Урок з літературного читання

Про матеріал

Тема М. Коцюбинський, казка «Про двох цапків»

Мета Ознайомити учнів з казкою. Удосконалювати читацькі навички,

пізнавальну активність, розвивати зв'язне мовленя.

Виховувати бажання бути добрим, поступливим.

Перегляд файлу

Урок читання у 1 класі

 

Тема   М. Коцюбинський, казка «Про двох цапків»

Мета  Ознайомити учнів з казкою. Удосконалювати читацькі навички, 

              пізнавальну активність, розвивати зв’язне мовленя.

              Виховувати бажання бути добрим, поступливим.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

  1. Вступне слово

                        Доброго ранку! – мовлю за звичаєм

                        Доброго ранку! – кожному зичу я

                        Доброго ранку! – людям бажаю

                        І усміхаються у відповідь люди

                        Добрі слова ж бо для кожного любі

  • Гадаю, що і вам приємно буде почути добрі слова.

2. Тренінг «Умій володіти своїм настроєм»

                    Усміхніться всім навколо:

                    Небу, сонцю, квітам, людям, -

                    І тоді обов’язково

                    День вам всім веселим буде.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні, діти, ми вирушимо у подорож до двох країн: Добра та Зла. Яка країна вам більше сподобається, там ми і залишимося. Ну,  що ж, вирушаємо…
  • А на чому подорожуватимемо? ( На човні )

За гарну роботу на уроці будете одержувати подарунки.

 

ІІІ.  Актуалізація знань                     

  • Взяли весла і почали відпливати від берега… Попереду у нас невеличкий острівець. Зупинимось на ньому.
  1. Пропоную вам  відгадати загадки.

Біла копиця йде води напиться

Хвицає рогами, буцає ногами

Бородою трясе, молоко несе

Ласує лозою, зветься…( козою )

 

 

 

 

               З бородою, а не дід,

               З рогами, а не бик,

               З пухом, а не птах. ( Цап )

  1. А зараз запишемо звукову модель слів-відгадок.

Цап         коза

      _ . _         _._.

            -   Щоб гарно читати, щоб ротик був слухняним, проведемо мовну          розминку.

  1. Робота зі скоромовкою

       Цап до цапа в гості йшов,

       цап дороги не знайшов.

               Виразне читання скоромовки вголос.

               Повільне читання, швидке, «блискавкою».

               Читання в різних варіантах:

  • висловіть радість;
  • вам дуже шкода цього цапка;
  • вимовте скоромовку, насміхаючись над цапком;
  • ви дуже розлючені, що цап дороги не знайшов.

 

ІV. Повідомлення теми уроку.

  • Ось ми з вами знову на човні, подорожуємо річкою
  • Погляньте, хто там попереду на мастку? ( Цапки )
  • Про них ми і прочитаємо сьогодні казку, яка так і називається: «Про двох цапків»

 

V. Усвідомлення нового матеріалу

     1. Читання казки вчителем

         - Як себе вели цапки? А про кого ще говориться в казці?

     2. Словникова робота

          - У казці вам зустрілися важкі і незрозумілі слова.

            Перебратися – перейти, подолати

            Вузький – неширокий

            Кладка – невеличкий місток

            Заждати – почекати

            Притиснулась – притулилась  

     3.Фізкультхвилинка

             Іде коза, брикає

             Бородою киває

             А борода гойдається

             За будяки чіпляється

             Цок – цок – цок

             Вибігає і цапок

 

 

 

              Не коліться будяки,

              Бо потопчуть вас цапки

              Туп – туп – туп.

  1. Читання казки «ланцюжком»
  2. Робота над усвідомленням тексту.

Як називається казка?

Хто автор? Яке оповідання М. Коцюбинського вже читали?

Назвіть головних героїв казки.

Які наміри були  у цапків?

Якою була кладка?

Чим закінчилась зустріч цапків?

А на якій стежечці зустрілися кізочки?

Чому не можна було розминутися ?

Що зробили кізочки?

  1. Удосконалення техніки читання

а) відшукайте речення за початком:

    * Така вузенька, … ( що тільки один може перейти, а двом тісно )

    * І той хоче… (через річку перебратися, і другий )

    * Ступили обидва… ( цапки на кладку, зійшлися посередині та й ну        одне одного лобами й рогами бити )

б) вибіркове читання:

   - Знайдіть і прочитайте речення,яке викликає у вас ось такий настрій:

 

       

 

 

( А тоді одна кізочка лягла на стежці, притиснулась спиною до гори. А друга обережно переступила через неї і пішла собі )

 

 

 

 

                  ( Бились, бились та й попадали у воду )      

  1. Робота за малюнками в підручнику

Порівняйте малюнки та скажіть, хто з героїв казки жив у країні Добра, а хто – в країні Зла?

  1. Творча робота «Зберіть прислів’я”

2        1       4       6       7       3       5       8

ріс   Ви      у      не     ви     та     ма    ніс

  1. Створення « Асоціативного куща». Робота в групах.

Давайте об’єднаємось в групи і серед поданих слів оберемо ті, що характерні для цапків і  кізочок.

Слова: добрі, чемні, уперті, злі, грубі, поступливі, розумні,нерозсудливі.

                        уперті                                                          добрі

Цапки    ___   злі                               Кізочки ______       ввічливі

                        грубі                                                            поступливі

                        нерозсудливі                                              розумні

 

На кого ви хочете бути схожими: на цапків чи кізочок? Чому?

 

VII. Підсумок уроку

 

  • Наша подорож завершується. Що вам найбільше сподобалося робити на уроці? Де ми з вами залишимось жити? В якій країні?

 

      Так , країна Добра – це найкраща країна у світі. Здавна дюди цінували   

      добре, праведне життя. Зло, як відомо, довго пам’ятається і породжує зло.

      А от добро примножує добро. Не давайте злу перебороти добро. І завжди  

      дотримуйтесь золотого правила: «Ставтесь до людей так, як би ви хотіли,

      щоб ставились до вас».

 

  • Човник наш приплив до красивої галявини. Підніміть вгору подарунки,

Які ви отримували за роботу на уроці. Погляньте, скільки квітів розквітло на нашій галявині!

Бо ви були – уважними,

                      кмітливими,

                      організованими.

Дякую вам.

 

docx
Додано
16 вересня 2018
Переглядів
922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку