Урок з інформатики для 2 класу (НУШ) на тему "Комп'ютер та його складові"

Про матеріал
Урок на тему "Комп'ютер та його складові". Мета: навчальна: сформувати уявлення про види сучасних персональних комп’ютерів, учити розрізняти їх; з’ясувати переваги та недоліки кожного виду; ознайомити учнів зі складовими комп’ютера та їх призначенням; учити розрізняти пристрої введення, зберігання, виведення даних та наводити приклади; розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; формувати вміння узагальнювати; виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки. формувати предметні компетентності: сформувати поняття про комп’ютер як сукупність пристроїв, пристрої введення та виведення інформації; пояснити, з чого складається комп’ютер і для чого призначений кожен пристрій; формувати вміння користуватися мишею; розвивати ключові компетентності: — спілкування рідною мовою; — інформаційно-цифрова компетентність; — уміння вчитися.
Перегляд файлу

Урок №9 Комп’ютер та його складові

 

Урок 9. Комп’ютер та його складові

Мета:

навчальна: сформувати уявлення про види сучасних персональних комп’ютерів, учити розрізняти їх; з’ясувати переваги та недоліки кожного виду; ознайомити учнів зі складовими комп’ютера та їх призначенням; учити розрізняти пристрої введення, зберігання, виведення даних та наводити приклади;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; формувати вміння узагальнювати;

виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

формувати предметні компетентності: сформувати поняття про комп’ютер як сукупність пристроїв, пристрої введення та виведення інформації; пояснити, з чого складається комп’ютер і для чого призначений кожен пристрій; формувати вміння користуватися мишею;

розвивати ключові компетентності:

 спілкування рідною мовою;

 інформаційно-цифрова компетентність;

 уміння вчитися.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: «Сходинки», «Скарбниця знань».

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  • привітання;
  • перевірка присутніх;
  • перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

Тестування

  1. Виберіть основне слово для предмета інформатика:
  1. комп’ютер;
  2. інформація;
  3. безпека;
  4. людина
  1. Виберіть варіант відповіді, який показує, як неправильно поводитися в комп’ютерному кабінеті:
  1. заходити в кабінет спокійно;
  2. сміття викидати в кошик для сміття;
  3. не бігати і не штовхатися;
  4. покласти бутерброд на клавіатуру
  1. Людина якої професії використовує комп’ютер для обчислення покупки?
  1. банкір;
  2. касир у магазині;
  3. бібліотекар;
  4. продавець-консультант
  1. Людина якої професії використовує комп’ютер для діагностики хвороб?
  1. лікар;
  2. інженер;
  3. учитель;
  4. редактор
  1. Для моделювання зачісок комп'ютер використовують у:
  1. бібліотеці;
  2. перукарні;
  3. кіностудії;
  4. супермаркеті

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Розкажіть, де ви були на канікулах цього літа.

2. Ви брали комп’ютер із собою в подорож?

3. Чи користувалися ви комп’ютером, щоб грати в комп’ютерні ігри, переглядати мультики?

4. Як виглядає комп’ютер, який можна брати із собою в  подорож?

(Учитель аналізує й узагальнює відповіді учнів)

Учитель. Сьогодні ми ознайомимося з поняттям «комп’ютер», розглянемо його можливості, які складові він має та навчимося розрізняти пристрої комп’ютера за їхнім призначенням. Отже, тема нашого уроку — «Комп’ютер та його складові».

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

Комп’ютер – це пристрій для роботи з інформацією. У комп’ютерному класі ти працюєш з персональним комп’ютером. Персональні комп’ютери поділяють на: персональні та портативні.

Стаціонарний персональний комп’ютер зазвичай стоїть на столі у визначеному місці. Його пристрої є  окремими модулями.

У портативному комп’ютері (ноутбук, нетбук тощо) всі пристрої містяться в  одному корпусі. Його зручно переносити.

Розглянемо, які складові має стаціонарний комп’ютер.

