Урок №22-23 Клас 6
Тема: Створення й опрацювання векторних зображень у графічному редакторі Paint. Шари, їх використання.
Мета:
* Ознайомити учнів з основними поняттями векторної графіки.
* Навчити створювати та редагувати прості векторні зображення в програмі Paint.
* Пояснити призначення шарів та показати, як їх використовувати для створення складних зображень.
* Розвивати логічне мислення, творчі здібності та вміння працювати з графічними редакторами.
Обладнання:
* Комп’ютери з встановленою операційною системою Windows та програмою Paint.
* Проектор або інтерактивна дошка (бажано).
* Наочні матеріали: зразки векторних зображень, презентація.
Хід уроку:
I. Організаційний момент (5 хв.)
* Привітання, перевірка присутності.
* Повідомлення теми та мети уроку.
* Мотивація навчальної діяльності: розповідь про застосування векторної графіки у дизайні, рекламі, створенні логотипів тощо.
II. Актуалізація опорних знань (10 хв.)
* Фронтальне опитування: Що таке графічний редактор? Які види графічних редакторів ви знаєте? Які основні інструменти графічного редактора?
* Демонстрація: Відкрити програму Paint, показати основне вікно, панель інструментів.
* Пояснення: Що таке растрове зображення? Які його особливості?
III. Вивчення нового матеріалу (25 хв.)
* Векторна графіка:
* Поняття векторного зображення.
* Відмінності між растровою та векторною графікою (таблиця порівняння).
* Переваги векторної графіки: масштабування без втрати якості, легкість редагування.
* Програма Paint:
* Можливості програми Paint для створення простих векторних зображень.
* Інструменти для малювання ліній, фігур, довільних контурів.
* Шари:
* Поняття шару.
* Призначення шарів: створення складних зображень, ізоляція об’єктів.
* Демонстрація створення нового шару, переміщення об’єктів між шарами.
* Практична робота:
* Створення простого векторного малюнка (наприклад, будиночок, дерево) з використанням шарів.
* Додавання кольору, текстури.
IV. Закріплення матеріалу (10 хв.)
* Фронтальне опитування:
* Що таке векторна графіка?
* Які переваги векторної графіки перед растровою?
* Для чого використовуються шари?
* Індивідуальна робота:
* Виконання вправ з підручника або роздаткового матеріалу.
V. Підсумок уроку (5 хв.)
* Повторення основних понять: векторна графіка, шар, Paint.
* Оцінювання роботи учнів.
* Домашнє завдання: Створити власне векторне зображення на задану тему (наприклад, свій портрет, улюбленого героя).
Додаткові завдання:
* Створення анімації за допомогою шарів.
* Створення логотипу для свого класу або школи.
* Використання інших графічних редакторів для створення векторних зображень (наприклад, Inkscape).
Методичні рекомендації:
* Під час пояснення нового матеріалу використовувати наочні приклади.
* Заохочувати учнів до активної роботи, задавати запитання.
* Індивідуально підходити до кожного учня.
* Запропонувати додаткові завдання для більш допитливих учнів.