Урок з інформатики для 11 класу "Поняття змінної. Оголошення змінної. Типи даних. Оператор надання значень. Змінювання значень властивостей елементів керування."

Про матеріал

Розробка уроку з ынформатики для 11 класу. Тема "Поняття змінної. Оголошення змінної. Типи даних. Оператор надання значень. Змінювання значень властивостей елементів керування в ході виконання проекту. Константи. Введення даних."

Цілі:

Навчальна: Ознайомити учнів з поняттям змінної, типами даних, константами, та як їх можна використовувати. Закріпити знання з фізики по темі «Електричний струм. Електричне коло. Робота та потужність електричного струму.»

Розвивальна: Розвивати логічне та алгоритмічне мислення, формувати вміння аналізувати та робити висновки.

Виховна: виховувати працелюбність, уважність, посидючисть, та любов до інформатики та фізики.

Тип уроку: урок з використанням СТЕМ-технології. Комбінований.

Навчальні предмети: Інформатика, Фізика.

Обладнання та наочність: комп'ютери, підручники, проектор, презентація, Картки з таблицею «Таблиця властивостей об'єктів».

Програмне забезпечення. Delphi7

Перегляд файлу

Урок № ____         Дата________

Тема: Поняття змінної. Оголошення змінної. Типи даних. Оператор надання значень. Змінювання значень властивостей елементів керування в ході виконання проекту. Константи. Введення даних.

Цілі:

Навчальна: Ознайомити учнів з поняттям змінної, типами даних, константами, та як їх можна використовувати. Закріпити знання з фізики по темі «Електричний струм. Електричне коло. Робота та потужність електричного струму.»

Розвивальна: Розвивати логічне та алгоритмічне мислення, формувати вміння аналізувати та робити висновки.

Виховна: виховувати працелюбність, уважність, посидючисть, та любов до інформатики та фізики.

Тип уроку: урок з використанням СТЕМ-технології. Комбінований.

Навчальні предмети: Інформатика, Фізика.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, проектор, презентація, Картки з таблицею «Таблиця властивостей об’єктів».

Програмне забезпечення. Delphi7

Хід уроку.

 

І. Організаційний етап

Привітання з класом

Доброго дня! Дуже рада бачити всіх Вас сьогодні в класі!

Відомий математик та астроном П’єр-Симон Лаплас сказав так

 

 

 

 

 

Я бажаю, щоб сьогодні ми звами трішки ближче стали до нескінченності знань!

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогоднішній урок незвичайний. Ми ознайомимося з поняттям змінної, типами даних, константами, та як їх можна використовувати. І застосуємо отримані знання для розв’язання задачі з фізики.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На попередніх уроках ви познайомилися з середовищем Delphi7. Навчилися створювати Форми та конструювати інтерфейс користувача. І ми розуміємо, що для повноцінного функціонування програми цього недостатньо. Крім гарного вигляду програма повинна обробляти якісь дані. А ми навчимося керувати цим

процесом. Та ще й навчимося розв’язувати задачі з фізики за допомогою інформатики.

 

IV. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашньої роботи.

Заповнити «Таблицю властивостей об’єктів» для перших чотирьох об’єктів.

Поставити знак +, якщо властивість відповідає об’єкту.

Об’єкти

Властивості

Caption

Color

Font

Visible

Text

Width

Height

Picture

Proportional

Form

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Label

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Button

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання на повторення:

  1.               Що таке процедура?
  2.               Які процедури вам відомі?
  3.               Що таке електричний струм?
  4.               Які характеристики електричного струму вам відомі?
  5.               Що таке потужність? Формула для обчислення, одиниці вимірювання.
  6.               Що таке робота тока? Формула для обчислення, одиниці вимірювання.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

В процесі створення коду програми, ми використовуємо слова. Слова в середовищі програмування бувають 3 типів:

  •                   Зарезервовані – за ними вже закріплені команди;
  •                   Стандартні ідентифікатори;
  •                   Ідентифікатори користувача – їх ми будемо створювати самі.

Дані якими оперує програма можуть бути двох типів:

  •                   Змінні;
  •                   Константи.

Уявімо, що вся інформація в комп’ютері зберігається у сейфах як на вокзалі. Припустимо ми хочемо ввести якісь дані. Ці дані комп’ютер збереже у якийсь з сейфів. Коли ж з’явиться потреба використати ці дані треба буде вказати комп’ютеру звідки їх брати. Саме тому треба дати назву цьому сейфу (в порівнянні з вокзалом – це номер сейфу), а для програмування – дати назву змінній.

Змінним не можна давати імена, що вже зарезервовані, та імена стандартних ідентифікаторів. Також вони не можуть починатися з цифри.

 

 

 

Перед тим як використовувати змінні їх треба оголосити – тобто зарезервувати для кожної місце на диску.

Цеможна зробити у спеціально відведеному для цього місці після оператора var.

 

Основні типи даних:

  • Integer- цілі числа (5, -20, 45622)
  • Real - дробові числа (4.5 , -65.25 , 5.224)
  • String - рядкові дані
  • Boolean - логічні дані - True або False
  • та інші.

 

об’єкт TEdit.

Давайте познайомимося ще з одним об’єктом - TEdit. Саме цей об’єкт будемо використовувати для введення та виведення даних. Знайти його можна на вкладці Standart.

У цього об'єкта є властивість Text. Саме сюди й заносяться дані.

Він працює з текстовими даними. Тому, навіть, якщо ми введемо в поле цифри, комп’ютер розцінить їх як текст. І обрахувати значення ми вже не зможемо.

Оминути цю проблему можна за допомогою команди StrToFloat. Це чарівна команда перетворення текста в число.

Тобто текст, що є властивістю об’єкта Edit1 перетворити з типу String (текстовий) в тип Float (числовий). І присвоїти це значення змінній а

Для виведення даних знову можемо використовувати о’єкт TEdit. Для цього скористаємося ще однією чарівною командою FloatToStrF. Ця команда дещо складніша:

Значення змінної sum (число з плаваючою точкою), перетворюємо в текст, та привласнюємо його властивосі Text об’єкта Edit2. ffFixed – обов’якове слово, 10,3 – кількість знаків до та після коми.

 

Проаналізуємо створення проекту «Додавання двох чисел».

  1. Створюємо папку для нового проекта з ім’ям «Сума».
  2. Запускаємо програмне середовище Delphi7
  3. Працюємо з інтерфейсом користувача:
  4. Змінюємо напис на формі «Сума двох чисел» - властивість Caption;
  5. Додаємо потрібні об’єкти та встановлюємо відповідні параметри.

 

  1. Для вводу даних використаємо об’єкт TEdit.

 

  1. Для кнопки «Знайти суму» створюємо процедуру обрахунку. Тиснемо 2 рази лівою кнопкою миші і потрапляємо до тексту самої процедури.

 

  1. Перш ніж працювати над процедурою треба створити та описати змінні. Знаходимо оператор var, та прописуємо змінні a,b,та sum. Ці дані будуть типу real.

 

  1. Повертаємося до процедури.

 

V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

Практичне завдання

 

Робота у зошиті

Розв’язання задачі з фізики.

 

Умова. В електроосвітлювальну мережу ввімкнули електроприлад потужністю 2 кВт. Яку роботу виконає електричний струм протягом 10 годин?

 

Дано:

Р=2 кВт

t=10 год

СІ

Р=2000Вт

t=3600c

Розв’язання

Потужність розраховується за формулою:

;

Звідси:

Перевіримо одиниці вимірювання, знайдемо значення шуканої величини:

*с=Дж;

Дж

 

      Відповідь:Електричний струм протягом 10 годин виконає роботу Дж

A-?

 

 

Робота за комп’ютерами.

Розв’яжемо цю задачу в середовищі Delphi використовуючи об’єкт Edit та змінні.

 

  1. Створюємо інтерфейс користувача

  1. Для кнопки «Обрахувати» створюємо процедуру обрахунку. Тиснемо 2 рази лівою кнопкою миші і потрапляємо до тексту самої процедури. Оголошуємо відповідні змінні.

  1. В процедурі для кнопки «Обрахувати» вводимо наступний код:

  1. Зберігаємо проект та запускаємо на виконання.

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. З яким новим об’єктом ми сьогодні познайомились?
  2. З якими данними він працює?
  3. Які має властивості о’єкт TEdit? Поставте «+» в «Таблицю властивостей об’єктів» для 5-го об’єкта.
  4. Що таке змінна?
  5. Як ми її використовуємо?

VII. Рефлексія.

  • Мені запам’яталося на уроці…
  • Мені сподобалося…
  • Мені було важко…
  • Для мене було новим те, що…
  • Мені не сподобалось…

 

VIІІ. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал вивчений на уроці. Підготуватись до тестової перевірки знань.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поняття змінної. Оголошення змінної. Типи даних. Оператор надання значень. Змінювання значень властивостей елементів керування в ході виконання проекту. Константи. Введення та виведення даних. Розвязування задач з фізики. Вчитель інформатики та фізики. Новотошківського НВК №10 Головко Катерина Олександрівна. STEM-урок

Номер слайду 2

Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі

Номер слайду 3

Заповни таблицюдля перших чотирьох об’єктів{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Об’єкти. ВластивостіCaption. Color. Font. Visible. Text. Width. Height. Picture. Proportional. Form         Label         Button         Image         Edit          

Номер слайду 4

Питання на повторення: Що таке процедура?Які процедури вам відомі?Що таке електричний струм?Які характеристики електричного струму вам відомі?Що таке потужність? Формула для обчислення, одиниці вимірювання. Що таке робота тока? Формула для обчислення, одиниці вимірювання

Номер слайду 5

Слова в мові програмування. Слова. Зареєстровані слова. Стандартні ідентифікаториІдентифікатори користувача. Begin. End. Array. Integer. String. Real. Змінні користувача

Номер слайду 6

Дані якими оперує програма. ДаніКонстанти. ЗмінніПі=3,14a, sum, b

Номер слайду 7

Як зберігаються даніаbsum

Номер слайду 8

Використання змінних. Sum:=a+b;Ім’я змінноїОператор присвоєння. Змінні, що містять даніКінець рядка

Номер слайду 9

Оголошення змінних. Змінні користувача. Перехід до типу даних. Тип даних. Sum,a,b:real;Кінець рядкаvar

Номер слайду 10

Основні типи данних. Integer- цілі числа (5, -20, 45622)Real - дробові числа (4.5 , -65.25 , 5.224)String - рядкові даніBoolean - логічні дані - True або Falseта інші.

Номер слайду 11

об’єкт TEdit. Str. To. Float - команда перетворення текста в число. Float. To. Str. F - команда перетворення числа в текстa:=Str. To. Float(Edit1. Text);Edit2. Text:=Float. To. Str. F(sum,ff. Fixed,10,3);

Номер слайду 12

Створення проекту «Додавання двох чисел». Створюємо папку для нового проекту з ім’ям «Сума». Запускаємо програмне середовище Delphi7 Працюємо з інтерфейсом користувача: Змінюємо напис на формі «Сума двох чисел» - властивість Caption;Додаємо потрібні об’єкти та встановлюємо відповідні параметри.

Номер слайду 13

Обробник для кнопки

Номер слайду 14

Практичне завдання (робота у зошиті)Розв’язання задачі з фізики.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дано: Р=2 к. Втt=10 год. СІР=2000 Втt=3600c. Розв’язання. Потужність розраховується за формулою: Р=А𝑡;Звідси:𝐴=𝑃∗𝑡;Перевіримо одиниці вимірювання, знайдемо значення шуканої величини:𝐴=Вт∗с=Джс*с=Дж;А=2000∗3600=720000 Дж  Відповідь: Електричний струм протягом 10 годин виконає роботу 720000 Дж{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дано: Р=2 к. Втt=10 год. СІР=2000 Втt=3600c. Умова. В електроосвітлювальну мережу ввімкнули електроприлад потужністю 2 к. Вт. Яку роботу виконає електричний струм протягом 10 годин?

Номер слайду 15

Практичне завдання (робота за комп’ютерами)Умова. В електроосвітлювальну мережу ввімкнули електроприлад потужністю 2 к. Вт. Яку роботу виконає електричний струм протягом 10 годин?Розв’яжемо цю ж задачу в середовищі Delphi використовуючи об’єкт Edit та змінні.

Номер слайду 16

Програмний код для кнопки «Обрахувати»

Номер слайду 17

Закріплення вивченого матеріалу. З яким новим об’єктом ми сьогодні познайомились?З якими данними він працює?Які має властивості о’єкт TEdit? Поставте «+» в «Таблицю властивостей об’єктів» для 5-го об’єкта. Що таке змінна?Як ми її використовуємо?

Номер слайду 18

Рефлексія. Мені запам’яталося на уроці…Мені сподобалося…Мені було важко…Для мене було новим те, що…Мені не сподобалось…

Номер слайду 19

Домашнє завдання Опрацювати матеріал вивчений на уроці. Підготуватись до тестової перевірки знань.

zip
Додано
10 січня 2019
Переглядів
1610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку