху тіла напрямлене вниз

Б) прискорення руху тіла напрямлене вгору

В) тіло рівномірно рухається вниз

Г) тіло рівномірно рухається вгору.

 

2)Вага тіла більше сили тяжіння, коли: (СЛАЙД 27)

А) прискорення руху тіла напрямлене вниз

Б) прискорення руху тіла напрямлене вгору

В) тіло рівномірно рухається вниз

Г) тіло рівномірно рухається вгору.

 

3) Чи змінюється, і якщо змінюється, то як, маса і вага тіла, яке переміщується з екватора на полюс Землі? (СЛАЙД 28)

А)  маса не змінюється, вага зменшується

Б) маса не змінюється, вага збільшується

В) маса збільшується, вага не змінюється

Г) маса і вага не змінюються

кульптура Бременских музыкантов перед ратушей№ 6 (СЛАЙД 29)

У казці про бременських музикантів Пес застрибнув на спину Осла, Кіт заліз на спину Пса, а Півень злетів і вмостився поверх Кота. На які тіла діє вага кожного казкового персонажа?

 

  1. http://static9.depositphotos.com/1005314/1171/v/950/depositphotos_11716196-Player-in-the-chair.jpgПисьмово (робота в парах):

№ 1 (СЛАЙД 30)

http://mistaua.com/filesup/dost_foto/2380_2_2.jpgЗнайти вагу свого тіла на стілець.

№ 2 (СЛАЙД 31)

Знайти вагу пам’ятника Корольову в Житомирі, якщо його маса дорівнює 59738 кг.

 

№3 (СЛАЙД 32)

https://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=155f84e315f61248c7defe2baf9ebfc5&n=33&h=215&w=344Ви - космонавт. Визначте свою вагу, якщо космічний корабель:

а) перебуває на старті;

б) рухається по навколоземній орбіті.

 

 ПЕРЕВІРКА РОЗВ’ЯЗКУ ЗАДАЧ

(СЛАЙД 33 – клацати поступово)

 

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С: § 22-24, 26-27        № 2, 4, 7   (СЛАЙД 34)                       

 

  1. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Викладач. Оцінимо свою роботу на сьогоднішньому уроці. В оціночному листі поставте собі оцінку за урок (самооцінка). Я проаналізую їх і на наступному уроці повідомлю ваші оцінки. Прислухайтеся до себе, свого внутрішнього стану і виберіть яблуко, що відповідає вашому настрою на уроці. Прикріпіть його до «яблуні знань»: (СЛАЙД 35)

червоне яблуко - я все зрозумів. Я сьогодні на уроці відкрив для себе багато нового;

жовте яблуко - у мене залишилися нез'ясовані запитання;

зелене яблуко - я нічого не зрозумів.

 

(СЛАЙД 36)

Викладач. Як відомо, знання - сила; навряд чи людина, що не має ніякого багажу знань, зможе відкрити щось нове для людства, та й не тільки для людства, а просто для себе. Я  бажаю вам щоденно відкривати для себе щось нове. Дякую за урок!


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Вага тіла. Невагомість [Електроний ресурс] – Режим доступу: https://drive.google.com/drive/shared-with-me
  2. Дівенко В.Г. Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість. 8 клас/ В.Г.Дівенко// Фізика в школах України. – 2014. - № 19-20. – с. 37-40.
  3. Кац Ц.Б. Биофизика на уроках физики: Кн. для учителя: Из опыта работы. – 2-е узд., перераб. – М.: Просвещение, 1988. – 159 с.: ил.
  4. Ковальчук Н.Я. Сила тяжіння. Урок у 8 класі/ Н.Я.Ковальчук// Фізика в школах України. – 2011. - № 17-18. – с. 55-58.
  5. Мазаева Л.Н. Явление тяготения. Сила тяжести [Електроний ресурс] / Л.Н. Мазаева. – Режим доступу: https://festival.1september.ru/articles/538610/
  6. Никишина Т.А. Сила тяжести. Явление тяготения. 7-й класс [Електроний ресурс] / Т.А.Никишина. – Режим доступу: https://festival.1september.ru /articles/655172/
  7. Романов О.М. Сила тяжіння. Вага й невагомість. 10 клас/ О.М.Романов// Фізика в школах України. – 2016. - №19-20. – с. 36-52.
  8. Семке А.И. Нестандартные задачи по физике. Для классов естественно-научного профиля/ А.И.Семке. – Ярославль: Академия развития, 2007. – 320 с.: ил. – (В помощь учителю).
  9. Сиротюк В.Д. Фізика: підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: (рівень стандарту)/ В.Д.Сиротюк, В.І.Баштовий. – К.: Освіта, 2010. – 303с.: іл..
  10. Труневич Г.О. Вага тіла. Невагомість. Гравітація й людина. 10 клас/ Г.О.Труневич// Фізика в школах України. – 2014. - № 19-20. – с. 63-66.
  11. Туманцова О.О. Фізика. 10 клас. Рівень стандарту: Розробка уроків/О.О. Туманцова. – Х.: Видавництво «Ранок», 2010. – 320с. + Додаток (16с.).
  12. Ясинская Л.С. Сила. Сила тяжести. Вес тела [Електроний ресурс] / Л.С. Ясинская. – Режим доступу: https://infourok.ru/konspekt-uroka-po-teme-sila-sila-tyazhesti-ves-tela-v-klasse-540114.html
  13. Яценко О.В. Вага тіла. Невагомість. Перевантаження [Електроний ресурс] / О.В. Яценко. – Режим доступу: https://teacherjournal.in.ua
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kostina Julia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
Додано
30 листопада 2019
Переглядів
4316
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку