Розробка містить презентацію до уроку-практичного заняття. В презентації використані: відеоролік з циклу "Історія України" (49 серія) та реп-версія групи "Каста". Під час практичної роботи учні працюють в парах і об'єднуються у три великі групи. Висвітлюються джерела про похід, ймовірність авторства, тематика та головна ідея твору, дійові особи, перебіг походу, причини і наслідки поразки русичів. Наявні завдання для закріплення знань.
Мета: - ознайомити зі змістом І художнього твору Київської Русі; - завдяки твору визначити мету, причини поразки, наслідки походу князя Ігоря; - скласти історичний портрет князя Ігоря; - визначити основну ідею твору; - з'ясувати достовірність відомостей; - розвивати вміння висловлювати і захищати власну думку
Першовідкривач «Слова…»Відкрито наприкінці ХVІІІ ст. О. Мусіним-Пушкіним, який знайшов збірник давньоруських творів у Ярославському Спаському монастиріРукописний варіант тексту представлений Катерині ІІВперше опубліковано у 1800 році в МосквіОригінал згорів під час московської пожежі 1812 року
Завдання до відеоролика1. Який Київський князь очолив похід проти половців?2. Чому Ольговичі не підтримали похід Київського князя?3. Мета походу Ігоря?4. Яке значення мало сонячне затемнення?5. Результат першого бою?6. Причини поразки русичів у другій битві?7. Наслідки поразки ?8. Доля полонених князів?
Завдання до відеоролика1. Який Київський князь очолив похід проти половців?2. Чому Ольговичі не підтримали похід Київського князя?3. Мета походу Ігоря?4. Яке значення мало сонячне затемнення?5. Результат першого бою?6. Причини поразки русичів у другій битві?7. Наслідки поразки ?8. Доля полонених князів?
Композиція поеми: Вступ. Збори у похід, сонячне затемнення. Перший бій. Сон. Другий бійІсторія боїв з половцями. Поразка війська Ігоря. Ліричний відступ про міжусобиціСон Святослава, «Золоте слово» Святослава. Звернення автора до руських князів. Плач Ярославни. Повернення Ігоря з полону. Урочиста зустріч Ігоря