Методична розробка містить конспект уроку та мультимедійну презентацію до нього. Розглянуто перелік та основні можливості найбільш поширених служб (сервісів) глобальної мережі Інтернет, наведено приклади їх практичного використання.
Міністерство освіти і України
Управління освіти і науки Тернопільської ОДА
ДНЗ "Чортківське вище професійне училище"
Розробка
відкритого уроку
з предмету
“Інформаційні технології”
на тему:
“Основні служби
та сервіси Інтернет”
Підготував: |
Кулеба Василь Михайлович, викладач Чортківського ВПУ |
Розглянуто на засіданні методичної комісії
Протокол №_____"____"____________2017 р.
Голова методкомісії:________________(Бондя В.А.)
смт Заводське
2017 рік
Тема уроку: Основні служби та сервіси Інтернет
Мета: Навчальна: Засвоєння учнями, сприйняття, осмислення понять про основні служби та сервіси Інтернет, принципів функціонування і використання можливостей сучасних Інтернет-послуг.
Розвиваюча: сприяти формуванню навиків ділового партнерства, вдосконалювати навички роботи в групах, вміння аналізувати та формулювати власну думку, триматися перед аудиторією, відповідати на питання; розвивати кмітливість, спостережливість, уміння концентрувати увагу.
Виховна: сприяти розвитку творчості і пізнавальної активності учнів; виховувати позитивну мотивацію до навчання, відчуття відповідальності; виховувати толерантне ставлення учнів один до одного, інтерес до предмету. сприяти розвитку творчості і пізнавальної активності учнів.
Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, проблемно-пошуковий, груповий, метод стимулювання інтересу до навчання.
Форма проведення уроку: урок-бесіда.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Вид уроку: теоретичний урок
Методичне оснащення уроку: мультимедійна презентація.
Обладнання і ТЗН: мультимедійний проектор, екран, персональні комп’ютери.
Тривалість уроку – 40 хв.
Хід уроку:
І. Організаційна частина (1-2 хв.)
Перевіряю присутність та готовність учнів до роботи.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (2-3 хв.)
Вступне слово: Оголошую тему, мету уроку у вигляді вступного слова.
Перед початком нашої роботи, ще раз нагадую про необхідність неухильного дотримання Правил безпеки під час роботи з комп’ютерною технікою!
З моменту виникнення Інтернету список видів послуг, що надаються, постійно зростає. Якщо на початку в основному використовувалася електронна пошта, то зараз найбільш популярною послугою є World Wide Web. Для доступу до послуг Інтернету служать спеціальні програми, які ви запускаєте на вашому комп'ютері. Тому перелік послуг, якими ви можете скористатися, перш за все визначається програмним забезпеченням, що є у вас. Окрім цього, провайдер, що надає вам доступ до Інтернету, може підтримувати не всі можливі послуги.
З розвитком глобальної мережі постійно з'являються нові сервіси, змінюючи її вигляд і стрімко розширюючи коло користувачів. Для того, щоби використовувати будь-який сервіс мережі Інтернет, необхідно встановити на ПК клієнтську програму, яка здатна працювати за протоколом цього сервісу. Деякі клієнтські програми входять до складу операційних систем, деякі – до складу програм-переглядачів (броузерів), інші – потребують встановлення окремого спеціального програмного забезпечення. Тому, більш докладному розгляду широких можливостей, що їх надає нам мережа Інтернет, ми і присвятимо наш сьогоднішній урок.
ІІІ. Основна частина Вивчення нового матеріалу. (30 хв.)
Сервіси Інтернет – це сервіси, що надаються в мережі Інтернет користувачам, програмам, системам, функціональним блокам. У мережі Інтернет сервіси надають мережні служби.
Найбільш поширеними Інтернет-сервісами є:
(Вікіпедія — вільна багатомовна енциклопедія;
Google Earth — Google-карти;
YouTube – відеохостинг;
Flickr — онлайн-фотоальбоми
Практично всі сервіси мережі Інтернет побудовані на технології клієнт-сервер. Для роботи в мережі необхідно:
- фізично приєднати комп'ютер до одного з вузлів мережі Інтернет;
- одержати ІР-адресу на постійній або тимчасовій основі;
- встановити та налаштувати апаратне і програмне забезпечення.
Організаційно доступ до мережі користувачі отримують через провайдера. ISP (Інтернет service provider, Постачальник послуг Інтернет) – забезпечує персональний доступ в Інтернет, доставку та збереження електронної пошти (e-mail), а також надання інструкцій щодо налаштування системи.
Як правило, користувачі навчальних закладів, великих організацій, фірм, підприємств приєднуються до мережі Інтернет через свою локальну мережу. Один з комп'ютерів локальної мережі виконує функції проксі-серверу (англ. proxy - представник, довірена особа), а саме управління локальною мережею та підтримки зв'язку між комп'ютерами користувачів та мережею Інтернет.
В технічному плані для приєднання до комп'ютера провайдера потрібні ПК, відповідне програмне забезпечення і модем – пристрій, що перетворює цифрові сигнали від комп'ютера у сигнали для передачі телефонними каналами зв'язку і навпаки. Комп'ютер провайдера може виконувати функції хосту або звертатися до більш потужних хостів для отримання доступу до глобальних ресурсів мережі Інтернет через канал передачі даних з високою пропускною здатністю – магістраль.
У ході уроку використовується мультимедійна презентація, у якій представлено основні послуги (сервіси) мережі Інтернет.
ІV. Узагальнення і систематизація знань, творче перенесення знань і навичок та застосування їх у різних ситуаціях. (2-3 хв.)
Проблемна ситуація: У Вас вийшов з ладу принтер і Ви вирішили придбати новий. Спробуйте створити алгоритм (сценарій), за яким Ви будете діяти, використовуючи якнайбільше можливостей сучасного Інтернету.
Отримавши відповіді кількох учнів, запрошую інших проаналізувати, виправити, доповнити та оптимізувати отримані відповіді.
V. Підведення підсумків уроку. (1-2 хв.)
Аналізую та звертаю увагу учнів основні помилки та неточності, допущені учнями під час уроку. Особливо активним учням виставляю оцінки.
VI. Повідомлення домашнього завдання. (1-2 хв.)
На наступному уроці ми продовжимо вивчення глобальної комп’ютерної мережі Інтернет і перейдемо до розгляду теми "Протоколи Інтернет". В якості домашнього завдання ви повинні підготувати реферат на тему "Основні послуги (сервіси) мережі Інтернет".
Для пошуку матеріалів використайте можливості пошукових систем, копіювання тексту та зображень з веб-сторінок і вставлення їх у свій реферат.
Попереджую, що при оцінюванні вашого домашнього завдання звертатиметься особлива увага на унікальність та оригінальність компоновки реферату, тому старайтесь не скачувати готові реферати, а створюйте їх самостійно
Викладач: “Дякую всім за роботу. До побачення”.
Викладач: (Кулеба В.М.)