Урок з геометрії за темою "Розв'язування задач і вправ за темою "Вектори"

Про матеріал
Тема: Розв’язування задач і вправ за темою: «Вектори», 9 кл. Мета: Відпрацювати вміння та навички розв’язувати задачі практичного змісту із застосуванням векторів, використовуючи між предметні зв'язки з географією. Показати практичну цінність теми. Формувати комунікативну та математичну компетентність. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховувати патріотизм та загальнолюдські цінності.
Зміст архіву
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

Тема: Розв’язування задач і вправ за темою: «Вектори».   9 кл.

Мета: Відпрацювати вміння та навички розв’язувати задачі практичного змісту із застосуванням векторів, використовуючи між предметні зв’язки з географією. Показати практичну цінність теми. Формувати комунікативну та математичну компетентність. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховувати патріотизм та загальнолюдські цінності.

Обладнання: проектор, презентація зі слайдами, карта України, плівка з декартовою системою координат, фломастери, лінійка.

Тип уроку: закріплення знань, формування вмінь і навичок.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент. Відсутні.
  2. Мотивація навчальної діяльності.

Подивіться на карту України. Кожне місто та село можна вважати точкою з певними координатами, якщо задати на карті декартову систему координат. В 6 класі ви навчились знаходити координати точок, сьогодні ми їх поєднаємо з темою: «Вектори».

  1. Повідомлення теми та мети.
  2. Актуалізація опорних знань.

Запишемо координати деяких цікавих місць України (Слайди ):

  1.                   Географічний центр України розрахований як центр ваги плоскої фігури, обмеженої кордонами України. Точка, розрахована за усередненими значеннями широти і довготи крайніх північної, південної, західної та східної точок України. Географічний центр України розміщений біля районного центра Шпола майже в центрі Черкаської області.
  2.                   Хоч наша країна і розташована на сході Європи, але географічний центр Європи знаходиться в Україні, біля містечка Рахів на південному-сході Закарпатської області. В оточенні мальовничих Карпат, встановлено двометровий знак, що засвідчує географічний центр Європи. На ньому написано: «Це постійне, точне вічне місце, визначене спеціальним апаратом, виготовленим в Австро-Угорщині, в Європейській системі широт і довгот. 1887 р.».
  3.                   Найдавніша відома ученим мапа, вибита на кістці мамонта, якій близько 15 тис. років, а також найстародавніше поселення Homo Sapiens (Людина розумна) знайдені в Україні у с. Межиріччя на півдні Рівненської області.
  4.                   Найдовша печера України має назву Оптимістична, вона досягає глибини до 20 м. і простягається на 260 км. Печера розташована на півдні Тернопільської області біля с. Королівка.
  5.                   В Україні є пустеля найбільша у Європі, що займає 210 тис. га. Піщаний масив має назву Олешківські піски і розташований  недалеко від міста Олешки Херсонської області.
  6.                   Україна посідає четверте місце у світі за кількістю громадян з вищою освітою. Населення України належить до найбільш освічених, а кількість людей з вищою освітою на душу населення — вища за середньоєвропейський рівень. Найбільше ВНЗ розташовано в столиці України  м. Києві, друге місце посідає місто Харків.

«Мозковий штурм». Пригадаємо:

  • Що таке вектор?
  • Як знайти координати вектора?
  • Що таке модуль вектора?
  • Які дії можна виконувати з векторами?
  1. Відпрацювання вмінь та навичок.

«Рольова гра». Уявимо себе мільйонерами, які мають власний літак. Щоб долетіти в певне місце, нам потрібні не тільки координати місця приземлення, а і маршрут, тобто вектор, за яким ми вирушаємо в політ. Виконаємо наступні завдання:

№1. (Робота в парах)Знайдіть відстань між містами Київ та Рахів (Слайд: Формула довжини відрізка, модуля вектора).

№2. Знайдіть координати векторів для подорожі з Харкова в Межиріччя і назад (Слайд: Формула координат вектора).

№3. (Для самостійного виконання учнями в зошиті) Визначте координати вектора для місця, в яке ми потрапимо, якщо пролетимо з Олешкінських пісків вдвічі більшу відстань, ніж до географічного центру України (Слайд: Множення вектора на число).

№4. Визначте кут, на який треба розвернути літак, щоб вилетіти з Києва не в Олешківську пустелю, а в печеру Оптимістичну (Слайд: Формула кута між векторами, як наслідок зі скалярного добутку векторів).

  1. Підсумки уроку. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»:

За що себе можете похвалити?

Чи є за що себе пожурити?

Що треба доопрацювати?

Що викликало цікавість?

Домашнє завдання:

Скласти свій власний векторний маршрут по трьом цікавим для вас місцям України?

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розв'язування задач і вправ за темою: “Вектори”Вчитель: Ганенко Вікторія Леонідівна

Номер слайду 2

Географічний центр України

Номер слайду 3

Географічний центр Європи

Номер слайду 4

Найдавніша мапа та найстародавніше поселення Homo Sapiens

Номер слайду 5

Печера “Оптимістична”

Номер слайду 6

Олешківські піски

Номер слайду 7

Київ та Харків – освітні центри України

Номер слайду 8

Довжина (модуль) вектора

Номер слайду 9

Координати вектора

Номер слайду 10

Множення вектора на число

Номер слайду 11

Кут між векторами

Номер слайду 12

Дякую за урок!

zip
Додано
21 червня 2019
Переглядів
1157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку