Урок з курсу «Я досліджую світ» у 2 класі ( за підручником Т.Гільберг) за темою « ЯК ТВАРИНИ ГОТУЮТЬСЯ ДО ЗИМИ»

Про матеріал
Урок формування вмінь і навичок. Освітні галузі: природнича, мовно-літературна
Перегляд файлу

Бондаренко Альона Костянтинівна,

вчитель вищої категорії,

КЗО «СЗШ№31» ДМР

 

 

 

Урок з курсу  «Я досліджую світ» у 2 класі

 (  за підручником Т.Гільберг) за темою

 « ЯК ТВАРИНИ ГОТУЮТЬСЯ ДО ЗИМИ»

 

 

 

Мета:

формування предметних компетентностей: встановити причинно-наслідкові зв’язки між змінами в неживій природі, житті рослин та тварин;  учити дітей правильно ставити та відповідати на запитання; збагачувати словниковий запас, виховувати ціннісне ставлення до  довкілля.

 формування ключових компетентностей:  формування комунікативних вмінь,уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях.

Обладнання: таблиці з зображенням тварин комп’ютер, відеоролик, предметні малюнки, енциклопедії, маски тварин.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Освітні галузі: природнича, мовно-літературна.

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

Учитель:  

Осінь гріється в теплім промінні

Усміхається сонцем згори

І малює картини чарівні

Та міняє щодня кольори
Одного кольору земля і мокре небо.

 Просвітку поміж хмарами нема.

Все сіре-сіре, ніби так і треба,

 Це пізня осінь, та ще не зима.

(Учні називають ознаки осені)

Учитель. – Знаємо, знаємо ,Осінь, яка  трудівниця. Та ми добре знаємо , що  пізньої осені погода змінюється, бо незабаром прийде зима.

3. Повідомлення теми та мети уроку

Вправа «Асоціативний кущ»

(-вчитель  відкриває на дошці слово «Зима»,пропонує  учням назвати слова чи словосполучення, що спадають їм на думку з цієї теми, діти називають  і створюють кущ за допомогою слів (сніг, холод, крига.мороз, відсутність їжі для тварин, хурделиця). Після запису всіх запропонованих слів колективно пояснюємо зв’язки між поняттями, клас приходить до висновку, що до таких нелегких умов тварини повинні підготуватись)

— Спробуйте відновити  речення. Зачитайте тему нашого уроку.

5 ЗИМИ 2. ТВАРИНИ 3. ГОТУЮТЬСЯ 4. ДО 1. ЯК

(Як тварини готуються до зими.)

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Вивчення нового матеріалу

Учитель. З настанням холодів відбуваються зміни у житті  птахів. Частина птахів відлітає у теплі краї.А частина залишається зимувати.

Пташина вікторина

 

- В Україні найбільше шпаків і горобців. –

 Ластівка за літо з’їдає до мільйона комах-

 Синичка за день з’їдає стільки, скільки важить сама

- Стрижі ніколи не сідають на землю, а тільки на будинки, скелі, дерева, бо через довгий хвіст не можуть злетіти в повітря.

 Гра «Посади пташку на дерево»

Діті розділяють птахів на перелітні та осілі

Робота за підручником (с. 113)

— Розгляньте малюнки. Назвіть зображених птахів.

— Куди вони відлітають восени? Чого їм бракує взимку?

— Який птах «зайвий»? Чому?

Робота в парах, використання метода  інтерв’ю

( діти поділяються на пари, один з учнів одягає маску пташки, другий задає питання

-чи залишається птах зимувати?

-чим харчується взимку?

Інсценізація «Розмова пташок»
- А я чую розмову пташок. Давайте послухаємо про що вони говорять

Горобчик: Цвір-цвір-цвір

Вийди, хлопчику, надвір

Синичка: Час-час-час

 Вийди, дівчинко, до нас

Дятел: Цинь-цинь-цинь

Хлопчику, зернятко кинь

Сорока: Скреке-ціть, скреке-ціть

Нас рятувати спішіть

Пташки: Подбайте, діти, про нас!

2 учень: Ми – друзі і вірні, і щирі

Бо ми бережем повсякчас

 пташок, що літають у вирій

 І тих, що зимують у нас

 

Перегляд відеоролика

Учні переглядають відеоролик «Як тварини готуються до зими» (https://youtu.be/nrv40dw20J0),аналізують зміст.

Висновок. Восени тварини готуються до зими по-різному: роблять запаси, мігрують, впадають у сплячку. Зміни в житті тварин є осіннім явищем у живій природі.

Гра «Хто чим харчується?»

Матеріали: малюнки або іграшки, що зображують зайця, ведмедя, лисицю і вовка; картинки із зображенням моркви, капусти, меду, малини, м’яса або справжні продукти.

Картинки із зображенням їжі тварин або справжні продукти розкладають на столі. Вчитель  показує іграшкових тварин і запитує, чим вони харчуються.

Фізкультхвилинка

Раз, два- дерева

Три, чотири- вийшли звіри

5, 6- пада  листопад

7,8- осінь в лісі

2. Самостійне застосування учнями знань

Дослідження-пошук

І група. Робота за підручником (с. 113).

Учні читають текст про харчування тварин узимку, обговорюють його в групі.

ІІ група. Робота з довідковою літературою.

Учні шукають в енциклопедіях відомості про харчування тварин узимку.

Звіт груп.

Вправа «Впізнай за описом»

- У нього немає ані нори, ані гнізда. Він ховається то під кущем, то в ярочку виспиться. Шуба у нього на зиму стає тепла і біла. Їсть молоді гілочки дерев, кущів. Інколи в село завітає до копиці сіна. (Заєць.)

 

 

- Місце, де мешкає ., легко знайти за купками землі на луках, городах, пасовищах. Живиться комахами та їхніми личинками, які живуть під землею. Активний протягом усього року. В зимову сплячку не впадає. (Кріт.)

 

 

- Пізно восени, коли промерзає ґрунт і зменшується кількість кормів, заривається в опале листя і згортається у неміцний клубок та спить аж до березня. Запасів на зиму не робить. (Їжак.)

 

3. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації,використання технології «Сторітеллінг»

Діти поділяються на групи ,уявляють себе певною твариною та  за опорними малюнками та з використанням дидактичного набору  колективно створюють історію підготовки до зимівлі від 1 особи)

Узагальнення набутих знань( використання  прийому «Куб Блума»)

Вчитель передає куб дітям , змінюючи  положення  і ускладнюючи запитання:

-Назви тварин, що роблять на зиму запаси.

-Чому птахи відлітають у теплі краї?

- Як ти думаєш, чому їжак не робить запасів на зиму?

-Запропонуй, як ми можемо допомогти птахам перезимувати?

 

Хвилинка-цікавинка

чні зачитують повідомлення про сплячку бабака (підручник, с. 115).

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Рефлексія

Вчитель пропонує дітям взяти з дерева листочок того кольору, що відповідає їх настрою після уроку. Учні висловлюються , які корисну нову інформацію сьогодні отримали.

 

docx
Додано
17 жовтня 2022
Переглядів
723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку