Перший урок "Я люблю свою країну"

Про матеріал

Тема. Я ЛЮБЛЮ СВОЮ КРАЇНУ

Мета. Поглибити знання учнів про нашу державу - Україну;

закріпити знання про державну символіку України (Герб, Прапор, Гімн);

формувати громадянські якості: патріотизм, національну гідність, людяність, працьовитість, добросовісність, чесність, відповідальність, формувати ціннісне ставлення до держави, суспільства, мови, сім'ї, самого себе;

виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: картки для роботи в групах, кольорові олівці, ручки, звукозапис гімну, зображення народних символів України, карта України, глобус, відео про Україну, малюнки про Україну, квітка-семиквітка, кружечки, презентація до теми.

Перегляд файлу

Новожеланівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 39

ЛЛ 

 

 

http://chr-art-school.at.ua/novina2/llP8mdzzHNU-1024x565.jpg

 

Перший урок на тему

 «Я люблю свою країну»

 

                                                         Вчитель початкових класів: Мордвінова М.І.

 

 

 

 

Картинки по запросу картинки україни для дітей

 

http://playcast.ru/uploads/2014/12/14/11090857.gif

 

 

                           Тема. Я ЛЮБЛЮ СВОЮ КРАЇНУ

Мета. Поглибити знання учнів про нашу державу - Україну;

закріпити знання про державну символіку України (Герб, Прапор, Гімн);

формувати громадянські якості: патріотизм, національну гідність, людяність, працьовитість, добросовісність, чесність, відповідальність, формувати ціннісне ставлення до держави, суспільства, мови, сім‘ї, самого себе;

виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи.

Обладнання:  картки для роботи в групах, кольорові олівці, ручки, звукозапис гімну, зображення народних символів України, карта України, глобус, відео про Україну, малюнки про Україну, квітка-семиквітка, кружечки, презентація до теми.

 

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.

1. Організація класу. Привітання з Днем знань.

Добрий день, мої милі діти,

ви підросли і змужніли у нас.

Будемо вчитись, дружити, радіти

й називатись 4-А клас.

Я сьогодні всіх щиро вітаю

в нашій школі, у дружній сім’ї,

і міцного здоров’я бажаю

й щастя-радості, любі мої.

 

Дорогі діти, відщебетало тепле гомінке літо і щедрий вересень першим жовтим листям та ранковою прохолодою покликав нас до школи. Я рада вітати вас! Сьогодні у нас свято, ми проводимо  – урок  «Я люблю свою країну». (1 слайд)

Сьогодні розмова піде саме про нашу Батьківщину – Україну. Протягом багатьох  років вона потерпала від набігів, воєн і в наш час вона зранена. Але все ж незалежна, самостійна держава з найдавнішими  традиціями, найкращим у світі народом, найрозумнішими дітьми. Ми зібралися тут, щоб краще пізнати нашу Батьківщину, продемонструвати свої знання.

2.   Гра «Коло компліментів».

Станьте в коло. Візьміться за руки. Подумайте приємне про свого товариша зліва, доберіть для нього комплімент. Передайте цей комплімент товаришу. (Не забувайте дякувати.)

ІІ. Основна частина.

  1. Вступне слово вчителя. Оголошення теми уроку.

Розпочинається новий навчальний рік і мені хочеться наш перший урок провести як подорож. Розгадайте, якою країною ми будемо мандрувати,?

У всіх людей одна святиня, (2 слайд)

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

 

  • Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну)
  • Тож, напевно, ви вже всі здогадалися,  що  мова буде йти на нашому першому уроці про нашу Батьківщину – Україну.

 

 

  1. Актуалізація опорних знань.

Метод «Асоціативний кущ».

Римський філософ Сенека сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя».

А які асоціації виникають у вас, коли чуєте слово «Україна»? Складіть асоціативний кущ до слова «Україна».

                                                       Україна

 

 

  1. Читання віршів про Україну.

 

Про надзвичайну красу України складено чимало віршів. Послухайте один із них, який написала Ліна Костенко.

УСЕ МОЄ, ВСЕ ЗВЕТЬСЯ УКРАЇНА

Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -

оці степи, це небо, ці ліси,

усе так гарно, чисто, незрадливо,

усе як є – дорога, явори,

усе моє, все зветься Україна.

Така краса, висока і нетлі́нна,
що хоч спинись і з Богом говори...

 

А цей вірш написав поет Геннадій Деснянський. Послухайте.

УКРАЇНА, ЯК РІДНАЯ МАТИ

Від Донецька до Крима і Львова
Розпростерлась моя сторона.  
Знають в світі красиве це слово   
Україною зветься вона!
 
Там, де простір безкрайнього поля,  
Від сівби і до  самих до жнив,  
З колоском колихається доля  
Козака, що раніше тут жив.  

Я ходив по зелених Карпатах,  
Бачив сяйво церков золоте,
У віночках на наших дівчатах  
Різнотрав'я казкове цвіте. 
 
Україна, як рідная мати  
Огортає теплом нас своїм,  
А Шевченко - він буде стояти   
Збережемо прекрасний цей дім.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

«Україна починається з родини».  Слово вчителя.

     У кожної людини в житті є щось таке сокровенне, найрідніше, без чого вона не може навіть уявити свого життя. Це рідний батьківський край, де вперше дитина побачила світ, ясне сонечко, дрібні сльозинки дощу на віконному склі, ріжок молодого місяця, чисту зелену травичку і тисячі різних квітів, які радували серце своїм розмаїттям. Це та земля, де ми зробили свої перші кроки, земля наших батьків, дідів і прадідів, і вона найдорожча за все на світі. Вона єдина, де ми почуваємо себе вдома, затишно і привітно. Тільки в рідному краї людина почуває себе захищеною, стійкою, впевненою, бо вона вдома. Де б хто не був, все одно повертається до своїх батьків, до свого дому, у свій рідний край, на свою Батьківщину, на рідну Україну.

   Сьогодні у класі дуже багато квітів. Вони додають усім святкового настрою. І на дошці у нас теж була чарівна квітка – семицвітка – КВІТКА ПІЗНАННЯ. Та поки ми були на лінійці, вітерець-пустунець розвіяв усі пелюсточки. Щоб повернути їх, треба виконати різні завдання.                                                                                    

Діти, допоможемо квітці-семицвітці? Тож до роботи. Ось перша пелюстка. 

 

  1. Перша пелюстка. Робота в групах.

Спливають роки, змінюються часи, але вічно живуть українські народні пісні, казки, загадки, прислів‘я. Тож зараз попрацюєте в групах. Необхідно правильно з‘єднати прислів‘я і пояснити його зміст.

Без верби і калини … (нема України).

Кожному мила … (своя сторона).

Людина без Вітчизни – … (як соловей без пісні).

Та земля мила, … (де мати народила).

 

  1. Друга пелюстка «Символи України». Слово вчителя. (3 слайд)

Легенда.

     Не тільки людина, не тільки сім’я мають властиві їм ознаки – такі зворушливі й неповторні. Кожна держава також має свої розпізнавальні символи. Це прапор і гімн.

З глибини віків дійшла до нас ось така легенда. Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя.

      Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім’я Тризуб. 

       Середньому сину мати дала в дорогу блакитно жовтий одяг. Сміливий і сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними) вчинками. Люди запам’ятали його і назвали Прапором. (4 слайд)

     А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім’я Гімн. (5 слайд)

       Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку – Україну. Вони стали державними символами України.

 (Звучить гімн України.)

 

  1. Третя пелюстка. «Україна на карті Європи».  Слово вчителя.

   Коли ми подивимось на модель нашої планети – глобус, то побачимо там багато материків. Один із них – Євразія. Він має 2 частини: Європу та Азію. Європа – частина світу, що займає більшу частину материка Євразія.

Найбільшою за площею країною Європи, що повністю перебуває в її межах, є Україна. Україна – держава європейська не тільки за географічним положенням, але і за історичними, етнічним, культурним і духовним корінням. Вона – частина єдиного європейського простору.

Подивіться на карту України. Територія, яку заселяють українці, дуже велика. Щоб пройти її з заходу на схід, долаючи щодня 30 км, потрібно 90 днів. Україна є суверенною, незалежною, демократичною, правовою державою.

Суверенна Україна ввійшла в сім‘ю європейських народів після здобуття незалежності в 1991 р. За площею – найбільша серед країн Європи. У світі за територією – на 40 місці. Її площа 604 тис. км. кв. Межує із 7 країнами: Білорусією, Росією, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою. Україну омивають два моря: Чорне і Азовське. На земній поверхні переважають рівнини. Але є і гори.

  • А які найбільші міста нашої країни визнаєте?       (Київ, Харків, Дніпро).
  • А які найбільші річки?       (Дніпро, Дунай, Південний Буг, Сіверський Донець).

 

  1. Четверта пелюстка. Перегляд відео про Україну.

Хлопець з України Вадим Болдурат з м. Пологи зробив мультфільм з пластиліну про Україну. Переглянемо відео та послухаємо, що він нам розкаже про Україну.

 

  • Що нового ви дізнались про Україну?

 

  1. Вправа «Мікрофон». Моя Україна – це…  (6 слайд)

 

  1.  П’ята пелюстка. Фізкультхвилинка. (7 слайд)

УКРАЇНА, (діти розводять руки)
РІДНИЙ КРАЙ, (піднімають руки  вгору)
ПОЛЕ, РІЧКА, (повороти тулуба вправо-вліво)
СИНІЙ  ГАЙ. (пританцьовують)
ЛЮБО СТЕЖКОЮ  ІТИ (ходьба на місці)
ТУТ ЖИВЕМО  Я  І  ТИ! (беруться за руки).  

 

  1.  Шоста пелюстка. Вікторина «Чи знаєш ти свою країну?» (8 слайд)

Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.

Запитання для І команди

1 Як називається держава, в якій ми живемо (Україна)

2 Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)

3 Що перевозили чумаки? (Сіль)

4 Яка назва гімну України. («Ще не вмерла Україна»)

5 Хто є президентом України? (Петро Порошенко)

6 Чим прикрашають голову українські дівчата? (Вінок)

7 Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє 

свято. (Писанка)

8 Який святий приносить подарунки тільки чемним діткам? (Святий Миколай)

9 Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)

 

     (9 слайд)

    Запитання для ІІ команди

1 Як називається столиця нашої держави? (Київ)

2 Як називається найбільша книжка Т. Г. Шевченка («Кобзар»)

3 Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)

    4 Назвіть найбільшу річку України (Дніпро)

    5 Який кущ є символом України? (Калина)

6 Що матері дарують дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

7 Як називають людину, яка палко любить Батьківщину і народ? (Патріот)

    8 Державна мова України … (українська)

    9 Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України)

 

ІІІ. Заключна частина.

  1. Сьома пелюстка. Інтерактивна вправа «З теплом у серці» ( слайд10)

Кожен із вас є часточкою могутнього народу, великої родини. Україна чекає на Вас. Це ви маєте дбати про добробут і мир. У кожного з вас є сердечко, яке ви можете подарувати нашій Україні. Перед вами лежать правила справжнього патріота. Виберіть і напишіть на сердечку одне, яке найбільш подобається і приклейте біля карти нашої країни.

Правила справжнього патріота:

  1. Поважати один одного.
  2. Не ображати ні словом, ні ділом.
  3. Ставитись з розумінням до інших людей.
  4. Допомагати одне одному.
  1. Бути чуйним і уважним.
  1. Сприймати людину такою, якою вона є.

 

2 Підсумок уроку. (11 слайд)

     Закінчилась сьогодні наша подорож нашою Батьківщиною. Пам‘ятайте, діти, – ви майбутнє України! Тож своєю працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність держави, поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануйте себе і свою гідність, і шанованими будете іншими.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\1\SDC13769.JPG

 

 

F:\1\SDC13787.JPG

 

 

 

F:\1\SDC13776.JPG

 

F:\1\SDC13804.JPG

 

 

 

 

F:\1\SDC13793.JPG

 

F:\1\SDC13770.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 грудня 2019
Переглядів
935
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку