Урок з історії України для 7-го класу на тему: "Узагальнення та коренція знань: Київська Русь (Русь-Україна наприкінці Х-першій половині ХІ ст)"

Про матеріал

урок узагальнення для учнів 7-го класу у формі гри-змагання. Поділ учнів на 2 команди, яким пропонуються завдання різних рівнів складності (наприклад: "Розминка", "Конкурс капітанів" тощо).

Перегляд файлу

План-конспект уроку з історії України, 7 клас

ТЕМА. Урок узагальнення та корекції знань з теми «Київська Русь  (Русь –Україна )наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.»

  Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про виникнення та розквіт Київської Русі (Русі-України); розвивати самоосвітні вміння і навички роботи учнів з першоджерелами і додатковою літературою при підготовці до уроків, використовувати знання, які учні засвоїли на попередніх уроках, працювати в колективі; викликати інтерес до навчання, розвивати образне мислення, фантазію, уяву учнів; виховувати почуття поваги до історії України.

    Тип уроку: закріплення засвоєних знань.

    Форма уроку: урок – гра

    Обладнання: карта «Київська Русь», емблеми команд, карточки із завданнями.

   (Випереджальне завдання: учні заздалегідь поділені на 2 команди, дають їм назви, придумують емблеми та їх захист відповідно вивченій темі.)

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент.

Підготовка кабінету, налагодження дружньої атмосфери в класі.

ІІ. Основна частина уроку

Представлення команд, їхні назви, емблеми.

І раунд ( «Розминка»)  1вірна відповідь – 1бал

(Вчитель виступає в ролі координатора; організовує та налаштовує команди на роботу.)

Запитання для першої команди

  1.                     Столиця давньоруської держави.
  2.                     Перші історичні праці.
  3.                     Грошова одиниця Київської Русі.
  4.                     Київська княгиня.
  5.                     Вільний селянин.
  6.                     Рік запровадження християнства.
  7.                     Князі , які першими прийняли християнство.
  8.                     Собор, побудований на місці перемоги над печенігами.
  9.                     Князь – воїн.
  10.                Відомий київський лікар.

Запитання для другої команди:

  1.        Сорочка з металевих кілець.
  2.        Глава давньоруської держави.
  3.        Народні збори на Русі.
  4.        Залежний селянин.
  5.        Князь, що запровадив християнство.
  6.        Давньоруський збірник законів.
  7.        Озброєні загони відданих князю воїнів.
  8.        Талановитий художник, який працював в Печерському монастирі.
  9.        Князь, який побудував собор на місці перемоги над печенігами.
  10.   Сини київського князя Володимира Великого, підступно вбиті своїм братом Святополком.

 

Бонусні запитання для обох команд:

1. Антський племінний союз розпався під ударами:

а) готів;     б) гунів;               в) аварів.

2. Володимир Великий прийшов до влади:

а) 972 р.;   б) 980 р.;    в) 988 р.

 

1. Кого автор «Повісті минулих літ» вважає засновником Києва:

а) Олега;  б) Рюрика;    в) Кия?

2. Ярослав Мудрий прийшов до влади:

а)  1010 р.;   б) 1019 р.;  в) 1036 р.

ІІ раунд («Темна конячка»)

Запитання дається одному із членів команди. Якщо відповідає він самостійно, то команді приносить 3 бали, а якщо з допомогою команди – 1 бал. Якщо команда відповіді не може дати, то відповідають суперники і одержують 3бали.

Запитання 1-ій команді:

  1.              Хто із руських князів були представниками династії Києвичів?
  2.              Хто із руських князів перед боєм попереджав: «Іду на ви»?
  3.              Про кого з князів мовиться: «І сказали греки: “Чого хочете — (того) ми й дамо тобі”. І зажадав (він) дати воям на дві тисячі кораблів по дванад­цять гривень...
  4.              «Не ходи, але візьми данину, яку брав Олег, додам до цієї данини». Ці слова візантійського імператора адресовані…
  5.              Хто із князів вперше впорядкував виплату данини підданих князям.

           6.   Про кого з князів мовиться: «Ідіте ви з даниною додому, а я вернусь і походжу ще”. І відпустив він воїнів  додому, а з невеликою дру­жиною (армія) вернувся, жадаючи більше майна».  Костянтином …»?

 

Запитання 2-ій команді:

  1. Який князь завдяки шлюбам своїх дітей підтримував династичні зв’язки з володарями могутніх держав Європи?
  2. «Як повадиться вовк в овечу отару, то виносить всіх овець»,- так сказали древляни про київського князя...

               3. Який князь  воював із кочовиками, з хозарами

          4. Про кого ці слова: «Чужого шукаючи – своє загубив»…

          5. Князь, що загинув від свого коня.

  1. Хто очолював у 957р. дипломатичну місію до Візантії?

Бонусні запитання для обох команд:

1. Встановіть відповідність між іменами київських князів та часом їх прав­ління:

1) Ольга;

а) 882-912 рр.;

2) Володимир;

6)912-945 рр.;

3) Ігор;

в) 945-957 рр.;

4) Олег

г) 980-1015 рр.

1. Установіть відповідність подій з іменами руських князів.

А  Володимир Великий

1  повстання древлян

Б  Ярослав Володимирович

2  офіційне хрещення Русі

В  Ігор

3  створення «Руської Правди»

Г  Святослав Ігорович

4  дунайські походи руської дружини

 

 

ІІІ раунд  «Турнір капітанів»

Капітани представляють своє творче домашнє завдання – підготувати тези на тему: «Опис відомих пам’яток Києва періоду правління Ярослава мудрого». (Оцінюється 12балами).

ІV раунд «Ти мені – я тобі»

Від кожної команди виступає 4 учасники. Кожен із 4-ох  визначає суперника, який буде відповідати на його запитання. Запитання підготовлені учнями самостійно. Якщо суперник відповідає  - отримує 5 балів, якщо просить допомоги у товаришів – 3 бали.

Запитання для прикладу:

  1.              В яких князів були однакові прізвиська?

2. Встановіть послідовність правління київських князів, записавши їх  імена у відповідному порядку:

а) Ольга;

б) Володимир;

в) Ігор;

г) Олег;

д) Святослав;е) Ярослав.

3. Яка відстань від Царграда до Константинополя?

  1.  Хто з князів став першим законодавцем Київської Русі?

VІ гейм «Мандрівник»

Команди по черзі виконують завдання. За кожну правильну відповідь – 3 бали.

Показати на карті Київську Русь:

  1. За часів Аскольда, Діра та Олега.
  2. За Ігоря , Ольги та Святослава.
  3. За Володимира та Ярослава.

              4. Покажіть країни, з якими Ярослав Мудрий мав династичні відносини, а також ті, з якими вів війни протягом свого правління.

ІІІ. Підсумковий етап.

Підрахунок балів команд. Учитель підводить підсумки гри, визначає команду – переможця.

Найбільш активні учні отримують високі оцінки.

doc
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
2261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку