Урок з геометрії для 7 класу: "Найпростіші геометричні фігури. Паралельні та перпендикулярні прямі. Підготовка до контрольної роботи".

Про матеріал
Даний урок допоможе узагальнити та систематизувати знання учнів про найпростіші геометричні фігури, паралельні й перпендикулярні прямі; розвивати мислення, активність, вміння розв’язувати задачі у стандартних та змінених ситуаціях; виховувати культуру дискутування, вміння співпрацювати; створити ситуацію успіху для кожного учня.
Перегляд файлу

 

7 клас. Геометрія.

Тема: Підготовка до контрольної роботи з  теми: Найпростіші геометричні фігури. Паралельні й перпендикулярні прямі.

Мета:  узагальнити та систематизувати знання учнів про найпростіші геометричні фігури, паралельні й перпендикулярні прямі; розвивати мислення, активність, вміння розв’язувати задачі у стандартних та змінених ситуаціях; виховувати культуру дискутування, вміння співпрацювати; створити ситуацію успіху для кожного учня.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Наочність і обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, завдання для команд.

Епіграф: Не бійся, що не знаєш-бійся, що не навчишся.

Китайська мудрість

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Аналіз самостійної роботи.

Коментування основних помилок, яких учні припустилися у роботі.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

Слова вчителя: Я хочу розповісти вам легенду про те, як великий Архімед біг вулицею і кричав: ”Еврика!”. Його тоді так захопила нова ідея, що він навіть не помітив, що, вискочивши з ванни, забув одягтися. Справді, коли нас захоплює якась ідея, особливо, якщо стосується розв`язання якоїсь проблеми, що давно не дає спокою, ми відчуваємо радість, піднесення, гордість. Так, ідеї – це чудово. Хай живуть ідеї! І ті великі ідеї, які приводять до грандіозних винаходів людства, і ті маленькі, які ми можемо відчувати на звичайному уроці.

Сьогодні наш урок – це урок ідей. І хоча сьогоднішні ваші ідеї ще не можна назвати великими, пам’ятаймо – велике починається з малого. Працюємо під девізом:

Думати колективно,

Працюємо оперативно,

Сперечаємося доказово-

Це для всіх обов`язково.

IV. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу

Клас об’єднується у дві групи: ”Ідея” та ”Пошук”.

Перша сходинка ”Як ми підготувалися до уроку”

Групам почергово пропонується перелік запитань на які вони повинні дати відповіді. Правильна відповідь 1 бал.

Група ”Ідея”

  1. Найпростіші фігури площини.
  2. Що таке кут?
  3. Які кути називаються вертикальними?
  4. Сформулюйте властивість суміжних кутів.
  5. Сформулюйте означення перпендикулярних прямих.
  6. Сформулюйте ознаку паралельності прямих.
  7. Що таке аксіома?
  8. Назвіть одиницю вимірювання кутів.

 

Група ”Пошук”

  1. Що таке планіметрія?
  2. Які вам відомі види кутів.
  3. Які кути називаються суміжними?
  4. Сформулюйте властивість вертикальних кутів.
  5. Які дві прямі називаються паралельними?
  6. Сформулюйте теорему про внутрішні різносторонні кути при паралельних прямих.
  7. Що таке теорема?
  8. Що таке бісектриса кута?

Друга сходинка ”Коло ідей”

Групи отримують однакове завдання. Спочатку протягом однієї хвилини учні обговорюють завдання, потім група, яка першою знайшла шлях розв’язання вигукує: ”Ідея!” – і пропонує свій спосіб розв’язання задачі. Ідея обговорюється, коментується і , можливо доповнюється. Задачу розв’язують на дошці.

Зразки завдань

  1. Знайдіть суміжні кути, якщо один із них на 20о менший за інший.
  2. Сума трьох кутів, утворених при перетині двох прямих, дорівнює 300о. Знайдіть ці кути.
  3. Знайдіть градусну міру кута, утвореного бісектрисами двох суміжних кутів.
  4. Відрізки АВ і КР перетинаються в точці О. Доведіть, що коли http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image073.gifАКО=http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image073.gifОРВ, то http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image073.gifКАО = http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image073.gifОВР.
  5. Доведіть, що бісектриси внутрішніх односторонніх кутів при паралельних прямих перпендикулярні.

V. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.

Учні оцінюють результати власної роботи в групі, заповнюючи анкету.

Прізвище, ім’я ________________________________

Оцініть себе за кожним із пунктів, виставивши 0, 1 або 2 бали.

  1. Я брав (брала) активну участь у роботі групи ___________________
  2. Я вносив (вносила) вдалі пропозиції, які враховувала група __________
  3. Я надавав (надавала) підтримку іншим членам групи ______________
  4. Я висував (висувала) ідеї, які сподобались членам групи ____________
  5. Я узагальнював (узагальнювала) думки інших _____________________
  6. Я доповідав (доповідала)класу про результати групової роботи _____

VІ. Домашнє завдання.

  1.               Знайдіть суміжні кути, якщо їхні градусні міри відносяться як 3:7.
  2.               Знайдіть градусну міру кута, утвореного бісектрисами двох вертикальних кутів.
docx
Додано
8 серпня 2024
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку