Урок з курсу "Я у світі" "Чому виникають конфлікти?"

Про матеріал

Мета уроку: ознайомити учнів з причинами виникнення конфліктів, правилами, які допоможуть уникнути конфліктам, показати перевагу добрих взаємин над конфліктами; вчити мирно розв'язувати конфлікти з однолітками; розвивати вміння аналізувати типові життєві ситуації, вміння володіти собою; виховувати культуру спілкування, почуття власної гідності, честі, чесності, поваги до людей, доброту любов до життя, до ближнього, співчуття, милосердя

Перегляд файлу

Тема: Чому виникають конфлікти?

Мета: ознайомити учнів з причинами виникнення конфліктів, правилами,  які допоможуть уникнути конфліктам, показати перевагу добрих взаємин над конфліктами; вчити мирно розв’язувати конфлікти з однолітками; розвивати вміння аналізувати типові життєві ситуації, вміння володіти собою;  виховувати культуру спілкування, почуття власної гідності, честі, чесності, поваги до людей, доброту любов до життя, до ближнього, співчуття, милосердя

Обладнання: підручник, зошит, малюнки, мікрофон, фотоапарат, мультфільм «Міст», правила-опори, фломастери, клей, картки «Світлофори», картки з словами, магніти, конверти з сигнальними картками

Тип уроку: оволодіння новими ЗУН

Хід уроку:

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Привітання                                                                                              Встаньте, діти, ви рівненько,                                                                                     Посміхніться всім гарненько.                                                                                                        Поверніться до гостей                                                                                                                             Привітайтесь: «Добрий день!»

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 

1. Бесіда                                                                                                                                         - Із чого складається культура поведінки?(культура мовлення, спілкування, зовнішнього вигляду)                                                                                                        - Яке головне правило культурної поведінки ви пам’ятаєте? (Шанобливе ставлення до людини)                                                                                    

2.  Інсценізація  уривка з вірша Марії Пригари «СВАРКА»


Рано-вранці за дрібнички
Посварились дві сестрички.
— Не чіпай моєї книжки!
Не бери ведмедя Мишки!
— Віддавай мій олівець,
Що поламаний кінець!
І шматок отої стрічки,
І лялькові черевички.
В мій куточок не ходи!                                                                                                                          Ми у сварці назавжди!—
Посідали по кутках,                                                                                                                              І надулись — глянуть страх!


3. Бесіда                                                                                                                                                         — Чи сподобалася вам поведінка сестричок? Чому?                                                           — Про що ця історія? (Про сварки, конфлікти)                                                                                                  — Що таке, на вашу думку, конфлікт?

4. Вправа «Мікрофон»  (герої інсценізації)

    Я думаю…     Я вважаю…     На мою думку…

5. Висновок вчителя                                                                                                Конфлікт це ситуація, за якої двоє, або кілька осіб не можуть дійти між собою згоди.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про те, що таке конфлікт і чому виникають конфлікти серед людей.  Але найголовніше - як розв’язати конфлікт, або й зовсім уникнути його.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота з підручником                                                                                                              Учні виконують завдання рубрики «Поділися своїми думками» (за малюнками с. 52)                                                                                                                                                               -  Що ми бачимо на І малюнку?                                                                                                                     – Який можливий фінал конфлікту?                                                                                               -  Що ж називається конфліктом?                                                                                         

Вчитель — Нерідко наше життя затьмарюють конфлікти. Вони, як правило, є наслідком невміння спілкуватися, домовлятися.

2. Асоціативна вправа  «Чому виникають конфлікти?»                                                          Учні складають перелік  причин конфліктів та того, що допоможе не потрапити в конфліктну ситуацію (картки з словами  та магніти лежать на партах)

Учням роздають різноманітні слова. Якщо якесь із них має відношення до слова «конфлікт», учень прикріплює його поруч із словом на дошці. (Дружба, бійка, радість, впертість, злість, любов, знущання, повага, роздратованість, зневага, суперечка,  образа,  нестриманість, доброта, взаємодопомога, щедрість).

Висновок вчителя 

 

3.Перегляд і обговорення мультфільма «Міст» 

         - Чи можна назвати подію на містку  конфліктною ситуацією?

- Поведінку яких героїв ви засуджуєте? Чому?

- Що стало причинами конфліктної ситуації між Лосем і Ведмедем?( Бійка,  впертість, злість, роздратованість,  суперечка,   нестриманість).

- Що стало причинами конфліктної ситуації між Лосем і Зайцем, Ведмедем і Єнотом?(лість,, знущання,  роздратованість, зневага,  нестриманість).

- Хто ж зміг перебратися на інший берег?

- Що їм  допомогло уникнути конфлікту?(вміння домовлятися, поступатися)                                                                                                                                         - Які висновки ми можемо зробити, спостерігаючи за поведінкою героїв цього мультфільму?

Висновок:                                                                                                                                         Щоб мирно розв’язувати конфлікти, треба вміти поступатися.

4. Вправа-руханка « Поміняємось місцями»
Поміняйтеся місцями ті, у кого є братики, або сестрички.
Поміняйтеся місцями ті, хто має друзів.
Поміняйтеся місцями ті, хто завжди уважно слухає на уроках вчителів.
Поміняйтеся місцями ті, хто вітається з старшими.
Поміняйтеся місцями ті, хто слухається бабусю, або дідуся.                                                                                             Поміняйтеся місцями ті, хто любить своїх батьків.
                                                                                                                                                                       5. Робота з підручником. Дослідження(с. 54)                                                                                                                                   - Розгляньте схему, яку намалював хлопчик.                                                                                   - З ким він конфліктує?Через що може виникнути конфлікт?

6. Робота в зошитах( с.24).

Заповнення схеми «У які конфлікти я потрапляю»

             Висновок(сигнальними картками) Чи конфліктна я людина?

7. Перегляд фотогалереї  «Конфліктна людина»

-Чи подобаються вам такі люди? 

Висновок:                                                                                                                                           Якщо виник конфлікт – треба шукати рішення.

Фізкультхвилинка «То не є проблема!»

8.  Правило розв’язання конфлікту.                                                                                                                        Гра «Карусель» Виготовлення світлофорів, підпис фломастерами (я, сусід, гість уроку)                                                                                                                                                       

 - Для  розв’язання конфліктів може допомогти правило світлофора
 «ЗУПИНИСЬ! ПОДУМАЙ! ВИБЕРИ!»
 

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

1. Вправа «Інтервю» (креспондент ставить запитання, а фотограф веде відеозйомку)                                                                                                                                                                                          - Як ви зрозуміли: що називають конфліктом?                                                            - Що може бути причиною конфліктної ситуаціЇ?                                               - - Що робити, якщо виник конфлікт?                                                                            - Як мирно розв’язати конфліктні ситуації?                                                                          - Яке існує правило розв’язання конфлікту?

2.. Вправа «Чарівна зірка»
Учитель розповідає дітям історію:
«Колись, дуже давно жила на світі Зірка. Їй було прикро, що на неї ніхто не звертає уваги, і вона вирішила піти до мудреця. Прийшовши, вона запитала: «Чому мене не помічають?». Мудрець пояснив, що світло зірок гасне, коли поряд є сонце, і запропонував їй жити на небі, з’являючись лише вночі. Він також попередив, що там холодно і страшно. Але Зірка нічого не злякалась, а мудрець за її хоробрість, бажання дарувати людям світло зробив подарунок: не одна Зірка стала жити на небі, а багато-багато нових зірок було поряд з нею. Та щоб навіки зберегти пам’ять про Зірку, мудрець подарував кожній людині її дочку — маленьку зірочку».
Відгадайте, хто ж ці зірочки? (Відповідь: МИ)
 Учитель. Станьте в коло. Зробіть його таким тісним, щоб коли кожен із вас протягне руку до середини, утворилася зірка. Вона дуже тепла, тому що готова дарувати своє світло, зігрівати сяйвом доброти всіх навкруги. Кожен із вас віддає своє світло людям, але також приймає світло від інших. Тож побажаємо один одному: « Живіть без конфліктів!»

 

1

 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
4600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку