Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Способи опису алгоритму. Програма.
Формування компетентностей:
предметна компетентність:
-
навчальна: створити умови для удосконалення знань з поняття алгоритму; сприяти формуванню інформаційної компетентності учнів, вивчаючи та повторюючи поняття про виконавців алгоритму та їх систем команд; вміння наводити приклади виконавців та команд, які вони виконують; складанню планів дій, блок-схем та виконувати інструкції;
-
розвивальна: розвивати пізнавальну активність, увагу, інформаційну культуру мовлення; логічне мислення; комунікативної компетентності, пізнавального інтересу, швидкості виконання дій на комп’ютері;
-
виховна: виховувати інформаційну культуру, навичок самоконтролю та самоаналізу, здоров’язбережувальної компетентності, культури користувача ПК, уміння працювати в парах; позитивного ставлення до навчання;
ключові компетентності:
-
спілкування державною мовою: формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій із використанням відповідної термінології;
-
основні компетентності у природничих науках і технологіях: формувати вміння застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій;
-
уміння вчитися впродовж життя: формувати вміння організовувати свою діяльність із використанням програмних засобів для планування та структурування роботи;
-
соціальна та громадянська компетентності: формувати вміння дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями;
Очікувані результати:
-
знаннєва: пояснює поняття алгоритму, наводить приклади виконавців та команд, які вони виконують, пояснюють поняття блок-схема, складають план-дій, та дотримуються інструкцій для досягнення поставленої цілі.
-
діяльністна: складає прості алгоритми, орієнтується в середовищах виконавців алгоритму
-
ціннісна: усвідомлює значущість алгоритмів у житті, робить висновки про відповідність результату виконання алгоритму поставленій задачі
Тип уроку: формування компетентностей
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, навчальна презентація.
Хід уроку
І. Орієнтація (Привітання, налаштування на роботу, мотивація)
— Щодня ми з вами автоматично користуємося різноманітними інструкціями та правилами, навіть не замислюючись про них. Йдемо до школи — дотримуємося правил дорожнього руху, навчаємося в школі — виконуємо правила для учнів, купуємо продукти — дотримуємося правил здійснення покупки, готуємо їжу — користуємося рецептами приготування справ… Як ви вважаєте, чи було б можливим існування сучасної людини без правил та інструкцій?
ІІ. Цілепокладання (тема, цілі)
Як ви гадаєте над якою темою ми сьогодні працюватимемо?
Що чекаєте від цього уроку?
Ш. Проектування
1. План
-
удосконалимо знання з поняття алгоритму
-
Навчимося складати алгоритми
-
Тестування в середовищі My Test Student
-
Робота з інтерактивними вправами
2. Автотренінг
Я наполегливо працюватиму.
Я уважно слухатиму.
У мене все вийде!
Бажаю успіхів!
3. Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
4. Фізкультхвилинка
IV. Організація виконання плану діяльності. Контроль та оцінювання
1.Бесіда з елементами опитування
-
Що називають алгоритмом? Коли ти в повсякденному житті виконуєш алгоритми? Наведи приклади.
-
У якій формі можна подати алгоритм? Наведи приклади.
-
Хто або що може бути виконавцем алгоритму?
-
Поясни, що означає — виконати послідовність дій формально.
-
Робота за комп’ютером
-
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
-
Інструктаж учителя.
-
Практична робота за комп’ютерами.
-
Вправи для очей.
V. Рефлексія
Учням пропонується закінчити речення: «Для мене сьогодні важливим було...», «Сьогодні я дізнався про...», «Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись…».