Ти вже знаєш, що комп’ютер допомагає людині працювати з інформацією. Як же вона потрапляє до комп’ютера?

 

 

 

Моноблок – комп’ютер, у якому системний блок, монітор і часто інші пристрої об’єднані в один.

Планшет, ноутбук, смартфон - це також комп’ютери. У них складові об’єднані в одному корпусі. А замість миші можна використовувати пальці руки.

 

 

У системному блоці містяться основні пристрої комп’ютера: пам’ять, яка зберігає інформацію та процесор, який опрацьовує інформацію.

Мишу тримають трьома пальцями: великим, мізинцем та безіменним. Вказівний і середній пальці вільно лежать поверх миші, на її кнопках.

 

 

Цікавинки

Перша комп’ютерна миша мала вигляд дерев’яного коробка з колесиками. З нього до системного блока тягнувся дріт, який нагадував хвіст звичайної миші. За таку схожість цей комп’ютерний пристрій і назвали мишею.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Усвідомлення набутих знань

VІ. Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так стомився?

І наліво нахилився.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультхвилинку розпочати.

Руки вгору, руки вниз.

Вгору трошки подивись.

Руки склали, як вітряк,

І покрутимося так.

Вище руки підійміть

І спокійно опустіть.

Будем дружно ми сідати

І до праці приступати.

 

Перевір, чи добре ти запам’ятав назви основних складових комп’ютера. Спробуй відгадати загадки.

  1. Подивись у це вікно. 

Знаєш, чарівне воно. 

На вікні немає штор. 

Що це, діти? (монітор). Монітор відображає інформацію користувачу.

  1. Є багато різних кнопок

І струнка статура.

Відгадайте, діти, що це?

(клавіатура). Клавіатуру призначено для введення відомостей у комп’ютер.

  1. Має хвостик, очі-кнопки,

Не боїться кішки!

Під долонею працює  

Вправна, зручна... (миша). Миша — це допоміжний пристрій для керування комп’ютером. Її використовують для виконання на комп’ютері дій зі значками. Коли рухаєш мишою по килимку, то на екрані монітора рухається вказівник миші.

  1. Що це за поважний

Загадковий коробок? 

Лампочкою посміхнувся...

Діти, це... (системний блок). До системного блока підключають монітор, клавіатуру, мишу та інші пристрої.

Розгадай кросворд

Розгадай ребус

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Робимо висновок: які основні пристрої комп’ютера, яке їхнє призначення.

Пофантазуй, яким буде комп’ютер майбутнього. З яких пристроїв він складатиметься?

VII. Формування вмінь та навичок

Учитель нагадує дітям правила техніки безпеки і пропонує виконати практичне завдання на комп’ютері.

Практичне завдання

  1. Виконати вправу «Пристрої комп’ютера» за посиланням

 https://learningapps.org/watch?v=p8kv74cmc18

  1. Виконай вправу «Класифікація пристроїв» за посиланням https://learningapps.org/399623
  2. Виконай вправу «Знайди пару» за посиланням https://learningapps.org/1147570

Можна запропонувати виконати вправи з  курсу «Скарбничка знань» (Знайди відмінності, Множини, Логіка), «Інформатика 1 рік навчання» (3 сходинка - Літери, Приклади; 4 сходинка – Збери портфель, Зоопарк, Іграшки) (на вибір учителя).

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей.

Як зберегти зір за комп'ютером: поради хмельницького офтальмолога :  24:03:2018 - vsim.ua

Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості

Вихідне положення — сісти на стілець.

Заплющити і розплющити очі. Повторити 3-4 рази. Виконувати в середньому темпі.

VIII. Підбиття підсумків уроку

— Чи цікаво вам було на уроці?

— Чи сподобалося вам працювати за комп’ютером?

  • Що за пристрій цей комп’ютер?
  • Які складові має комп’ютер?
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 листопада 2020
Переглядів
9691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку