Тема: Дари Божі для людини.
Біблійна основа: Адам називає імена тваринам. Створення жінки.
Бут. 2:15-23.
Біблійний вірш: «І побачив Бог усе, що вчинив. І ото, – вельми добре
воно!» Бут.1:31
Мета:
навчальна: вчити дітей, що світ є Божим даром людині;
розвиваюча: розвивати усвідомлення, що всі Божі дари – це блага, а не особиста власність;
виховна: виховувати дбайливе ставлення до довкілля.
Хід уроку:
І Організаційний момент.
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався –
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
– Мене звати Мирослава Миколаївна я проведу у вас урок християнської етики. Щоб нам ближче познайомитися, давайте всі разом хором скажемо кожен своє ім’я.
– Яке гарне ім’я у вашого класу!
– А тепер давайте візьмемо листочки, які лежать у вас на партах, і напишіть своє ім’я на вільній лінійці.
– Зараз ми з вами дізнаємося яка тема нашого уроку. Нам потрібно слова поставити у правильному порядку. А саме в порядку зростання кількості кутів у геометричних фігурах.
– Молодці! Тема нашого уроку – Дари Божі для людини.
ІІ Актуалізація опорних знань.
– Зараз я буду підкидати кубик і буду його ловити, а ви будете читати запитання на тій стороні, яка повернута до вас і будете давати відповідь на нього.
УРОК
Батько накреслив на грядці свого городу три початкові букви імені свого сина і засипав ці борозенки насінням салату. Днів десять по тому хлопчик, здивований, прибіг до батька і повідомив, що його ім’я виросло на грядці.
Батько посміхнувся і зробив вигляд, що не вірить у таке чудо. Тоді дитина стала наполягати, щоб батько пішов на город і переконався у цьому сам. Батько погодився і, пішовши на грядку, сказав:
– Це звичайна випадковість.
Хлопчик задумався. «Як же це ні з то ні з сього виросло моє ім’я? – розмірковував він. – Хто-небудь це неодмінно влаштував, тільки я не знаю, хто і як».
Користуючись таким випадком, батько сказав синові:
– Ти правий, це не могло відбутися само по собі. От так-то й увесь світ, що ти бачиш, не міг утворитися сам по собі, якби його не створив Бог, Якого ми тому і називаємо Творцем не тільки землі, але й неба.
Зі збірки «Таємниця твоєї душі»
В. Семчука
3. Гра «Мікрофон». (слайд 4)
– Хто головні герої оповідання?
– Що побачив хлопчик на грядці?
– Чому здивувався хлопчик?
– Чи повірив тато хлопчику?
– Як тато пояснив дивину на грядці першого разу?
– Чи повірив хлопчик своєму татові?
– Зачитайте про що думав хлопчик.
– Прочитайте другу відповідь тата.
– Чому татові прийшлося сіяти ім’я хлопчика на грядці?
ІІІ Вивчення нового матеріалу.
– Усе, що ми бачимо навколо себе створив Бог: небо, хмари, сонце, місяць, зірочки, дерева, квіти, кущі, птахів, риб, тварин. Він створив для нас різні пори року: зиму, весну, літо, осінь. Також Бог створив для нас час, а саме час для праці і час для відпочинку. Він дав для нас корисні та смачні фрукти і овочі, які ми дуже любимо їсти. І не просто Бог створив все навколо нас, Він подарував це все для нас.
– Давайте прочитаємо, що нам про це каже Біблія. У вас на листочках надрукований уривок з книги Буття, першої книги Біблії з 2 розділу з 15 вірша.
Еденський рай – Еден – приємний, ніжний, делікатний сад, в якому жили перші люди.
Адам – перший чоловік на землі.
Дерево знання добра і зла – невідоме дерево, його плоди заборонив їсти Бог.
Жива душа – тут: тваринний світ.
Тілом закрив – зробив так, що Адам не знав про Божу «операцію».
3. Робота з Біблією. Читання уривка з Біблії по віршеві і пояснення.
15. І взяв Господь Бог людину, і в еденському раї вмістив був її, щоб порала його та його доглядала.
16. І наказав Господь Бог Адамові, кажучи: Із кожного дерева в Раю ти можеш їсти.
17. Але з дерева знання добра й зла не їж від нього, бо в день їди твоєї від нього ти напевно помреш!
18. І сказав Господь Бог: Не добре, щоб бути чоловіку самотнім. Створю йому поміч, подібну до нього.
19. І вчинив Господь Бог із землі всю польову звірину, і все птаство небесне, і до Адама привів, щоб побачити, як він їх кликатиме. А все, як покличе Адам до них, до живої душі воно ймення йому.
20. І назвав Адам імена всій худобі, і птаству небесному, і всій польовій звірині. Але Адамові помочі Він не знайшов, щоб подібна до нього була.
21. І вчинив Господь Бог, що на Адама спав міцний сон, і заснув він. І Він узяв одне з ребер його, і тілом закрив його місце.
22. І перетворив Господь Бог те ребро, що взяв із Адама, на жінку, і привів її до Адама.
23. І промовив Адам: Оце тепер вона кість від костей моїх, і тіло від тіла мого. Вона чоловіковою буде зватися, бо взята вона з чоловіка.
(Буття 2:15-23)
Фізкультхвилинка. (слайд 6)
4. Пояснення вірша. (слайд 7)
«І побачив Бог усе, що вчинив. І ото, – вельми добре воно!» Бут.1:31
– Що побачив Бог? На що Він дивився?
– Яким було все те, що створив Бог?
– Вельми – дуже добре, дуже гарне, прекрасне.
– Сьогодні ми на уроці говорили, що Бог створив для нас світ і подарував нам його. Скажіть, як ви поводитеся з цінними подарунками, які вам дарують ваші друзі, рідні?
– А як ми повинні поводитися з подарунком, який нам подарував Бог?
– Як ми можемо показати, що цей подарунок для нас цінний?
ІV Закріплення знань.
Дар.
Божий, прекрасний.
Чарує, милує, вабить.
Всесвіт.
– Сьогодні на уроці ви всі дуже гарно попрацювали. А тепер давайте
подумаємо, що ми повинні заховати у нашу валізу пам’яті і постійно це виконувати?
– А над чим ми повинні ще трішки подумати? (слайд 8)
– А яка поведінка нам зовсім не потрібна, що ми повинні викинути у
смітник? (слайд 8)
V Підсумок уроку.
– Дякую вам за гарну роботу на уроці. І залишаю вам напам’ять ось таке прислів’я. (слайд 9)
– Домашнім завданням вам буде вивчити вірш напам’ять.