Урок з геометрії "Сума кутів трикутника" Технологічна картка

Про матеріал
Шановні колеги, пропоную вашій увазі технологічну карту уроку з геометрії в 7 класі на тему "Сума кутів трикутника". В даній картці міститься повний опис кожного етапу уроку. Є можливість надіслати додатки до уроку. Залишайте електронну адресу в коментарях.
Перегляд файлу

1

 

7 клас, Геометрія

Тема: Сума кутів трикутника

Мета:

– Формувати поняття суми кутів трикутника, вміння знайти невідомий кут; створити умови для сприйняття, осмислення і первинного закріплення блоку нової навчальної інформації по темі «Сума кутів трикутника».

– Створювати умови для формування у здобувачів освіти ключових компетентностей:

  • математична компетентність;
  • спілкування державною мовою;
  • соціальні та громадянські компетентності;
  • інформаційно-цифрова компетентність;
  • уміння вчитися впродовж життя;
  • ініціативність і підприємливість;
  • екологічна грамотність і здорове життя.

 – розвивати уміння спільні для всіх ключових компетентностей (наскрізні уміння):

  • уміння висловлювати власну думку усно й письмово;
  • критичне та системне мислення;
  • здатність логічно обґрунтовувати позицію;
  • творчість;
  • ініціативність;
  • вміння конструктивно керувати емоціями;
  • вміння оцінювати ризики та приймати рішення;
  • вміння розв'язувати проблеми;
  • здатність співпрацювати з іншими людьми.

– виховувати творчу, розумну, креативну особистість; надати цінність кожному учню, заохотити вчитися, розвивати сильні сторони і підтягувати слабкі; розвивати здібності учнів до самоаналізу; створювати умови для загального розвитку здобувачів освіти;
розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання уроку: листки А4, кольорові олівці, розфарбовки з ялинками, модулін, канцелярське приладдя, стікери, ватман з картки для самооцінювання, картки з домашнім завданням (QR – код).

Форма проведення: урок-тренінг.

 

Етап уроку

Завдання етапу

Види роботи, форми, методи,
прийоми

Зміст

Обладнання, ЕОР і т.д.

Зміст педагогічної взаємодії

Очікувані результати

Дії вчителя

Дії учнів

І. Вступна частина.

1.Знайомство

Сприяти знайомству учасників, створити сприятливий психологічний   клімат на уроці та комфортну атмосферу для подальшої роботи

«Криголами», фронтально

На початку уроку вчитель пропонує учням обрати одного з однокласників (слідкує, щоб обраними були всі учні), взяти аркуш паперу та на аркуші написати два хештеги (#):
# Ім’я однокласника

# Позитивна риса характеру даного однокласника.

Папір, ручка

Створює позитивний настрій, атмосферу довіри та взаємоповаги; налаштовує учнів на продуктивну роботу на уроці.

 

Учні сприймають повідомлення від вчителя і однокласників та налаштовуються на продуктивну роботу.

Учні утворюють замкнену лінію позитивних рис однокласників, створюється атмосфера затишку, всі ближче знайомляться один з одним, вчаться позитивно ставитися один до одного.

2. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація

Ознайомити учнів з темою і метою уроку

Ребус, фронтально

Вчитель пропонує дітям відгадати тему уроку, розшифрувавши ребус. Дає час, щоб діти записали в зошит: число, класна робота та тема уроку. Демонструє картку оцінювання власної роботи на уроці (діти мають таку саму картку в себе на парті). Потім вчитель розповідає коротко про «Золотий трикутник» і мотивує учнів детальніше вивчати тему «Трикутники». 

Фотографія з ребусом, картка оцінювання

Демонструє  ребус, підводить підсумок здогадкам учнів, супроводжуючи коментуванням на загал; записує тему уроку на дошці; розповідає коротко про «Золотий трикутник» і мотивує учнів детальніше вивчати тему «Трикутники»; розповідає як заповняти карту самооцінювання.

