Тема: Розв’язування задач і вправ за темою: «Вектори». 9 кл.
Мета: Відпрацювати вміння та навички розв’язувати задачі практичного змісту із застосуванням векторів, використовуючи між предметні зв’язки з географією. Показати практичну цінність теми. Формувати комунікативну та математичну компетентність. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховувати патріотизм та загальнолюдські цінності.
Обладнання: проектор, презентація зі слайдами, карта України, плівка з декартовою системою координат, фломастери, лінійка.
Тип уроку: закріплення знань, формування вмінь і навичок.
Хід уроку:
Подивіться на карту України. Кожне місто та село можна вважати точкою з певними координатами, якщо задати на карті декартову систему координат. В 6 класі ви навчились знаходити координати точок, сьогодні ми їх поєднаємо з темою: «Вектори».
Запишемо координати деяких цікавих місць України (Слайди ):
«Мозковий штурм». Пригадаємо:
«Рольова гра». Уявимо себе мільйонерами, які мають власний літак. Щоб долетіти в певне місце, нам потрібні не тільки координати місця приземлення, а і маршрут, тобто вектор, за яким ми вирушаємо в політ. Виконаємо наступні завдання:
№1. (Робота в парах)Знайдіть відстань між містами Київ та Рахів (Слайд: Формула довжини відрізка, модуля вектора).
№2. Знайдіть координати векторів для подорожі з Харкова в Межиріччя і назад (Слайд: Формула координат вектора).
№3. (Для самостійного виконання учнями в зошиті) Визначте координати вектора для місця, в яке ми потрапимо, якщо пролетимо з Олешкінських пісків вдвічі більшу відстань, ніж до географічного центру України (Слайд: Множення вектора на число).
№4. Визначте кут, на який треба розвернути літак, щоб вилетіти з Києва не в Олешківську пустелю, а в печеру Оптимістичну (Слайд: Формула кута між векторами, як наслідок зі скалярного добутку векторів).
За що себе можете похвалити?
Чи є за що себе пожурити?
Що треба доопрацювати?
Що викликало цікавість?
Домашнє завдання:
Скласти свій власний векторний маршрут по трьом цікавим для вас місцям України?