Урок з інтеграцією для 1 класу "Різницеве порівняння чисел. Жива і нежива природа"

Про матеріал
Мета: - формування предметних компетентностей: актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом утворення пар і визначати кількість елементів, що залишилися без пари; на основі порівняння двох груп предметів формувати в учнів розуміння різницевого порівняння чисел; закріплювати знання таблиць додавання і віднімання чисел 1, 2; ознайомити учнів із правилом різницевого порівняння, показати його зв’язок з природою; розвивати математичне мовлення, логічне мислення, пізнавальний інтерес учнів, вміння узагальнювати; виховувати інтерес до навчання, любов до природи, старанність; - формування ключових компетентностей: спілкуватися державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях, математична грамотність. Обладнання: набір геометричних матеріалів ( геометричні фігури, цифри); м’яч для гри; чек-лист для самооцінки, мультимедійний екран. Тип уроку: інтегрований. Освітні галузі: математична, природнича, мовна, інформатична.
Перегляд файлу

Відкритий урок

Тема. Досліджуємо різницеве порівняння. Жива і нежива природа

Мета:

  • формування предметних компетентностей: актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом утворення пар і визначати кількість елементів, що залишилися без пари; на основі порівняння двох груп предметів формувати в учнів розуміння різницевого порівняння чисел; закріплювати знання таблиць додавання і віднімання чисел 1, 2; ознайомити учнів із правилом різницевого порівняння, показати його зв’язок з природою; розвивати математичне мовлення, логічне мислення, пізнавальний інтерес учнів, вміння узагальнювати; виховувати інтерес до навчання, любов до природи, старанність;
  • формування ключових компетентностей: спілкуватися державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях, математична грамотність.

Обладнання: набір геометричних матеріалів ( геометричні фігури, цифри); м’яч для гри; чек-лист для самооцінки, мультимедійний екран.

Тип уроку: інтегрований.

Освітні галузі: математична, природнича, мовна, інформатична.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організація класу (слайд 1)

- Давайте розшифруємо слово урок

Уважні

Розумні

Організовані

Кмітливі

- Так, всі ці якості допоможуть нам сьогодні. А ще ми будемо відкривати нові знання, як люди відкривали нові зірки.

2. Актуалізація опорних знань

Цей тиждень в нас «Космос», тому в нас по класу будуть літати космічні тіла: метеорити, комети, астероїди.

- Я буду кидати м’яч, а ви називаєте космічне тіло і відповідаєте на запитання.

                            Гра « Астероїд, метеорит, комета.

- як називаються числа при додаванні? (перший доданок, другий доданок, сума)

- яке число при додаванні зазвичай найбільше? (сума)

- з якою дією пов’язане додавання? (віднімання)

- як називається знак віднімання? (мінус)

- знак додавання? (плюс)

- який закон додавання ви знаєте? (переставний)

- яке число отримаємо, якщо віднімемо 1? (попереднє)

- що отримаємо, якщо додамо 1? (наступне число)

3. Мотивація навчальної діяльності

     Усний рахунок (на слайді 2)

- Допоможіть ракетам дістатися зірок

- До якої природи належать зірки? (неживої)

- А ракети? (створені людьми). Які предмети треба було знати, щоб запустити  першу у світі ракету? (математику, фізику, астрономію, хімію)

- Отож, продовжуємо навчання. А зараз позначте у чек-листі як ви зараз працювали: позначте відповідний смайлик

Смайлики на листе А4 для печати.

4. Каліграфічна хвилинка

- Вгадайте, що за цифра:

       Вона тонка, й пряма як спиця.

Це ? (одиниця) що у нас в небі одне? (Сонечко)

А друга?

      Вона хвостик підіймає,

      Шию гнучкою тримає,

      І так гарно випливає,

      Наче лебідь з дивокраю.

А це? (двійка)

А яке друге небесне тіло ми можемо бачити на небі ? ( Місяць)

                                        Слайд 3 (каліграфічне написання цифр)

Діти прописують цифру 1 та 2, обводять найкращі на їх думку цифри.

     Фізкультхвилинка

-Астронавтам, які літають у космос треба бути фізично сильними, тож зараз проведемо розминку

Раз – піднятись, потягнутись,                На чотири – руки ширше.

Два – зігнутись, розігнутись,                 П’ять – руками помахати,

Три – в долоні три плеска,                     Шість – за парту тихо сісти.

Головою три кивка.

ІІ. Основна частина.

1.Порівняння кількості предметів за допомогою знаків <,  >, = (Слайд 4)

У телескоп за зоряним небом спостерігало 2 хлопчики і стільки ж дівчаток.
Скільки всього дітей спостерігало за небом?

- Стільки ж це..(2 дівчинки)

- Який знак поставимо між числами? (=)

- Скільки зірок (6), а скільки планет побачили? (2)

- Чого більше?, який знак поставимо? (>) , а на скільки більше?

(Діти одразу не можуть відповісти на це запитання)

- Ось яке нове знання ви сьогодні отримаєте: як дізнатися на скільки одне число більше іншого.

2. Робота в парах за картками на різницеве порівняння.  Слайд 5

-Космонавти постійно тренують не тільки м’язи, але й мозок.

-Запишіть відповідні числа до малюнків.

- Яких фігур на кожному малюнку більше?

-Назвіть різницю між кількістю трикутників та кружечків на кожному малюнку.

  Відмітка у чек-листі про роботу.

3. Порівняння кількості елементів множин способом утворення пар.

Практична робота. Слайд 6

Жива природа залежить від неживої, попрацюємо з об’єктами, які належать до живої природи.

     Порахуйте кількість курчат, покладіть стільки ж кружечків. Порахуйте кількість зайчиків. Покладіть стільки ж квадратиків. А тепер складіть пари кружечків та квадратиків. Чого менше? Чого більше? Вилучимо 3 курчатка.

-На скільки більше курчат? ( на3)

- На скільки менше зайців? (теж на 3)

4. Складання виразу на різницеве порівняння  за малюнком  з набору цифр і знаків (Слайд 7).

Складіть вираз на скільки сірих хмаринок менше, ніж синіх (5-3=2).

Чи можемо тут утворити пари? (Ні).

- Якою арифметичною дією дізналися різницю? На скільки більше синіх хмаринок, ніж сірих? Отже однією рівністю відповідаємо на 2 запитання: на скільки більше? на скільки менше?

(Додаткове завдання на дошці для тих, хто швидко впорається: порівняти кількість зайчиків та білочок, скласти відповідний вираз. 5 – 4 =1)

-   У чек-листі зробіть самооцінку.

 Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=r44y0oKKuJs

5. Первинне закріплення

1) Робота з підручником (с. 61завдання 3). Колективна робота

Зараз у нас яка пора року? (зима)

А коли Земля обернеться  навколо Сонця, то через 6 місяців у нас наступить літо. Жива природа розквітне.

 Знайдіть у підручнику завдання 3.

- Скільки маків ми бачимо? А метеликів?

     -Чого більше метеликів чи маків? На скільки метеликів більше (на1), на скільки маків менше (те ж на 1). Висновок : щоб порівняти два числа, потрібно від більшого відняти менше.

 

2) Завдання 4 с. 61 підручника.

     Подивіться  на малюнок. Як можна сказати одним словом, що відбувається? (риболовля). Які  об’єкти живої природи ми бачимо? (рибок, водорості), неживої природи? (вода, пісок, камні), а гачки? (до природи не належать). Який вираз відповідає питанню наскільки більше рибок ніж гачків (8-2), а на скільки гачків менше ніж рибок? Теж 8-2. Отже різниця між числами 8 та 2 становить 6.

6. Удосконалення знань. Робота в групах

    У вас на партах лежать малюнки. Треба визначити до якої природи належить кожен об’єкт та підійти до відповідного малюнку на дошці. Перевірте в групі, чи правильно всі зібралися.

- Порівняємо об’єкти живої та неживої природи. Яких менше? На скільки?

-Порівняємо об’єкти живої природи та рукотворні. Яких більше? На скільки?

       Оцініть свою роботу у чек-листі.

ІІІ. Рефлексія

      Логічна вправа

      Яких об’єктів на Землі більше : живої природи, неживої природи чи рукотворних? (відповіді дітей). Висновок: об’єктів живої та неживої природи більше, отже треба дбайливо ставитися до матінки-природи.

- Яке нове знання відкрили?

- Як дізнатися на скільки одне число більше іншого? (на дошці табличка: на більше? на менше?  - ) .

- Яке завдання вам сподобалось?

- У чому зазнали труднощів?

-Оцініть свою роботу на уроці у чек-листі

       Сьогодні ми побачили що неможливо вчити окремо кожен предмет, усе між собою пов’язано як і у природі.

       Ви молодці! (слайд 8)

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 грудня 2020
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку