Урок з математики 1 клас "Таблиця додавання і віднімання числа 5"

Про матеріал
Урок-подорож до казки. Цікаві завдання з головним героєм активізують учнів на плідну працю. Під час уроку учні вдосконаливатимуть вміння та навички розв'язування виразів, задач та складання нерівностей із застосуванням таблиці додавання і віднімання числа 5.
Перегляд файлу

 1 клас Математика (за підручником В.Г.Бевз, Д.В.Васильєва)

 

Тема: Табличне додавання і віднімання числа 5.
Мета: На основі практичних дій закріпити табличне додавання і  віднімання числа 5, вчити розв’язувати задачі, які містять такі поняття: на більше,  на менше, вдосконалю-вати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, увагу, навички роботи в парах, та пізнавальну активність учнів; прищеплювати любов до математики, виховувати цілеспрямованість та наполегливість.
Обладнання: презентація до уроку, цеглинки, геометричні фігури, картки,палички,

Хід уроку

І. Організаціякласу
- Що нам треба зробити, щоброзпочати урок?
Аутотренінг
Щоб урок нам розпочати,
Треба разом промовляти:
«Я уважний і серйозний,
Хочіще малого зросту.
Зараз з силами зберусь,
Я нічого не боюсь.
Впевнений, кмітливий я,
Хочу отриматизнання».
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроціна закріпимо табличне додавання і віднімання числа 5, будемо розв’язувати задачі, різні цікаві завдання.

Інтерактивна  вправа «Очікування»
- Діти, що ви очікуєте від уроку?
(- Я хочу дізнатись щось нове;
- Я хочу навчитися розв’язувати задачі;
- Я хочу навчитися швидко обчислювати приклади;
- Я хочу щоб на уроці було цікаво;
- Я хочу на уроці відгадувати загадки;
- А я очікую, щови будете старанні, кмітливі, наполегливі, навчитеся збільшувати і зменшувати числа, складати та розв’язувати задачі, злагоджено працювати в парах.

 

-Тому ми сьогодні будемо подорожувати в казку.

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку ту по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто б відповів? («Червона Шапочка»)

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kazkovih-geroyiv/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.   Усний рахунок. Робота з числовим рядом

-Полічіть до 10, вставляючи пропущені числа (слайд)

-«Лічи назад, лічи вперед»  (8 – лічи назад, 5 – лічи вперед)   (слайд  )

 

Веселі задачі( палички)

• Були у нашомудворі

Два горобці, три снігурі.

Хтоможескластилік птахам,

Всімгоробцям і снігурам?

 

• Три ворони посварились,

Бо зернят не поділили.

На їх шум ще три примчало, а одна полетіла.

Скільки пташок  залишилось?

 

 

— Як називаються числа при додаванні?При відніманні?

 

2.  Каліграфічна хвилинка

Письмо цифри 5

3. Математичний   диктант

- Подивіться на потяг і порахуйте, скільки в ньому вагончиків?( Запишіть).Запишіть, який вагон знаходиться після третього? (4)
- Запишіть суму чисел 2 і 5. (7)
- Різницю чисел 6 і 1. (3) 

-Число 6 збільшити на 2. (8)

-Число 10 зменшити на 5 (5)

-На скільки 6 більше ніж 1? (на 5)

 КІНІЗІОЛОГІЧНІ  ВПРАВИ

Перевірка матемдиктанта ( вішаю іграшку).

 

4. Поторення складу числа 5.

Робота з цеглинками ( на цеглинках наклеюю цифри, діти викладають склад числа 5).       1 і  2            2 і 3            3 і 2           4 і 1

 

ІУ. Опрацювання нового матеріалу

1.  Повторення таблиці додавання і віднімання числа  5.

Відео «Нова школа»

 https://video.novashkola.ua/1-klas/matematika-1-klas/urok-22/

 

Діти записують відповіді в таблиці

 1+5=                        6-5=                                        

 2+5=                        7-5=

 3+5=                        8-5=

  4+5=                       9-5=

  5+5=                       10-5=

 

2.Робота з підручником с.60

1)Перевірити розв’язання виразів за таблицею додавання числа 5

2)Завдання 1 (усно)

3) Завдання 2. Знайди помилки у записах. (виправити помилки і записати правильно)

4)Задача 3.

На горі – 3 ов.

Під горою - ?, на 5 ов.˃

 

Розв’язання

3+5=8 (ов.)

Відповідь: 8 овечок

 

 

 

Руханка  ( зимові розваги)

 

У.Закріплення вивченого матеріалу

1.Допоможи червоній Шапочці скласти кошик (слайд)

1+5=       2+5=     3+5=      4+5=     5+5=  

 

2.Робота в зошиті с.44

-Запиши правильні рівності

-Обчисли і прочитай слово.

-Якої цифри не вистачає?

 

3.Допоможи Білочці (вирази на віднімання числа 5)   (слайд)

 

4.Порівняй числа  (слайд)

 

5.Робота з підручником 

- Завдання 4. Склади правильні нерівності

1 пара – числа 3 і 5 -        3 ˂5               5˃3

2 пара числа 7 і 9 -            7˂9               9˃7

Колективно          -    3+5 ˃ 7;                    9-7 ˂ 3

 

-Завдання 5. Робота з грошовими одиницями.

 

6.Для здібних і обдарованих учнів .

Математичний тренажер  (В.Г.Бевз) с.32

 

7. Геометричний матеріал  (слайд)

-А ось і будиночок бабусі Червоної Шапочки.

-З яких геометричних фігур він складається?

 

8. Рефлексія

Всі завдання ми виконали.

Чи збулись ваші очікування?

Що нового дізнались?

Оцініть свою роботу  за допомогою цеглинок.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Savinova Kseniia
    Цікавий урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
5694
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку