Мета: Закріпити навички роботи з ЕТ Excel;
Сформувати вміння створювати діаграми;
Вдосконалювати навички роботи на ПК;
Виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу,
уміння працювати в групі;
Наочність:
* 4 парти об’єднані по 2, на кожній з яких стоїть вимпел із символом піратів;
* для вчителя – бандана;
* музика "Фанфари";
* чорна пов’язка;
* на дошці намальована карта півострова із зазначенням основних моментів уроку;
* програмне забезпечення: NetOpSchool, Total Commander, Excel;
* файли Зразок.xls , Планети.xls , Використання.xls
* прикріплені до дошки 2 смужки, на кожній з яких намальовані риски
(для зручного відривання) і написано "1 бал = 1$";
Хід уроку
I Теоретична частина
1. Привітання
- Доброго дня, шановні учні та гості.
- Сьогодні ми проведемо наш урок у вигляді гри – відчуємо себе справжніми піратами.
Отже – починаємо!
- (Звучить музика – "Початок уроку")
- Шановне панство, а також запрошені гості. Як вам відомо – я самий головний пірат на цьому півострові – нашій школі. (Одягаю на голову бандану). Не раз ми воювали з вами проти поганих оцінок, але прийшов час іти мені на пенсію. І тому перед цим я хочу зробити єдину добру справу в своєму житті. Знаю, знаю, що вам це чути гидко, я б сказав – бридко. Але так треба.
2. Поділ класу на групи
- Отже, сьогодні ви сядете на свої кораблі і між вами я організую дуель. Та команда, яка переможе і стане володіти моїм скарбом – чорною пов’язкою капітана і довічно буде носити горде ім’я "Пірат інформаційного кабінету", а також матиме майже необмежений доступ до Інтернету, щоб там продовжувати свої чорні справи.
3. Вибір командира групи
- У нас є два кораблі. Вам необхідно зараз дати їм назву, яка стосувалася б теми "Електронні таблиці" і вибрати командира корабля, який, можливо, і стане моїм наступником.
4. Пояснення умов гри
- За кожну правильну відповідь ви наближатиметеся на 1 крок ближче до перемоги. А нагородою вам за це стане добра оцінка. Щоб було краще видно результати, на цій смужці я буду відривати по одному балу і віддавати вам. В кінці уроку відразу стане зрозуміло, яка команда виграла. Отже, до бою!
II Повторення вивченого матеріалу
1. Конкурс "Дуель"
- Перш ніж вивчати нову тему, давайте пригадаємо, а що ми вже знаємо про ЕТ Excel. Для цього я пропоную вам здійснити по 3 постріли по своїх конкурентах – задати їм питання про роботу в Excel. За кожну правильну відповідь – крок вперед.
2. Конкурс "Далі, далі…"
- Похвально. Але це ще не все. Вам необхідно буде швидко протягом не більше 10 секунд продовжити мої речення. Я розпочинаю, а ви закінчуєте. Отже ….
І) Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді ….. (таблиці)
ІІ) Кожна клітинка таблиці має своє …… (ім’я)
І) Ідентифікатор клітинки складається із назви ……… (стопчика і номера рядка)
ІІ) Файли, в яких зберігаються ЕТ, ще називаються …… (книгами)
І) Ім’я файла (книги) в ЕТ Еxcel має розширення ……. (xls)
ІІ) Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів, листів)
3. Конкурс "Хто згадає більше?"
- А зараз та команда, яка згадає більше відомостей про Еxcel матиме відразу +2 бала. (відповідають по черзі)
ІІІ. Актуалізаціяактична робота
1. Перше знайомство з діаграмами
- Молодці, з цим ви справилися. Отже моя справа не загине. Я зараз з вами поділюся інформацією про мої скарби. Вам необхідно буде якомога швидше визначити, в якій країні заховано найбільший скарб.
- (Роздаю аркуші із таблицею і діаграмою чистою стороною вверх. Гравці по команді перевертають його і дають відповідь).
- Я вражений! Поясніть, як вам вдалося так швидко це визначити?
- (команді противника) То який висновок можна зробити з цього факту?
ІV. Повідомлення теми уроку
- Ви вже, мабуть, здогадалися, що тема сьогоднішнього уроку буде "Побудова діаграм".
- (Записати тему в зошити)
- А чому ця тема така важлива, я надіюсь, ви розповісте мені в кінці уроку.
- Скажіть, так що ми вже знаємо про ЕТ?
(коротко записую на дошці, добавляю бали командам)
- А що хочемо узнати? (на дошці – Як створити діаграми?)
V. Вивчення нового матеріалу
1. (Учні сідають за комп’ютери)
2. (Запускаю програму NetOpSchool i Excel. Відкриваю файл Зразок.xls)
3. Демонстрація:
- Як створити діаграму?
- Види діаграм
- (Відкриваю файл Планети.xls)
- Показати, що потрібно вибирати певний вид діаграми так, щоб було зрозуміло
- Налаштування опцій діаграм
VІ. Закріплення вивченого
1. (Учні самостійно відкривають файл Використання.xls)
2. Побудувати діаграму за поданими даними.
3. Оцінення результатів капітаном команди противника.
VІІ Підсумок уроку
1. Ми з вами знаходимось у відкритому морі у пошуку скарбів. А наші гості – поважні городяни, на березі. Вони озброєні далекобійними гарматами, щоб захищати своє місто. Тому давайте дамо їм шанс потопити ваші кораблі своїми питаннями по новій темі. Отже – ваші питання до команд (1-2 запитання кожній команді)
2. То що ж ми сьогодні нового дізналися і навчилися?
3. Де можна застосувати ці знання на практиці?
4. Виставлення оцінок з короткою аргументацією.
5. Домашнє завдання:
- Повторити §1.16 с.86;
- Тим, в кого є домашній ПК – побудувати діаграму своєї успішності в 10 класі
по навчальних предметах і зробити висновок;
- Підготувати питання для самостійної роботи (виберу з них 3 питання).
6. Нагородження команди переможців пов’язкою капітана піратів.
Подякувати за активну участь на уроці.