Урок з інформатики "Пристрої для створення та опрацювання графічних зображень"

Про матеріал

Тема. Пристрої для створення та опрацювання графічних зображень

Мета. Ознайомити другокласників із пристроями для створення та опрацювання графічних зображень. Продовжити ознайомлення учнів з основними операціями малювання в графічному редакторі, вчити створювати малюнки в середовищі графічного редактора, використовуючи палітру кольорів, змінювати значення властивостей об'єктів, зберігати зображення, формувати вміння застосовувати панель інструментів для створення малюнків. Вдосконалювати уміння учнів працювати з мишею. Вчити учнів робити висновки, узагальнювати, доводити власну думку. Розвивати у школярів логічне мислення, пам'ять, кмітливість, просторову уяву, творчі здібності. Виховувати у другокласників естетичний смак, культуру навчальної праці при роботі з комп'ютером, любов та повагу до звичаїв українського народу

Тип уроку. Урок формування вмінь і навичок

Перегляд файлу

Тема. Пристрої для створення та опрацювання графічних зображень

Мета. Ознайомити другокласників із пристроями для створення та опрацювання графічних зображень. Продовжити ознайомлення учнів з основними операціями малювання в графічному редакторі, вчити створювати малюнки в середовищі графічного редактора, використовуючи палітру кольорів, змінювати значення властивостей об’єктів, зберігати зображення, формувати вміння застосовувати панель інструментів для створення малюнків. Вдосконалювати уміння учнів працювати з мишею. Вчити учнів робити висновки, узагальнювати, доводити власну думку. Розвивати у школярів логічне мислення, пам’ять, кмітливість, просторову уяву, творчі здібності. Виховувати у другокласників естетичний смак, культуру навчальної праці при роботі з комп’ютером, любов та повагу до звичаїв українського народу

Тип уроку. Урок формування вмінь і навичок

Обладнання та наочність. Комп’ютери, презентація, проектор, картки з завданнями

Програмне забезпечення. Графічний редактор Paint

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Привітання. Створення емоційного настрою

Розпочнемо урок,

Часу зовсім не гаючи.

І радість ми пізнаємо

Лиш труднощі долаючи!

- Утворіть коло. Покажіть мені долоньки. «Візьміть» уважність, наполегливість, творчість і покладіть на одну долоньку. На іншу я подарую вам терпіння і любов. А тепер обміняємося подарунками – торкнемося долоньками.

Тепло своїх долоньок

Я друзям віддаю.

Урок новий, цікавий

Я з радістю почну.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Повторення правил техніки безпеки. Гра «Так – ні»

Правил безпеки дотримуйся, друже,

Тоді з комп’ютером будеш у дружбі!

Ми за парти біжимо? (Ні)

Їжу в клас ми беремо? (Ні)

Зір, здоров’я бережемо? (Так)

Бігаємо ми скажено? (Ні)

В цьому класі недаремно

Ми поводимося чемно? (Так)

2. Розгадування загадок

- Тоненький хлопчик

Та й заліз у стовпчик.

І де носом поведе –

Там заміточку кладе. (Олівець).

- Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля,

Зелену, затишну алею,

Високі гори і моря.

Зачарувати можна нею –

Така вона чудова й гарна!

Ти знаєш, як звуть цю фею?

 її звуть, звичайно,... (фарба).

 

3. Бесіда-інсценізіція (аудіозапис)

- Сьогодні до нас на урок завітали гості. Вони пропонують зіграти з ними у бліцтурнір.

Олівець. Доброго дня діти! Ми вітаємо Вас в країні «Малювання»!

Гумка. Щоб познайомитися з нашою країною, вам потрібно пригадати основні відомості про неї. Ну що, ви готові, тож почнемо.

Олівець. Як називається графічний редактор, в якому Ми працюємо? (Tux Paint)

Гумка. Що потрібно зробити, щоб запусти його виконання? (Підвести до відповідного значка вказівник та двічі клацнути ліву кнопку миші.)

Олівець. Назвіть інструменти графічного редактора Paint. (Пензлик, штамп, гумка.)

Гумка. Для чого призначена палітра кольорів? (Для вибору кольору малювання)

Олівець. Щоб стерти зображення обираємо... (гумку).

Разом. Молодці, Ви майже все знаєте про нашу Країну, бажаємо веселої подорожі!!!

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Оголошення теми і мети уроку

- Діти, що ми робимо за допомогою олівців і фарби? (Створюємо малюнки). Так, звичайно ж малюємо. І сьогодні на уроці ми також будемо малювати. Тільки не за допомогою олівців і фарб, а за допомогою комп’ютера. А ще дізнаємось, які існують пристрої для створення та опрацювання графічних зображень. Розпочнемо нашу подорож.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда

  • Зображення, створені або опрацьовані на компютері, називаються компютерною графікою.
  • Подивіться навколо і поміркуйте, які графічні зображені, створені або опрацьовані на комп’ютері ви бачите навколо себе.

 

2. Перша зупинка. Пристрої для опрацювання графічних зображень

Для створення зображень можна використати такі пристрої:

- фотокамера;

- відеокамера;

- веб-камера;

- графічний планшет.

Поверніться один до одного та повторіть назви пристроїв для створення зображень.

 

Для створення та опрацювання зображень можна використати такі пристрої:

- смартфон;

- планшет;

- ноутбук;

- нетбук;

- компютер;

- моноблок.

Назвіть пристрої, призначені і для створення, і для опрацювання зображень.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Друга зупинка. Робота в парах. Вправа «Знайди пристрій»

Попрацюймо в парах. Зєднайте назву пристрою з його зображенням.

C:\Users\Admin\Desktop\Презентация1.jpg

  1. Фізкультхвилинка (відео)
  2. Третя зупинка «творча»

- Послухайте вірш Леоніда Полтави та додайте необхідне слово, і ви дізнаєтесь, що ми сьогодні будемо малювати.

Що за дивнії яєчка

Наша курочка знесла!

Намальоване гніздечко

Ще й пташиночка мала,

Навкруги – барвисті квіти,

Жовті, сині гілочки....

Чи здогадуєтесь, діти,

Що це? Певно – … писанки!

 

Діти, кожного року навесні ми святкуємо одне з найбільших свят нашого народу – Великдень. З кожним днем воно наближається до нас все ближче і ближче. Невідємна частина свята Великодня — писанка. Чому розмальовували саме яйце? У наших предків яйце було символом весняного відродження природи, зародження життя, продовження роду. Розмальоване яйце вважається оберегом. З писанок, крашанок розпочинається великодній сніданок у кожній українській оселі.

  • Чим відрізняються писанки від крашанок?

Памятайте про кольорову гаму писанок та крашанок, ко­ли будете їх малювати.

Червоний — радість життя,

жовтий — місяць, зорі, врожай,

блакитний — здоровя,

зелений — воскресіння природи,

чорний з білим — пошана духів,

червона з білим — родинне свято, мир, щастя,

бронзова, коричнева — матір земля, її врожай, щедрість до людини.

  • А яка фігура нам знадобиться для зображення писанки?

 

VІ. Робота за компютером

  1. Практична робота учнів за комп’ютером (поточний інструктаж)
  2. Релаксація

- Полетів метелик вгору,

Полетів метелик вниз,

Клас він облетів по колу,

Сів на парту, сів на ніс.

В інший бік летів по колу, -

І геть від нас.

Хай літає він на волі,

До уроку вже нам час!

 

VІІ. Розвиток логічного мислення

  1. Логічна задача

Вінні-Пух, П’ятачок, Тигра і ослик Іа намалювали квітки різних кольорів: синю, зелену, червону та жовту. Тигра намалював не червону, не зелену і не синю, Вінні-Пух не червону і не синю. П’ятачок намалював не синю. Якого кольору квітку намалював кожен?

C:\Users\Admin\Desktop\Презентация2.jpg

 

VIII.  Підсумок уроку.

1. Узагальнююча бесіда.

- Збіг урок наш, як коротка мить,

Дуже швидко час біжить.

Час вже підсумки нам підбити,

Чого ж зуміли досягти ми.

- Що нового ви дізнались на уроці?

- Чого ви навчилися?

- Чи задоволені ви своєю роботою?

- З яким настроєм ви працювали на уроці?

 

2. Підведення підсумків уроку.

 

1

 

docx
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
3421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку