Розробка уроку з ынформатики для 11 класу. Тема "Поняття змінної. Оголошення змінної. Типи даних. Оператор надання значень. Змінювання значень властивостей елементів керування в ході виконання проекту. Константи. Введення даних."
Цілі:
Навчальна: Ознайомити учнів з поняттям змінної, типами даних, константами, та як їх можна використовувати. Закріпити знання з фізики по темі «Електричний струм. Електричне коло. Робота та потужність електричного струму.»
Розвивальна: Розвивати логічне та алгоритмічне мислення, формувати вміння аналізувати та робити висновки.
Виховна: виховувати працелюбність, уважність, посидючисть, та любов до інформатики та фізики.
Тип уроку: урок з використанням СТЕМ-технології. Комбінований.
Навчальні предмети: Інформатика, Фізика.
Обладнання та наочність: комп'ютери, підручники, проектор, презентація, Картки з таблицею «Таблиця властивостей об'єктів».
Програмне забезпечення. Delphi7
Урок № ____ Дата________
Тема: Поняття змінної. Оголошення змінної. Типи даних. Оператор надання значень. Змінювання значень властивостей елементів керування в ході виконання проекту. Константи. Введення даних.
Цілі:
Навчальна: Ознайомити учнів з поняттям змінної, типами даних, константами, та як їх можна використовувати. Закріпити знання з фізики по темі «Електричний струм. Електричне коло. Робота та потужність електричного струму.»
Розвивальна: Розвивати логічне та алгоритмічне мислення, формувати вміння аналізувати та робити висновки.
Виховна: виховувати працелюбність, уважність, посидючисть, та любов до інформатики та фізики.
Тип уроку: урок з використанням СТЕМ-технології. Комбінований.
Навчальні предмети: Інформатика, Фізика.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, проектор, презентація, Картки з таблицею «Таблиця властивостей об’єктів».
Програмне забезпечення. Delphi7
Хід уроку.
І. Організаційний етап
Привітання з класом
Доброго дня! Дуже рада бачити всіх Вас сьогодні в класі!
Відомий математик та астроном П’єр-Симон Лаплас сказав так
Я бажаю, щоб сьогодні ми звами трішки ближче стали до нескінченності знань!
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогоднішній урок незвичайний. Ми ознайомимося з поняттям змінної, типами даних, константами, та як їх можна використовувати. І застосуємо отримані знання для розв’язання задачі з фізики.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На попередніх уроках ви познайомилися з середовищем Delphi7. Навчилися створювати Форми та конструювати інтерфейс користувача. І ми розуміємо, що для повноцінного функціонування програми цього недостатньо. Крім гарного вигляду програма повинна обробляти якісь дані. А ми навчимося керувати цим
процесом. Та ще й навчимося розв’язувати задачі з фізики за допомогою інформатики.
IV. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашньої роботи.
Заповнити «Таблицю властивостей об’єктів» для перших чотирьох об’єктів.
Поставити знак +, якщо властивість відповідає об’єкту.
Об’єкти |
Властивості |
||||||||
Caption |
Color |
Font |
Visible |
Text |
Width |
Height |
Picture |
Proportional |
|
Form |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Label |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Button |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Image |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Edit |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Питання на повторення:
V. Вивчення нового матеріалу.
В процесі створення коду програми, ми використовуємо слова. Слова в середовищі програмування бувають 3 типів:
Дані якими оперує програма можуть бути двох типів:
Уявімо, що вся інформація в комп’ютері зберігається у сейфах як на вокзалі. Припустимо ми хочемо ввести якісь дані. Ці дані комп’ютер збереже у якийсь з сейфів. Коли ж з’явиться потреба використати ці дані треба буде вказати комп’ютеру звідки їх брати. Саме тому треба дати назву цьому сейфу (в порівнянні з вокзалом – це номер сейфу), а для програмування – дати назву змінній.
Змінним не можна давати імена, що вже зарезервовані, та імена стандартних ідентифікаторів. Також вони не можуть починатися з цифри.
Перед тим як використовувати змінні їх треба оголосити – тобто зарезервувати для кожної місце на диску.
Цеможна зробити у спеціально відведеному для цього місці після оператора var.
Основні типи даних:
об’єкт TEdit.
Давайте познайомимося ще з одним об’єктом - TEdit. Саме цей об’єкт будемо використовувати для введення та виведення даних. Знайти його можна на вкладці Standart.
У цього об'єкта є властивість Text. Саме сюди й заносяться дані.
Він працює з текстовими даними. Тому, навіть, якщо ми введемо в поле цифри, комп’ютер розцінить їх як текст. І обрахувати значення ми вже не зможемо.
Оминути цю проблему можна за допомогою команди StrToFloat. Це чарівна команда перетворення текста в число.
Тобто текст, що є властивістю об’єкта Edit1 перетворити з типу String (текстовий) в тип Float (числовий). І присвоїти це значення змінній а
Для виведення даних знову можемо використовувати о’єкт TEdit. Для цього скористаємося ще однією чарівною командою FloatToStrF. Ця команда дещо складніша:
Значення змінної sum (число з плаваючою точкою), перетворюємо в текст, та привласнюємо його властивосі Text об’єкта Edit2. ffFixed – обов’якове слово, 10,3 – кількість знаків до та після коми.
Проаналізуємо створення проекту «Додавання двох чисел».
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Практичне завдання
Робота у зошиті
Розв’язання задачі з фізики.
Умова. В електроосвітлювальну мережу ввімкнули електроприлад потужністю 2 кВт. Яку роботу виконає електричний струм протягом 10 годин?
Дано: Р=2 кВт t=10 год |
СІ Р=2000Вт t=3600c |
Розв’язання Потужність розраховується за формулою: ; Звідси:
Перевіримо одиниці вимірювання, знайдемо значення шуканої величини: *с=Дж; Дж
Відповідь:Електричний струм протягом 10 годин виконає роботу Дж |
A-? |
Робота за комп’ютерами.
Розв’яжемо цю задачу в середовищі Delphi використовуючи об’єкт Edit та змінні.
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
VII. Рефлексія.
VIІІ. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал вивчений на уроці. Підготуватись до тестової перевірки знань.