Тема. Складання хімічних формул бінарних сполук за валентністю елементів.
Мета: Узагальнити знання про валентність; закріпити навички складання хімічних формул бінарних сполук за валентністю елементів; розвивати загально-навчальні та спеціальні вміння й навички, зокрема, робити за алгоритмом; виховувати свідому дисципліну, комунікативні здібності, взаємодопомогу.
Урок з хімії у 7 класі з теми:
«Складання хімічних формул
бінарних сполук за валентністю елементів»
Підготувала вчитель хімії та природознавства
Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 63» Дніпровської міської ради
Фурсова Олена Володимирівна
Тема. складання хімічних формул бінарних сполук за валентністю елементів.
Мета: Узагальнити знання про валентність; закріпити навички складання хімічних формул бінарних сполук за валентністю елементів; розвивати загально-навчальні та спеціальні вміння й навички, зокрема, робити за алгоритмом; виховувати свідому дисципліну, комунікативні здібності, взаємодопомогу.
Тип уроку: поглиблення знань.
Форми роботи: фронтальне опитування, робота в парах, самостійна робота, демонстраційний дослід, взаємоперевірка, самоперевірка.
І |
Організація класу до уроку. Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на робочій настрій. Тема уроку та цілі. |
|
Слайд 1 |
ІІ |
Перевірка домашнього завдання. 1) Повторити опорну схему № 3. І варіант розповідає поняття проста і складна речовина, ІІ варіант валентність.
2) Фронтальне опитування за ОС № 3. 1) Які бувають речовини? 2) „знайди шпигуна” Допоможіть мені знайти шпигуна в пазлах, де повинні бути лише прості речовини. 3) Як поділяються у свою чергу прості речовини? 4) „знайди шпигуна” Використовуя періодичну систему елементів допоможіть мені знайти шпигуна в пазлах, де повинні бути лише метали. (Li, Na, S, Ca) (відповідь S) 5) „знайди шпигуна” Використовуя періодичну систему елементів допоможіть мені знайти шпигуна в пазлах, де повинні бути лише неметали. (С, K, N, O) (відповідь К) 6) Що таке валентність? 7) Якою може бути валентність?
|
Робота в парах.
Фронтальна форма діяльності |
Слайд 2
Сл. 3 Сл. 4
Сл. 5
Сл.6
Сл. 7
Сл.8
|
ІІІ |
Актуалізація опорних знань.
Li (І), B(III), K(I), Mg(II), Al(III), H(I), Na(I), Ca(II), O(II), Be(II), Fe(II,III) Яке правило ви використовували для визначення валентності?
Використовуя періодичну систему елементів допоможіть мені знайти шпигуна в пазлах де повинні бути лише елементи валентність яких дорівнює 1 . (Li, В, Na, К) (відповідь В)
3) Гра „Знайди шпигуна” Використовуя періодичну систему елементів допоможіть мені знайти шпигуна в пазлах де повинні бути лише елементи валентність, яких дорівнює 2. (Al, Be,Ca, Mg) (відповідь Al)
І рівень Ваше завдання відповісти на 6 питань у вигляді тестів. Ви пишете лише номер питання і відповідну букву відповіді. 1. Валентність атомів елементів І,ІІ,ІІІ групи головної підгрупи дорівнює а) номеру групи б) номеру періоду в) одиниці 2. Значення валентності гідрогену дорівнює а) 2 б) 1 в) 5 3. Значення валентності Оксигену (О) дорівнює а) 2 б) 1 в) 6 4. Серед наведених елементів укажіть ті, що у сполуках виявляють змінну валентність а) К б) S в) Mg 5. Значення валентності елемента вказують у хімічній формулі: а) арабською цифрою над його символом б) римською цифрою збоку хімічного символу в) римською цифрою над його символом 6. Цифра 2 у формулі Н2О має назву а) символ б) індекс в) коефіцієнт
1 а) 2 б) 3 а) 4 б) 5 в) 6 б)
|
Фронтальна форма діяльності
Учні записують відповіді на тестові питання.
1 учень біля дошки відповідає за картками на ці питання.
Учні обмінюються зошитами і олівцями виконують взаємоперевірку. За кожну правильну відповідь ставлять один бал. Суму пишемо на полях. Знов обмінюються зошитами. Піднять руку у кого 6,5, 4, менше 4 балів.
|
Сл. 9
Сл. 10
Сл. 1 1
Сл.12
Сл.13
Сл.14
Сл. 15
Сл.16
Сл.17
Сл.18
|
IV |
Формування знань та вмінь: 1) Демонстраційний дослід Cu 2SO4+2NaOH=Cu(OH)2+Na2SO4 Cu(OH)2+2HCl=Cu?Cl?+2H2O Складаємо формулу отриманої речовини за алгоритмом. 2) На дошці учень складає формулу бінарних сполук. Al(III)S (II) (AL2S3), Са2S
|
біля дошки працює учень Іншій читає алгоритм. біля дошки працює учень
|
Сл.19
Сл.20 |
V |
Практичне застосування знань. ІІ рівень І завдання учнів самостійно скласти формули речовин за їх валентностями. І варіант II II IV III H S S O Ca S N H ІІ варіант I II IV III І Na I Al S N O Fe Cl Відповіді. І варіант H2S SO Ca 2S NH3 ІІ варіант NaI Al2S3 NO2 FeCl3
ІІІ рівень ІІ завдання “Лови помилку” (на 11 балів) II II III III Na2O CO Mg3N2 P2O5
ІІІ додаткове завдання „знайди пару”. Відповіді: 1б) 2д) 3а) 4 в) 5е) 6г)
|
Учитель контролює, виправляє помилки. Учні, що зробили раніше переходять на ІІІ рівень. Надалі вони можуть виконувати роль консультантів і допомагати іншим учням. Розв'язуємо деякі приклади на дошці. Самоперевірка за кожну відповідь учень олівцем ставить 1 бал. Загальну суму винести на полях.
Хто отримав 11, 9, 8, 7, від 4-6, менше 4 Здають зошити. |
Сл.21
Сл.22
Сл.23 |
VI |
Домашнє завдання Опрацювати §8 підручника, повторити ОС№3
|
|
|
VII |
Підбиття підсумків уроку. Оцінення знань учнів за урок. З якою метою ми вивчали валентність хімічних елементів? Чи навчились ви складати хімічні формули сполук? Які моменти вам сподобались на уроці? Продовжити речення : „Найважливішим на цьому уроці для мене було...” Слова вчителя. |
Фронтальна форма діяльності. |
Сл.24 |