Учні розшифровують ребус, записують: число, класна робота, тема. Ознайомлюються з картками самооцінювання.

Діти ознайомлюються з темою уроку, відчувають успіх після розшифровування теми, дізнаються цікаву інформацію про трикутники в повсякденному житті з розповіді вчителя, позитивно мотивуються на вивчення даної теми (і теми «Трикутники» в цілому).

3. Очікування

Визначити, які цілі ставлять перед собою учасники тренінгу

Вправа «Очікування», фронтально

Вчитель пропонує учням поміркувати над тим, чого вони очікують від уроку, написати своє міркування на стікері, потім кожен учень прикріпляє свій корисний подарунок «у мішечок очікувань Діда Мороза».

Ватман з малюнком, стікери, ручки

Пропонує учням поміркувати над тим, чого вони очікують від уроку, розмістити очікування в мішечку, коментує кінцевий результат, робить висновки щодо очікувань учнів.

Учні уважно слухають вказівки вчителя та виконують поставлене завдання.

Всі присутні на уроці уважно проаналізували очікування від заняття, налаштувалися на плідну і цікаву співпрацю.

4. Повторення правил роботи на уроці

забезпечення сприятливої атмосфери для навчання

Гра «Правила поведінки на тренінгу», енерджайзер, фронтально

Вчитель пропонує встати учням та поміркувати над тим, яких правил потрібно дотримуватися і яких дотримуватися не варто. Завдання для учнів наступні: правильно розділити на дві групи запропоновані твердження, супроводжуючи свій вибір руховою активністю (варто – крок вправо, ні– крок вліво).

Скріншот правил і антиправил у класну групу Viber

Пояснює правила виконання завдання, (якщо буде необхідно), керує перебігом руханки при її проходженні.

Учні міркують над правильністю запропонованих тверджень, дають зворотну відповідь вчителеві своїми рухами.

Всі присутні повторюють правила поведінки на тренінгу (уроці), вчитель за допомогою руханки отримує feedback (зворотній зв’язок) з учнями.

ІІ. Основна частина

1) Теоретична

5. Актуалізація

Повторення попередньо вивченого матеріалу

Гра «Вірю-не вірю», індивідуально

Вчитель пропонує учням пограти в гру «Вірю – не вірю». Для цього кожен учень бере відповідну табличку. Вчитель запитує в учнів попередньо вивчений матеріал, починаючи зі слів «Чи вірите ви, що…».

– Чи вірите ви, що трикутник – це ламана, що складається з трьох ланок? (Ні. Трикутник – це частина площини, яка обмежена замкненою ламаною, яка складається з трьох ланок);

– Чи вірите ви, що трикутник має три вершини і три сторони? (Так)

– Чи вірите ви, що В – протилежний стороні АС в АВС? (Так)

– Чи вірите ви, що периметр трикутника дорівнює сумі довжин двох сторін трикутника? (Ні. Периметр дорівнює сумі довжин усіх (трьох) сторін трикутника);

– Чи вірите ви, що бісектриса трикутника ділить навпіл кут, з вершини якого вона виходить? (Так);

– Чи вірите ви, що медіана трикутника бере початок у вершині трикутника і ділить протилежну сторону навпіл? (Так);

– Чи вірите ви, що висота – це перпендикуляр, опущений з вершини трикутника на пряму, яка містить протилежну сторону трикутника? (Так);
– Чи вірите ви, що трикутник має всього одну медіану, одну бісектрику і одну висоту? (Ні. З кожної вершини можна побудувати ці елементи).

Таблички зі словами «Вірю – не вірю».

Пояснює правила гри; стежить за дотриманням правил поведінки.

Учні міркують над заданими питаннями та дають feedback (повертаючи картку відповідною своїм міркуванням стороною).

Діти повторюють попередньо вивчений матеріал, вчитель за допомогою гри отримує feedback (зворотній зв’язок) з учнями.

