Урок з інформатики з елементами гри "Побудова діаграм в електронних таблицях Excel"

Про матеріал
Закріпити навички роботи з ЕТ Excel; Сформувати вміння створювати діаграми; Вдосконалювати навички роботи на ПК; Виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу, уміння працювати в групі;
Перегляд файлу

Урок з інформатики з елементами гри
"Побудова діаграм в електронних таблицях Excel"



Мета: Закріпити навички роботи з ЕТ Excel;
         Сформувати вміння створювати діаграми;
         Вдосконалювати навички роботи на ПК;
         Виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу,
         уміння працювати в групі;


Наочність:
      * 4 парти об’єднані по 2, на кожній з яких стоїть вимпел із символом піратів;
      * для вчителя – бандана;
      * музика "Фанфари";
      * чорна пов’язка;
      * на дошці намальована карта півострова із зазначенням основних моментів уроку;
      * програмне забезпечення: NetOpSchool, Total Commander, Excel;
      * файли Зразок.xls , Планети.xls , Використання.xls
      * прикріплені до дошки 2 смужки, на кожній з яких намальовані риски
         (для зручного відривання) і написано "1 бал = 1$";

Хід уроку


I  Теоретична частина

1. Привітання
- Доброго дня, шановні учні та гості.
- Сьогодні ми проведемо наш урок у вигляді гри – відчуємо себе справжніми піратами.
   Отже – починаємо!
- (Звучить музика – "Початок уроку")
- Шановне панство, а також запрошені гості. Як вам відомо – я самий головний пірат на цьому півострові – нашій школі. (Одягаю на голову бандану). Не раз ми воювали з вами проти поганих оцінок, але прийшов час іти мені на пенсію. І тому перед цим я хочу зробити єдину добру справу в своєму житті. Знаю, знаю, що вам це чути гидко, я б сказав – бридко. Але так треба.

2. Поділ класу на групи
- Отже, сьогодні ви сядете на свої кораблі і між вами я організую дуель. Та команда, яка переможе і стане володіти моїм скарбом – чорною пов’язкою капітана і довічно буде носити горде ім’я "Пірат інформаційного кабінету", а також матиме майже необмежений доступ до Інтернету, щоб там продовжувати свої чорні справи.

3. Вибір командира групи
- У нас є два кораблі. Вам необхідно зараз дати їм назву, яка стосувалася б теми "Електронні таблиці" і вибрати командира корабля, який, можливо, і стане моїм наступником.

4. Пояснення умов гри
- За кожну правильну відповідь ви наближатиметеся на 1 крок ближче до перемоги. А нагородою вам за це стане добра оцінка. Щоб було краще видно результати, на цій смужці я буду відривати по одному балу і віддавати вам. В кінці уроку відразу стане зрозуміло, яка команда виграла. Отже, до бою!

II  Повторення вивченого матеріалу

1. Конкурс "Дуель"

- Перш ніж вивчати нову тему, давайте пригадаємо, а що ми вже знаємо про ЕТ Excel. Для цього я пропоную вам здійснити по 3 постріли по своїх конкурентах – задати їм питання про роботу в Excel. За кожну правильну відповідь – крок вперед.

2. Конкурс "Далі, далі…"

- Похвально. Але це ще не все. Вам необхідно буде швидко протягом не більше 10 секунд продовжити мої речення. Я розпочинаю, а ви закінчуєте. Отже ….

І) Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді ….. (таблиці)
ІІ) Кожна клітинка таблиці має своє …… (ім’я)

І) Ідентифікатор клітинки складається із назви ……… (стопчика і номера рядка)
ІІ) Файли, в яких зберігаються ЕТ, ще називаються …… (книгами)

І) Ім’я файла (книги) в ЕТ Еxcel має розширення ……. (xls)
ІІ) Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів, листів)

3. Конкурс "Хто згадає більше?"

- А зараз та команда, яка згадає більше відомостей про Еxcel матиме відразу +2 бала. (відповідають по черзі)

ІІІ. Актуалізаціяактична робота

1. Перше знайомство з діаграмами
- Молодці, з цим ви справилися. Отже моя справа не загине. Я зараз з вами поділюся інформацією про мої скарби. Вам необхідно буде якомога швидше визначити, в якій країні заховано найбільший скарб.
- (Роздаю аркуші із таблицею і діаграмою чистою стороною вверх. Гравці по команді перевертають його і дають відповідь).
- Я вражений! Поясніть, як вам вдалося так швидко це визначити?
- (команді противника) То який висновок можна зробити з цього факту?

ІV. Повідомлення теми уроку

- Ви вже, мабуть, здогадалися, що тема сьогоднішнього уроку буде "Побудова діаграм".
- (Записати тему в зошити)

- А чому ця тема така важлива, я надіюсь, ви розповісте мені в кінці уроку.

- Скажіть, так що ми вже знаємо про ЕТ?
(коротко записую на дошці, добавляю бали командам)

- А що хочемо узнати? (на дошці – Як створити діаграми?)

V. Вивчення нового матеріалу

1. (Учні сідають за комп’ютери)

2. (Запускаю програму NetOpSchool i Excel. Відкриваю файл Зразок.xls)

3. Демонстрація:
     -  Як створити діаграму?
     -  Види діаграм
     -   (Відкриваю файл Планети.xls)
     -   Показати, що потрібно вибирати певний вид діаграми так, щоб було зрозуміло
     -   Налаштування опцій діаграм

VІ. Закріплення вивченого

1. (Учні самостійно відкривають файл Використання.xls)

2. Побудувати діаграму за поданими даними.

3. Оцінення результатів капітаном команди противника.

VІІ Підсумок уроку

1. Ми з вами знаходимось у відкритому морі у пошуку скарбів. А наші гості – поважні городяни, на березі. Вони озброєні далекобійними гарматами, щоб захищати своє місто. Тому давайте дамо їм шанс потопити ваші кораблі своїми питаннями по новій темі. Отже – ваші питання до команд (1-2 запитання кожній команді)

2. То що ж ми сьогодні нового дізналися і навчилися?
3. Де можна застосувати ці знання на практиці?

4. Виставлення оцінок з короткою аргументацією.

5. Домашнє завдання:
- Повторити §1.16 с.86;
- Тим, в кого є домашній ПК – побудувати діаграму своєї успішності в 10 класі
  по навчальних предметах і зробити висновок;
- Підготувати питання для самостійної роботи (виберу з них 3 питання).

6. Нагородження команди переможців пов’язкою капітана піратів.
    Подякувати за активну участь на уроці.

doc
Додано
1 листопада 2019
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку