Мета:
Інтегрований курс «Я досліджую світ»
Тема : Світ захоплень
Як знайти для себе нове захоплення?
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння
|
Індекс конкретного очікуваного результату |
1. |
Ранкова зустріч. Привітання. Новини дня . Обмін інформацією. |
З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію. Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання до іншої особи, уживає ввічливі слова. Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свою думку, шануючи гідність інших . Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі та вдома |
2 МОВ 1.1-1
2 МОВ 1.8–2
2 ГІО 7.2-3
2 СЗО 4.1-4 |
2. |
Вправа «Обери своє хобі». |
|
|
3. |
Бесіда на тему «Як знайти для себе нове захоплення?» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свої міркування, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.1-1
2 МОВ 1.2-1
2 ГІО 7.2-3 |
4. |
Дидактична гра «Ми – творці іграшок» |
Прогнозує, яким має бути виріб, описує, як він мав би виглядати Планує послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями з допомогою дорослих Не боїться представляти результати діяльності Надає допомогу тим, хто її потребує і висловлює вдячність за підтримку Обговорює гру, в якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило?)
|
2 ТЕО 1.1-1
2 ТЕО 1.1-2
2 ТЕО 1.4-2
2 МИО 3.1-2
2 ГІО 7.2-2 2
МОВ 1.1-1 |
5. |
Дидактична гра «Ми – дослідники»
|
Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди Застосовує за потреби найпростіші матеріали Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження Обговорює гру, в якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило?) |
2 ПРО 1.1-2
2 ПРО 1.4-1
2 ПРО 1.4-2 2 ПРО 2.3-1
2 МОВ 1.1-1 |
6. |
Підведення підсумків
|
З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свої міркування, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.1-1
2 ГІО 7.2-3 |
|
|
|
|
Хід заняття
І. Ранкова зустріч.
1. Привітання.
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
2. Заповнення куточка «Мій настрій».
Після заповнення аналізуємо, якого настрою сьогодні у класі більше.
3. Заповнення щоденних новин.
Повідомлення синоптика:
Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).
На дворі________ (пора року).
Коли в ранці я йшла до школи небо було _____(ясним, похмурим).
Опади (були/не було).
(Синоптик в куточку природи робить відмітки).
4. Оголошення теми тижня та дня.
Сьогодні ми продовжимо поговорити про свої мрії, поговоримо захоплення ваших однокласників, ви більше дізнаєтеся про уподобання своїх друзів.
Вправа «Що я знаю про друга».
Діти стають в коло передають м’яку іграшку однокласнику (однокласниці) і говорять, що знають про їхні уподобання.
— У житті кожної людини є захоплення. Люди малюють, співають, збирають марки, годинами просиджують за комп’ютером, розводять рибок або слухають музику, читають або вирощують кактуси. У кожного — своє хобі. Слово «хобі» в перекладі з англійської означає «захоплення». Захоплення не приносить ані грошей, ані слави. Це заняття для душі. Воно зближує людину зі світом природи, науки, мистецтва, зі світом людей, допомагає знайти сенс життя.
Вправа «Обери своє хобі».
- Чи є серед зображених занять ваше улюблене?
ІІІ. Бесіда на тему «Як знайти для себе нове захоплення?»
— Як же знайти захоплення для душі?
— Пропоную вам подорож у світ захоплень.
Світ захоплень відкриває Країна колекціонерів. Ми вже згадували на минулому уроці про колекціонування . Пригадаємо. Що може колекціонувати людина? (Марки, монети, м’які іграшки, етикетки, значки, моделі машин, літаків, зброю, фантики, книжки, музичні диски.)
— А що дає колекціонування людям? (Людина дізнається про країни, про історію речей, заповнює свій вільний час, спілкується з такими самими колекціонерами.)
— Діти, а серед вас є ті, хто що-небудь колекціонує? (Діти виходять до дошки, розповідають.)
— Попереду нова країна — Країна любителів природи. У ній мешкають люди, які люблять піклуватися про рослин і тварин. У них особливе захоплення, тому що вони мають справу із живими істотами. Усе живе вимагає особливої уваги і турботи, як маленькі діти. (Рибки, розведення кімнатних рослин, квітникарство.)
— У кого вдома є акваріум? Хто займається рибками?
— Хто вигулює свого улюбленця?
— Запрошую вас до Країни музики. Усіх, хто любить співати, танцювати, вигадувати і просто слухати музику, просимо розповісти про своє захоплення. (Танцювальний гурток, музична школа.)
— Просто перед нами — Країна спорту. Це країна спритних, сміливих, сильних. Запрошую до дошки тих, хто захоплюється спортом.
— На нас чекає ще одна зупинка — Країна вмілих ручок. У ній мешкають ті, хто обожнюють шити, в’язати, що-небудь майструвати. Шановні умільці, розкажіть про своє захоплення! (В’язання, малювання, моделювання літаків та ін.)
— Для того щоб знайти своє захоплення,варто спробувати багато різних занять : придбати першу марку, написати перший рядочок, накинути петельку на спицю, зробити перший мазок пензликом. Прагніть зрозуміти, чим би вам хотілося займатися, терпляче прислухайтеся до себе.
- І ми сьогодні на уроці спробуємо знайти для себе нове заняття. І будемо дослідниками , і творцями іграшок, і музикантами.
Весела руханка.
IV. Робота з підручником. С. 8-10. ( О.Волощенко Я досліджую світ).
Вправа 2. Випробуй себе у ролі дослідника і проведи дослід «Тайнопис»
Для його проведення підготуйте для кожної дитини аркуш паперу,
пензлик, тарілочку з молоком.
• Попросіть дітей написати будь-яке слово молоком на аркуші паперу.
• Зачекайте декілька хвилин, щоб молоко висохло.
• Попросіть дітей обмінятися в парах аркушами паперу і прочитати слово, яке
написав/ -ла однокласник/однокласниця. Запитайте дітей, чи вдалося прочитати слова і чому.
• Запаліть свічку та потримайте папір над вогнем. Записане слово проявиться на папері коричневим кольором. Попросіть дітей прочитати записані слова.
Вправа 3. Дидактична гра «Ми – творці іграшок»
• Запропонуйте дітям власноруч виготовити іграшку «круть-верть» «Акробат»
Необхідні матеріали: папір, олівці, фломастери, ножиці, скотч; 3 пластикові
соломинки (2 з них із гофрованою частиною для згинання).
Вправа 6. Розглянь малюнки і знайди 5 відмінностей.
Як створити іграшку «Акробат»
Намалюйте на папері фігурку акробата з піднятими вище голови руками, розфарбуйте її та виріжте. Акробатом може бути будь-хто: мавпочка, клоун, хлопчик, дівчинка, персонаж казки чи мультика – як забажаєте!
Підготуйте «спортивну перекладину» для акробата, з’єднавши три трубочки. Приклейте долоні паперового акробата до «перекладини» скотчем.
V. Підсумок уроку.
- Чи знайшли ви для себе нове захоплення? Яке саме?
Обґрунтуйте свою думку.