Урок з курсу ЯДС на тему "Твої друзі"

Про матеріал
Розробка конспекту побудована на мультфільмі "Корисні підказки. Який друг справжній?". Даний конспект допоможе сформувати уявлення учнів про друзів і дружні взаємини, навички культури спілкування, також сформує комунікативні вміння та уявлення про правила товаришування.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з ЯДС на тему

«Твої друзі»

 

(за підручником Жаркова І. І.

2 клас (2 частина))

 

 

 

 

Підготувала

вчитель Ценівського ЗЗСО І-ІІІ ст.

Кобрин Зоряна

Тема. Твої друзі

Мета:

   навчальна: формувати уявлення учнів про друзів і дружні взаємини, формувати 

                         навички культури спілкування, комунікативні вміння, формувати

                         уявлення про правила товаришування:

розвивальна: розвивати вміння обирати друзів, товаришувати й спілкуватися, 

                         знаходити спільні інтереси з іншими людьми, розвивати психічні 

                         процеси (пам’ять, увагу, уяву, мислення), розвивати розумові дії 

                         (аналізувати і узагальнювати, порівнювати, встановлювати причинно-

                         наслідкові зв’язки);

       виховна: вчити цінувати дружбу ти заохочувати бути справжнім другом, 

                         виховувати товариськість, дружелюбність

Обладнання: мультимедійна дошка або комп’ютер,  смайлики, коробка з

                         цеглинками LEGO, картки, мультфільм  «Який друг справжній?»,

                         паперові посмішки, конверти із розсипанкою літер, фішки

                         червоного і зеленого кольорів, відеозапис музичної

                         фізкультхвилинки, пелюстки квітки, конверти із розсипанкою слів,  

                         чорно-білі заготовки смайликів, відеозапис пісні «Дружба»

 

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку
  1. Привітання
  • Добрий день, мої любі учні! Я дуже рада вітати вас на уроці. Але, спочатку, мені дуже цікаво дізнатися з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Намалюйте, будь ласка, на папірцях, що у вас на парті, обличчя-смайл,  яке покаже як ви себе відчуваєте. (На дошці зразок: три обличчя-смайли, які відображають радість, страх, сум.)
  • Учням, що обрали «сумні» смайли, раджу налаштуватися на роботу, щоб в кінці уроку в усіх появилися веселі смайлики.
  • А тепер давайте націлимося на позитив і посміхнемося один одному.

 

 

 

 

 

  1. Вправа «Погода»
  • Діти, а тепер давайте поглянемо у вікно.
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Чи були сьогодні протягом дня опади?

 

  1. Повторення вивченого матеріалу
  • Пригадайте, що ми вивчали на минулому уроці?
  • Хто скаже, що таке спілкування?
  • Як ви думаєте, для чого людині спілкування?
  • Що означає спілкуватися?
  • Які слова потрібно  вживати під час спілкування?
  • Отже, ви запам’ятали правила спілкування, зрозуміли як потрібно правильно спілкуватися, запам’ятали правила спілкування і дотримуєтесь їх.

 

  1. Актуалізація знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.
  •    З ким ви найчастіше спілкуєтесь?
  •    Чи багато у вас друзів?
  • Про що ви мрієте найбільше?  (Діти хочуть сюрпризів – собаку, машину з пультом управління, книжку, ляльку тощо.)

 

  • Це хороші подарунки, які можна купити за гроші. Але є те, чого не купиш за гроші. Що це?  (Діти називають: життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.)
  •    Часто вдома чи у школі можна почути: «Діти, потрібно дружити, бути дружними, дружно гратися, дружно жити».
  •     Що ж потрібно робити, щоб стати комусь другом? (Орієнтовні відповіді: турбуватися про друга; намагатися зробити для нього щось хороше; не сваритися; підтримувати у скрутну хвилину; радіти за свого друга, поважати його думку тощо.)
  • Однак є така країна, де можна придбати те, що неможливо купити за гроші. В цю країну може потрапити кожен, але за однієї умови: потрібно вміти помічати прекрасне в людях, які вас оточують, захоплюватися їхніми гарними рисами, виявляти доброзичливість до них. Саме цього ми будемо вчитися на сьогоднішньому уроці.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  •    Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтесь хто такий друг, про дружні взаємини, про те, як товаришувати й спілкуватися. Отже, тема нашого уроку – «Твої друзі».
  • Дружба і друзі починаються з теплого слова і щирої усмішки. Тож подивіться один на одного, посміхніться. І давайте з таким настроєм проведемо наш урок, бо тільки в теплі і добрі, в ніжності і щирості зможе розквітнути наша квітка дружби, яку ми будемо вирощувати увесь урок.

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Практична робота в групах з метою формування уявлення про друга чи подругу
  • А зараз за допомогою цеглинок LEGO об’єднаємось у групи. (Діти із коробки витягують цеглинки LEGO)
  • Тепер погрупуйтесь за відповідними кольорами. (Діти утворюють 6 груп за кольорами: червоний, жовтий, оранжевий, синій, зелений, голубий)
  • Ваше завдання написати слова, які характеризують вашого друга чи подругу. (Учні отримують карту, на якій написано слово  ДРУГ/ПОДРУГА).

 

 

                                                  

                                                    

 

 

  • Подумайте хто із групи буде презентувати ваші записи.
  • Отже, ви написали, що друг/подруга має володіти такими рисами як….(чесність, дружелюбність, доброта, щирість, взаємність, розуміння, зацікавленість, милосердя, чуйність, турботливість…)

 

  1. Перегляд мультфільму «Який друг справжній?»  з метою поглиблення знань про справжніх друзів

(Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=TAbmgJYI8pE)

  • Тож скажіть, яким повинен бути справжні друг?
  • Що він повинен робити?
  • На чому тримається дружба?
  • А чи є ви справжнім другом/подругою? Чому?

 

  1. Робота з підручником з метою формування уявлень про спільні інтереси друзів
  • Відкрийте підручник на с.17. Знайдіть завдання з пазлами №1. Прочитайте завдання. (Діти розглядають малюнки)
  • Які спільні інтереси у дітей зображених на малюнках?
  • Чим ви любите займатися із своїми друзями?
  • Порівняйте, які захоплення у вас, а які — в інших дітей.
  • Отже, ви зрозуміли, що справжні друзі ті, які мають спільні інтереси, розуміють один одного і підтримують у різних ситуаціях.

 

  1. Гра «Паперові посмішки» з метою самовиявлення своїх рис
  • Діти, а зараз ми пограємо у гру. Я буду називати риси, а ви повинні піднести паперову посмішку, яка є у вас на партах, тоді, коли ця риса стосується вас.

(Пропоновані якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. ) 

 

  1. Практична робота в групах з метою формулювання правил товаришування
  • Закрийте підручники і відкладіть їх.
  • Щоб мати справжніх друзів треба вміти товаришувати. Давайте спробуємо в групах скласти правила товаришування.
  • А тепер давайте зачитайте свої правила (кожна група зачитує свої правила)
  • Подумайте, чи всіх правил ви дотримуєтесь. Можливо було правило, якого ви не знали?
  • Давайте тепер порівняємо правила, які ви склали із правилами у підручнику.
  • Відкрийте підручник на с.17  і прочитайте завдання з пазлами №2.
  • Отже, ви зрозуміли, що правил товаришування є багато і їх усіх потрібно дотримуватися, щоб мати справжніх друзів.

 

  1. Закріплення засвоєних знань, умінь і навичок учнів
  1. Гра «Розсипаночка» (робота в парах)
  • Щоб краще дізнатись, що означає «дружити» давайте в парі пограємо в гру «Розсипаночку».  Кожній парі пропоную з розрізаних літер скласти слово.

Дружити – це:

  • піклуватися
  • співчувати
  • допомагати
  • підбадьорювати
  • провідувати
  • прощати
  • турбуватися
  • гратися
  • ділитися
  • підтримувати
  • не сваритися
  • радіти

(Після кожної відповіді на мультимедійній дошці з’являється утворене слово)

  1. Фізкультхвилинка «Дружби добрий знак»

(Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=sNvaWFmkuHE)

  1. Гра «Вибери правильне твердження»
  • Діти, а зараз ми пограємось у гру. Я буду зачитувати твердження, якщо ви згодні із почутим то піднімаєте зелену фішку, а якщо ні – червону.
  • Дружба залежить від довіри
  • Дружба залежить від одягу
  • Дружба залежить від матеріальних цінностей
  • Дружба залежить від вихованості
  • Дружба залежить від уміння тримати слово
  • Дружба залежить від зачіски

 

  1. Гра- пантоміма «Виявляй доброзичливість не лише словами, але й посмішкою, руками і жестами»
  • Для того, щоб пограти у цю гру потрібно стати у 2 ряди, навпроти один одного і без слів, а лише жестами та мімікою виражати схвалення, привітання, побажання добра, здоров’я. (Діти кивають головою, прикладають руку до серця, роблять жест «Удачі вам!»)

 

  1. Вправа « Вирощування квітки дружби»
  • А зараз ми з вами будемо вирощувати квіточку ДРУЖБИ. Для цього ми знов повертаємося до роботи у наших групах. Кожній групі я даю кольорову пелюстку, а до неї конверт у якому є розпипанка слів. З цих слів ви повинні скласти правило дружби і наклеїти його на пелюстку.
  •     Завжди прислухатися одне до одного 
  •     Не кривдити та не обзивати одне одного
  •     Завжди підтримувати одне одного 
  •     Не залишати одне одного в біді 
  •     Завжди чинити по справедливості 
  •     Допомагати одне одному
  • Тепер із цих пелюсток ми складемо квітку ДРУЖБИ (Діти підходять до дошки з пелюстками і приклеюючи їх, утворюють квіточку)
  • Подивіться, яку гарну квіточку ми виростили. Стараймося, щоб вона росла і розцвітала.
  1. Підсумок уроку
  1. Вправа «Незакінчене речення»
  • Діти, зараз я буду розпочинати речення, а ви повинні його продовжити.
  • Кращий друг – це той, хто…
  • Я переживаю, коли мій друг…
  • Я радію, коли мій друг…
  • Мені приємно, коли мій друг…
  • Коли я виросту, я хочу, щоб мій друг…

 

  1. Хвилинка настрою

(На партах кожної дитини є аркуш із зображення смайликів різного настрою)

  • Діти, пригадайте, який настрій у вас був на початку уроку, а який зараз.
  • Чи змінився він?
  • Розфарбуйте той смайлик, який відображає ваш настрій.

 

  1. Прослуховування пісні «Дружба»

               (Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Cuojjg_xnEI)

 

  • Я бажаю вам вірних гарних друзів і щоб ви такими були для своїх товаришів. Будьте завжди ввічливими, добрими, люблячими, допомагайте один одному, підтримуйте і цінуйте одне одного.

 

docx
Додано
28 січня 2022
Переглядів
1931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку