Урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" у 1 класі

Про матеріал
Пригадати знання учнів про розмаїття перелітних птахів; з'ясовувати, які зміни відбуваються у птахів з настанням весни; навчати бачити красу рідної природи, цінувати її і берегти; розвивати вміння знаходити взаємозв’язки в природі; вчити аналізувати ілюстрації, знаходити в них необхідну інформацію і робити висновки, розповідати отриману інформацію, доводити свою думку; класифікувати зображення птахів і пояснювати сутність класифікації; розвивати пізнавальний інтерес учнів, увагу та спостережливість, вміння робити правильні висновки; виховувати повагу до природи, любов і дбайливе ставлення до птахів.
Перегляд файлу

 Урок з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі

Тема дня: Птахи

Мета: пригадати  знання учнів про розмаїття перелітних птахів; з'ясовувати, які зміни відбуваються у птахів з настанням весни; навчати бачити красу рідної природи, цінувати її і берегти; розвивати вміння знаходити взаємозв’язки в природі; вчити аналізувати ілюстрації, знаходити в них необхідну інформацію і робити висновки, розповідати отриману інформацію, доводити свою думку; класифікувати зображення птахів і пояснювати сутність класифікації;

             розвивати пізнавальний інтерес учнів, увагу та спостережливість, вміння робити правильні висновки; виховувати повагу до природи, любов і дбайливе ставлення до птахів.

Обладнання:  мультимедійна презентація, запис звучання голосів лісових птахів, картки із зображенням птахів;  пір’їни (гуски та курки), склянка з водою; конверти  із пазлами, загадки про птахів, підручник.

 

.

Хід уроку

I. Ранкова зустріч

1. Вітання у колі друзів

Я всміхаюсь сонечку.

«Здрастуй,золоте!»

Я всміхаюсь квіточці-

Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику –

« Лийся мов з відра!»

Друзям усміхаюся –

Зичу їм добра.

(Передаючи клубочок яскравих ниток, один одному, діти говорять компліменти).

2.Гра « Чарівна торбинка»

До нас в гості прийшла Весна і торбинку чарівну принесла.

 Весна хоче перевірити ваші знання, що  ви знаєте про неї? Тому пропонує попрацювати вам у групах.

- Тож давайте поглянемо, які завдання вона вам підготувала.

 Робота у групах.

I група – весняні зміни   в житті рослин

II група – ознаки весни в неживій природі

III група – зміни в житті комах і риб

IV група – весняні зміни в житті тварин

V група – ранньоквітучі рослини (вибрати ілюстрації  цих рослин)

-Кому б ви подякували за допомогу у підготовці до відповіді ?

3. Мотивація навчальної діяльності.

-Молодці! Всі ви знаєте дуже багато про весну і за це вона хоче вручити

Запрошення у подорож.

Куди ж це вона нас запрошує?

Відгадування загадки.

Прилетіли гості,

Сіли на помості.

Без сокири, без лопати

Поробили собі хати. (Птахи)

- Чи здогадалися куди пропонує нам відправитися Весна? (У світ птахів)

- Чи хотіли б ви здійснити цю подорож?

- Що хочете дізнатися?

ІІ. Повідомлення теми  уроку.

- Орнітологи –вчені, які досліджують птахів, відкривають перед нами багато цікавих таємниць. Тому сьогодні на уроці ми спробуємо бути уважними і спостережливими дослідниками, адже маємо знайти відповіді на всі ваші питання. 

  •  Що належить до живої природи? (Людина, рослини, тварини.)
  • Яку тему ми досліджуємо на цьому тижні? (Царство тварин.)
  • Доведіть, що тварини  належать до живої природи? (Вони народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають.)

   Щоденні новини

  • Яка зараз пора року? (Весна.)
  • Назвіть весняні місяці. (Березень,квітень,травень.)
  • Який зараз місяць?
  • Чи знаєте ви, чому він так називається? (Відповіді дітей.)
  • А який день тижня? 
  • Яке сьогодні число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • А чи є сьогодні вітер?
  • Погляньте у вікно. Який стан неба?
  • Чи помітили ви опади? Які саме?

ІІІ. Актуалізація знань

« Мозковий штурм»

  • Які групи тварин ви знаєте?
  • Наведіть приклади тварин.

Робота в групах.

 Гра «Цікаві пазли»

Кожна група із пазлів складає картинку і відгадує хто на ній зображений.

  • До якої групи належить тварина, яку склали з пазлів? Поясніть чому?

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Ознайомлення з різноманітним світом птахів.

( Звучить звукозапис голосів птахів.)

Прислухайтесь, здається чути чиїсь голоси.

-Так, вірно! Давайте запросимо птахів  на урок.

(Виходять діти в ролі перелітних  птахів)

2. Бесіда

- Хто ж до нас із птахів завітав?(діти називають птахів)

- Придивіться, чи немає серед них птаха,котрий порушив певну закономірність?

- Хто це?

- Чому?(тому що це перелітний птах)

-І справді. Весна задоволена вашою працею, тому прислала до вас своїх посланців

-Давайте послухаємо, що цікавого вони нам розкажуть.

3. Розповіді  учнів про птахів (у супроводі зі слайд-шоу:шпак,жайворонок, зозуля)

1 слайд Шпак (виступ учня у шапочці шпака).

Я- шпак, є одним із перших вісників весни. Уже в березні можна почути мою бадьору пісню. В народі мене ще називають пересмішником, бо маю неабиякий талант копіювати голоси інших птахів, звірів. Можу  цвірінькати, щебетати, каркати, квакати, гавкати, а найбільше – свистіти. Повернувшись із вирію, відразу шукаю свою шпаківню. Часом буває, що вона зайнята горобцями, тож доводиться відстоювати свої права. Інколи можу оселитися у дуплі дятла.  Шпак – дуже корисний птах. Дбаючи про їжу для себе і своїх шпаченят, я знищую велику кількість гусені, метеликів, жуків, слимаків, саранчі.

Люблю смакувати й хрущами.

2 слайд  Жайворонок (виступ учня).

Я – Жайворонок. З великою радістю майже разом із шпаком повертаюся із далекої чужини. Як же я люблю походжати по тільки- но звільненому від снігів полю, або стрілою піднятися з піснею високо в небо. Жайворонок – одна з небагатьох пташок, яка співає в польоті. Мабуть тому й назвали мене співцем хліборобського поля і небесної блакиті. Вважають, якщо я повернувся, то слід розпочинати оранку і сівбу. Послухайте мій спів.

3 слайд  Зозуля (виступ учениці).

Я – зозуля, ключниця теплих країв. Адже восени відлітаю одна з перших у вирій. А от повертатися не спішу і роблю це останньою.  Нехай на деревах з’являться листочки, більшість птахів відкладуть яйця у новозбудованих гніздах, тут і моя черга настане повернутись. Я тихцем підкину своє яйце у чуже гніздо і можу насолоджуватися співом зозулі самця, бо й цього робити я не вмію. Може б мене вже й прогнали з пташиної родини, та я є відмінним помічником у знищенні шкідливих комах. Тільки вдумайтеся: за годину можу поїдати близько сотні волохатих гусениць, не беручи до уваги дрібних комах. А за літній день – знищую їх   близько тисячі.

2.Хвилинка відпочинку

- А зараз весна вас запрошує на таночок.

- Яких ще перелітних птахів ви знаєте? Які в них турботи навесні?

 

3.  «Ми – дослідники».

1.Робота в групах

- Ми знову повертаємося до роботи в групах. Всі групи отримують картку із завданням. Кожна група буде досліджувати певний період весни у житті птахів.

Завдання:  уважно прочитати, обговорити, підготувати результати дослідження.

2.Проведення досліду.

  •     Чи спостерігали ви, як лебеді, гуси і качки, виходячи з водойми, тріпочуть крильми. З них спадають краплини води. І птахи потім залишаються сухими. Хіба  їх пір’я не намокає у воді? Давайте переконаємося у цьому, проведемо дослід. Пограємось у юних дослідників.
  • Візьміть у руки гусячу пір'їну. Яка вона на вагу? (Легка.)
  • Опустіть  гусячу пір’їну у склянку з водою. Торкніться пера. Чи стало перо мокрим?  (Ні.)
  •  А тепер опустіть у воду курячу пір’їну. Що ви помітили? (Куряча пір’їна стала мокрою.)   

Лебеді, гуси, качки, коли чистять дзьобом своє пір’я, то одночасно змащують його жиром. Тому пір’я цих птахів не намокає під час плавання. У курки такого жиру немає, тому її пір’я у воді намокає.

 

 V. Узагальнення і систематизація отриманих знань.

- Молодці! А тепер  Весна хоче перевірити, хто з вас був під час уявної подорожі найуважніший?

Тому підготувала вам вікторину.

1. Пташина вікторина

- Як називають вчених, які досліджують життя птахів?  (Орнітологи)

- Кожен заслухається співом цього маленького сіренького співця. (Соловей)

- Кого із птахів називають пересмішником або наслідувальником. (Шпак)

- Пташка, яка передбачає дощову погоду. (Ластівка)

- Пташка, яка не висиджує і не доглядає своїх малят. (Зозуля)

- Цей птах здатен вивчити безліч різних звуків, мелодій та голосів. (Шпак)

- Якого птаха називають птахом поля?  (жайворонок)

Поміркуймо! 

Є водоплавні та комахоїдні птахи

- Поміркуйте, чим відрізняються ці дві групи птахів?

- Яка група , на вашу думку, прилітає першою?(Водоплавні)

- Чому? (Бо річки звільняються від криги швидше, ніж з’являться комахи, …і т.д.)

- Птахи дуже щасливі, бо повертаються в рідний край. А як до цього явища ставляться люди?

- Тому не даремно у народній мудрості є безліч прислів’їв та приказок про птахів.

2. Гра «Скринька мудрості».

- Ваше завдання відновити ці прислів’я.(розміщено на дошці)

Пташка славиться польотом, а людина – працею.

Де багато пташок, там нема комашок.

Ранні пташки росу п’ють, пізні сльози ллють.

Ластівка день починає, а соловей кінчає.

VI. Підбиття підсумків.

      1.Метод «Шести капелюхів» (Діти діляться відчуттями з приводу отриманої  інформації)

  1. Гра «Можна — не можна» з використанням цеглинок LEGО DUPLO.
  2. Дидактична мета: закріпити знання дітей про шанобливе ставлення до тварин.

Учитель пропонує учням уявити, що вони знаходяться в лісі. Він називає дію, а діти піднімають зелену цеглинку «можна», червону – «не можна».

-   Спостерігати за птахами.

      -    Ловити птахів.

-    Фотографування птахів.

-    Підгодовувати птахів.

-    Охороняти пташині гнізда.

-    Малювати птахів.

-    Руйнувати пташині гнізда.

 

  •  Дякую вам за роботу. За те, що ви так гарно працювали на уроці, справилися зі всіма завданнями,  дізналися багато нового про птахів.  Весна зараховує вас до юних орнітологів, маленьких вчених, які вивчають життя птахів.

 

 

docx
Додано
20 липня 2019
Переглядів
853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку