закріпити знання про ступінь окиснення; сформувати вміння складати формули сполук за відомими ступенями окиснення атомів елементів; виховувати наполегливість та вміння логічно мислити.
Тип уроку: застосування набутих знань.
Обладнання:Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва
Девіз: Теоретичні знання – для практичної діяльності.
Структура уроку
І. Організаційно – вступна частина. Повідомлення теми уроку
Взаємне вітання вчителя та учнів, організація уваги, психологічний настрій. В ході бесіди вчитель та учні виробляють пам'ятку.
Пам'ятка для учнів
– Будь упевнений у своїх силах.
– Відшукуй алгоритм розв'язання проблеми.
– Експериментуй та виправляй.
– Міркуй самостійно.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань
Тема. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.
Мета: закріпити знання про ступінь окиснення; сформувати вміння складати формули сполук за відомими ступенями окиснення атомів елементів; виховувати наполегливість та вміння логічно мислити.
Тип уроку: застосування набутих знань.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва
Девіз: Теоретичні знання – для практичної діяльності.
Структура уроку
І. Організаційно – вступна частина. Повідомлення теми уроку
Взаємне вітання вчителя та учнів, організація уваги, психологічний настрій. В ході бесіди вчитель та учні виробляють пам’ятку.
Пам’ятка для учнів
– Будь упевнений у своїх силах.
– Відшукуй алгоритм розв’язання проблеми.
– Експериментуй та виправляй.
– Міркуй самостійно.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань
Понятійна розминка
Учитель пропонує дати визначення понять: електронегативність, йон, ступінь окиснення, валентність, бінарна сполука.
Інтерактивний метод «Мозковий штурм»
Учитель ставить учням питання, після обговорення пропонує звернутись до пам’ятки «Визначення ступеня окиснення елементів у сполуках».
ІІІ. Постановка завдань уроку
1. Навчитися складати формули речовин за відомими ступенями окиснення атомів елементів.
ІV. Пояснення нової теми
1. Правила складання формул речовин за відомими ступенями окиснення атомів елементів.
Учитель. Пригадайте правила складання формул бінарних сполук за валентністю.
(Учні пригадують, наводять приклади)
Аналогічний алгоритм дій застосовують при складанні формул бінарних сполук за ступенем окиснення елементів.(Учні розробляють памятку).
V. Закріплення вивченого на уроці
Робота в парах
1. Скласти формули бінарних сполук Оксисену з Нітрогеном, знаючи, що Нітроген може проявляти ступінь окиснення від +1 до +5.
2. Скласти формули бінарних сполук Нітрогену з Натрієм, Магнієм, Алюмінієм, Калієм.
VІ. Домашнє завдання