Урок у 8 класі.
Тема уроку. Електричний струм у газах. Види електричних газових розрядів.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Мета уроку: пояснити природу виникнення струму в газах,
сформувати уявлення про самостійний і несамостійний
розряди,
показати практичне застосування газового розряду,
розвивати логічне та творче мислення,
формувати соціальні компетентності.
Обладнання: електрофорна машина, електроскоп, свічка, малюнки,мобільний телефон ,ноутбук.
Хід уроку
Хронометраж уроку |
План та хід уроку |
Методичний коментар |
|||||||||||||||
1 хв.
10 хв.
4хв.
20 хв.
8хв
2 хв.
|
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань.
. 3. Мотивація.
Тема сьогоднішнього уроку:
( електричний струм у газах ), дехто з вас здивується: ми ж вивчали що гази є діелектриками, а це означає, що в них не має вільних заряджених частинок. Тож про який електричний струм може йти мова? У кого які є думки?................. Зауваження цілком слушне, але йшлося про те, що гази є діелектриками за звичайних умов. Однак існують умови, за яких гази можуть ставати провідниками. Про те коли це відбувається і що собою являє електричний струм у газах ми і дізнаємося на сьогоднішньому уроці.
4. Первинне сприйняття та осмислення нового навчального матеріалу.
Демонстрація № 1. Біля зарядженого електроскопа полум’ям свічки нагріваємо повітря. Електроскоп відразу розряджається. Висновок: нагріте повітря втрачає свої ізоляційні властивості. Під час нагрівання відбувається іонізація газу, в ньому з’являються вільні заряди, газ стає провідником. Іонізація – це процес утворення позитивних і негативних іонів та вільних електронів з молекул (атомів)
Електричний струм у газах являє собою напрямлений рух Вільних електронів, позитивних і негативних іонів. Електричний струм у газах інакше називають електричним або газовим розрядом.
Газовий розряд несамостійний самостійний
тліючий іскровий дуговий коронний
іскровий (електрофорна машина)
«вогні святого Ельма» - коронний розряд біля гострих кінців корабельних щогл – багато століть викликали жах мореплавців які не могли пояснити їхню справжню природу.
застосування дугового газового розряду
тліючий розряд використовують у рекламних трубках, лампах денного світла, останнім часом поширені телевізори з плазмовими екранами. Іонізований газ, одержуваний в процесі самостійного розряду, являє собою особливий стан речовини – плазму.
5. Узагальнення знань.
6. Домашнє завдання.
( 1) параграф 39 – 40(вивчити). 2) підготувати повідомлення на теми: «Критичне значення сили струму», «Від чого залежить опір людського тіла», «Електрика в побуті», «Цілюща дія струму». (На вибір).)
|
Бесіда, повідомлення та виступи учнів. Цікаві факти: Узбецькі фізики виявили, що бавовняне волокно має властивості напівпровідника – міняє свою напівпровідність під впливом зовнішніх факторів. Очищені й прочесані бавовняні волокна по 7 тис. штук просочували 10% розчином йоду й висушували при температурі 50 С. Під дією ультрафіолетового випромінювання електропровідність такого пучка змінюється в 12 – 50 разів.
Проблемне запитання.
Запис в зошит.
Самостійна робота, заповнення таблиці
Метод проектів. |