Урок з футболу " ФУТБОЛ БІЛЬШЕ НІЖ ГРА".

Про матеріал

1.Удосконалити техніку вкидання м'яча із-за бокової лінії.

2.Повторити техніку удару по м'ячу внутрішньою частиною стопи та техніку зупинки підошвою.

3.Ознайомити з технікою ведення м'яча різними способами.

4.Сприяти зміцненню здоров'я учнів.

5.Виховувати стійкий інтерес до занять футболом.

Перегляд файлу

 

Модуль: Футбол.

 

План-конспект

уроку фізичної культури з елементами футболу.

 

Завдання уроку:

  1. Удосконалити техніку вкидання м’яча із-за бокової лінії.
  2. Повторити техніку удару по м’ячу внутрішньою частиною стопи та техніку зупинки підошвою.
  3. Ознайомити з технікою ведення м’яча різними способами.
  4. Сприяти зміцненню здоров’я учнів.
  5. Виховувати стійкий інтерес до занять футболом.
  1. Навчальна задача: Вивчити комплекс вправ фітнес-аеробіки під музичний супровід. Повторити комплекси вправ на силу м`язів рук та живота та  вправи  на розтягування.
  2. Розвиваюча задача: Сприяти розвитку координаційних, силових здібностей та гнучкості, загальної витривалості.

       3 .     Виховна задача:

 Виховувати відчуття ритму, уміння виконувати рухи в такт музики.

Поглибити знання учнів  з історії виникнення й розвитку жіночоґо футболу. 

Повторити правила гри у футбол.

 Закріпити отримані учнями  навички й уміння по техніці ведення м'яча, зупинки м'яча підошвою й удару серединою підйому в русі й на місці.

 

 

 

 

Інвентар: футбольні м’ячі 20шт.; дидактичні картки , екран , різнокольорові стрічки, , проектор, музичний центр , маніжки. ,

 

                   фішки 12шт.;

                   секундомір;

                   свисток.

Тип уроку: навчально-тренувальний.

Хід уроку:

Зміст навчального матеріалу

Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина (15 хв.)

 

 

1.Шикування учнів за групами фізичної підготовленості , привітання.

Мотивація діяльності учнів, пояснення сутності діяльності школярів, на уроці.

Замір ЧСС.

 

 

 

Учитель:

- Добрий день! Нахиліть голову вниз, закрийте очі, руки внизу, струсіть із себе поганий настрій, страх, образу, розчарування, невпевненість, біль. Випряміться , візьміться за руки, це означає, що ви об’єднались і готові до взаємодопомоги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель:

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми проведемо футбольний батл. За цей короткий час ви оволодієте технікою  вкидання м’яча із-за бокової лінії, удару  по м’ячу на точність, ознайомитесь із технікою ведення м’яча різними способами.

Запам’ятайте, що виконання правил з безпеки життєдіяльності   на уроці фізкультури - це головне, тому, давайте згадаємо ці правила. Увага на екран.

 

 

 

 

 

 

 

2. ЧСС за 15сек.

 

 

 

Учитель:

Як відомо, величезна частина нашої країни живе футболом. Походи на стадіон, перегляд телевізора - все це властиво людям. Ми захоплюємося голами Вільї і Роналдіньо. Це все чоловічий футбол. Але у футбол грає і слабка половина людства. Саме цьому присвячений наш футбольний батл.

 

 

 

 

Аукціон - квест знань з історії жіночого футболу.

Учитель:

Діти, скажіть мені, будь ласка, Більшість футбольних фанатів стверджують, що перший жіночий матч був проведений у 1918 році в Стокгольмі, але це не зовсім так.
 

 

1) У якому році була створена жіноча футбольна команда з железнодорожниць.(У 1923) .

2) Більшість футбольних фанатів стверджують, що перший жіночий матч був проведений у 1918 році в Стокгольмі, але це не зовсім так.

 

3)У яких роках почалася епоха жіночого футболу в європейських країнах, там же почали проводити чемпіонати серед жіночих команд. (50 роках).

4) До  якого року футбол розглядався як чоловічий вид спорту. По мірі розвитку жіночого футболу з'являлися великі змагання - як на національному, так і на міжнародному рівнях.(1970).

 

5)  У якому  році московська газета "Футбол" опублікувала статтю про який відбувся жіночому матчі. Пушкіно і Петрово-Разумовська - це дві жіночі команди, які грали в той день. Матч закінчився з рахунком 5:1 на користь команди Пушкіно.( 3 серпня  1911).

 

 3. Стройові вправи на місці: повороти ліворуч, праворуч, кругом, стрибком.

4. Ходьба:

 

  • на носках;
  • на п’ятках ;
  • на внутрішній частині стопи;
  • на зовнішній частині стопи;
  • у напівприсіді;
  • у повному присіді;
  • стрибки в присіді з просуванням уперед.

 

 

 

5.Біг.

 

  1. Ходьба для відновлення дихання.

 

  1. Біг:
  • із високим підійманням стегна;

 

  • із закиданням назад.

 

  1. Ходьба для відновлення дихання.

 

  1. Біг по діагоналі.

 

 

  1. Перешикування з колони по 1 в колону по 2 поворотом ліворуч у русі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Загальнорозвивальні вправи на місці з м’ячем:
  1. В. П стійка ноги нарізно, м’яч у руках внизу;
  2. В.П те ж саме, м’яч біля плеча на долоні зігнутої руки.

Підкинути м’яч правою рукою, спіймати лівою та навпаки.

  1. В. П стійка ноги нарізно, м’яч над головою

1 – нахил тулуба уперед прогнувшись;

2 – В. П.

4) В. П лежачи на спині, тримаючи м’яч стопами ніг, руки в замок за головою

1 – підняти ноги;

2 – В. П.

     5) Стрибки через м’яч боком.

 

 

  1. Виконання спеціальних вправ для контролю м’яча:

 

  • наступити на м’яч зверху правою ногою, котити його вперед-назад стопою;
  • те ж саме лівою ногою;

 

  • перед собою вправо, вліво правою та лівою ногою;

 

  • те ж саме навколо себе праворуч, ліворуч.

 

13. ЧСС за 15секунд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Елементи музичної терапії.

 

В підготовчій частині заняття виконуються рухи в положенні стоячи з використанням м язів ніг і рухів руками. Підскоки , положення ноги нарізно, стрибки через скакалку, махи ногами й різновиди бігу застосовуються на додаток до рухів руками, щоб ЧСС не перевищила межі цільової частоти серцевих скорочень. На цій частині уроку містяться  вправи на місці або в колі, схрещування рук або ніг на підлозі в шерензі, підскіки кроком, кроки з торканням ногою різнойменної руки, бігу підтюпцем тощо.

   За допомогою енергійніших рухів руками або вищих підскіків можна збільшити інтенсивність тренування, а потім її можна знизити, сповільнюючи в процесі руху темп: ходьба замість бігу підтюпцем.

   Заходи, що знижують ризик травматизму під час занять із використанням функціональної музики, передбачають:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель :

Сьогодні ми розучимо комплекс вправ фітнес-аеробіки.

Виконання цих вправ допоможе вам в формуванні красивої постави, розвитку гнучкості, координаційних та силових здібностей, відчуття ритму та розвитку музичного слуху.

 

  1. «Танцювальний фітнес.»

 

 

«стрункі« – ходьба на місці з коловими обертами плечей, руки опущені, 1 – рух правим плечем назад; 2- рух лівим плечем вперед. Повторити 4-6 разів.

 

 

«Підростемо « - ходьба на місці руки біля плечей; 1-4 – кроки на повній стопі; 5-6- кроки на напівпальцях. Повторити 4-6 разів.

«Носочки – п»яточки « - ходьба на місці, руки опущені, 1-4 кроки на ніпівпальцях, руки через сторони вгору, 5-8 кроки на п»ятках, руки через сторони вниз. Повторити 4-6 разів.

«Вперед- назад « - /Ходьба вперед і назад /. 1-4 кроки вперед, руки вперед – вгору, на 4 – виставити ногу вперед на носок, руки вгору, голову підняти, прогнутися назад: 5-6 – кроки назад, руки вниз – назад, на 8 – підставити ногу назад на носок, руки назад, голову опустити. Повторити 4-6 разів.

«Моторчик « - в.п.-о.с. руки складені перед грудьми/ як за партою / 1 – 4 зробити два приставні кроки праворуч з одночасними коловими рухами рук перед грудьми, на 4- сплеск в долоні, 5-8 – те ж ліворуч. Повторити 4 рази в кожну сторону.

«Вклонимося « - в.п. -о.с. руки за спиною, 1 – виставити праву ногу на п»ятку вперед – праворуч; 2 – у в.п.; 3-4 – те ж лівою ногою. Повторити 4 рази, потім ще 4 рази, додаючи нахили тулуба вперед – в сторону до виствленої ноги .

«Колінця танцюють « - в.п.- ноги на ширині плечей, руки долонями на стегнах. 1 – зігнути праву ногу, підняти її на носок, коліно відвести праворуч, зігнути праву руку підняти вгору, голову праворуч ; 2 – у в.п.; 3 – 4- те саме ліворуч. Повторити 4 рази, потім ще 4 рази, виконуючи одночасно рухи обома руками в ногами, рух головою – вгору і вниз.

 

 

"Гнучка шия " – в.п. – ноги ширше плечей, руки в сторони, долонями вгору, 1 – напів присід, нахил голови вперед, долоні вниз; 2 – випрямитись, нахил голови назад, долоні вгору; 3 - потягнутись тулубом за правою рукою, нахил голови праворуч; 4 – те саме ліворуч. Повторити 8 разів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30сек.

 

 

 

 

 

До 2 хв

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв.

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20м

 

20м

 

20м

20м

20м

20м

15м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2кола

 

20м

 

1хв.

30м

 

30м

 

20м

 

30м

 

 

 

 

 

 

 

 

30сек.

 

 

 

5хв.

 

8разів

 

8-10

разів

 

 

8разів

 

 

 

8разів

 

 

40сек.

 

 

40сек.

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-15

разів

 

2хв.

 

 

20сек.

 

 

20сек.

 

40сек.

 

 

40сек.

 

 

1хв.

На екрані заставка  презентації «Футбольний батл».

  Учні, звільнені від занять через хворобу, залучаються до співпраці з учителем, як помічники.

 

 

 

 

 

 

Перевірити зовнішній вигляд учнів. Учні, які прийшли на урок фізичної культури, несуть із собою інформацію попереднього уроку та перерви. Завдання учителя полягає в тому, щоб за короткий час і максимально ефективно позбутися інформації попереднього уроку та налаштувати учнів  на краще сприйняття навчального матеріалу.

 

 

 

На  екрані I слайд з темою та завданням уроку.

 

 

 

 

На екрані ІІ слайд – правила БЖ на уроках фізичної культури .

 

ЧСС не > 90

 

 

 

 

 

На екрані з'являються слайди  з історії виникнення й розвитку жіночого футболу, правила гри й т.д.

 

 

 

 

 

 

 

В оцінюванні творчих завдань приймають учні, які звільнені від фізичної культури, віднесені до СМГ. Цих учнів учитель готовить попередньо до цього уроку.

Фронтальний метод

 

На екрані слайд

 

На екрані слайд

 

 

 

 

На екрані слайд

 

 

 

 

 

 

На екрані слайд

 

 

 

На екрані слайд

 

 

 

Дистанція 1,5м.

Слідкувати за осанкою. Руки на пояс

Лікті розвести в сторони. Спина рівна,

руки за голову

Спину тримати рівно.

 

Спину тримати рівно.

 

Руки в сторони

 

Дотримуватися дистанції

 

 

У повільному темпі, дистанція 1,5м. під музичний супровід.

Звернути увагу дітей на  дихання. Дихати лише носом. Це сприяє дотриманню індивідуального обсягу навантаження.

 

Стежити за чітким виконанням команд, прямою поставою

Перешикування з колони по одному в колону по двоє дробленням – зведенням.

 

 

Звернути увагу на осанку, м’язи шиї розслабити.

 

Фронтальний метод. Під музичний супровід. Темп  швидкий.

 

 

 

Кожен учень бере м’яч у руки

Обертання м’яча навколо себе.

Обертання м’яча навколо себе.

М’яч тримати позаду.

М’яч тримати перед собою.

М’яч угорі.

М’яч за головою.

При вистрибуванні м’яч вгору.

 

Темп повільний, м’яч перед собою.

Темп повільний, вдих – м’яч вгору, видих – вниз.

 

М’яч тримати перед собою.

М’яч позаду, п’ятками торкатися м’яча.

Темп повільний, м’яч у руках.

Виконати передачу м’яча по діагоналі залу і максимальним темпом наздогнати м’яч.

Організувати і розімкнути учнів у строю на безпечну відстань.

 

Виконувати енергійно.

 

Вимагати чіткості виконання.

 

 

Дотримуватися встановленого темпу.

 

Ноги підіймати під < 45◦.

 

Стопу від м’яча не відривати .

Не втрачати контролю над м’ячем.

Ногу трохи відірвати від м’яча.

ЧСС не > 170.

 

 

 

  • проведення розминки й заключної частини заняття з ходьбою та статичним розтягуванням;
  • обов’язкове розтягування ікро ножних м язів;
  • запобігання
  • перерозгинання спини; згинання, як мінімум, одного коліна під час виконання вправ на згинання вперед тазостегнового суглоба;
  • концентрацію уваги на правильній позі в положенні стоячи (тобто таз уперед, сідниці напружені, голова та підборіддя спрямовані вгору, плечі опущені);
  • запобігання глибоких згинань колін; дотримання правил випрямлення колін безпосередньо над стопами;
  • під час виконання стрибків приземлення відбувається на п’яти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконувати енергійно.

 

Вимагати чіткості виконання.

 

 

Дотримуватися встановленого темпу.

 

 

Ноги підіймати під < 45◦.

 

 

Виконання стрибків з високою амплітудою, виконувати енергійно.

Фронтальний метод організації, одночасний спосіб виконання.

 

Руки і тулуб прямі і паралелі підлозі, ноги   в колінних суглобах не згинати. Голову не опускати.

 

Спина рівна, руки не згинати, лікті на рівні плечей.

 

 

 

 

 

 

 

При нахилі вперед ноги не згинати, спину і руки повинні бути паралелі підлозі. Дивитися вперед.

Зберігати правильну поставу.

 

 

 

Вправу виконувати м'яко. Лікті не опускати нижче за плечі.

 

При виконанні вправи акцентувати увагу на правильному диханні.

 

Слідкувати за правильним положенням спини та ніг.

 

 

 

 

       Основна частина (27хвилин)

 

 

  1. Перешикування учнів для удосконалення техніки  вкидання м’яча із-за бокової лінії.

 

 

Учитель:

 

- М’яч тримати двома руками за головою, здійснювати кидок, не відриваючи ноги від підлоги (без стрибка), м’яч має летіти точно в руки (в ноги) партнеру. Давайте подивимося, як це роблять професіонали.

 

  • техніка вкидання м’яча із-за голови один одному;

 

  • техніка вкидання м’яча із-за бокової лінії з місця партнеру із зупинкою м’яча внутрішнім боком стопи;

 

  1. Учитель:

- Повторюємо пас партнеру на точність. Удар по м’ячу виконувати внутрішньою частиною стопи, щоб м’яч не котився, а летів, зупинку м’яча здійснювати наступанням  зверху підошвою. Увага на екран.

  • удари по нерухомому м’ячу з місця;

 

 

  • удари по нерухомому м’ячу з одного кроку;

 

 

 

  • удар по м’ячу, що котиться в один дотик. 

 

3. Перешикування учнів у 4 колони обличчям один до одного – техніка виконання ведення м’яча по прямій ліній та між фішками.

Учитель:

- Рухатися з м’ячем, легко штовхаючи його поперед себе внутрішньою або зовнішньою частиною стопи, далеко м’яч від себе не відпускати. Будь ласка, погляньте на екран.

  • техніка ведення м’яча по прямій лінії зовнішньою та внутрішньою частинами стопи правою ногою, лівою ногою, поперемінно;

 

  • техніка ведення м’яча між фішками.

 

Учитель:

- У нашому футбольному батлі рекламна пауза, пропоную переглянути з вами хіт-парад найкращих голів за тиждень.

4.Закріплення вивчених елементів в естафетах:

 

-  техніка ведення м’яча між фішками;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Влучно в ціль»(дівчата)

СКАРБНИЧКА ЦІКАВОГО

 

У музеї спорту в Лондоні зберігаються дві золоті монети, які мають безпосереднє відношення до футболу. 1863 року в Англії було впроваджено нові правила гри, які забороняли торкатися м’яча руками. Тренер команди міста Шефілд став видавати гравцям 

     під час матчу по дві зооті монети. Монети,     

затиснуті в кулаках футболістів, не давали можливості хапати м’яч руками.

 

 

 

 

Техніка гри воротаря.

Вибір позиції у воротах.

 

ВИКОНУЙ САМОСТІЙНО!

 

1.Партнери стають праворуч та ліворуч від воріт і почергово вібиваючи м’яч, виконують удари м’ячем у ворота з відстані 13 -15 метрів. Завдання воротаря – своєчасно і швидко пересуватись у той бік, звідки зроблено удар. Через деякий час партнери міняються місцями.

 

 

 

5хв.

 

 

 

 

 

 

2хв.

 

2хв.

 

 

5хв.

 

 

 

 

10-12

разів

 

10-12

разів

 

 

10-12

разів

 

 

8хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв.

 

 

4хв.

 

1хв.

 

7хв.

 

4хв.

 

 

 

 

3хв.

 

 

До 4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

На екрані – відеокадри з техніки вкидання м’яча із-за бокової лінії.

Вправа виконується в парах, стежити за чіткістю виконання.

Максимально точно виконувати кидок партнеру. Відстань між партнерами 6м.

 

На екрані відеокадри з техніки виконання удару по м’ячу на точність.

 

 

Виконувати в парах.

 

 

Під час удару використовувати повний замах, щоб виходив удар, а не поштовх.

 

Поступово збільшувати силу удару.

 

 

 

 

 

 

На екрані відеокадри ведення м’яча.

 

 

Діти виконують ведення м’яча почергово, рухаючись до протилежної колони, де передають м’яч направляючому, самі стають кінець колони.

 

 

На екрані відеокадри – «Хіт-парад».

 

 

 

 

→ ведення м’яча між фішками;

← за 10 м пас на точність наступному учаснику команди.

 

 

 

Дівчата утворюють коло. Одна дівчинка знаходиться в центрі кола. По черзі виконують передачу м’яча, намагаючись поцілити в дівчинку, ту, що в центрі . Хто поцілив у дівчину, той стає в центр.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На виході з воріт дій рішуче, не зупиняючись на половині шляху. Уважно слідкуй за пересуванням гравців і м’яча по полю.

Заключна частина (3 хвилини)

 

 

  1. Шикування в одну шеренгу.

 

2.   Вправи на поновлення дихання

 

3. Вправи на розслаблення

Розслабте м’язи обличчя та шиї, м’язи плечей, передпліч, зап’ясть і пальців рук. Відчуйте тепло у м’язах грудей, живота, спини розслаблюючи їх. Потік тепла та розслаблення плавно рухається в низ по м’язах стегон , гомілковостопних суглобах, ступнях і пальцях ніг до самих кінчиків. Уявіть себе у чудовому осінньому лісі. Пройдіть між деревами, відчуйте їх запах, торкніться їх руками. Сонячне світло наповнює теплом усе навколо, сонце щедро роздає свої веселі промінчики. На веселих сонячних промінчиках ви можете  прочитати слова « Радість життя». Подякуйте сонячним промінчикам, що нагадали вам про радість життя. Ваш погляд знаходить лісову стежку. Ось ви вже легкою ходою крокуєте з цього чарівного лісу у простір спортивної зали, де ми з вами проводимо заняття. Тепер кожний учень розплющує очі.

 

Вимірювання ЧСС

 

До 1 хв

 

 

До 1 хв

 

До 2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 с.

Не порушувати рівняння в строю під час ходьби

 

Фронтально одночасно

 

Перешикування в коло. Лунає релаксаційна музика без слів. Учні розташовуються на підлозі у позі лотоса, потім повільно переходять у положення лежачи на спині. Голос учителя звучить спокійно, плавно, тихо. Наведена релаксація, залучає канали сприйняття інформації. Наприкінці релаксації слід обережно виходити з цього стану. Треба кілька разів повторити останні фрази для виходу з релаксації.

 

 

 

До 90 уд/хв.

 

 


Голомазов С.В., Чирва Б.Г.. Футбол. Универсальная техника атаки    

Петухов А.В. Футбол. Формирование основ индивидуального технико-тактического мастерства юных футболистов 

Товаровский М.Д. Футбол

Чанади А. Футбол. Техника

Лясковский К. Техника ударов

Селуянов В., Шестаков М., Диас С., Ферейра М.  Футбол. Проблемы технической подготовки   

Голомазов С.В., Чирва Б.Г. Футбол. Методика тренировки "техники реализации стандартных положений"

Лях В., Витковски З. Координационная тренировка в футболе

  1. Дубровский В.И. Реабилитация в спорте. – М.: Физкультура и спорт, 1991.

  2. Ефимов А.А., Олешко В.Г. Основы теории атлетизма. – К.: КГИФК, 1992.

  3. Келер В.С., Платонов В.М. Теоретико-методичні основи підготовки спортсменів. – Львів: Українська спортивна асоціація, 1993.

  4. Олешко В.Г. Силові види спорту. – К.: Олімпійська література, 1999. 

 

Література

  1. Боген М.М.   Обучение двигательным действиям. – М.,1989.
  2. Волкова С.С. Как воспитать здорового ребенка. – К.,1981.
  3. Лисицкая Т.С. Ритм + пластика. – М.,1987.

 

docx
Додано
4 вересня 2018
Переглядів
1361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку