Урок з інформатики. Тема: "Що краще - картинки чи тексти,"

Про матеріал
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ З ІНФОРМАТИКИ 4 КЛАС НА ТЕМУ: " ЩО КРАЩЕ - КАРТИНКИ ЧИ ТЕКСТИ?".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Що краще - картинки чи тексти?

Способи подання інформації — текстовий, графічний, числовий, звуковий, жестовий, комбінований. Порівняння різних способів.

Мета:

  • Ознайомити з видами інформації за способом подання;
  • Розвивати пам’ять, увагу, словниковий запас, логічне мислення;
  • Формувати вміння робити висновки;
  • Формувати вміння слухати співрозмовника;
  • Виховувати повагу до думки інших.

 

 

Хід уроку

І. Організація класу.

- Встаньте! Доброго дня, сідайте. Мене звати Аліна Валеріївна  і сьогодні урок інформатики проведу у вас я.

 

ІІ Актуалізація, мотивація навчальної діяльності.

  1. Ребуси.
  • Зараз, діти, виконаємо  цікаве завдання – ребуси. Думаю, що ребуси всі вміють розгадувати і пояснення не потрібне.

(Слайд 2-3)

http://www.dekatop.com/wp-content/uploads/2010/01/animal_03.jpg                        

 

(Море)

 

 

                      Н

(кавун)

(навчання)

 

(інформація)

 

 

  • Молодці!

 

  • Що допомогло вам відгадати слово? (літери, малюнки, знаки)
  • Що уявляєте ви, почувши слово відгадку?  (Море-літо, кавун-ягоду…)
  • Об’єднайте ці два слова у словосполучення. (Море кавунів)
  • Замініть синонімом у прямому значенні. (Багато кавунів).

 

  • Отже, слова, малюнки, знаки…- це джерело інформації, яку ми постійно отримуємо.

 

  • Пригадаємо значення цього слова. (відомості про які-небудь події, чиюсь діяльність і т. ін.; повідомлення про щось). Молодці.

А що краще для вас, картинка чи текст?

  • А як передають інформацію тварини, які не вміють ні писати, ні говорити? (Слайди)

http://procikave.com/wp-content/uploads/2014/12/141.jpghttp://howws.com/uploads/fp/n1/1_52550cf614d3252550cf614d97.jpghttp://www.warrenphotographic.co.uk/photography/bigs/32173-Ginger-Burmese-cross-cat-in-frightened-display-white-background.jpghttp://s1.stc.m.kpcdn.net/share/i/4/961265/big

*кішка муркоче...( вона задоволена)

*Собака гарчить...( попереджає, що захищає щось або когось)

*Кішка вигинає спину...( вона налякана і готова захищатися)

*Собака крутить хвостом...(він до до вас приязно ставиться)

-Добре, діти! Отже, в такий спосіб (виляючи хвостом, вигинаючи спину і т. д.) тварини передають повідомлення, тобто інформацію.

 

 2. Вправа «назви вид інформації згідно ілюстрації).

        

(слухова, нюхова,смакова,зорова,дотикова)

  • Молодці!   

ІІІ Оголошення теми і мети уроку

Отже, сьогодні на уроці ми розглянемо, які є способи подання інформації.

IV Вивчення нового матеріалу.

  • 1. Розповідь з опорою на презентацію з елементами бесіди.

(слайд 8)

Первісна людина подавала повідомлення за допомогою зарубок на деревах і наскельних малюнків. Так вона повідомляла, де знаходяться місця для вдалого полювання і рибальства, які з них небезпечні, як дістатися до потрібного місця. Такий спосіб подання повідомлень називається графічним .

(слайд 9)

 

Подання повідомлень малюнками збереглося і в наш час.

(Слайд 10)

З часом у давніх людей виникла мова, за допомогою якої було значно зручніше подавати повідомлення, а згодом і писемність. Текстові повідомлення могли зберігатися протягом тривалого часу, передаватися з покоління в покоління. Спочатку їх наносили на каміння і глиняні дощечки, згодом — на бересту і папіруси, а ще пізніше — на папір. Так з'явилися книги.

Текстовий спосіб подання повідомлень широко використовується і в наші дні.

(Слайд 11)

У стародавні часи до виникнення мови люди передавали повідомлення одне одному за допомогою міміки та жестів. Цей спосіб подання повідомлень зберігся і до наших днів. Міліціонер-регулювальник на перехресті спеціальними жестами подає повідомлення пішоходам і водіям.

За допомогою жестів спілкуються люди з вадами слуху.

(Слайд 12)

Одним з найпоширеніших у давнину і в наш час є звуковий спосіб. Дзвінок у школі повідомляє про початок або закінчення уроку. Вчитель на уроці, мама, яка читає дитині казку, однокласник, що розповідає, як він провів літо, — всі вони подають повідомлення звуковим способом.

(Слайд 13)

Цікаво, що тварини теж передають одна одній повідомлення, наприклад, за допомогою звуків? Ці сигнали несуть інформацію про пошук їжі, про небезпеку тощо. Так, дельфіни можуть видавати кілька тисяч різних звуків.

 

Подаються повідомлення і світловими сигналами.

Запорізькі ко­заки сигналізували про не­безпеку, ударяючи в литаври, розпалюючи великі вогнища.

Нині сигнали усім відомого світлофора регулюють дорожній рух.

(Слайд 14)

Запорізькі ко­заки сигналізували про не­безпеку, ударяючи в литаври, розпалюючи великі вогнища.

Спосіб подання повідомлення вибирають залеж­но від того, як воно буде передаватися.

(Слайд 15)

Повідомлення часто подаються комбінованим способом. Диктор на телебаченні не тільки голосом повідомляє новину, а й демонструє відповідний відео-сюжет. Учитель на уроці не лише пояснює новий матеріал, а й демонструє малюнки, карти, плакати тощо.

(Слайд 16)

Ту саму інформацію можна отримати або передати за допомогою різних повідомлень. Залежно від  способу подання повідомлення поділяються на такі типи: текстовий, умовні жести, графічний, звуковий, світловий, комбінований.

Підсумок уроку

(Слайд 17)

  • Ти дивишся мультфільм. Яке це повідомлення за способом подання? (Комбіноване. Адже в ньому скомбіновано різні типи повідомлень — графічне і звукове)

 

2. Завдання «Спосіб подання повідомлення »

- Діти, вам потрібно з’єднати спосіб подання кожного повідомлення.

 *дзвоник з уроку                            текстовий

*розклад уроків                                        звуковий

 

*комп'ютерний малюнок                         комбінований

 

*телепередача                                           звуковий

 

*повіомлення з гучномовця                     графічний

 

 

- Ви впорались із цим завданням!

 

3.Завдання «Знайди види інформації».

- Молодці, діти.

4. Робота з загадками.

- Відгадайте загадки і вкажіть який це спосіб подання повідомлень.

Ось так дім – одне вікно!
Кожен день в ньому - кіно!

(Телевізор)

 

- Який це спосіб подання повідомлень? (комбінований)

Розклад добре знаю я
І домашнє завдання.
На сторіночках – оцінки
Кожного шкільного дня!

 

 

 (Щоденник )

- Який це спосіб подання повідомлень? (текстовий)

Весь день стоять на вулиці,

Перехожими милуються.

Їх служба починається,

Коли вже сутеніє,

І не гаснуть до зорі

Очі нічні - ....

(Ліхтарі)

- Який це спосіб подання повідомлень? (світловий)

Маленька коробочка,

Кругленьке віконечко,

Пташка вилітає.

А що потім буває?

(Фотографія)

- Який це спосіб подання повідомлень? (графічний)

- Чудова робота, діти.

4.  Фізкультхвилинка.

- А зараз пропоную трішки відпочити. Виконаємо фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка

 Раз – підняти руки вгору,

Два- нагнулися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири – рівно стати,

Будем знову починати.

Нахилилися вперед, назад,

Вправо, вліво – щоб нічого не боліло.

 

V. Практична діяльність учнів.

1. Робота за комп’ютером. 

 

  • Попрацюємо за комп'ютером. Сьогодні ми будемо працювати із програмою «Цифертрон». Але спочатку пригадаємо правила безпечної роботи за комп’ютером.

 

  1.     Повторення правил безпечної роботи за комп’ютером.
  • Діти, я вам буду зачитувати різні твердження роботи за комп’ютером. Якщо твердження істинне, то вам потрібно плеснути в долоні.

Можна бігати по класі і штовхатися.

Можна починати роботу без дозволу вчителя.

Можна працювати з мокрими руками.

Можна  самостійно ремонтувати комп’ютер.

Потрібно повідомляти вчителя про неполадки комп’ютера.

Можна класти сторонні речі на клавіатуру чи системний блок.

Можна натискати клавіші, про призначення яких не знаєш.

  • Правильно, молодці.

Інструктаж вчителя щодо роботи з комп’ютерною програмою

  1. Ознайомлення із програмою «Цифертрон».

а) розповідь про гру «Цифертрон».

3. Робота із програмою за комп’ютерами. Інструктаж учителя.

- Натисніть кнопку «Пуск» на системному блоці комп’ютера. На робочому столі відкрийте програму «Сходинки до інформатики». У розділі 3-4 класи знайдіть гру «Цифертрон». Завантажте її подвійним клацанням лівої кнопки мишки.

На екрані — космічний корабель з ілюмінаторами, які спалахують різними кольорами і передають закодовані повідомлення. Запам'ятайте і відтворіть ці повідомлення — послідовність сигналів різного кольору.

Будьте уважними!

 

 

Вправи для очей

Сплять маленькі совенята

(Очі заплющені).

Раз — розкрили оченята,

Подивилися навколо

(Кругові рухи очима),

Потім вгору і додолу.

(Лише очима, головою не рухати.)

Оченята — блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будем працювати.

VІІ. Підсумок уроку.

-Що таке інформація?

- За допомогою чого людина отримує інформацію з навколишнього світу?

-Які бувають види інформації за способом подання?

- Який вид інформації найкращий для запам’ятовування?

- Назвіть види інформації, які відносяться до графічної і текстової?

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
3012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку