Урок з курсу «Я досліджую світ» 1 клас.
Тема: «Ким працюють мої батьки?»
Мета: продовжити формувати уявлення учнів про різноманітність професій, важливість і значення кожної з них, розширювати знання дітей про професії їхніх батьків; розвивати пізнавальний інтерес; збагачувати словниковий запас слів.
Вчити аналізувати, узагальнювати. Виховувати шанобливе ставлення до людей праці. Формувати ключові компетентності: спілкування держаною мовою, уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.
Наскрізна змістова лінія: «Громадянська відповідальність».
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: виставка малюнків «Професії наших батьків», презентація, настільна інтерактивна гра «Мої перші речення» (професії), лепбуки дітей, паперові сніжинки різного кольору для самооцінювання.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Привітання (хвилинка релаксації).
Сонце піднімається,
Серце зігрівається,
Прокидається земля,
З нею – я.
Новини дня (робота з календарем).
-Яке сьогодні число і місяць? -Який день тижня? - Який стан погоди? Яка пора року?
-Сьогодні перший день зими. Народна прикмета говорить про те, що яка погода 1 грудня, така й упродовж всієї зими протримається.
- 1 грудня відзначають Всесвітній день боротьби зі СНІДом, червона стрічка – символ боротьби з цією хворобою; ми почепили ці стрічки, щоб показати, що ми теж підтримуємо і солідарні з тими людьми, які хворіють на СНІД.
- Діти, а хто лікує хвороби? (Лікар, медсестра).
Вправа для інтелектуального спілкування «Крісло автора».
- У нашої Марійки мама працює медичною сестрою Запросимо Марійку до «Крісла автора» розповісти про мамину професію.
Моя мама працює в лікарні медичною сестрою. Вона незамінний помічник лікаря. Мама міряє тиск хворим людям, робить уколи, ставить крапельниці. Професія мами одна з найважливіших. Вона допомагає людям.
-Дякую, за надану інформацію. Беремо із собою у великий мішок увагу, розум, охайність, кмітливість і сідаємо за парти.
ІІ. Перевірка раніше засвоєного матеріалу .
Гра «Влови слово».
-Діти, про кого і про що ми з вами говорили на попередньому уроці? (Говорили про школу і досліджували професії людей, які в ній працюють).
- Пограємо в гру «Влови слово». Я називатиму професію, якщо вона стосується школи, то ви плескаєте в долоні.
Вчитель, поліцейський, медсестра, офіціант, машиніст, кухар, прибиральниця, суддя, модель, директор, політик, космонавт, бібліотекар.
ІІІ. Актуалізація опорних знань .
Бесіда.
-Як називаються люди найрідніші, найдорожчі для кожного з нас?
-Так, це наші батьки, дідусі й бабусі, брати й сестри, це наша родина. Я вдячна вам за «родинні дерева», які ви підготували разом з батьками на попередніх наших заняттях.
-Батьки дбають один про одного, вони працюють, щоб забезпечити свою родину.
ІV. Повідомлення теми, мети й мотивації навчальної діяльності учнів.
-Сьогодні на уроці ми продовжимо досліджувати світ професій, а саме професії ваших батьків.
- А хто з вас знає, для чого нам треба знати про професії? (У майбутньому це допоможе вам правильно обрати професію для себе, щоб заробляти кошти, отримувати задоволення від улюбленого виду діяльності, приносити користь іншим людям).
V. Засвоєння нових знань, умінь і навичок учнів.
1. Робота за підручником (ст.81).
- Давайте розгорнемо підручник і прочитаємо, що сказано про професію.
- Розгляньте малюнки, пограємо в гру «Упізнай професію». Хто під №1?і т.д.
Репортер – це людина, яка бере інтерв’ю та розповідає про події у світі, різні новини.
- Хором прочитаємо назву професії, розміщуємо до стіни слів.
2. Виставка малюнків.
- Про те, що у світі існує безліч професій свідчить наша виставка.
3. Розповіді дітей.
- А про деякі з них розкажуть наші учні. Ми уважно будемо слухати і запам’ятовувати назви професій.
Фармацевт
Моя мама – фармацевт. Вона працює в аптеці, допомагає хворим отримати необхідні ліки в найкоротший термін. Також вона виготовляє різні мазі, краплі, мікстури.
-Хто запам’ятав професію Даринчиної мами?
-Скажемо хором фармацевт, розмістимо до нашого словника.
Військовий
Мій тато – військовий. Він захищає мир на Землі. Я дуже пишаюсь своїм татом.
-Тато Михайлика і Ані Панченко є військовими, які брали участь у війні на Сході України. Військовими можуть стати тільки чесні, сміливі та сильні духом люди.
-Давайте прочитаємо військовий.
- А Максимка прочитає загадку, якщо ви її відгадаєте, то дізнаєтесь ким працює його тато.
Тисне вчасно гальма й газ,
Відвезе усюди нас.
Для доріг він хлопець свій!
За кермом сидить… ВОДІЙ.
-Хто такий водій? Водій – це людина, яка керує транспортним засобом, перевозить людей, вантажі.
-Щоб стати водієм, треба бути уважним, мати добру пам’ять, тому що необхідно орієнтуватись у великій кількості знаків, любити техніку.
4. Фізхвилинка
- Зараз трішки перепочинимо з нашою пандочкою.
https://www.youtube.com/watch?v=yYj8l95hh8g
-Про які професії вона згадала?
-Сашко Дерманський, дитячий український письменник, написав вірш «Мамина робота», уважно його послухайте, а потім скажете які професії він згадує?
https://www.youtube.com/watch?v=_oYXu-VkF5U
Вовина мама працює в буфеті,
Вові з роботи приносить котлети.
Вітьчина мама працює в таксі
−
В них на таксі всюди їздять усі.
Васина мама торти випікає
−
Вася щодня ті торти наминає...
Ні, я не заздрю, бо мама в
торбинці
Теж мені носить цікаві гостинці...
Мама працює в «Прогнозі погоди».
Мама приносить з роботи
пригоди.
В неї у сумці − вітри і морози,
Хмари, тумани, сніги або грози.
Щойно ми всі уночі засинаєм,
−
Все те із сумки у дім виринає.
Наш коридор застилають тумани,
Грози гримлять, мов сердиті
вулкани.
Серед вітальні вгніздилася хмара,
Сіра, кудлата, неначе примара.
То якось був навіть смерч прокотився
Кіт на підлозі мов дзиґа крутився.
То в нас дощі лупотять по
паркету,
То ожеледиця під туалетом,
В спальні морози щипають за
ноги,
В ванній висока відносна
вологість...
Я вже мовчу про обидва
балкони:
Там − атмосферні фронти і
циклони...
Та непогоди у нас не буває:
Мама сама нам, як сонечко, сяє!
-Про які професії говорить письменник? (Продавець, таксист, кондитер).
-Ким працює мама хлопчика у вірші? (Синоптик, диктор).
-Синоптик – це людина, яка спостерігає за погодою: температурою повітря, напрямом і силою вітру, відсутність чи наявність опадів, хмарність неба.
-Як ви вважаєте, чи важливо це знати? (Прогнози погоди необхідні для польотів літаків, плавання кораблів і для мандрівників).
Синоптик, кладемо в кишеню.
Диктор - працівник радіо або телебачення, який читає текст перед мікрофоном, який подали синоптики.
-У вірші згадується професія кондитера, про неї нам розповість Іван Гузенко.
Кондитер
Моя мама – кондитер. Кондитер – це професійний кухар, який готує різні кондитерські вироби: тістечка, тортики, десерти та інші солодощі. Мамина професія дуже смачна!
Кондитер, кладемо в кишеню.
5. Робота в групі.
- Хто такий редактор?
Редактор – це людина, яка працює з текстом. Зараз ви спробуєте побувати в ролі редактора – будете складати речення. На ігровому полі за схемою треба дібрати відповідні малюнки за запитаннями.
Працюємо в групах. Пригадаємо правила.
(Доповідач зачитує речення, які склали).
6. Фізхвилинка «Ми йдемо фотографувати ведмедя».
- Діти, хто такий фотограф? (Людина, яка робить гарні фотографії).
- Давайте і ми спробуємо бути фотографами.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
-Тепер я перевірю , чи уважно ви досліджували професії батьків. Попрацюємо з лепбуками. Розгорніть їх. Перед вами картки з малюнками професій. Я даю характеристику професії, а ви відгадуєте і кладете у відповідну кишеню.
- Людина, яка бере інтерв’ю та розповідає про події у світі, різні новини. (Репортер).
- Захисник миру на Землі. (Військовий).
- Робить фото на пам’ять. (Фотограф).
- Допомагає хворим отримати необхідні ліки в найкоротший термін. (Фармацевт).
- Людина, яка спостерігає за погодою. (Синоптик).
- Яка професія заховалась в ребусі? (Водій).
- Відгадайте загадку.
(Кондитер).
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Як на вашу думку, чи всі професії важливі про які ми сьогодні говорили?
- А що треба вам робити, щоб у майбутньому обрати улюблену справу, бути схожими на батьків? (Старанно і наполегливо вчитись). Ваша праця – це навчання.
- І ось про це нам розкажуть діти, які підготували вірш Анатолія Костецького.
Головна професія
Спитай у тата і у мами,
Які професії у них.
Професій різних є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх! Софія Ярошенко
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться у житті.
Вона для кожного найперша,
Якої вчитимешся й ти! Назар Шевченко
Учитель, лікар та геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр —
Всі називають головною
Одну професію — школяр! Матвій Герасименко
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть! Анна Панченко
- Так, яка у вас зараз професія? Коли ви закінчете навчання, оберете професію, виконувати свої обов’язки треба чесно і добросовісно.
- Продовжіть речення:
- Сьогодні я дізнався/дізналась про…
- Мені було цікаво…
- Мене здивувало…
- Тепер я знаю…
- Оцініть свою роботу:
Я молодець!
Я добре працював/працювала.
Я можу працювати краще.
-На уроці з образотворчого мистецтва діти перевтілюються в художників. І ми вирішили гостям подарувати їхні роботи.