Тема уроку:
Озеленення приміщень
Мета уроку:
Навчальна: продовжити формувати інтерес до рослинного світу; розширити знання про кімнатні рослини, їх практичне значення для людини, залучити до озеленення навчального закладу
Корекційно-розвивальна: сприяти оволодінню основними способами мислення (вчити аналізувати, виділяти головне, порівнювати), розвивати уяву, проектне мислення, внутрішню мотивацію до навчання, збагачувати мовний запас назвами кімнатних рослин
Виховна: виховувати культуру праці, дбайливе ставлення до природи; здійснювати екологічну освіту та виховання.
Міжпредметні зв’язки: біологія, природознавство
Тип уроку: формування знань та навиків
Наочні посібники, інструменти і матеріал: підручник, відеоматеріали, зошити
Хід уроку
І. Організаційний момент:
- перевірка наявності учнів;
- перевірка готовності до уроку;
- перевірка наявності робочого одягу;
- визначення психологічного настрою учнів.
ІІ. Загально-корекційна частина.
Моделююче відео «Мрія»
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів (чуттєвого досвіду, опорних умінь тощо)
Загадки про кімнатні рослини.
Щоб сонце крізь скло
До нас у віконце не пекло,
Я повішу шторочку
У білу оборочку,
Не гачком плетену –
Живу і зелену. (Традесканція)
Лист з горбочком-желобочком,
Шипи має, а поранити не вміє,
Зате лікує нас в будь-яку годину. (Алое)
Вийшла балерина:
Блузка, як горобина. Спідничка лілова, стрічка Василькова.
15 Ніжки, як точені,
Туфлі золочені. (Фуксія)
Вартовий мокрий Ванек
У кучерях червоний вогник. (Бальзамін)
Щучий хвіст
У землю вріс. (Сансев’єра)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомимося із кімнатними рослинами і поговоримо про те, як можна прикрашати приміщення кімнатними рослинами
V. Мотивація навчальної діяльності.
Захоплюючись красою квітки, ми сприймаємо її швидше як сувенір, крихкий виріб, красиву річ. І немає особливої необхідності усвідомлювати, що перед нами жива істота. Однак, подивившись на рослини трохи інакше, можна багато чому здивуватися: По-перше, люди з'явилися на Землі пізніше кактусів, герані та інших представників сучасної флори і відразу ж стали їх інтенсивно використовувати. По-друге, людина завжди дуже сильно залежала від рослин: їжа, знаряддя праці і війни, будівельний матеріал, одяг, цілющі трави, вода в пустелі і д.р. Рослини очищають повітря наших вулиць, квартир і офісів; дають нам їстівні плоди, освіжають своїми запахами, радують пишністю вишуканих кольорів, знімають напругу і втому пишною зеленню листя. Корисних для людини властивостей у рослин багато. Але, навіть не знаючи про них, люди ніколи не залишалися байдужими до краси.
VІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя про види розмноження кімнатних рослин
3.Фізкультхвилинка Зорова гімнастика
4.Робота з підручником
5. Хвилинка-цікавинка
Легенди про кімнатні квіти
У кожної квітки є своя легенда. Наприклад, варто посадити ломикамінь, як немає відбою від женихів. Але є й інша категорія горшкових квітів. Разом з ними в будинок приходять сварки і підозри. Хочете відновити в родині мир – настав час прикрашати підвіконня чи кімнату квітами.
Найвідомішим сімейним провокатором можна назвати плющ. Це рослина вносить непорозуміння між чоловіком і дружиною, причому причина буде непроста. Існує думка, що будь-яка ліана здатна висмоктувати з людини енергію здоров’я і любові, так що поселяти в будинку витких представників флори не рекомендується. Навіть найпривабливіших, таких як хойя. Є версія, що найвідоміша з квітучих ліан може не просто посварити закоханих, але навіть звести чоловіка зі світу. Супутницями самотності вважаються фіалка і суданська троянда. Фіалки не дають навіть знайомитися з чоловіками, припиняючи всі спроби своїх господинь знайти половинку. Суданська троянда більш підступна. Вона починає діяти лише в тому разі, якщо відносини складаються, виганяючи чоловіка з будинку. Скільки б у вас не було романів, всі вони закінчаться розчаруванням. Поголоска приписує такий результат згубного впливу гібіскуса.
Королевою чвар можна назвати монстеру. Це рослина живиться негативною енергією і сама володіє енергетикою зі знаком мінус. У її присутності люди часто відчувають себе некомфортно, виникає різка втома і сонливість. А, щоб добути собі їжу у вигляді негативних емоцій, монстера пробуджує в людині дратівливість, що рано чи пізно виливається в сварку. Чим гірше атмосфера в будинку і більше проблем, тим привабливіше виглядає монстера. Так чи інакше, але це лише забобони, тому не слід їх затямлювати собі у свідомість. Любіть квіти, прикрашайте ними кімнату і вони вплинуть позитивно.
VІ. Формування умінь та навичок учнів. Практична робота
Cтворення зеленогго куточка навчального класу
Аналіз завдань практичної роботи.
- аналіз недоліків у роботах та шляхи їх усунення;
- оцінювання завдань практичної роботи.
УІІ. Закріплення знань та вмінь учнів (бесіда).
УІІІ. Підведення підсумків уроку:
- аналіз характерних помилок, загальна оцінка виконаної роботи:
- виставлення і мотивація балів.
ІХ. Прибирання робочого місця, інвентарю.