Урок з інформатики на тему "Служби та сервіси Інтернет"

Про матеріал

Методична розробка містить конспект уроку та мультимедійну презентацію до нього. Розглянуто перелік та основні можливості найбільш поширених служб (сервісів) глобальної мережі Інтернет, наведено приклади їх практичного використання.

Зміст архіву
Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і України

Управління освіти і науки Тернопільської ОДА

ДНЗ "Чортківське вище професійне училище"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка

відкритого уроку

з предмету

“Інформаційні технології”

на тему:

“Основні служби

та сервіси Інтернет”

 

 

 

 

Підготував:

Кулеба Василь Михайлович,

викладач Чортківського ВПУ

 

Розглянуто на засіданні методичної комісії

Протокол №_____"____"____________2017 р.

Голова методкомісії:________________(Бондя В.А.)

 

 

смт Заводське

2017 рік

 

Тема уроку:  Основні служби та сервіси Інтернет

 

Мета: Навчальна: Засвоєння учнями, сприйняття, осмислення понять про основні служби та сервіси Інтернет, принципів функціонування і використання можливостей сучасних Інтернет-послуг.

Розвиваюча: сприяти формуванню навиків ділового партнерства, вдосконалювати навички роботи в групах, вміння аналізувати та формулювати власну думку, триматися перед аудиторією, відповідати на питання; розвивати кмітливість, спостережливість, уміння концентрувати увагу.

Виховна: сприяти розвитку творчості і пізнавальної активності учнів; виховувати позитивну мотивацію до навчання, відчуття відповідальності; виховувати толерантне ставлення учнів один до одного, інтерес до предмету. сприяти розвитку творчості і пізнавальної активності учнів.

Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, проблемно-пошуковий, груповий, метод стимулювання інтересу до навчання.

Форма проведення уроку: урок-бесіда.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Вид уроку: теоретичний урок

Методичне оснащення уроку: мультимедійна презентація.

Обладнання і ТЗН: мультимедійний проектор, екран, персональні комп’ютери.

Тривалість уроку – 40 хв.

Хід уроку:

 

І. Організаційна частина          (1-2 хв.)

Перевіряю присутність та готовність учнів до роботи.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності      (2-3 хв.)

Вступне слово: Оголошую тему, мету уроку у вигляді вступного слова.

Перед початком нашої роботи, ще раз нагадую про необхідність неухильного дотримання Правил безпеки під час роботи з комп’ютерною технікою!

З моменту виникнення Інтернету список видів послуг, що надаються, постійно зростає. Якщо на початку в основному використовувалася електронна пошта, то зараз найбільш популярною послугою є World Wide Web. Для доступу до послуг Інтернету служать спеціальні програми, які ви запускаєте на вашому комп'ютері. Тому перелік послуг, якими ви можете скористатися, перш за все визначається програмним забезпеченням, що є у вас. Окрім цього, провайдер, що надає вам доступ до Інтернету, може підтримувати не всі можливі послуги.

З розвитком глобальної мережі постійно з'являються нові сервіси, змінюючи її вигляд і стрімко розширюючи коло користувачів. Для того, щоби використовувати будь-який сервіс мережі Інтернет, необхідно встановити на ПК клієнтську програму, яка здатна працювати за протоколом цього сервісу. Деякі клієнтські програми входять до складу операційних систем, деякі – до складу програм-переглядачів (броузерів), інші – потребують встановлення окремого спеціального програмного забезпечення. Тому, більш докладному розгляду широких можливостей, що їх надає нам мережа Інтернет, ми і присвятимо наш сьогоднішній урок.

 

ІІІ. Основна частина Вивчення нового матеріалу.   (30 хв.)

Сервіси Інтернет – це сервіси, що надаються в мережі Інтернет користувачам, програмам, системам, функціональним блокам. У мережі Інтернет сервіси надають мережні служби.

