Урок з фізики «Виробництво, передача та використання електричної енергії» (11 клас)

Про матеріал

План-конспект уроку з фізики в 11 класі за темою «Виробництво, передача

та використання електричної енергії» із використанням методу проектів. Клас поділяється на групи,кожна з яких готує презентації та доповіді за планом,пункти якого одночасно являються стовпчиками узагальнюючої таблиці. Доцільно такий урок проводити як урок-пару,щоб встигнути заповнити та проаналізувати таблицю.

Перегляд файлу

Управління освіти Київської районної  ради

Харківська гімназія №55

Харківської міської ради Харківської області

 

 

Урок з фізики

«Виробництво, передача

та використання електричної енергії»

(11 клас)

 

 

 

 

 

 

 

    Підготувала

 вчитель фізики

Харківської гімназії №55

      Зайцева С.М.

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Виробництво, передача та використання електричної енергії

Мета уроку:

  • повторити, розширити і систематизувати знання учнів про різні види енергії і їх взаємні перетворення;
  •  розширити знання учнів про способи виробництва і перетворення електричної енергії;
  •  розширити знання учнів про способи передачі електроенергії на відстані, ознайомити з їх перевагами, недоліками та екологічними проблемами роботи електростанцій;
  •  сприяти  розвитку уміння здобувати знання самостійно, працюючи з різними джерелами інформації, сприяти розвитку уміння аналізувати і робити висновки;
  •  створити умови для  виховання в учнів екологічної культури;
  •  виробляти товариську  взаємодопомогу в класі і співпереживання за результатами праці;
  • сприяти розвитку інтелекту та мови учнів.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та наочність: трансформатор на панелі; Сонячна батарея; гальванометр; таблиця зі схемою передачі електроенергії; файлик з наліпками- яблучками та розрізаною цитатою до епіграфу семінару; презентації учнів; мультимедійний проектор, екран.

 

Хід уроку

І.Організаційно - психологічна частина уроку.

Інтерактивна вправа: склади цитату.

З метою мотивації учбової діяльності учнів під час семінару на початку уроку дітям пропонується із виданих слів скласти епіграф до уроку; розтлумачити зміст отриманої цитати та сформулювати мету та задачі уроку.

 

Как наша прожила б планета 

  Как люди жили бы на ней 

  Без теплоты, магнита, света 

  И электрических лучей!

 

 

Что было бы? Пришла бы снова 

  Хаоса мрачная пора. 

  Лучам приветственное слово, 

  А солнцу – громкое ура!!! 

                        (А.Мицкевич)

 

Оголошення  теми, мети, плану уроку;ознайомлення з формами роботи.

ІІ. Установочний, мотиваційний етап уроку.

Для того, щоб зосередити увагу учнів на конкретних завданнях, сприяти розвитку вміння виділяти головне, на початку уроку   кожен з них отримує таблицю, в якій після перегляду презентацій , повинен заповнити переваги і недоліки роботи різних типів електростанцій.

ІІІ. Захист презентацій.

1.Історична довідка розвитку енергетики (на Україні та інших країнах).

2.ТЕС    3.ГЕС    4. АЕС   5. Альтернативні джерела енергії.

Типи

електро-

станцій

Перетво-рення енергії

Особливості розташування

ККД

Переваги

Недоліки

ГЕС

 

 

 

 

 

ТЕС

 

 

 

 

 

АЕС

 

 

 

 

 

Альтернативні

 

 

 

 

 

 

ІV. Робота у групах з картою «Промисловість України»

Мета: повторити з курсу географії особливості розташування електростанцій на Україні; порівняти їх кількість.

Яка ж енергетична концепція енергетики України?

Ми з вами розглянули яким чином виробляється електрична енергія і які негативні наслідки має її виробництво на екологічний стан нашої планети. Пропоную вам заповнити контурні карти.

На виконання цього завдання вам вистачить 2 хв.

Висновки.  Учні називають електростанції.

Тестове завдання:

1) Яких типів електростанцій більше на Україні? (ТЕС)

2) Потужністю яких електростанцій не можна керувати? (АЕС)

3) Які екологічно чисті? (АЕС)

4)  Які найпотужніші? (ТЕС)

5) Які більш перспективні для України? (ТЕС)

 

V. "Творча лабораторія" 

Учням: Пропоную  вам приєднатися до тих людей, які підтримують енергозбереження. Давайте разом створимо буклет корисних порад енергозбереження.

На кольорових яблучках, які знаходяться у вас на партах запишіть пораду, щодо енергозбереження у побуті та озвучте іі всім.

Корисні поради щодо енергозбереження, пропоновані учнями:

 вимикайте світло та електроприлади,  коли вони вам не потрібні;

 купуйте техніку з низьким енергоспоживанням;

 використовуйте енергозберігаючі лампи;

 встановіть  лічильники води, тепла, газу;

 закрийте вікна та двері, коли вмикаєте кондиціонер;

 не ставте холодильник біля плити, не залишайте його відкритим довше, ніж це необхідно;

 вимикаючи телевізор, не залишайте його в режимі очікування;

 мийте вікна та плафони;

 не кип'ятіть води більше, ніж вам необхідно;

 закривайте взимку штори на ніч, і тепло залишиться в кімнаті.

Проблема охорони навколишнього середови­ща є глобальною, тому що вона зачіпає інтереси всього людства. Земля — наш загальний дім, і ми повинні берегти й охороняти її.

Сьогодні були порушені екологічні про­блеми нашої планети, пов'язані з виробництвом електричної енергії, і позначені шляхи їх розв'язання.

VI. Домашнє завдання:

 опрацювати §32, мал.32.1 (с.176), 32.5 (с.179)

VIІ. Підбиття підсумків уроку.

Заповнення листка контроля.

Що сподобалось на уроці?

Що не сподобалось?

Дякую всім за активну участь й сподіваюся, що в майбутньому ви завжди пам'ятатимете про ці «уроки життя»,  та про необхідність турботи й охорони планети.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольний лист

 

/Прізвище та ім̕ я/ __________________________/класу/______________

Йдучи  сьогодні на урок я________________________________________

_______________________________________________________________

На уроці я хочу дізнатись_________________________________________

Найкращий доповідач____________________________________________

На уроці мені сподобалось_____________________________________________________

На уроці мені не сподобалось_____________________________________________________

Самооцінка___________

 

 

Контрольний лист

 

/Прізвище та ім̕ я/ __________________________/класу/______________

Йдучи  сьогодні на урок я________________________________________

_______________________________________________________________

На уроці я хочу дізнатись_________________________________________

Найкращий доповідач____________________________________________

На уроці мені сподобалось_____________________________________________________

На уроці мені не сподобалось_____________________________________________________

Самооцінка___________

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку