Тема: Прикметник як частина мови. Спільнокореневі слова. Ненаголошені голосні. Всеволод Нестайко «Найновіші пригоди Колька Колючки та Косі Вуханя»
Мета: продовжити формувати навички спілкування; продовжити досліджувати поняття «прикметник як морфологічна частина мови»; формувати навички грамотного письма, повторювати орфографічні правила, словникові слова; досліджувати речення – встановлювати логічні зв’язки між словами за допомогою питань; продовжити формування навичок раціонального читання з розумінням; розвивати зв’язне мовлення,читацький інтерес, пам'ять, увагу, кмітливість; виховувати почуття любові до рідної мови, почуття поваги до творчості українських письменників.
Очікувані результати:
Обладнання: аудіо – відеоматеріали, демонстраційні плакати з правилами, картки для роботи в групах, розрізний демонстраційний матеріал, зошити «Мовний тренажер», портрет письменника, плакат з завданням.
Хід уроку
1.Налаштування на урок за допомогою афірмації.
2.Презентація теми уроку і визначення особистих завдань.
II. Основна частина
1.Робота над уривком із пісеньки «Словникові слова»
- Заповнить пропуски і виправте помилки.
- Змініть слово «земля» та доберіть спільнокореневе.
2.Робота над правилом в парах (чотириразове повторення)
3.Робота в групах
- Поставте наголоси. Перевірте написання, ставлячи слова у множині.
4.Хвилинка відпочинку з пісенькою «Словникові слова»
5. Робота з інформацією (Прикметник)
- Прочитайте, прискорюючи темп. Відтворіть перше речення з пам’яті
-Установіть зв'язок між словами в реченні за зразком. Підкресліть граматичну основу та означення (робота з розрізним матеріалом на дошці)
6.Вправа «Влучність»
7.Хвилинка відпочинку
8.Слуховий диктант
- Прослухайте презентацію та позначте номери слів з ненаголошеним [е]
9.Робота з алгоритмом правопису голосних у коренях слів.
10.Робота із мовним тренажером за алгоритмом
11.Робота з інформацією (Спільнокореневі слова)
- Прочитайте. Пригадавши пропущене. Відтвори з пам’яті.
- Позначте рядок спільнокореневих слів. Визначте корінь у словах цього рядка. Поставте наголос.
- Побудуйте звукову модель слова «печуть».
- Поясніть, чому в цьому слові слід писати е
12. Рухова хвилинка
13. Досліджую медіа, читаю, взаємодію усно й письмово
- Робота з відео матеріалом
Перегляньте фрагмент і оберіть правильно твір, персонажів якої ви впізнали.
- Хвилина Знайка
Прочитайте нову довідку про письменника. Що нового ви дізналися?
- Вправа «Фотоапарат»
Приготуйтеся до вправи: налаштуйте свої оченята - «фотоапаратики», поблимайте і сфокусуйтесь на інформації на екрані. Після завершення відео відтворіть побачене в зошитах.
- Рухова хвилинка
- Вправа «Сорока й черепаха» (вправа на вдосконалення навичок читання)
Пригадайте, як повзе черепаха. Покажіть. А тепер пригадайте, як стрекотить сорока. Покажіть. Молодці.
Хлопчики читають в темпі «черепахи», а дівчатка – в темпі «сороки».
- Вправа «Тлумачний словничок»
Дізнайтесь лексичне значення слів із тлумачного словничка, поданого в презентації.
- Читання уривка з твору Всеволода Нестайко «Найновіші пригоди Колька Колючки та Косі Вуханя»
- Виконання завдань Питайлика
III. Підбиття підсумків