 

Найбільш поширеними Інтернет-сервісами є:

  1. Всесвітня павутина (WWW)
  2. Пошукові системи
  3. Електронна пошта
  4. Веб-Форуми (конференції)
  5. Інтернет-Магазини
  6. Інтернет-Аукціони
  7. Соціальні мережі
  8. ІP-телефонія
  9. Файлообмінні мережі
  10. Веб 2.0:

(Вікіпедія — вільна багатомовна енциклопедія;

Google Earth — Google-карти;

YouTube – відеохостинг;

Flickr — онлайн-фотоальбоми

  1. Інтернет-Радіо
  2. Інтернет-Телебачення
  3. Групи новин
  4. Блоги
  5. Месенджери
  6. ІRC (веб-чати)
  7. FTP-Сервери
  8. Інтернет-Реклама
  9. Віддалені термінали
  10. Віддалене керування
  11. Електронні платіжні системи
  12. Багатокористувальницькі ігри

 

Практично всі сервіси мережі Інтернет побудовані на технології клієнт-сервер. Для роботи в мережі необхідно:

- фізично приєднати комп'ютер до одного з вузлів мережі Інтернет;

- одержати ІР-адресу на постійній або тимчасовій основі;

- встановити та налаштувати апаратне і програмне забезпечення.

Організаційно доступ до мережі користувачі отримують через провайдера. ISP (Інтернет service provider, Постачальник послуг Інтернет) – забезпечує персональний доступ в Інтернет, доставку та збереження електронної пошти (e-mail), а також надання інструкцій щодо налаштування системи.

 

Як правило, користувачі навчальних закладів, великих організацій, фірм, підприємств приєднуються до мережі Інтернет через свою локальну мережу. Один з комп'ютерів локальної мережі виконує функції проксі-серверу (англ. proxy - представник, довірена особа), а саме управління локальною мережею та підтримки зв'язку між комп'ютерами користувачів та мережею Інтернет.

 

В технічному плані для приєднання до комп'ютера провайдера потрібні ПК, відповідне програмне забезпечення і модем – пристрій, що перетворює цифрові сигнали від комп'ютера у сигнали для передачі телефонними каналами зв'язку і навпаки. Комп'ютер провайдера може виконувати функції хосту або звертатися до більш потужних хостів для отримання доступу до глобальних ресурсів мережі Інтернет через канал передачі даних з високою пропускною здатністю – магістраль.

 

 У ході уроку використовується мультимедійна презентація, у якій представлено основні послуги (сервіси) мережі Інтернет.

 

ІV.  Узагальнення і систематизація знань, творче перенесення знань і навичок та застосування їх у різних ситуаціях.                                                                            (2-3 хв.)

 Проблемна ситуація: У Вас вийшов з ладу принтер і Ви вирішили придбати новий. Спробуйте створити алгоритм (сценарій), за яким Ви будете діяти, використовуючи якнайбільше можливостей сучасного Інтернету.

 Отримавши відповіді кількох учнів, запрошую інших проаналізувати, виправити, доповнити та оптимізувати отримані відповіді.

 

V. Підведення підсумків уроку.        (1-2 хв.)

Аналізую та звертаю увагу учнів основні помилки та неточності, допущені учнями під час уроку.  Особливо активним учням виставляю оцінки.

 

 

VI. Повідомлення домашнього завдання.      (1-2 хв.)

На наступному уроці ми продовжимо вивчення глобальної комп’ютерної мережі Інтернет і перейдемо до розгляду теми "Протоколи Інтернет". В якості домашнього завдання ви повинні підготувати реферат на тему "Основні послуги (сервіси) мережі Інтернет".

Для пошуку матеріалів використайте можливості пошукових систем, копіювання тексту  та зображень з веб-сторінок і вставлення їх у свій реферат.

Попереджую, що при оцінюванні вашого домашнього завдання звертатиметься особлива увага на унікальність та оригінальність компоновки реферату, тому старайтесь не скачувати готові реферати, а створюйте їх самостійно

 

Викладач: “Дякую всім за роботу. До побачення”.

 

 

Викладач:   (Кулеба В.М.)

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Всесвітня павутина (WWW) Пошукові системи Електронна пошта Веб-Форуми (конференції) Інтернет-Магазини Інтернет-Аукціони Соціальні мережі ІP-телефонія Файлообмінні мережі Веб 2.0: (Вікіпедія — вільна багатомовна енциклопедія; Google Earth — Google-карти; YouTube – відеохостинг; Flickr — онлайн-фотоальбоми) Інтернет-Радіо Інтернет-Телебачення Групи новин Блоги Месенджери ІRC (веб-чати) FTP-Сервери Інтернет-Реклама Віддалені термінали Віддалене керування Електронні платіжні системи Багатокористувальницькі ігри Зараз найбільш популярні послуги Інтернет – це:

Номер слайду 4

Веб-сторінка – розміщений на сервері гіпертекстовий документ. Веб-сайт – сукупність подібних за змістом і оформленням веб-сторінок, які пов’язані гіперпосиланнями та розміщені на одному сервері.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Ask.com Bing Google Baidu Yahoo! Aport Mail.Ru Rambler Яндекс Ґууґля! bigmir)net META (meta) UAportal UKR.NET I.UA Пошукова система — он-лайн-служба, що надає можливість пошуку інформації в Інтернеті. Зазвичай під пошуковою системою розуміють веб-сайт, на котрому розміщено інтерфейс системи. Програмною частиною пошукової системи є пошуко́ва маши́на — комплекс програм, що забезпечує функціональність пошукової системи і, зазвичай, є комерційною таємницею компанії-розробника пошукової системи. Більшість пошукових систем шукають інформацію на сайтах Всесвітньої павутини, але існують також системи, здатні шукати файли на ftp-серверах, товари в інтернет-магазинах, а також інформацію в групах новин Usenet. Індексація в пошукових системах сайтів здійснюється пошуковим роботом.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Електронна пошта ( Electronic Mail, e - mail ) — мережева служба, що дозволяє користувачам обмінюватися повідомленнями або документами без використання паперових носіїв. На сьогоднішній день це основний засіб спілкування в мережі Інтернет. Електронна пошта переважно використовується для спілкування між приватними особами і організаціями. Сьогодні практично будь-який бізнес в деякій мірі прив'язаний до електронної пошти. Наприклад, прайс-листи на продукцію практично на 100% пересилаються саме за допомогою Інтернету. Часто співробітники однієї і тієї ж організації використовують для спілкування електронну пошту, особливо коли вони розташовуються в різних офісах. По-перше, це економія на витратних матеріалах, оскільки немає потреби роздруковувати прайс-листи, різні текстові і графічні файли. Таким чином, можна вести тривалу розробку одного проекту, обмінюватися зразками і тому подібне . По-друге, це можливість здобуття безкоштовної преси в електронному вигляді і навіть замовлення різних файлів, наприклад, драйверів, невеликих за розміром програм тощо. В порівнянні із звичайною поштою, електронна пошта має значні переваги у швидкості доставки поштового повідомлення.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Форум — інтернет-ресурс, популярний вид спілкування в Інтернет. На форумі створюються розділи, які поділяються на теми для обговорення. Користувачі мають можливість обговорення всередині цих тем. Найпоширеніша форма веб-форуму: розділи → теми → повідомлення. Всі, кого цікавить певна інформація, можуть: зручно й швидко переглянути її на форумі; задати своє запитання, на яке через деякий час отримають відповідь від користувачів-професіоналів (і не тільки  ). На форумі є адміністратори (власники форуму) та модератори (обслуговуючий персонал, який стежить за виконанням встановлених правил і порядку). Форуми можуть бути присвячені програмному чи апаратному забезпеченню, автомобілям, футбольній команді і т. д.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Інтернет-магазин (англ. Internet shop, англ. Online shop, e-shop) — сайт в Інтернет, де відбувається прямий продаж товарів чи послуг споживачеві (юридичній або фізичній особі), враховуючи доставку. При цьому розміщення інформації про товар, його замовлення, умови оплати та доставки товару користувачеві узгоджуються там же, на сайті інтернет-магазину. Інтернет-магазин перш за все передбачає грошові розрахунки на відміну від сайтів які надають послуги безкоштовно. Для безпечного використання сайту передбачені надійно захищені протоколи — https та інші системи безпеки.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Інтернет-аукціон — це аукціон, що відбувається у мережі Інтернет, учасники якого дистанційовані один від одного. На продаж можуть бути виставлені будь-які товари та послуги, від побутової техніки до ідей, проектів тощо. Перевагою інтернет-аукціону є легкий доступ до участі у ньому усіх користувачів. Аукціони добре працюють в мережі Інтернет тому, що його учасникам доступна детальна інформація. Потенційні покупці товару можуть подзвонити або відправити повідомлення по e-mail, щоб отримати більше необхідної інформації. Учасниками аукціону можуть бути всі бажають незалежно від місця знаходження. Інтернет робить можливим виставляння на аукціон набагато більшої кількості товарів, ніж при проведенні традиційних аукціонів. На онлайнових аукціонах, окрім продажу унікальних і незвичайних предметів, продається високотехнологічна і цифрова продукція, товари «зниженого» попиту або залишки колекції попередніх сезонів, авіаквитки та інші товари. Однією з проблем проведення аукціонів завжди були витрати на організацію та проведення аукціону у визначеному місці і в певний час. При проведенні інтернету-аукціонів учасникам немає необхідності бути особисто присутніми під час їх проведення. Цей чинник понизив витрати учасників і збільшив їх кількість.

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Соціа́льна мере́жа — інтерактивний багатокористувацький веб-сайт, контент якого наповнюється самими учасниками мережі. Сайт являє собою автоматизоване соціальне середовище, що дозволяє спілкуватися групі користувачів, об'єднаних спільним інтересом.

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Номер слайду 42

IP-телефонія — це технологія, що дозволяє використовувати будь-яку IP-мережу як засіб організації та ведення телефонних розмов, передачі відеозображень та факсів у режимі реального часу. При відправленні або отриманні електронної пошти відбувається передача «пакета» інформації через мережу Інтернет. Аналогічним чином працює й IP-телефонія. Створення «пакетів» — перетворення аналогових (зокрема, звукових) сигналів у цифрові, їх стискання, передачу мережею Internet і зворотне перетворення в аналогові відбувається завдяки існуванню протоколу передачі даних через Інтернет (IP — Internet Protocol), звідси і назва «IP-телефонія».

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Файлообмінна мережа — сукупна назва мереж для сумісного використання файлів. Часто в основі файлообмінних мереж лежать однорангові комп'ютерні мережі, засновані на рівноправ'ї тих, хто бере участь в обміні файлами, тобто кожен учасник одночасно є і клієнтом, і сервером. Основні принципи роботи файлообміну полягають в наступному: користувач викачує програму до себе на комп'ютер; дає доступ іншим користувачем до частини своїх ресурсів (цей процес називається «розшарюванням», англ. sharing); у кожній такій програмі присутній пошук, який шукає ресурси, викладені на комп'ютерах інших користувачів для вільного викачування. Будь-який користувач, використовуючи пошук, може знайти на комп'ютері будь-якого іншого користувача ті ресурси, які він виклав у вільний доступ, і безоплатно викачати їх. А оскільки кількість користувачів таких файлообмінних програм обчислюється сотнями тисяч, а іноді навіть мільйонами, користувач напевно знайде файл, що цікавить його. Ця технологія отримала назву P2P (pear to pear), в приблизному перекладі — децентралізована.

Номер слайду 45

• Direct Connect (DC). • BitTorrent • eDonkey. • Jabber. • Skype - стрімко набирає обертів p2p-телефон, який використовується у всьому світі. • Gnutella; • Overnet; • Kad

Номер слайду 46

Номер слайду 47

Номер слайду 48

Web 2.0 - методика проектування систем, які шляхом мережних взаємодій стають тим повнішими, чим більше людей ними користуються. Мова, як правило, іде про наповнення інформацією, однак питання її надійності, вірогідності, об'єктивності не розглядаються. Особливістю Веб 2.0. є принцип залучення користувачів до наповнення й багаторазової вивірки інформаційного матеріалу. По суті, термін "Web 2.0" позначає проекти й сервіси, що активно розвиваються й поповнюються самими користувачами: блоги, wіkі, соціальні мережі й т.д.

Номер слайду 49

Номер слайду 50

Номер слайду 51

Номер слайду 52

Номер слайду 53

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Маркіна Ірина Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Железняк Ігор Андрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Зелінський Володимир Ігорович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
3303
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку