10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Урок з математики 1 клас на тему: "Сума чисел. Назва виразу при додаванні. Читання виразів"

Про матеріал
Урок з математики 1 клас на тему: "Сума чисел. Назва виразу при додаванні. Читання виразів", мета якого ознайомити з назвами компонентів дії додавання; вчити учнів розв’язувати приклади на додавання за малюнками; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Тема:  Сума чисел. Назва виразу при додаванні. Читання виразів

Мета:ознайомити з назвами компонентів дії додавання; вчити розвязувати приклади на додавання за малюнками; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:  предметні малюнки, лічильний матеріал, підручник, зошит з друкованою основою, ТЗН.

Хід уроку

1.Організація класу

1.1. Привітання

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

1.2. Представлення

- Мене звати Лілія Григорівна, і сьогодні я проведу у вас урок математики.

1.3. Емоційне налаштування

 – А щоб на нашому уроці панувала хороша атмосфера, поверніться одне до одного і подаруйте посмішку.

2. Мотивація навчальної діяльності

- Уроки бувають сумними й веселими, цікавими та не дуже, творчими та звичайними. Дуже хочу, щоб ми сьогодні провели цікавий, змістовний, творчий урок. Що для цього потрібно?

- Щоб наша праця була успішною, слід дотримуватися певних правил. Тож давайте пригадаємо їх:

* Правило підведеної руки;

* Активно і творчо працювати;

* Уважно слухати вчителя і товаришів;

* Працювати дружно.

Девіз нашого уроку:

Працювати активно,

Творчо, старанно,

Щоб кожну хвилину

Не втратити марно!

 

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Розгадування загадки

- Діти, послухайте і розгадайте загадку:

Ось ця цифра жартівлива,

Діток всіх розвеселила.

Як на хвостик повернеться,

В цифру два враз обернеться. (Пять)

- Молодці, вірно.

3.2. Гра Склад числа 5

- А зараз ми пограємо в дуже цікаву гру, де ми повинні послухати загадку, вгадати число і з тексту загадки зробити висновки який склад цього числа.

Отож будьте уважні:

1) На травичці біля хати

Метушились кошенята.

Чотири білі, наче сніг,

Одне руденьке. Скільки всіх?

2) Посадив ведмідь в гайочку

Три берізки й два дубочки.

Ви йому допоможіть:

Скільки всіх дерев скажіть.

3) Ой, грибочки у гайочку

В капелюшку стоять.

Два грибочки й три грибочки,

Скільки разом буде?

- Молодці, ви чудово впоралися із цим завданням!

3.3. Гра Зайчиків сніданок

- Давайте допоможемо зайчикові дострибати до морквинки, щоб він міг смачно поснідати і не бути голодним.

D:\Наука\Урок математики 1 клас\на друк\Безымянный35hfh.png D:\Наука\Урок математики 1 клас\на друк\Безымянный11оргшг.png

1+3=

1+2=

5-1=

4-2=

2+2=

Дуже добре, тепер наш зайчик не залишиться голодним.

4.Оголошення теми і мети уроку

На сьогоднішньому уроці ми будемо вивчати тему сума чисел, навчимося називати вирази при додаванні і читати ці вирази.

5.Вивчення нового матеріалу

5.1. Казка Про суму чисел

У математичній країні, де живуть і працюють цифри та інші математичні знаки, жив собі знак Плюс. На вигляд він був ось такий:

Плюс любив грати з цифрами. Коли він ставав поміж них, відбувалися дивні речі! Вони одразу ставали Доданками. А це означало, що числа зливалися докупи, зєднувалися і збільшувалися. З них утворювалася Сума!

   Вранці вибіг Плюс на подвір’я і побачив, що на клумбі виросло 4 жовті тюльпани і один червоний. Він підбіг і став між ними. Одразу з’явився букет! Здогадалися скільки тюльпанів було в букеті? (5.)

   Коли Плюс зєднував доданки, він завжди радів і співав свою улюблену пісеньку:

Я – Плюс! Зєднав я два числа,

І в сумі сила їх зросла!

Отож давайте вивчимо пісеньку і пограємо з Плюсом.

5.2. Робота з сторінкою підручника

-Розгорніть ваш підручник на сторінці 30 ( 3  0 ).

1. -Дітки що ви бачите на першому малюнку? другому? третьому?

- Якому малюнку відповідає кожний з виразів? Чому?

1+1

2+1

1+3

-Добре.

2.  2+1, 1+1, 3+1 – суми чисел.

Читай: Сума чисел два й один.

Розминка для очей

3. Отож зараз по черзі ми будемо читати вираз з третьої вправи

1+1 – сума чисел один й один;

2+3 – сума чисел два й три;

3+1 – сума чисел три й один;

3+2 – сума чисел три й два.

-Молодці, чудова робота.

4. - Зараз ми визначимо хто з вас дійсно уважний на уроці.

- Скільки сум записано в 4 вправі? (2.)

- Давай те виконаємо дії.

2+2=4

4+1=5

-Вірно.

5. -А зараз зверніть увагу на пяту вправу. Скажіть скільки всього солдатиків? Виберіть відповідний вираз

3+2=5

6. –Подивіться на малюночки внизу сторінки.

-Хто зображений на малюнку?

-Що робить дівчинка?

-Що було спочатку? Потім?

-Давайте визначимо правильну послідовність дій.

-Молодці, ви всі гарно впоралися з цим завданням.

Фізкультхвилинка

-А тепер щоб трішки відпочити виконаємо фізкультхвилинку.

Підніміться будь ласка.

6. Застосування і закріплення нових знань

6.1. Робота в зошиті з друкованою основою

- Зараз розгорніть свій зошит на сторінці 30 ( 3  0 ). Ми виконаємо практичні завдання.

- Що зображено на першому малюнку?

- Скільки бананів на першому малюнку?

-А які на колір банани?

- Розмалюйте їх жовтим кольором і в клітинці під малюнком запишіть число яке відповідає сумі бананів.

- З двома наступними малюнками ви самостійно виконуєте такі самі дії.

-Добре.

Пальчикова гімнастика

Переходимо до наступного завдання.

- В цьому завданні ми повинні обвести ті вираз які відповідають сумі.

- Хто назве перший вираз.

- В третьому завданні за малюнками нам потрібно скласти і записати суми.

- Яка суму ми запишемо першою? Другою?

- Переходимо до четвертого завдання.

- Скажіть, що зображено на першому малюнку?

- Скільки ялинок на першому мальнку? А на другому?

- Запишіть під малюнками в клітиночках кількість ялинок.

- Тож давайте порівняємо, на якому малюнку ялинок більше? ( на першому)

- Яким знаком ми це позначимо?

-Запишіть ввесь вираз.

-Дивимося на другу групу малюнків, що там зображено? (кубики)

- Скільки  кубиків на першому малюнку? (2)

- Скільки на другому? (3)

Знову запишіть це в своїх зошитах і порівняйте.

-На якому малюнку кубиків більше?

-Молодці!

6.2. Гра Допоможи Незнайкові

-У Незнайка по дорозі до вас на урок загубилися деякі цифри і знаки у виразах, і через це він дуже засмутився, давайте разом допоможемо незнайкові і повернемо йому хороший настрій, адже суму вати на нашому уроці немає ніхто.

2 +   = 5

3    1 = 4

1 +    = 2 

3 +  2   5

-Чудова робота.

7. Підсумок уроку

- Що ми вивчали на сьогоднішньому уроці?

- Що вам найбільше запамяталося?

Що найбільше сподобалося?

-Мені було дуже приємно з вами працювати, ви були дуже активними та старанними.

-До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 травня
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку