Конспект уроку
з ЯДС на тему
«Твої друзі»
(за підручником Жаркова І. І.
2 клас (2 частина))
Підготувала
вчитель Ценівського ЗЗСО І-ІІІ ст.
Кобрин Зоряна
Тема. Твої друзі
Мета:
навчальна: формувати уявлення учнів про друзів і дружні взаємини, формувати
навички культури спілкування, комунікативні вміння, формувати
уявлення про правила товаришування:
розвивальна: розвивати вміння обирати друзів, товаришувати й спілкуватися,
знаходити спільні інтереси з іншими людьми, розвивати психічні
процеси (пам’ять, увагу, уяву, мислення), розвивати розумові дії
(аналізувати і узагальнювати, порівнювати, встановлювати причинно-
наслідкові зв’язки);
виховна: вчити цінувати дружбу ти заохочувати бути справжнім другом,
виховувати товариськість, дружелюбність
Обладнання: мультимедійна дошка або комп’ютер, смайлики, коробка з
цеглинками LEGO, картки, мультфільм «Який друг справжній?»,
паперові посмішки, конверти із розсипанкою літер, фішки
червоного і зеленого кольорів, відеозапис музичної
фізкультхвилинки, пелюстки квітки, конверти із розсипанкою слів,
чорно-білі заготовки смайликів, відеозапис пісні «Дружба»
Хід уроку
-
Організація класу до уроку
-
Привітання
-
Добрий день, мої любі учні! Я дуже рада вітати вас на уроці. Але, спочатку, мені дуже цікаво дізнатися з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Намалюйте, будь ласка, на папірцях, що у вас на парті, обличчя-смайл, яке покаже як ви себе відчуваєте. (На дошці зразок: три обличчя-смайли, які відображають радість, страх, сум.)
-
Учням, що обрали «сумні» смайли, раджу налаштуватися на роботу, щоб в кінці уроку в усіх появилися веселі смайлики.
-
А тепер давайте націлимося на позитив і посміхнемося один одному.
-
Вправа «Погода»
-
Діти, а тепер давайте поглянемо у вікно.
-
Яка зараз пора року?
-
Який місяць?
-
Яке число?
-
Тепло чи холодно надворі?
-
Який стан неба?
-
Чи були сьогодні протягом дня опади?
-
Повторення вивченого матеріалу
-
Пригадайте, що ми вивчали на минулому уроці?
-
Хто скаже, що таке спілкування?
-
Як ви думаєте, для чого людині спілкування?
-
Що означає спілкуватися?
-
Які слова потрібно вживати під час спілкування?
-
Отже, ви запам’ятали правила спілкування, зрозуміли як потрібно правильно спілкуватися, запам’ятали правила спілкування і дотримуєтесь їх.
-
Актуалізація знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.
-
З ким ви найчастіше спілкуєтесь?
-
Чи багато у вас друзів?
-
Про що ви мрієте найбільше? (Діти хочуть сюрпризів – собаку, машину з пультом управління, книжку, ляльку тощо.)
-
Це хороші подарунки, які можна купити за гроші. Але є те, чого не купиш за гроші. Що це? (Діти називають: життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.)
-
Часто вдома чи у школі можна почути: «Діти, потрібно дружити, бути дружними, дружно гратися, дружно жити».
-
Що ж потрібно робити, щоб стати комусь другом? (Орієнтовні відповіді: турбуватися про друга; намагатися зробити для нього щось хороше; не сваритися; підтримувати у скрутну хвилину; радіти за свого друга, поважати його думку тощо.)
-
Однак є така країна, де можна придбати те, що неможливо купити за гроші. В цю країну може потрапити кожен, але за однієї умови: потрібно вміти помічати прекрасне в людях, які вас оточують, захоплюватися їхніми гарними рисами, виявляти доброзичливість до них. Саме цього ми будемо вчитися на сьогоднішньому уроці.
-
Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтесь хто такий друг, про дружні взаємини, про те, як товаришувати й спілкуватися. Отже, тема нашого уроку – «Твої друзі».
-
Дружба і друзі починаються з теплого слова і щирої усмішки. Тож подивіться один на одного, посміхніться. І давайте з таким настроєм проведемо наш урок, бо тільки в теплі і добрі, в ніжності і щирості зможе розквітнути наша квітка дружби, яку ми будемо вирощувати увесь урок.
-
Вивчення нового матеріалу
-
Практична робота в групах з метою формування уявлення про друга чи подругу
-
А зараз за допомогою цеглинок LEGO об’єднаємось у групи. (Діти із коробки витягують цеглинки LEGO)
-
Тепер погрупуйтесь за відповідними кольорами. (Діти утворюють 6 груп за кольорами: червоний, жовтий, оранжевий, синій, зелений, голубий)
-
Ваше завдання написати слова, які характеризують вашого друга чи подругу. (Учні отримують карту, на якій написано слово ДРУГ/ПОДРУГА).
-
Подумайте хто із групи буде презентувати ваші записи.
-
Отже, ви написали, що друг/подруга має володіти такими рисами як….(чесність, дружелюбність, доброта, щирість, взаємність, розуміння, зацікавленість, милосердя, чуйність, турботливість…)
-
Перегляд мультфільму «Який друг справжній?» з метою поглиблення знань про справжніх друзів
(Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=TAbmgJYI8pE)
-
Тож скажіть, яким повинен бути справжні друг?
-
Що він повинен робити?
-
На чому тримається дружба?
-
А чи є ви справжнім другом/подругою? Чому?
-
Робота з підручником з метою формування уявлень про спільні інтереси друзів
-
Відкрийте підручник на с.17. Знайдіть завдання з пазлами №1. Прочитайте завдання. (Діти розглядають малюнки)
-
Які спільні інтереси у дітей зображених на малюнках?
-
Чим ви любите займатися із своїми друзями?
-
Порівняйте, які захоплення у вас, а які — в інших дітей.
-
Отже, ви зрозуміли, що справжні друзі ті, які мають спільні інтереси, розуміють один одного і підтримують у різних ситуаціях.
-
Гра «Паперові посмішки» з метою самовиявлення своїх рис
-
Діти, а зараз ми пограємо у гру. Я буду називати риси, а ви повинні піднести паперову посмішку, яка є у вас на партах, тоді, коли ця риса стосується вас.
(Пропоновані якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. )
-
Практична робота в групах з метою формулювання правил товаришування
-
Закрийте підручники і відкладіть їх.
-
Щоб мати справжніх друзів треба вміти товаришувати. Давайте спробуємо в групах скласти правила товаришування.
-
А тепер давайте зачитайте свої правила (кожна група зачитує свої правила)
-
Подумайте, чи всіх правил ви дотримуєтесь. Можливо було правило, якого ви не знали?
-
Давайте тепер порівняємо правила, які ви склали із правилами у підручнику.
-
Відкрийте підручник на с.17 і прочитайте завдання з пазлами №2.
-
Отже, ви зрозуміли, що правил товаришування є багато і їх усіх потрібно дотримуватися, щоб мати справжніх друзів.
-
Закріплення засвоєних знань, умінь і навичок учнів
-
Гра «Розсипаночка» (робота в парах)
-
Щоб краще дізнатись, що означає «дружити» давайте в парі пограємо в гру «Розсипаночку». Кожній парі пропоную з розрізаних літер скласти слово.
Дружити – це:
-
піклуватися
-
співчувати
-
допомагати
-
підбадьорювати
-
провідувати
-
прощати
-
турбуватися
-
гратися
-
ділитися
-
підтримувати
-
не сваритися
-
радіти
(Після кожної відповіді на мультимедійній дошці з’являється утворене слово)
-
Фізкультхвилинка «Дружби добрий знак»
(Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=sNvaWFmkuHE)
-
Гра «Вибери правильне твердження»
-
Діти, а зараз ми пограємось у гру. Я буду зачитувати твердження, якщо ви згодні із почутим то піднімаєте зелену фішку, а якщо ні – червону.
-
Дружба залежить від довіри
-
Дружба залежить від одягу
-
Дружба залежить від матеріальних цінностей
-
Дружба залежить від вихованості
-
Дружба залежить від уміння тримати слово
-
Дружба залежить від зачіски
-
Гра- пантоміма «Виявляй доброзичливість не лише словами, але й посмішкою, руками і жестами»
-
Для того, щоб пограти у цю гру потрібно стати у 2 ряди, навпроти один одного і без слів, а лише жестами та мімікою виражати схвалення, привітання, побажання добра, здоров’я. (Діти кивають головою, прикладають руку до серця, роблять жест «Удачі вам!»)
-
Вправа « Вирощування квітки дружби»
-
А зараз ми з вами будемо вирощувати квіточку ДРУЖБИ. Для цього ми знов повертаємося до роботи у наших групах. Кожній групі я даю кольорову пелюстку, а до неї конверт у якому є розпипанка слів. З цих слів ви повинні скласти правило дружби і наклеїти його на пелюстку.
-
Завжди прислухатися одне до одного
-
Не кривдити та не обзивати одне одного
-
Завжди підтримувати одне одного
-
Не залишати одне одного в біді
-
Завжди чинити по справедливості
-
Допомагати одне одному
-
Тепер із цих пелюсток ми складемо квітку ДРУЖБИ (Діти підходять до дошки з пелюстками і приклеюючи їх, утворюють квіточку)
-
Подивіться, яку гарну квіточку ми виростили. Стараймося, щоб вона росла і розцвітала.
-
Підсумок уроку
-
Вправа «Незакінчене речення»
-
Діти, зараз я буду розпочинати речення, а ви повинні його продовжити.
-
Кращий друг – це той, хто…
-
Я переживаю, коли мій друг…
-
Я радію, коли мій друг…
-
Мені приємно, коли мій друг…
-
Коли я виросту, я хочу, щоб мій друг…
-
Хвилинка настрою
(На партах кожної дитини є аркуш із зображення смайликів різного настрою)
-
Діти, пригадайте, який настрій у вас був на початку уроку, а який зараз.
-
Чи змінився він?
-
Розфарбуйте той смайлик, який відображає ваш настрій.
-
Прослуховування пісні «Дружба»
(Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Cuojjg_xnEI)
-
Я бажаю вам вірних гарних друзів і щоб ви такими були для своїх товаришів. Будьте завжди ввічливими, добрими, люблячими, допомагайте один одному, підтримуйте і цінуйте одне одного.