Конспект уроку з природозновства 1 клас

Про матеріал

Даний конспект уроку підготовлений для учнів 1 класу , для ознайомлення із тваринами Тернопільської області. Цікаві завдання, дидактичні ігри природничого характеру.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку-подорожі з природознавства

у 1 класі на тему: «Тварини рідного краю»

Тернопільщина

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Підготувала

                                                                     вчитель початкових класів

                                                                       ЗОШ І – ІІ ст. села Товсте

                                                                            Гусятинського р – ну

                                                                              Тернопільської обл.

                                                              Сидорчук Тетяна Ярославівна

 

Тема. Тварини рідного краю (риби, птахи, звірі).

Мета. Розширити уявлення учнів про природу Тернопільщини; формувати уявлення про диких тварин рідного краю.  Ознайомитись з тваринами Тернопільської області. Розвивати мислення, спостережливість, увагу, бажання пізнати рідний край.  Виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до тварин рідного краю.

Обладнання. Презентація, роздаткові картки із завданнями.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Сьогодні у нас незвичайний урок, ми вирушимо у подорож із нашим вірним другом, а яким саме ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку:

Він стояв хвостом махав.

— Хто такий? — питаю. — Гав!

І відтоді, всім скажу,

Я із ГАВОМ тим дружу!

 ІІ. Хвилинка спостережень.

  • Який стан неба?
  • Холодно чи тепло надворі?
  • Чи є опади?
  • Яка пора року?
  • Який місяць?
  • Чи був зранку вітер коли ви йшли до школи?

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

  1. Робота у групах. Дидактична гра «Чи знаємо ми добре звірів?»
  • Пограємо у гру «Чи знаємо ми добре звірів?». Перед вами на картках зображені тварини. У мене на столі стоять дві коробки (одна червоного кольору, друга зеленого кольору). Вам потрібно обрати керівника групи і він принесе звірів у зелену коробку, а всі інші тварини у червону коробку. Будьте уважні!  Чия група помиляється вибуває з гри. Винагородою будуть кісточки, адже собачка любить гризти кісточку.

(Собака,горобець, ведмідь, їжак, карась, метелик, кажан, бобер, лисиця, кріт, муха, лев, дельфін, кит, заєць, акула, дикий кабан, вівця, жаба, миша, бджола козуля).

  1. Розгадати кросворд. Коротенько розповісти що ми знаємо про звірів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Не ходжу я, скакаю, бо нерівні ноги маю. (заєць)
  2. По полю та лісу гасає, овечок хапає, та всіх лякає. (вовк)
  3. Влітку гуляє, а взимку спочиває. (ведмідь).
  4. Хто в землі метро будує, та всю зиму там полює. (кріт)
  5. Хоч мала сама на зріст, та пухнастий маю хвіст. (білка)

ІV. Актуалізація знань учнів. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці разом із собачкою (діти придумують назву собаки) ми  продовжимо знайомитись із природою рідного краю. Щоб дізнатися про що йтиметься на уроці, собачка пропонує загадки( учитель демонструє ілюстрації тварин, про яких йтиметься в загадках).

  • Я руда, низького росту,
    Хитра я і довгохвоста.
    На курей я вельми ласа – 
    В них таке смачненьке м'ясо…
    Вовку-брату я сестриця,
    А зовуть мене…
    (Лисиця)

 

  • Біла латка,
    Чорна латка
    По дереву скаче.
    (Сорока)

 

  • Маленьке, сіреньке,
    А хвостик як шило.
    (Миша)

 

  • Хочеш рибку цю піймати

— Треба черв’ячка їй дати.

Хоч і хижий, та не щука,

І на вигляд геть не злюка. (окунь)

 

  • У долині цілий день

        Він співа дзвінких пісень.

        Як верба і як калина,

        Птах цей — символ України.

        Тішить піснею людей

        Гарна пташка — …(соловей).

 

  • Ця червона намистинка
    Має крильця у краплинках,
    Невеличка, гарна дуже,
    Упізнай її, мій друже —
    На твою долонечку
    Прилетіло…(сонечко).
  • Як одним словом можна назва відгадки? ( це – тварини).
  • До якої групи належать ці тварини ? ( це дикі тварини)
  • Яких тварин називають дикими і де вони живуть?
  • Розгляньте малюнки на с. 80 у підручнику і назвіть групи тварин, зображених на ілюстрації.

У нашому краї на Тернопільщині живе багато різноманітних тварин. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, які дикі тварини живуть у нашому краї, як вони називаються. Ви навчитеся описувати і розпізнавати тварини свого краю.

Тема сьогоднішнього уроку «Тварини рідного краю».

 

V.  Вивчення нового   матеріалу.

      1.  Бесіда із супроводом презентації з метою формування про тварин, які живуть у лісах рідного краю.

- Які звірі живуть у лісі?

- Які птахи живуть  у лісі?

- Фізкультхвилинка

Бігав по двору цуценя, (повільний біг на місці)
Бачить шматочок пирога. (нахил вперед, руки в сторони)
Під ганок заліз і з'їв, (присісти, руки до рота)
Розвалився, засопів. (руки в сторони, голову на бік)

-  Демонстрація презентації про звірів і птахів лісу у рідному краї.

Діти зараз наш собачка поведе нас у ліс, і ми з вами познайомимося із звірами та птахами які живуть на території Тернопільської області.

       Серед них: заєць сірий, лисиця звичайна, тхір лісовий, дикий кабан, куниця лісова, козуля європейська, їжак європейський, вовк.

 З птахів: тетерук, орябок, горлиця звичайна, канюк звичайний, лелека білий, дятел звичайний, грак, сорока, шпак звичайний, сіра ворона.

     2.Формування уявлень про земноводних тварин нашої області. (презентація)

 Серед земноводних найпоширенішими є: жаби, ропуха сіра, квакша, тритон.

Серед плазунів: ящірки, черепаха болотяна, водиться 4 види змій: гадюка звичайна, мідянка, полоз лісовий, вуж звичайний.

  1. Тварини водойм. (презентація).
  • Яких тварин вам доводилось бачити у рідному краї?

VІ. Закріплення знань, умінь навичок учнів.

  1. Робота в зошиті з друкованою основою.
  2. Дидактична гра «Хто де живе?»

Вчитель роздає учням картки на яких зображено ілюстрації тварин, кольорові кружечки, учням потрібно біля кожної тваринки приклеїти відповідний колір, хто де живе.

  1. Зелений – у лісі
  2. Червоний – на луках
  3. Синій – у воді

(можна коротко і обговорити про деяких тваринок).

VІІ. Підсумок уроку.

  • Яку тему вивчали на уроці?
  • Що нового дізналися на уроці?.

А тепер підсумуємо хто скільки кісточок зібрав на уроці, щоб поласував собачка. (підраховуємо і даємо вербально оцінку учням).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Хто де живе?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
28 січня
Переглядів
351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку