Урок з фізкультури "Легка атлетика"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку з фізичної культури для учнів 5 класів. Модуль "Легка атлетика" .
Перегляд файлу

Частина уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно – методичні вказівки

 Підготовча

10-12 хв

1. Організація класу:

- шикування в одну шеренгу,  

- привітання.

2. Оголошення теми і завдань уроку.

3. Теоретична хвилина :

- Який вид спорту називають королевою спорту?

- Які види легкоатлетичних вправ включає легка атлетика? ( Біг, стрибки, метання)

- Які фізичні якості розвиваються на заняттях легкою атлетикою?

( спритність, швидкість, витривалість)

- Які вправи для розвитку швидкості, витривалості, спритності ви виконуєте на самостійних заняттях?

- Для того щоб не травмуватися на заняттях легкою атлетикою потрібно дотримуватися чого? (правил техніки безпеки)

- Які правила техніки безпеки ви знаєте?

 

 

4.Вимірювання ЧСС за 15 с

 

 

 

 

5. Стройові вправи на місці

 

 

 

6. Різновид ходьби :

- на носках, руки на пояс;

 

 

 

- на п’ятках, руки за голову;

 

 

 

 

 

- перекати ступні з носка на п’ятки, з п’ятки на носок .

 

 

 

7. Різновиди бігу:

 - у повільному темпі,

-   біг «змійкою»

 

 8. Ходьба з вправою для відновлення.

 

 

 

 

 

 

 

9. Вправа «Сходинка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Вправа «Бар’єри»

 

 

 

11. Ходьба з вправою для відновлення.

 

 

 

 

12. Загальнорозвивальні вправи :

  1. - В.П.- ноги нарізно, руки на поясі,
    1.  - ведемо підборіддя голови по грудині до плеча і піднімаємо голову до верху;

3-4 – опускаємо голову на плече  і ведемо по грудині напруживши м’язи шиї до іншого плеча і  піднімаємо голову доверху.

 

2. - В.П.- ноги нарізно, руки на пояс;

1 – руки відвести в сторони,

2 -  повернути долонями доверху,

3 – відвести руки назад не опускаючи,

4-5 – підняти і опустити по черзі плечі,

6 – максимально відвести руки назад і затримати 15-20 с

 

 

  1.   В.П.- ноги нарізно, руки в сторони,

Одночасні виконання колових обертів руками.

1-4- ліва – вперед, права – назад.

5-8- навпаки.

 

 

 

4.  В.П. – ноги нарізно, руки в сторони.

  1. – права рука за голову,
    1. - лівою виконуємо мале коло дугою вперед,

4- В.П.

5– ліва рука за голову,

6-7 - правою мале коло дугою вперед;

8 – В.П.

 

5. В.П. – ноги нарізно, руки на пояс,

1 -2 – ліва рука відведена вгору, нахил тулуба вправо,

3-4 – теж саме , навпаки.

 

6. В.П. – основна стійка,

1 - нахил тулуба вперед торкаючи руками носків,

2 – упор присівши,

3 – упор лежачи,

4 – стрибок вгору прогнувшись,

 

 

7. В.П. – основна стійка,

1 – випад лівою ногою вперед, руки на пояс,

2-3- пружні рухи ніг,

4 – зафіксувати положення,

5- випади правою ногою вперед,

     руки на пояс,

6-7 -  пружні рухи ніг вгору-вниз,

8 – зафіксувати положення .

 

8. В.П. - основна стійка,

    1 - руки вгору, прогнувшись;

    2 – нахил тулуба вперед;

    3 – упор присівши,

4 – В.П.

8.  Вимірювання ЧСС за 15 с

 

 

1 хв

 

1хв

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До 30 с

 

 

 

 

До 30 с

 

 

 

 

До 30 с

 

 

 

До 30 с

 

 

 

 

 

До 30 с

 

 

 

 

 

До 30 с

 

 

15 с

 

 

 

 

 

 

 

 

15 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30с

 

 

 

30с

 

 

 

 

 

4 хв

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-5 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

 

4-6 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-4 рази

 

 

 

 

 

30 с

 

 

 

 

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів

 

 

 

Використання інтерактивних форм роботи «Мікрофон»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка готовності організму учнів до навантаження

 

Фронтально, узгоджено. Утримувати рівновагу.

 

 

В обхід по залу кроком – руш !

Слідкувати за дотриманням дистанції.

Спину примати прямо, вперед не нахиляти.

 

 

 

Ходьба із збільшенням швидкості .

 

 

 

Бігом – руш!

Дихати через ніс

Слідкувати за правильністю виконання, дотриманням дистанції.

Глибокий вдих поєднуючи  з підніманням рук угору, видих - руки вниз.

Поточний метод.

Перестрибування сходинок  з високим підніманням стегна,

перестрибуванням сходинок лівим, правим боком.

 

 

 

 

 

Перестрибування через бар’єри двома ногами.

 

Рух по залу з виконанням вправ.

Глибокий вдих руки угору, видих- руки вниз.

 

В колоні по чотири через центр – руш!

 

 

 

 

Виконуємо вправу у повільному темпі

 

 

 

 

Слідкувати за правильністю виконання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слідкуємо за координацією рухів

 

 

 

 

 

.

 

Слідкуємо координацією рухів та правильним виконанням вправи.

 

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за правильністю виконання

 

 

 

 

 

Стрибок виконувати на носках.

 

 

 

 

 

 

Спину тримати рівно, голову не опускати. Лікті в сторони.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконують в повільному темпі.

Основна

Частина

27-28хв

1. Повторення техніки виконання старту, стартового розбігу:

1. Розповідь та показ вчителя:

Виконання команди «Увага»:
При команді «Увагаколіно махової ноги відривається від покриття, таз піднімається вище плечової лінії, перенести вагу тіла на  руки.

 

 

5 хв

 

3-4 р

 

 

 

 

 

 

 

на старт
Підборіддя лежить на грудній клітині, учні мають орієнтуватися тільки на звуковий сигнал.

 

 

Виконання команди  «Руш!»: учень виконує різкий рух вперед. Руки виконують короткі і часті різнойменні рухи в передньо - задньому напрямку

 

Увага
Поштовхова та махова знаходяться в напівзігнутому стані.

 

Вибігання з низького старту відрізків 10м.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 - 4 р

Руш
Стартове прискорення вик. на протязі 8-10 бігових кроків, з поступовим розгинанням тулуба.

 

1. Пояснення завдань. Підготовка місць занять для роботи станціями. Перехід до місць занять.

2хв

Визначити старшого на кожній станції (шерензі).

 

Станція № 1 « Стрибки у довжину з місця»:

відштовхування

  фаза польоту

  приземлення

 

 

2. Перехід до наступного місця заняття.

 

3хв

 

 

 

Звернути увагу на відштовхування та приземлення.

 

Станція №2  Метання малого м’яча в ціль

3хв

Влучні попадання тенісного  м’яча в кільце.

Звернути увагу на правильність техніки метання.

Використовувати  супроводжуюче пояснення та вказівки у разі виникнення помилки.

 

Станція № 3 Драбини

 

 

 

3хв

 

 

 

Виконання стрибкових вправ, Слідкувати за правильним виконанням.

 

Станція № 4 «Веселі  м’ячі»

Розвиток стартового зусилля та точності передачі м’яча засобом

гри – естафети.

 

 

 

 

3хв

 

 

 

 

 

 

 

Кожен учень почергово переносить тенісні  м’ячі в обруч, передаючи естафету товаришу, який має почергово їх зібрати передаючи естафету і т.д.

 

  1. Релексаційна пауза        «Помічники»

 

5. Гра-естафета «Найспритніші» Учні шикуються  в дві колони, пояснення гри – естафети, розподіл учнів на дві команди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв

 

 

 

 

5хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні вчителю допомагають прибирати місця занять.

По команді 1-2 станції за мною в одну колону ставай!

3-4 стації аналогічно.

Учні виконують комбіновану естафету:

* біг
* стрибки через бар’єр,

* попадання кубиками у кільце.

Перемогу отримує команда, яка зробила найбільше влучних кидків.

 

 

 

 

 

 

6. Гра «Пролізання через обруч».

Роздати обручі через три учні. По команді вчителя учні починають перелазити через обруч без допомоги рук. Якщо два обручі опинилися перед учнем – він виходить з ігри. Гра продовжується

3-4хв

 

 

 

 

 

 

 

Перешикування в велике коло. Звернути увагу на правильність виконання гри.

 

 

 

Заключна частина

   3-5 хв

  1. Шикування в одну шеренгу

 

 

 

 

 

 

2. Вправи з переключенням уваги та  « погашення » емоційного збудження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Рефлексія

Я дізнався…

Я зрозумів…

Я навчився…

Найбільше труднощів я зазнав…

 

 

4. Вправа «Будь уважний»

- Стрибок в довжину складається з 5-ти  фаз ?( ні)

-  Стартування виконується за командами  – На старт! Увага! Руш!( так)

- Що розвивати спортивні якості потрібно більше сидіти за комп’ютером, телевізором, більше спати? ( ні)

 - У Княгининівській  школі ростуть справжні олімпійці та хороші учні, які ведуть здоровий  спосіб життя .

 

5. Вимірювання ЧЧС

 

 

 

 

 

6 Домашнє завдання

30 с - 1 хв

 

 

 

 

 

 

30 с- 1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с- 1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с- 1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30с

 

 

 

 

 

 

30с

За мною – руш!

Учні виконують біг за вчителем , який виконує шикування учні в одну колону , довільний зріст.

Учні виконують вправи( руки вгору , до плечей, у сторону, на пояс), який супроводжує демонстрацію назвами вправ. Демонстрація та назви не завжди збігаються. Попередити учнів, щоб вони виконували словесні команди, а не вправи, що демонструються .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відзначити дітей, які виявили найбільшу активність та старанність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на учнів із підвищеною ЧСС

( вище ніж 25уд/15с)

 

Повторити техніку метання малого  м’яча в ціль та виконати комплекс стрибкових вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку фізичної культури

 

Модуль: легка атлетика

Клас: 5

 

 

 

 

 

Олимпия, Олимпийские Игры, Олимпиада 

 

 

 

 

 

                                                                                                

                                               

                                                            

 

 

 

                                                                    2023

 

 

 

Завдання :

 навчальні:

  • повторити техніку виконання низького старту та стартового прискорення;
  • навчити техніці виконання  стрибка у довжину з  місця;
  • навчити техніці метання малого м’яча в ціль .

оздоровчі:

  • сприяти розвитку фізичних якостей: швидкості, спритності.

виховні:

  • сприяти розвитку мотивації учнів до самостійних  занять фізичною культурою, а саме баскетболом;
  • сприяти формуванню свідомого ставлення до власного здоров’я і фізичного розвитку;
  • виховувати морально-вольові якості : силу волі, витримку, дисциплінованість, взаємовиручку, організованість.

Місце проведення: спортивна зала школи.

Інвентар: тенісні м’ячі(16),  фішки(14), обручі ( 5), бар’єри (6), драбина (1), кубики з пінопласту (20)

 

 

doc
Додав(-ла)
Тарасюк Оксана
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку