Відкритий урок
Тема. Досліджуємо різницеве порівняння. Жива і нежива природа
Мета:
Обладнання: набір геометричних матеріалів ( геометричні фігури, цифри); м’яч для гри; чек-лист для самооцінки, мультимедійний екран.
Тип уроку: інтегрований.
Освітні галузі: математична, природнича, мовна, інформатична.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організація класу (слайд 1)
- Давайте розшифруємо слово урок
Уважні
Розумні
Організовані
Кмітливі
- Так, всі ці якості допоможуть нам сьогодні. А ще ми будемо відкривати нові знання, як люди відкривали нові зірки.
2. Актуалізація опорних знань
Цей тиждень в нас «Космос», тому в нас по класу будуть літати космічні тіла: метеорити, комети, астероїди.
- Я буду кидати м’яч, а ви називаєте космічне тіло і відповідаєте на запитання.
Гра « Астероїд, метеорит, комета.
- як називаються числа при додаванні? (перший доданок, другий доданок, сума)
- яке число при додаванні зазвичай найбільше? (сума)
- з якою дією пов’язане додавання? (віднімання)
- як називається знак віднімання? (мінус)
- знак додавання? (плюс)
- який закон додавання ви знаєте? (переставний)
- яке число отримаємо, якщо віднімемо 1? (попереднє)
- що отримаємо, якщо додамо 1? (наступне число)
3. Мотивація навчальної діяльності
Усний рахунок (на слайді 2)
- Допоможіть ракетам дістатися зірок
- До якої природи належать зірки? (неживої)
- А ракети? (створені людьми). Які предмети треба було знати, щоб запустити першу у світі ракету? (математику, фізику, астрономію, хімію)
- Отож, продовжуємо навчання. А зараз позначте у чек-листі як ви зараз працювали: позначте відповідний смайлик
4. Каліграфічна хвилинка
- Вгадайте, що за цифра:
Вона тонка, й пряма як спиця.
Це ? (одиниця) що у нас в небі одне? (Сонечко)
А друга?
Вона хвостик підіймає,
Шию гнучкою тримає,
І так гарно випливає,
Наче лебідь з дивокраю.
А це? (двійка)
А яке друге небесне тіло ми можемо бачити на небі ? ( Місяць)
Слайд 3 (каліграфічне написання цифр)
Діти прописують цифру 1 та 2, обводять найкращі на їх думку цифри.
Фізкультхвилинка
-Астронавтам, які літають у космос треба бути фізично сильними, тож зараз проведемо розминку
Раз – піднятись, потягнутись, На чотири – руки ширше.
Два – зігнутись, розігнутись, П’ять – руками помахати,
Три – в долоні три плеска, Шість – за парту тихо сісти.
Головою три кивка.
ІІ. Основна частина.
1.Порівняння кількості предметів за допомогою знаків <, >, = (Слайд 4)
У телескоп за зоряним небом спостерігало 2 хлопчики і стільки ж дівчаток.
Скільки всього дітей спостерігало за небом?
- Стільки ж це..(2 дівчинки)
- Який знак поставимо між числами? (=)
- Скільки зірок (6), а скільки планет побачили? (2)
- Чого більше?, який знак поставимо? (>) , а на скільки більше?
(Діти одразу не можуть відповісти на це запитання)
- Ось яке нове знання ви сьогодні отримаєте: як дізнатися на скільки одне число більше іншого.
2. Робота в парах за картками на різницеве порівняння. Слайд 5
-Космонавти постійно тренують не тільки м’язи, але й мозок.
-Запишіть відповідні числа до малюнків.
- Яких фігур на кожному малюнку більше?
-Назвіть різницю між кількістю трикутників та кружечків на кожному малюнку.
Відмітка у чек-листі про роботу.
3. Порівняння кількості елементів множин способом утворення пар.
Практична робота. Слайд 6
Жива природа залежить від неживої, попрацюємо з об’єктами, які належать до живої природи.
Порахуйте кількість курчат, покладіть стільки ж кружечків. Порахуйте кількість зайчиків. Покладіть стільки ж квадратиків. А тепер складіть пари кружечків та квадратиків. Чого менше? Чого більше? Вилучимо 3 курчатка.
-На скільки більше курчат? ( на3)
- На скільки менше зайців? (теж на 3)
4. Складання виразу на різницеве порівняння за малюнком з набору цифр і знаків (Слайд 7).
Складіть вираз на скільки сірих хмаринок менше, ніж синіх (5-3=2).
Чи можемо тут утворити пари? (Ні).
- Якою арифметичною дією дізналися різницю? На скільки більше синіх хмаринок, ніж сірих? Отже однією рівністю відповідаємо на 2 запитання: на скільки більше? на скільки менше?
(Додаткове завдання на дошці для тих, хто швидко впорається: порівняти кількість зайчиків та білочок, скласти відповідний вираз. 5 – 4 =1)
- У чек-листі зробіть самооцінку.
Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=r44y0oKKuJs
5. Первинне закріплення
1) Робота з підручником (с. 61завдання 3). Колективна робота
Зараз у нас яка пора року? (зима)
А коли Земля обернеться навколо Сонця, то через 6 місяців у нас наступить літо. Жива природа розквітне.
Знайдіть у підручнику завдання 3.
- Скільки маків ми бачимо? А метеликів?
-Чого більше метеликів чи маків? На скільки метеликів більше (на1), на скільки маків менше (те ж на 1). Висновок : щоб порівняти два числа, потрібно від більшого відняти менше.
2) Завдання 4 с. 61 підручника.
Подивіться на малюнок. Як можна сказати одним словом, що відбувається? (риболовля). Які об’єкти живої природи ми бачимо? (рибок, водорості), неживої природи? (вода, пісок, камні), а гачки? (до природи не належать). Який вираз відповідає питанню наскільки більше рибок ніж гачків (8-2), а на скільки гачків менше ніж рибок? Теж 8-2. Отже різниця між числами 8 та 2 становить 6.
6. Удосконалення знань. Робота в групах
У вас на партах лежать малюнки. Треба визначити до якої природи належить кожен об’єкт та підійти до відповідного малюнку на дошці. Перевірте в групі, чи правильно всі зібралися.
- Порівняємо об’єкти живої та неживої природи. Яких менше? На скільки?
-Порівняємо об’єкти живої природи та рукотворні. Яких більше? На скільки?
Оцініть свою роботу у чек-листі.
ІІІ. Рефлексія
Логічна вправа
Яких об’єктів на Землі більше : живої природи, неживої природи чи рукотворних? (відповіді дітей). Висновок: об’єктів живої та неживої природи більше, отже треба дбайливо ставитися до матінки-природи.
- Яке нове знання відкрили?
- Як дізнатися на скільки одне число більше іншого? (на дошці табличка: на більше? на менше? - ) .
- Яке завдання вам сподобалось?
- У чому зазнали труднощів?
-Оцініть свою роботу на уроці у чек-листі
Сьогодні ми побачили що неможливо вчити окремо кожен предмет, усе між собою пов’язано як і у природі.
Ви молодці! (слайд 8)
1