Урок з інформатики "Безпечний Інтернет"

Про матеріал

Урок може бути використаний при проведенні Тижня безпечного Інтернету. Мета уроку: познайомити з правилами безпечної роботи в мережі Інтернет;

учити орієнтуватися в інформаційному просторі;

сприяти відповідальному використанню online-технологій;

формувати інформаційну культуру учнів, уміння самостійно знаходити потрібну інформацію, користуючись web-ресурсами;

розвивати критичне мислення;

виховувати дисциплінованість при роботі в мережі.

Перегляд файлу

Тема уроку: "Безпечний Інтернет" (слайд 1)

Знайомство з правилами безпечної роботи в мережі Інтернет (слайд 2).

 

Мета:  познайомити з правилами безпечної роботи в мережі Інтернет;

учити орієнтуватися в інформаційному просторі;

сприяти відповідальному використанню online-технологій;

формувати інформаційну культуру учнів, уміння самостійно знаходити потрібну інформацію, користуючись web-ресурсами;

розвивати критичне мислення;

виховувати дисциплінованість при роботі в мережі.

Обладнання та матеріали: плакати, комп’ютерна презентація, відеоролики.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Девіз уроку:

«Віртуальний світ живе за своїми правилами

– і ми повинні їх знати!» (слайд3).

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Привітання.

- Перевірка присутніх на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Бліцтурнір.

  • Що таке Інтернет?
  • Для чого потрібен Інтернет?
  • Назвіть плюси спілкування в мережі Інтернет.
  • Чи несе загрози Інтернет? І які?

 

 

ІІІ. Очікувані результати.

На паперових листах учні пишуть результати, які вони очікують від сьогоднішнього уроку, і по черзі, озвучуючи їх, прикріплюють листи на дошці.

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Із розвитком глобальної мережі Інтернет наш звичний спосіб життя дуже змінився. Розширились межі наших знань і досвіду.

Свого часу Цицерон сказав: «Не стільки прекрасно знати латину, як ганебно її не знати».

Перефразовуючи великого політика, філософа і оратора, приміряючи його вислів до сьогодення можна сказати наступне: «Не стільки прекрасно знати усі можливості  всесвітньої мережі Інтернет, як ганебно не вміти використовувати їх безпечно».

Сучасні діти народжені у цифровому світі ХХІ століття. Ви з раннього віку знайомі з плеєрами, мобільними телефонами, ноутбуками. Величезна кількість інформації чекає вас повсюди і дуже впливає на ваше виховання та сприйняття навколишнього світу. Ви легко сприймаєте інформацію, подану за допомогою медіа-засобів.

Але, ми з вами знаємо, що будь-яка медаль має дві сторони. Так і мережа Інтернет має як позитивний, так і негативний вплив на наше життя.

У нас є доступ практично до будь-якої інформації, що зберігається на мільйонах комп'ютерів у всьому світі. Але, з іншого боку, мільйони комп'ютерів отримують доступ до нашого комп'ютера. І не сумнівайтеся, вони скористаються цією можливістю. І не колись, а прямо зараз. Крім того, незахищеність вашого комп’ютера може призвести до зараження його вірусами.

- А зараз до вашої уваги відеоролик.

(Перегляд відеоролика "Діти та Інтернет"). ( Слайд 4).

-  Як не стати жертвою мережі Інтернет?  Тема  нашого уроку  - "Безпечний Інтернет".

Головне питання уроку:  Як зробити роботу в мережі безпечною? (Слайд 5)

 

 

 

V. Повідомлення теми і завдань уроку.

Учні повинні знати:

- перелік інформаційних послуг мережі Інтернет;

- небезпеки глобальної комп'ютерної мережі Інтернет.

Учні повинні уміти:

- користуватися  Web-браузерами;

- користуватися  інформаційними ресурсами;

- шукати інформацію в мережі Інтернет;

- відповідально відноситися до використання online-технологій.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

Пропоную вам зробити інтелектуальну розминку "А я маю власну думку!" (Слайд 6)

На екрані ви побачите декілька висловлювань. Спробуйте аргументувати вашу точку зору стосовно даного питання:

 

1.  Інтернет має необмежені можливості дистанційної освіти. І це добре!

2.  Інтернет - це глобальний рекламний ресурс. І це добре!

3.  Спілкування в Інтернеті - це погано, тому що дуже часто воно заміняє реальне.

4.  Інтернет магазини - це погано, тому що це найбільш популярний вид шахрайства в Інтернеті.

5.   У Інтернеті можна дізнатися відомості про людину (місце проживання і адреса електронної пошти, номер мобільного телефону).

   І це добре!  (слайд 7).

Слайд 8.  Віртуальні граблі.

- Які ж небезпеки підстерігають нас у мережі?

- Які віртуальні граблі лежать у нас на шляху?

Давайте послухаємо повідомлення ваших товаришів, які вони підготували заздалегідь до сьогоднішнього уроку. (Пові-домлення учнів за темами: «Вірус та його ознаки», "Як запобігти онлайнове піратство вдома", "Онлайнові хижаки").

Фізхвилинка "Збери рукостискання".

Учням пропонується на протязі 10 секунд привітатись за допомогою рукостискання із якомога більшою кількістю однокласників.

Обговорення:

- Кому скільки чоловік вдалося привітати?

- У когось виник психологічний дискомфорт?

- Якщо так, то чим він був викликаний?

Аналогія з роботою в Інтернет:

Спілкуючись в Інтернеті, ми дуже часто додаємо незнайомих людей у свої соціальні мережі і спілкуємося з ними.

Ми  не знаємо про них абсолютно нічого, тільки їхні ніки. Як багато інформації про людину ми можемо дізнатися від віртуального імені або рукостискання?

 VІІ. Практична  робота.

Увага! Дотримуйтесть правил безпечної поведінки в кабінеті інформатики та ІКТ, а також правил охорони здоров'я та безпеки життєдіяльності при роботі за компютерами!

Як поводити себе в мережі Інтернет? Що можна робити? Що категорично не можна?

Відповіді на ці питання я пропоную вам знайти самостійно у всесвітній мережі Інтернет. Адреси веб-сторінок ви можете знайти в закладках браузера Mozilla Firefox (папка «Безпечний Інтернет»).

Ваше завдання: ознайомитись з інформацією інтернет-ресурсів та сформулювати правила безпечної роботи в мережі Інтернет. (Робота учнів за комп’ютерами).

VІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

- Я теж для вас приготувала декілька порад.

Інтернет - це нове середовище взаємодії людей. Коли ми говоримо про безпечну поведінку в мережі Інтернет, то маємо на увазі, що «користувач» озброєний необхідними знаннями та навичками.

Повернись, хатинко, до мене передом, а до лісу задом!  (Слайд 9).

Сучасний Інтернет - це не лише великий, але й такий, що настроюється, простір існування! У ньому добре тому, хто може облаштувати там власне місце і навчитися управляти ним. Не допустіть, щоб ваша хатинка під вивіскою «Мій Інтернет» не повернулась до вас передом. Додавайте в друзі людей, яким ви довіряєте; додавайте в закладки браузера адреси сайтів, що несуть цікаву і тактовну інформацію. І тоді замість безглуздого блукання тенетами  Інтернету ваше спілкування приноситиме користь.

Не пий з калюжі – козенятком станеш! (Слайд 10).

Уявіть собі, що за вікном зараз – липень. Спека неймовірна! Вам дуже хочеться пити. Чи станете ви робити це із брудної калюжі, якщо поряд не буде джерела чистої води? Мабуть, ні. Ось так і в середовищі Інтернет, випадково опинившись в місці, яке справляє відразливе враження агресивного і засміченого, краще покиньте його, переборовши почуття цікавості. Це захистить вас від негативних емоцій, а ваш комп'ютер - від шкідливого програмного забезпечення.

Вовкові двері не відкривати!  (Слайд 11).

У інтернет-шахраїв нічого не вийде, якщо тільки ми самі не відкриємо їм двері: повідомимо їм наші паролі, завантажимо на свій комп'ютер сумнівні файли або  дамо можливість користуватися нашою мережею незнайомим людям.

Мене дуже тішить те,  що ви не залишилися байдужими до теми безпечного Інтернету.   

Проблема безпеки дітей та молоді в мережі Інтернет дуже актуальна. Сьогодні в Україні реально дійовою профілактичною програмою є програма «Онляндія – безпека дітей в Інтернеті», яка включає цілий ряд заходів, спрямованих на навчання  дітей, батьків та вчителів правилам безпечного користування мережевими ресурсами (www.onlandia.org.ua).(Слайд 12).

В Україні запущений спеціальний поштовий сервіс для дітей – безпечна електронна пошта «Онляндія», яка базується на безкоштовному веб-сервісі Microsoft – Windows Live Mail.(Слайд 13).

Інтерфейс поштового домену @onlandia.org.ua не містить реклами. Електронна скринька захищена від несанкціонованого спаму та вірусів. Є можливість не тільки надсилати електронні листи, а й спілкуватися з друзями в режимі он-лайн за допомогою сервісу обміну миттєвими повідомленнями.

Щороку, в перший вівторок лютого відмічаться  День безпечного Інтернету.  Його мета - сприяти безпечному і відповідальнішому використанню онлайн-технологій та мобільних телефонів серед дітей і молоді по всьому світу. (Слайд 14).

ІХ. Підведення підсумків уроку.

1. Підведемо підсумки нашої роботи.

Які правила безпечної роботи ви вибрали, відвідуючи веб-сайти? Давайте сформулюємо 10 правил вашої безпечної поведінки в Інтернеті. (Слайд 15). А зробимо ми це досить незвичним способом. На цьому ватмані намальована заготовка лаврового вінка. З давніх давен відомо, що лавр – це ознака чистоти, а лавровий вінок – символ володарства, перемоги та тріумфу. Кожен із вас має заготовку «лаврового листа». Напишіть на ньому одне правило безпечної поведінки в мережі Інтернет, озвучте його та приклейте до вінка і в результаті ми отримаємо наш лавровий вінок - символ тріумфального та безпечного використання веб-ресурсів.

На завершення нашого уроку пропоную переглянути відеоролик «Правила Інтернет-безпеки» (Слайд 16).

2. Оцінювання учнів.

3. Домашнє завдання.

  - Дати визначення поняттю "Інформаційна безпека".

- Підготувати повідомлення "Моє безпечне перебування в мережі Інтернет".

 

 

 

 

При підготовці даного уроку

використані наступні джерела:

 

  1. http://youtube.com/watch?v=MfTGJJmDP50 (відеоролик «Правила Інтернет-безпеки»);
  2. https://www.youtube.com/watch?v=2N-QmS_sC1E&t=1s   (відеоролик «Діти та Інтернет»)
  3. Кочарян А.Б., Гущина Н.І. Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі. - навчально-методичний посібник. Київ, 2011.
  4. http://uk.wikipedia.org/wiki (вільна енциклопедія).

 

 

1

 

doc
Додано
23 березня 2018
Переглядів
1253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку