Урок.Коли твір відкриває свої таємниці. Оксана Іваненко « Синичка» (продовження).

Про матеріал

Даний матеріал можуть використовувати вчителі початкових класів на уроці літературного читання.

Перегляд файлу

1

 

Тема:  Коли твір відкриває свої таємниці. Оксана Іваненко « Синичка» (продовження).

Мета:

  • формування предметних компетентностей: продовжити опрацювання літературної казки О. Іваненко «Синичка»; навчитись уважно вслухатись у звучання слів; розвивати звˈязне мовлення школярів,творчу уяву, спостережливість; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати увагу до звучання слова, любов до природи.
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:формувати здатність сприймати мету,яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати і оцінювати свої результати;

інформаційної: розвивати вміння здобувати необхідну інформацію із різних джерел;

комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування;

соціальної: формувати здатність працювати у парі, у групі;

загальнокультурної: сприяти дотримання норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці;

здоровˈязбережувальної: навчити виконувати правила безпечної поведінки на льоду.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Міжпредметні звˈязки: природознавство.

Обладнання:шість капелюхів, портрет поетеси, друкованя завдання для учнів, аудіозапис віхоли.

                                           Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мовленнєва розминка

1Робота над скоромовкою (Слайд 1)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

-Який твір ми почали читати на попередньому уроці?

-Хто автор цієї казки?

-Хто ще з українських письменників писав казки для дітей?

-Давайте пригадаємо, що ми знаємо про Оксану Іваненко. Гра  «Продовж речення» (Слайд 2)

Оксана Іваненко написала понад …… книжок. Народилася письменниця у місті…. . У домі батьків О. Іваненко  була…. .  В дитинстві любила читати твори… . У шістнадцять років влаштувалася на роботу до …..  Збірка Оксани Іваненко, яку найбільше полюбляють читати маленькі читачі, називається…..

2. Переказ першої частини казки за попередньо складеним планом.

-На  попередньому уроці ми склали план до першої частини казки. Дома ви вчились переказувати казку за складеним планом. (Слайд 3)

                                            План

  1. Птахи відлітають у теплі краї.
  2. Розмова синички з яблунькою.
  3. Зима лютує.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

-Сьгодні ми продовжимо читати казку Оксани Іваненко  "Синичка", дізнаємося, чи вдалося синичці пережити зиму. ( Слайд 4)

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1.Комбіноване читання другої частини казки (вчитель-учень).

-Які почуття викликала у вас ця частина казки?

2.Словникова робота.

Коритися                      зарипіла              (Слайд 5)

з'явилося                       вміститися

дзюрчали                      найрозкішніших

зацвірінчала                 надзвичайними

-Читання слів уголос "луною за вчителем"  .

-Напевно, кожен із вас задумався над значенням деяких слів.

Чепурна- яка відзначається чистотою, акуратністю, охайністю. (Слайд 5)

Чеберяє – робить чаті рухи лапками.

3.Короткий аналіз  змісту казки.

-Кого побачило сонечко, коли виглянуло із-за хмар ?

-Які слова воно сказало про синичку ?

- Чому синичці стало весело ?

- Які птахи повернулися із теплих країв?

- Що пробурмотів старий дуб ?

- Про що співав соловей у другій своїй пісні ?

4. Метод « Шість капелюхів»

- Ви вже звернули увагу, що у нас на уроці знову є 6 думаючих капелюхів. Давайте пригадаємо, як ми будемо мислити, одягаючи той чи інакший капелюх.

.Білий капелюх.

Білий капелюх допоможе нам зібрати цікаві факти про синичку.(Випереджувальне завдання для одного із учнів ) (Слайд 6)

Синиця – корисна пташка. Влітку за день вона з'їдає 300-400 гусениць, тобто з'їдає за день їжі стільки ж, скільки важить сама.

    Майже всі види синиць не вміють самостійно видовбувати собі дупло в старих деревах, тому займають покинуті дупла інших птахів. На зиму синиці не відлітають на південь, але перебираються з лісів  в міста і села, бо там простіше знайти місце, де можна погрітися та легше знайти їжу.  Своїх пташенят вони годують по 30-40 разів на годину. Синиць недарма називають санітарами лісу, так одна пара синиць в період гніздування  оберігає від шкідників 40 дерев. Щебечуть ці птахи круглий рік, трохи затихають тільки взимку.

Чорний капелюх

-Знайдіть і прочитайте, як лютувала зима.

- Чи знала синичка, які труднощі чекають на неї взимку ?

- Послухайте, як завиває взимку хуртовина і спробуйте уявити собі, як важко було синичці.

(Звуки зимової заметілі)

-Що ви уявили, слухаючи звуки зимової заметілі ?

Жовтий капелюх

-Як ми можемо допомогти птахам пережити зиму?

(Наше завдання  : не дати загинути взимку від голоду зимуючим птахам, зробити для них годівнички і підгодовувати.  Синичкам розвішувати несолене сало, насипати насіння соняшнику, дині, гарбуза, кавуна  (несмажене), класти крихти хліба, пшоно.

 

Червоний капелюх

-Якою ж була наша синичка? Доберіть тільки ті слова, якими можна охарактеризувати синичку.  (Слайд 7)

Мила пташка, груба, чепурушка, маленька, лінива, зими не боїться, перша заспівала про весну, дружелюбна , привітна, весела, прогнала зиму, не боїться труднощів, сварлива, нахабна, смілива, впевнена, добра, працьовита, весела,

Зелений капелюх

-Одягаючи зелений капелюх, ми проявляємо творчість.  Тому давайте ми складемо сенкан про синичку. (Слайд 8)

(Колективно складаємо сенкан і записуємо на дошці)

1.Синичка

2 Яка? (… , …  )

3 Що робила? (  … , … , … )

4 Речення.

5 Синонім.

Синій капелюх

-Чого вас навчила маленька синичка?

(Не боятися труднощів, любити рідний край)

-Які почуття вона у вас викликала ?

VI Домашнє завдання.

Читати  казку, скласти план до другої частини казки.

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2019
Переглядів
1365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку