Даний конспект уроку підготовлений для учнів 1 класу , для ознайомлення із тваринами Тернопільської області. Цікаві завдання, дидактичні ігри природничого характеру.
Конспект уроку-подорожі з природознавства
у 1 класі на тему: «Тварини рідного краю»
Тернопільщина
Підготувала
вчитель початкових класів
ЗОШ І – ІІ ст. села Товсте
Гусятинського р – ну
Тернопільської обл.
Сидорчук Тетяна Ярославівна
Тема. Тварини рідного краю (риби, птахи, звірі).
Мета. Розширити уявлення учнів про природу Тернопільщини; формувати уявлення про диких тварин рідного краю. Ознайомитись з тваринами Тернопільської області. Розвивати мислення, спостережливість, увагу, бажання пізнати рідний край. Виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до тварин рідного краю.
Обладнання. Презентація, роздаткові картки із завданнями.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Сьогодні у нас незвичайний урок, ми вирушимо у подорож із нашим вірним другом, а яким саме ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку:
Він стояв хвостом махав.
— Хто такий? — питаю. — Гав!
І відтоді, всім скажу,
Я із ГАВОМ тим дружу!
ІІ. Хвилинка спостережень.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
(Собака,горобець, ведмідь, їжак, карась, метелик, кажан, бобер, лисиця, кріт, муха, лев, дельфін, кит, заєць, акула, дикий кабан, вівця, жаба, миша, бджола козуля).
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
ІV. Актуалізація знань учнів. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні на уроці разом із собачкою (діти придумують назву собаки) ми продовжимо знайомитись із природою рідного краю. Щоб дізнатися про що йтиметься на уроці, собачка пропонує загадки( учитель демонструє ілюстрації тварин, про яких йтиметься в загадках).
— Треба черв’ячка їй дати.
Хоч і хижий, та не щука,
І на вигляд геть не злюка. (окунь)
Він співа дзвінких пісень.
Як верба і як калина,
Птах цей — символ України.
Тішить піснею людей
Гарна пташка — …(соловей).
У нашому краї на Тернопільщині живе багато різноманітних тварин. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, які дикі тварини живуть у нашому краї, як вони називаються. Ви навчитеся описувати і розпізнавати тварини свого краю.
Тема сьогоднішнього уроку «Тварини рідного краю».
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда із супроводом презентації з метою формування про тварин, які живуть у лісах рідного краю.
- Які звірі живуть у лісі?
- Які птахи живуть у лісі?
- Фізкультхвилинка
Бігав по двору цуценя, (повільний біг на місці)
Бачить шматочок пирога. (нахил вперед, руки в сторони)
Під ганок заліз і з'їв, (присісти, руки до рота)
Розвалився, засопів. (руки в сторони, голову на бік)
- Демонстрація презентації про звірів і птахів лісу у рідному краї.
Діти зараз наш собачка поведе нас у ліс, і ми з вами познайомимося із звірами та птахами які живуть на території Тернопільської області.
Серед них: заєць сірий, лисиця звичайна, тхір лісовий, дикий кабан, куниця лісова, козуля європейська, їжак європейський, вовк.
З птахів: тетерук, орябок, горлиця звичайна, канюк звичайний, лелека білий, дятел звичайний, грак, сорока, шпак звичайний, сіра ворона.
2.Формування уявлень про земноводних тварин нашої області. (презентація)
Серед земноводних найпоширенішими є: жаби, ропуха сіра, квакша, тритон.
Серед плазунів: ящірки, черепаха болотяна, водиться 4 види змій: гадюка звичайна, мідянка, полоз лісовий, вуж звичайний.
VІ. Закріплення знань, умінь навичок учнів.
Вчитель роздає учням картки на яких зображено ілюстрації тварин, кольорові кружечки, учням потрібно біля кожної тваринки приклеїти відповідний колір, хто де живе.
(можна коротко і обговорити про деяких тваринок).
VІІ. Підсумок уроку.
А тепер підсумуємо хто скільки кісточок зібрав на уроці, щоб поласував собачка. (підраховуємо і даємо вербально оцінку учням).
Додатки
\
Дидактична гра «Хто де живе?»