2) Практична

6. Пояснення нового матеріалу

Отримання нових знань дослідним шляхом. Практикування навичок спілкування та обміну інформацією

Дослід на визначення суми кутів трикутника, індивідуально (в парах)

Вчитель говорить учням наступні слова «Світ трикутників різноманітний, але є одне число яке їх всіх об’єднує. Цікаво, яке ж?» і пропонує дізнатися відповідь на це питання провівши наступний дослід:
– діти будують на листку А4 трикутник;

  вимірюють всі кути трикутника і роблять відповідні записи в зошит;

– обчислюють суму всіх кутів трикутника і записують відповідний вираз в зошит;

  записує отриману суму на порожній картці. Вчитель пропонує оцінити учням свою роботу (2 – правильно, 0 – неправильно) і занести оцінку до картки оцінювання.

Канцелярське приладдя, картки з порожнім листком, картка оцінювання

Пропонує дітям побудувати трикутник на листку А4, виміряти всі три кути, записати відповідні значення в зошит, обчислити суму всіх кутів, отримане значення написати на табличці з порожнім аркушем; стежить за часом. Стежить за дотриманням правил поведінки, Допомагає підвести підсумки виконаної роботи, запитує «Що могло вплинути на отримання неправильної відповіді?», нагадує за оцінювання.

Учні виконують отримане завдання, міркують, співпрацюють один з одним в парі (за потреби), домовляються, аналізують та самооцінюють свою роботу, оцінки своєї діяльності на даному етапі уроку заносять до картки оцінювання.

Учні розвивають практичні навички користування канцелярським приладдям, отримують нові знання дослідним шляхом, практикують навички співробітництва (за потреби); вчаться навичкам самоаналізу своєї діяльності та критично оцінювати переваги та недоліки власної роботи.

7. Кольорова зупинка

Перевірка знання та розуміння теореми про суму кутів трикутника

Розфарбовка «Математична ялинка»

Вчитель пропонує учням порозфарбовувати іграшки математичної ялинки. Опис завдання: Кожен учень отримує малюнок ялинки з іграшками, в кожній іграшці написано градусну міру трьох кутів деякого трикутника. Діти мають проаналізувати кожну іграшку і зафарбувати її (Якщо такий трикутник існує – іграшку потрібно зафарбувати синім кольором, якщо ні – червоним). В результаті (після 8 хвилин) вчитель зупиняє процес, демонструє правильний варіант виконаного завдання. По завершенню вправи учасники тренінгу мають оцінити свої результати по кількості правильно розфарбованих прикрас (Максимум 7 балів).

Розфарбовка «Математична ялинка, картка оцінювання

Пропонує учням порозфарбовувати іграшки математичної ялинки, демонструє зразок, пропонує кожному учневі оцінити самого себе, нагадує за картку оцінювання; стежить за дотриманням правил поведінки.

Учні виконують завдання  гри, записують всі необхідні обчислення в зошит. По завершенню оцінюють свою роботу, записують оцінку в картку самооцінювання.

Учні в ігровій формі перевіряють знання і розуміння теореми про суму кутів трикутника, вдосконалюють обчислювальні навички, розвивають логічне мислення.

8. Руханка

Зняття м’язового та психологічного напруження

Вправа-руханка «Трикутник», фронтально

Вчитель пропонує дітям встати біля парт, взяти листок в клітинку, двома руками за спиною та спробувати вирвати з нього трикутник, потім продемонструвати результат на загал. Вчитель неодмінно хвалить добре розвинену уяву учнів. Час виконання завдання – 1,5 хв.

 

Листок в клітинку

Описує хід роботи під час руханки, спостерігає за дотриманням правил поведінки та безпекою проведення руханки; підкреслює старання кожного учня.

Учні уважно слухають вказівки вчителя та виконують поставлене завдання, розминаються.

М’язове та психологічне напруження в усіх учасників тренінгу знято, учні активні і готові продовжити вчитися.

9. «Творча майстерня» (за надлишком часу)

Розвиток творчих здібностей, уяви, гнучкості розуму учня

Вправа «Фантазія», індивідуально

Вчитель пропонує дітям на окремому аркуші паперу намалювати будь-який трикутник та за допомогою декількох деталей перетворити цей трикутник на тваринку, квіточку чи техніку.

Аркуш паперу (А4), лінійка, кольорові фломастери або олівці.

Створює умови для розвитку творчості в  учнів, креативності та фантазії; стежить за дотриманням правил поведінки.

Учні уважно слухають вказівки вчителя, виконують поставлене завдання, демонструють по завершенню свій малюнок, супроводжуючи коментуванням.

Учні демонструють творчий підхід до виконання завдання, проявляють креативність і фантазію; створюється атмосфера затишку і позитиву, релакс.

ІІІ. Заключна частина

10. Рефлексія. Підведення підсумків. Оцінювання

Закріплення вивченого матеріалу. Забезпечення зворотнього зв'язку щодо основних моментів вивченого матеріалу. Зворотній зв’язок з очікуваннями.

Опитування, індивідуально; вправа «Зліпи настрій», фронтально

Вчитель проводить підсумкове опитування з наступним оцінюванням:

1) Чи існує трикутник у якого всі три кути прямі?

2) Чи існує трикутник у якого всі кути тупі?

3) Чи існує трикутник у якого всі кути гострі?

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

– пропонує учням повернутися до власних очікувань, та зробити висновок чи справдилися вони.

Також кожному учневі кладе на парту шматок модуліну та пропонує з нього зробити кружечок, потім його сплюснути і за допомогою відповідного приладдя витиснути той смайлик, який відповідає їхньому настрою на кінець уроку.

 нагадує за картки оцінювання та просить кожного учня обчислити свою оцінку за урок на картці самооцінювання.

Картка оцінювання

Проводить опитування з наступним поясненням правильної відповіді (за потреби), пропонує оцінити свої відповіді і оцінку занести до картки самооцінювання; проводить рефлексію та отримує зворотній зв'язок у вигляді смайликів, підводить підсумки уроку разом з учнями; нагадує за оцінювання, просить здати картки з результатами; стежить за дотриманням правил поведінки.

Учні письмово в зошиті відповідають на питання, аналізуючи урок та свою діяльність на уроці, оцінюють свою діяльність під час уроку (сумують бали на своїй картці оцінювання), роблять аналіз своїх очікувань.

Підводиться логічний підсумок уроку, розвиваються
контрольно-оцінні здібності учнів; забезпечується  зворотній зв'язок щодо основних моментів вивченого матеріалу, очікувань; оцінюється діяльність учнів на уроці, вчитель виставляє оцінки в журнал.

11. Домашнє завдання. Прощання

Отримання домашнього завдання

Вправа «Темна скринька», індивідуально

Вчитель:

– повідомляє учням про незвичне домашнє завдання – пропонує кожному обрати QR-код (яке саме домашнє завдання обрали діти зрозуміють, якщо просканують QR-код).

  • слідкує, щоб всі учні отримали домашнє завдання.

По завершенню уроку каже «Нехай знання, що ви отримали сьогодні на уроці будуть такими ж корисними для вашого сьогодення і майбутнього, як і подарунки в новорічному мішечку. Успіхів!».

Три QR-коди

Пропонує обрати QR-код учневі за бажанням, та просканувати його, якщо виникають складнощі в учасників тренінгу – консультує; стежить за дотриманням правил поведінки; забезпечує гарний настрій по завершенню тренінгу (компліменти, посмішки, побажання).

Учень обирає QR-код, сканує його та записує домашнє завдання.

Діти отримують домашнє завдання, за потреби консультуються з вчителем. Учасники тренінгу дякують один одному за співпрацю, активність та взаємопідтримку, обмінюються позитивними побажаннями на майбутнє, прощаються.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пархомчук Вадим Олександрович
    Добридень! Чи не могли б ви відправити мені додатки до цього уроку? Заздалегідь вдячний! vadpar797@gmail.com
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 січня 2021
Переглядів
779
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку